زبان های برنامه نویسی سمت سرور متنوعی برای برقراری ارتباط با پایگاه داده وجود دارد که یکی از آنها php می باشد. php به علت ماهیت کد باز بودن محبوبیت بیشتری جهت پیاده سازی وبسایت ها دارد به گونه ‌ای که اکثر وب سایت ها توسط زبان برنامه نویسی php راه اندازی می شود. کد باز بودن بدین معنی است که جامعه کاربری بزرگی به طور رایگان جهت توسعه php تلاش می نمایند و هر یک از اعضای این جامعه کاربری از قابلیت‌های به وجود آمده برای ایجاد و پیاده سازی وب سایت خود بهره می برند. طراحی سایت php امروزه بسیار رایج بوده زیرا سرعت پیاده سازی وب سایت با آن بالاتر است و هزینه تمام شده طراحی از طریق این زبان برنامه نویسی پایین تر از دیگر روش ها می باشد. در این مقاله از سایت برتر می خواهیم در رابطه با نحوه ایجاد وب سایت با این زبان برنامه نویسی محبوب صحبت نماییم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه طراحی سایت با php

PHP در سیستم عامل های لینوکس و ویندوز قابل اجرا است اما بر روی سرور لینوکس یا APACHE بهترین کارکرد را خواهد داشت. سرورهای لینوکس به علت امنیت و پایداری بالایی که دارند باعث شده است تا محبوبیت این زبان بیشتر شود. علاوه بر این امکانات بسیار رایگان این زبان برنامه نویسی موجب شده است تا بیشتر وب سایت ها با آمار بالایی از این طریق طراحی وبسایت خود را آغاز کنند.

php دارای اسکریپت های رایگان و آماده زیادی مانند سیستم های مدیریت محتوا ، فروشگاه ساز ها و اسکریپت های انجمن ساز بوده که از این طریق برنامه نویسان php می توانند از بسترهای موجود برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند.

در کشور ما ایران علاوه بر این زبان ، زبان برنامه نویسی ASP.NET طرفدار زیادی دارد که از میان این دو php به مانند بازار جهانی پر طرفدار می باشد که وب سایت های زیادی بر پایه آن طراحی شده است.

در طراحی سایت php مهم نیست از چه روشی برای پیاده سازی وب سایت استفاده می کنیم ، مهم قابلیت ها و کیفیت وب سایت طراحی شده است پس بنابراین بر روی نحوه انجام وب سایت تمرکز نکنید بلکه جهت سفارش به وب سایت بر روی امکانات مورد نظر خود تمرکز نمایید.

گاهی اوقات برنامه نویسان php تمایل دارند کد نویسی وب سایت را از طریق اسکریپت ها و کتابخانه های آماده انجام دهند و برخی دیگر کد نویسی وب سایت را از پایه انجام خواهند داد ، این امر کاملاً اختیاری بوده و همان‌ گونه که اشاره نمودیم کیفیت سایت طراحی شده در اولویت می باشد.

مقاله پیشنهادی : زبان php چیست؟

به کارگیری سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت php
نحوه طراحی سایت با php

طراحی سایت php از سیستم های مدیریت محتوای محبوب ای برخوردار است که به صورت کاملاً رایگان عرضه شده و طراحان و برنامه نویسان قادر خواهند بود از آنها جهت طراحی وب سایت های اینترنتی خود استفاده نمایند در ادامه به طور اقتصادی به معرفی هر یک از سیستم های مدیریت محتوای محبوب و رایگان خواهیم پرداخت.

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای مطرح شده تحت این زبان می باشد و از قابلیت های زیادی برای راه اندازی سایت برخوردار است این اسکریپت با هسته مرکزی قدرتمند این امکان را برای طراحان و برنامه نویسان فراهم می نماید که هر نوع به سایتی را طراحی کند در کنار هسته اصلی این سیستم افزونه هایی وجود دارد که در صورتی که امکانی در هسته اصلی وردپرس وجود نداشت می توان با نصب و پیکربندی این افزونه ها و اضافه نمودن قابلیت مورد نظر در وب سایت آن چه را که می خواهید پیاده سازی نمایید علاوه بر این اگر قابلیت مورد نظرتان در امکانات پیش فرض وردپرس وجود نداشت برنامه نویسان می توانند از طریق برنامه نویسی به زبان php امکان مورد نظر را به وبسایت بیافزایند.

