ایجاد یک لوگوی زیبا و حرفه ای نقطه برجسته وب سایت شماست و یکی از مهم ترین مراحل شروع طراحی سایت می باشد. طراحی لوگو حرفه ای نقش مهمی در ارتقاء موفقیت آمیز کسب و کار شما خواهد داشت. در این مقاله از سایت برتر شما را با فنون مفید برای ایجاد لوگوهای زیبا آشنا می کنیم. زمانی که لوگوی مناسب به صورت آنلاین ظاهر شود و محصول برای مدت زمان قابل توجهی منحصر به فرد و در دسترس باشد، می تواند یک دارایی ارزشمند برای هر کسب و کاری باشد. لوگوهایی مانند نایک، مک دونالد، مرسدس سه ستاره و … نمونه های برجسته ای از این نوع لوگو هستند. اما در کل، چگونه به برند خود بهترین شانس را برای دستیابی به چنین موقعیتی می دهید؟ در تمام پروژه های موفق برندسازی جهانی ویژگی هایی وجود دارد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

شیوه های مؤثر برای طراحی لوگو حرفه ای

انجام امور اساسی

یکی از بهترین چیزها در مورد طراح بودن این است که می توانید با هر شغل جدید چیز جدیدی یاد بگیرید. هر کسب و کاری متفاوت است، حتی در یک کسب و کار، افراد کارها را به روش های مختلف انجام می دهند.

تبدیل طرح به گنج

استفاده از طراحی فرصتی است که بتوانیم در زندگی خود نور ایجاد کنیم. مهمتر از همه، ثبت ایده های مختلف طراحی در مغز ما سریعتر از هر دستگاه دیجیتالی است. بنابراین اگر شب با ایده ای در ذهن از خواب بیدار می شوید، یک قلم و کاغذ بهترین راه برای به خاطر سپردن برنامه است. طراحی همچنین اجرای شکل را آسان می کند. همیشه زمان برای ضبط دیجیتالی چیزی وجود دارد، اما زمانی که ایده ای به ذهن شما خطور کرد، باید آن را ایجاد کرده و به صورت دیجیتالی پیاده سازی کنید.

عملکرد سیاه و سفید

عدم استفاده از رنگ تا پایان پروژه به شما کمک می کند تا روی هسته ایده تمرکز کنید و بتوانید به سرعت تغییرات را ایجاد کنید. یک ایده ضعیف را نمی توان با استفاده از یک طرح رنگی جذاب نجات داد، در حالی که یک ایده خوب حتی بدون توجه به رنگ نیز خوب است. اگر به یک طراحی لوگو حرفه ای در ذهن خود فکر می کنید، تصویری که به ذهن می رسد یک تصویر بی رنگ است. این خطوط، شکل ها و ایده ها هستند که آن را زیبا می کنند، خواه یک سیب برش خورده، سه نوار موازی یا چهار حلقه به هم پیوسته یا هر چیز دیگری باشد.

عملکرد اختصاصی

یک لوگو باید با مفهوم و برنامه ای که نشان می دهد مرتبط باشد. به عنوان مثال، فونت های فانتزی برای رستوران ها بهتر از مهدکودک ها هستند. یا استفاده از صورتی و زرد فلورسنت به پیام شما کمکی به جلب توجه مردان بازنشسته نمی کند. شما می دانید که چه نوع لوگویی برای شرکت کار می کند و این موارد واضح هستند. اما باید کمی عمیق تر بگردیم. هرچه طرح شما در پشت یک طرح خاص مناسب تر باشد، فروش ایده به بازار آسان تر خواهد بود. و این می تواند سخت ترین قسمت کار باشد. این تنها تولیدکنندگان نیستند که چیزها را تولید می کنند، بلکه باید مراقب فروش خود نیز باشند.

نکات مهم در ایجاد لوگوی حرفه ای

سادگی و در عبن حال حرفه ای و شیک

سادگی همیشه به پذیرش کمک می کند، به خصوص زمانی که بسیاری از برندها به دنبال توجه عمومی هستند. شما می خواهید به بینندگان و شنوندگان این توانایی را بدهید که پس از نگاه کردن، برند و لوگو را به خاطر بسپارند، که با اطلاعات دقیق و دقیق امکان پذیر نیست. لوگوی کسب و کار باید مفهومی باشد، یک داستان واحد داشته باشد و در بیشتر موارد ساده باشد. در واقع، لوگو در بسیاری از کاربردهای مختلف، از لوگوی وب سایت گرفته تا لوگوی ساختمانی، در فضاها و غیره استفاده خواهد شد.

