ایمیل مارکتینگ و کامنت مارکتینگ

در مطلب بهینه سازی سایت یا سئو به روش‌های مختلف سئو سایت و افزایش ترافیک مفید آن تا حدودی اشاره کردیم. اما یکی از راه‌های مقرون به صرفه و در عین حال بسیار تاثیرگذار در رتبه گیری سایت و جذب مشتری برای شما ایمیل مارکتینگ و کامنت مارکتینگ می باشد. برای توضیح بیشتر باید بگوییم که کامنت مارکتینگ به عنوان یکی از ابزار بازاریابی اینترنتی دو جنبه اصلی دارد. یکی نوشتن کامنت در وب سایت های معتبر به منظور تبلیغ و برندینگ و در اصل گرفتن بک لینک ، و دیگری انجام اقداماتی در سایت جهت دریافت کامنت و نظرات از مخاطبین در زیر پست ها و مقالات سایت و تعامل با آنها که باعث افزایش قدرت سئو داخلی سایت می گردد.

می توان گفت کامنت مارکتینگ یک مشارکت عالی در گفتگوهای زیر یک مطلب به منظور به دست آوردن قدرت، احترام و اعتماد است. نظرات  کاربران و تعامل شما با آنها باعث می شود که کاربران دیگر مطالب و نظرات را خوانده و به اعتبار و پویایی شما پی ببرند که این خود به خود باعث به وجود آمدن بحث و گفتگو در رابطه با کسب و کار شما می شود. یک باور غلط وجود دارد  آن هم این است که بسیاری از افراد فکر می کنند که با قرار دادن لینک سایت شان در سایت های دیگر به عنوان کامنت، حتی در زیر یک مقاله بی ربط ، بازاریابی کامنتی انجام داده اند. در صورتی که به هیچ عنوان ماهیت کامل مارکت این نیست است و خواندن نظرات اسم شما هیچ سودی برای کاربران ندارد نظر شما مستقیماً توسط مدیر وب سایت به زباله‌دان فرستاده میشود.

comment2

کامنت مارکتینگ درست چه تاثیراتی دارد؟

comment

رقابت در سئو و بهینه سازی وب سایت ها گاهی آنقدر نزدیک به هم است که تنها چند کامنت ساده هم می تواند تعیین کننده جایگاه یک سایت در نتایج جستجوی گوگل باشد. شاید بپرسید که یک کامل چطور می‌تواند همچنین تاثیری در ترافیک یک سایت داشته باشد؟ در ادامه به توضیح بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت:

گرفتن بک لینک مناسب

اولین چیزی که در کامنت مارکتینگ به آن توجه می شود لینک دادن در کامنت است. زیرا تاثیر زیادی در سئو سایت خواهد داشت. اگر بتوانید در کنار کامنت مفید خود در سایت ها، لینک خود را ثبت کنید میتوانید  کمی امید داشته باشید که در صورت بهتری پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که چندین سال است گوگل قدرت لینک های موجود در کامنتها را کاهش داده است. اما پیشنهاد می کنیم حتی اگر هدفتان درج لینک در کامنت است، محتوای مفید و ارزشمند برای درج در کامنت تولید کنید و صرفاً به دنبال گرفتن یک رتبه برای  سئو از این طریق نباشید.

منشن بدون لینک

اما گوگل در مقابل با کاهش ارزش قرار دادن لینک در کامنت، روش دیگری برای ارزش گذاری وب سایت ها ایجاد کرده است. بدون لینک به این معناست که اگر نام برند و کسب و کار شما بدون لینک در مطالب مرتبط با کسب و کارتان آورده شود، گوگل اعتباری را برایتان در نظر خواهد گرفت. مهم این است که به این موضوع توجه کنید بهترین مکان برای انجام این کار بدون هیچ گونه هزینه ای بخش کامنت های سایت های معتبر و مرتبط است.

افزایش جستجوی نام برند

در صورتی که بتوانید در شبکه‌های اجتماعی و سایت های مرتبط  با کسب و کار خودتان اقدام به کامنت گذاشتن و یا حتی پاسخگویی به کامنت های مرتبط با نام برند خود بکنید می تواند تا حدی باعث شود که از آن پس مخاطبین بیشتر با برند شما ارتباط برقرار نمایند و حتی باعث افزایش رتبه توسط موتورهای جستجو نیز بشود. همچنین با دیده شدن برند شما توسط کاربران ممکن است میزان ورود به سایت شما نیز افزایش پیدا کند.

چه کامنتی جهت کامنت مارکتینگ مناسب تر است؟

در کامنت مارکتینگ ممکن است سوالات بسیار زیادی در ذهن شما به وجود بیاید. مثلاً آیا هر کامنتی می تواند نتیجه بخش باشد؟ آیا کامنت های مقابله با نظر دیگران می تواند مفید باشد؟ آیا تنها با این کار می‌توان بازدید و ترافیک سایت را افزایش دهیم؟ و بسیاری از پرسش های دیگر که ممکن است جواب بله و یا خیر بگیرند. اگر میخواهید از کامنت مارکتینگ نتیجه مثبت بگیرید باید کامنت های شما کاملا مدیریت شده ، با کیفیت و بسیار فراتر از یک کامنت معمولی باشند. بنابراین باید برای داشتن یک کامنت خوب موارد زیر را تا حد امکان رعایت کنید:

ارتباط مستقیم کامنت شما با موضوع مطلب

توجه داشته باشید که مردم برای خواندن نظر و کامنت به شما به آن صفحه مراجعه نکردند. بلکه برای مطالعه محتوای اصلی آن صفحه وارد صفحه شدند. اما شما می‌توانید با نوشتن یک کامنت مرتبطبا مطلب به نظر بسیاری از افراد را جلب کرده و نشان دهید که اطلاعات جالب و کاربردی را در چنته دارید.

