از آنجا که برای وب سایت خود از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید طبیعی است که گاهی اوقات به علت داشتن چندین پنل وب سایت یا دیگر موارد رمز ورود به پیشخوان وردپرس خود را از یاد ببرید. همواره راهی برای بازیابی رمز عبور وجود دارد که این کار برای ورود به پنل وردپرس نیز امکان پذیر است. پس از این موضوع نگران نباشید، از طرفی می توانید از طریق یک شخص با تجربه در زمینه طراحی وب سایت با وردپرس از اطلاعات سایت خود محافظت کنید و آن را از دست افراد سودجو و سوء استفاده گر دور نگه دارید. شیوه های مختلفی برای بازیابی رمز ورود به وردپرس وجود دارد که در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا کاربردی ترین و بهترین راه حل را بیان نماییم. در صورت ایجاد هرگونه مشکل همچون هک شدن وب سایت یا فراموشی رمز عبور می توان به بازیابی پسورد بپردازید، برای بررسی این شیوه ها در ادامه با ما همراه باشید.

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

عوض کردن رمز ورود به وردپرس با استفاده از ایمیل وردپرس

ساده ترین شیوه ای که جهت بازیابی رمز عبور به وردپرس وجود دارد استفاده از ایمیل است. برای این کار کافیست ابتدا وارد صفحه ورود شوید و در آن گزینه رمزتان را گم کرده‌ اید را انتخاب نمایید. حالا در صفحه بعدی نام کاربری و ایمیل مربوط به وب سایت را وارد کنید.

پس از وارد کردن نام کاربری یا ایمیل گزینه دریافت رمز تازه را بزنید تا یک ایمیل بازیابی برایتان فرستاده شود. ایمیل ارسال شده را باز کنید و بر روی لینکی که عنوان آن مربوط به بازیابی پسورد کلیک نمایید. اکنون برای وارد کردن رمز عبور جدید به وبسایت تان منتقل خواهید شد.

رمز ورودی جدید را در دو کادر موجود در صفحه وارد کنید. توجه داشته باشید که رمز عبور می بایست حداقل شامل ۸ کاراکتر و دارای حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و عدد باشد. گاهی نیز ممکن است شما به هر علتی امکان دسترسی به ایمیل را نداشته باشید و یا اصلاً ایمیلی برایتان ارسال نشود در این صورت باید به سراغ راه حل دیگری بروید.

تغییر رمز وردپرس از طریق دیتابیس

به عنوان راه حل دیگر تغییر رمز وردپرس از طریق PhpMyAdmin را پیشنهاد می کنیم. برای این کار ابتدا باید وارد کنترل پنل هاست خود شوید و گزینه PhpMyAdmin را انتخاب نمایید و پس از آن به پنل مدیریت پایگاه داده ( database) منتقل خواهید شد.

در این بخش پنجره جدیدی برای تان باز می شود و پس از آن کافیست به وارد جدول wp_users شوید و گزینه  Browse را بزنید. پس از آن که وارد صفحه جدید شده اید اطلاعات کاربر را در آن مشاهده خواهید نمود. در اینجا بر روی مداد مقابل نام کاربری موردنظرتان کلیک نمایید تا بتوانید رمزعبور را ویرایش کنید.

اگر توجه کرده باشید برای حفظ امنیت در وردپرس رمز عبور به صورت هش شده نمایش داده خواهد شد. پس شما نیز برای امنیت وب سایت تان اول باید رمز ورود را از طریق وب سایت http://pajhome.org.uk/crypt/md5/ به صورت hash وارد نموده و آن را در کادر مربوطه قرار دهید و در آخر نیز پس از افزودن رمز عبور گزینه Go را بزنید. از طریق این روش به آسانی می توانید رمز عبورتان در وردپرس را عوض کنید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت برتر به شما کاربردی ترین و مفیدترین موضوع را آموزش دهیم و از طریق دو روش ساده همچون ایمیل و دیتا بیس بتوانید رمز عبور جدیدی را ایجاد و از این طریق وارد پیشخوان وردپرس شوید. امید است که توانسته باشیم با ارائه این گونه راه‌حل‌ ها مشکل تان را رفع کرده باشیم. در صورتی که قصد ایجاد سایت وردپرسی را دارید می توانید با مشاوره رایگان از کارشناسان با تجربه ما در زمینه طراحی سایت با وردپرس،سئو، پشتیبانی و غیره دریافت نمایید.