جملات از دیگر سیستم های مدیریت محتوای محبوب به حساب می آید که دارای جامعه کاربری بسیار بزرگتری است و از قابلیت های اولیه بسیاری برخوردار می باشد سیستم مدیریت محتوا همچون وردپرس باغ امکانات جانبی بسیاری تحت عنوان استیکر اکستیشن ها که در صورت نیاز می توانید به هسته اصلی سایت بیافزایید قابلیت برنامه نویسی و همچنین توسعه در این سیستم مدیریت محتوا نظیر وردپرس موجود است و برنامه نویسی php میتواند امکانات وبسایت را توسعه بخشد

دروپال نیز همانند دو سیستم محتوای دیگر از امکانات فراوان برخوردار است این سیستم بسیار قدرتمند بوده و راه اندازی آن به صورت رایگان می باشد دروپال هم چون دو سیستم دیگر علاوه بر امکانات پایه از امکانات جانبی زیادی برخوردارند که می توانید در سیستم مدیریت محتوای خود نصب و راه اندازی کنید‌.

مقاله پیشنهادی : زبان asp.net چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی فروشگاه ساز های php در طراحی سایت

علاوه بر سیستم مالی مدیریت محتوای موجود سیستم های فروشگاهی بسیاری نیز با زبان php نوشته شده اند و هر یک از امکانات قابل توجهی برخوردار هستند که ما در ادامه به سه مورد از قویترین فروشگاه ساز های php در طراحی سایت خواهیم پرداخت.

سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی عموماً برای طراحی وب سایت های فروشگاهی مناسب می باشد.

مجنتو را می توان به عنوان مطرح ترین و قوی ترین سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی در طراحی سایت php دانست که با قابلیت های فراوانی که دارد برای راه اندازی انواع مختلف فروشگاه های اینترنتی مناسب است. اگرچه امکان فعال سازی قابلیت های پیش فرض در پرستا شاپ وجود نداشت می توانید از طریق ماژول های موجود و یا از طریق برنامه ریزی قابلیت مورد نظر را بیافزایید.

پرستاشاپ نیز از دیگر اسکریپت های فروشگاهی بوده که در هسته خود امکانات فراوانی دارد و برای ایجاد انواع وب سایت های مختلف اینترنتی مناسب است. ناگفته نماند که پرستاشاپ نظیر پرستا شاپ قابلیت توسعه دارد.

اپن کارت یکی دیگر از فروشگاه ساز های معتبر از قدمت بالایی برخوردار است که نظرتو فروشگاه دیگر امکانات زیادی دارد.

پیشنهاد می شود مقاله پرستاشاپ Prestashop چیست؟

مراحل طراحی سایت با php

در صورتی که بخواهید با به کارگیری زبان php سایت مورد نظرتان را راه‌اندازی کنید برای ابتدای کار بهتر است ابتدا انچه در ذهن دارید را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی همچون فتوشاپ طراحی کنید و ساختار کلی سایت را تعیین نمایید.

علاوه بر این محتوا و صفحاتی که به هم مرتبط هستند را نیز مشخص کند. در ادامه مراحل نمونه ‌ای از صفحه مجزا را که از طریق php نوشته شده است را توضیح می ‌دهد فرهاد با مادر پایه html نوشته شده و آخر پس از ایجاد فایل ایندکس را می‌توان بهینه سازی نمود.

برای طراحی سایت php باید سه صفحه ایجاد نمود که بر حسب ساختار هدر ، متن و فوتر باشد. بدنه سایت یا همان بادی بخش محتوایی وب سایت است که اطلاعاتی مورد نظر کاربر در آن قرار می گیرد.

این صفحه با عنوان بادی html ایجاد شده و داده هایی که قرار است به چشم کاربر بیاید را در این قسمت قرار می دهیم. در این مرحله کد نویسی محتوای مورد نظرتان را باید به آن بیافزایید. اطلاعاتی نظیر تماس با ما ، اطلاعات کپی ‌رایت و لینک های مهم را در این قسمت قرار دهید.

در آخر صفحه ای را که تا این بخش کد نویسی کرده اید را در دایرکتوری html بگذارید. تا اینجا شما یک وب سایت ابتدایی طراحی نموده اید که از طریق آن می ‌توانید نتایج اسکریپت php را ببینید.

نکات مهم

نکته مهم که باید به خاطر بسپارید این است که طراحی سایت از طریق زبان php نکات ریز و درشت فراوانی دارد برای نمونه می بایست از نکات ایمنی حین استفاده از بانک اطلاعاتی را بیاموزیم هنگامی که شما قرار است از بانک اطلاعاتی استفاده کنید باید بدانید که خطرات امنیتی نظیر حملات سایبری امنیت سایتتان را تهدید خواهد کرد.

نکته دوم انتخاب یک ویرایشگر یا code editor که به شما در یادگیری و کدگذاری کمک نموده و اشتباهاتتان را مشخص نمایید.

نکته بعدی فریم ورک می باشد که در مقاله های قبلی از سایت برتر در رابطه با آن صحبت نموده ایم. از آنجا که نوشتن کدها از ابتدا کار را بسیار سخت و طولانی می‌کند از طریق فیلم می توانیم بخش هایی از کد ها را در اختیار داشته باشید.