تلاش برای منحصربه فرد بودن

کاری متفاوت انجام بده این به شما فرصتی عالی برای تقسیم بندی مشتریان می دهد. و به یاد داشته باشید که وجود لوگوهای مشابه در بازار به این معنی نیست که کار شما آسان بوده است، زیرا ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا مشتری این تفاوت را بپذیرد و با دیگران متفاوت باشد. با ایجاد ایده می توانید مشتری مورد نظر خود را جذب کنید.

وسواس به خرج ندین

به ندرت می توان طراحی لوگو حرفه ای را دید که پس زمینه وب سایت، کارت ویزیت یا لوگوی برنامه را نداشته باشد. بنابراین نمونه‌ای که به مشتری می‌ دهید باید شامل انواع مدل‌ های مختلف باشد تا نشان دهد زمانی که مشتری بتواند آن را مشاهده کند، برند چگونه خواهد بود. شما باید به طراحی برگردید، به تصویر بزرگ و مواردی از این دست نگاه کنید تا ببینید کجا هستید و چه چیزی در اطراف شماست.

عدم ضرورت نمادها

لوگو نباید کاری را که شرکت انجام می دهد نشان دهد. در واقع بهتر است این کار را نکنید زیرا هرچه لوگو واقعی تر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. یک لوگو می تواند نشان دهنده تاریخ یک شرکت یا یک لوگوی کسب و کار خانوادگی باشد، اما یک لوگو نباید نشان دهنده کاری باشد که شما انجام می دهید. در عوض، آنها باید نشان دهند که شما کی هستید. معنای لوگو در چشم افراد پس از تشخیص آن افزایش می یابد. یعنی وقتی بین آنها و کاری که شرکت با شکل و رنگ لوگو انجام می دهد ارتباط برقرار می شود.

رعایت بایدهای مهم در طراحی لوگو

دقت در انتخاب فونت نوشتن طرح

یک فونت خوب می تواند انتخاب مناسبی برای کار طراحی شما باشد. به خصوص اگر در طراحی لوگوی خود چیزی زیبا یا لوکس یا جلوه سنتی و حرفه ای می خواهید. بنابراین زمان بیشتری را برای انتخاب فونت مناسب اختصاص دهید.

به کارگیری ترفندهای جذاب جهت هویت دادن به لوگو

اگر از یک عنصر موجود برای لوگو استفاده کنید که در کائنات رایج است، می توانید با سایر جنبه های لوگو مانند رنگ ها، اطلاعات، تصاویر و غیره کار کنید که به شما طراحی هویت می دهد و در نتیجه افزایش می یابد.

در نظر گرفتن طراحی محصور و سفارشی

امضا کردن. گاهی اوقات ممکن است یک فونت موجود و رایج برای شما کار نکند و چاپ با دست خط واقعی ممکن است برای لوگوها بهتر عمل کند.

دقت در ترکیب حروف اصلی

شاید معروف ترین نمونه این مورد که قدمت آن به بیش از یک قرن می رسد، کوکاکولا باشد. در مقایسه با رقیب قدرتمند خود یعنی پپسی که در این مدت 7 بار فونت خود را تغییر داد و شاید اگر کوکاکولا فونت خود را مانند پپسی تغییر می داد، اکنون رهبر بازار صنعت خود نبود.

داشتن یک نوع تایپ انحصاری

مونوگرام ها به لباس و دعوتنامه عروسی محدود نمی شوند، بلکه در صورت استفاده صحیح می توانند یک لوگوی ساده و تاثیرگذار باشند. اگر مشتری شما توانایی پرداخت آن را دارد، می توانید با یک شرکت طراحی فونت کار کنید. به این ترتیب می توانید یک برند کاملا منحصر به فرد با هویتی منحصر به فرد طراحی کنید که فراتر از همه برندهای سفید رنگ در بالا باشد.