احترام به نویسنده و دیگر افرادی که کامنت گذاشتند

رعایت لحن مودبانه در کامنت مارکتینگ می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. البته این به معنی مخالفت نکردن با نظر دیگران نیست بلکه می توانید کاملا مودبانه با حفظ احترام یکدیگر را به چالش بکشید. به عبارت دیگر تا وقتی که محترمانه صحبت کنید و نظر بدهید می توانید با وجود مخالفت کردند ، ارزش آفرین باشید. به این معنی که حتی مخالفت شما چیزی به مطلب اضافه می کند و برای دیگر کاربران مفید است.

ارزش آفرین بودن کامنت شما به طور ویژه

این یعنی باید تلاش کنیم دیدگاه ما ارزش خاص و منحصر به فردی برای خواننده داشته باشد. توجه داشته باشید که نباید در کامنت اطلاعاتی را بنویسیم که در آن مطلب به آن اشاره شده است است و از بیان مطالب ساده در حد اطلاعات عمومی نیز پرهیز کنید. کامنت های ما باید تاکتیک ، ایده ، مثال ، اطلاعات و مطالبی را در بر داشته باشد که در مطلب اصلی وجود ندارد و از طریق منابع عادی نیز در دسترس نیستند. این باعث می شود که کامنت ما متمایز شود و کاربران به آن امتیاز دهند و یا حتی با کلیک بر روی پروفایل و لینک شما وارد سایت شما شوند.

رعایت اصول دستوری و نگارشی در کامنت

باید اصول و قواعد دستوری، املایی و نگارشی در کامنت شما به طور دقیق رعایت شود تا مطلب شما به راحتی قابل  درک باشد.

استفاده از قالب مناسب

برای مثال اگر کامنت شما طولانی است بهتر است آن را پاراگراف بندی کنیم تا مانند یک کلاف در هم تنیده از کلمات دیده نشود. البته لازم به ذکر است که پیشنهاد می کنیم حتی با رعایت کامل علائم نگارشی ، باز هم از کامنت های طولانی استفاده نکنید. زیرا تجربه نشان داده که کاربران تمایل چندانی به مطالعه آن از خود نشان می دهند و تمام تلاش شما از بین خواهد رفت.

روراست و صادق باشید

به زبان ساده تر نباید تلاش کنید تا قصد و قرض خود را از گذاشتن دیدگاه در زیر نوشته دیگران پنهان کنید. توجه داشته باشید در هر شرایطی می توانید با افراد صادق باشید حتی اگر قصد شما از کامنت مارکتینگ تنها جلب نظر مخاطبان باشد.

pngguru.com

تدوین یک استراتژی مناسب برای کامنت مارکتینگ

اگر با مطالعه این مطلب تا به اینجا تصمیم گرفته اید از کامنت مارکتینگ برای بهینه سازی سایت و جذب مخاطب استفاده کنید باید بدانید که نمی توانید بدون برنامه و هدف، تنها با نوشتن چند کامنت جسته و گریخته، در این کار موفق شوید. بلکه لازم است برای این کار برنامه ریزی و تدوین داشته باشید. پیشنهاد می شود که اکثراً در زیر مطالبی که مرتبط با استعداد و یا کسب و کار شما است کامنت بگذارید و سعی کنید که بدون چشم داشتی بخشی از اطلاعات خود را در اختیار مخاطبان قرار داد و اعتماد آنها را به خود جلب نمایید. برای این کار بهتر است موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- ابتدا هدف نهایی خود را از بازاریابی کامنت مشخص کنید.

2- معیار سنجش تحقق اهداف خود را مشخص کنید تا بتوانید تشخیص دهید چقدر این کار موفق بوده اید.

3- یک فهرست کامل از سایت ها و جوامع مرتبط با کسب و کار و هدف خود تهیه کنید.

4- قبل از گذاشتن کامنت کاملاً در آن سایت و یا مطلب تحقیق کنید.

5- از سیستم اطلاع رسانی سریع برای پست های جدید یک وب سایت مانند ایمیل استفاده کنید. زیرا اگر بخواهید جز  نفرات اول ای باشید که در زیر یک مطلب کامنت می گذارید بهترین فرصت جهت دیده شدن را به دست آورده اید.

6- از شبکه ‌های اجتماعی استفاده کنید تا حتی اگر کامنت شما در وبسایت خوانده نشد، از طریق شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و توییتر برای افراد ارسال شود.

email

ایمیل مارکتینگ چیست؟

به جرئت میتوان گفت ایمیل مارکتینگ یکی از به صرفه ترین و مقرون ترین روش های ارتباطی و تبلیغاتی برای مشتریان هدف است. ایمیل یکی از ابزار ارتباطی است است که برای ارتباط های کاری و تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر به صندوق دریافت و یا حتی قسمت spam ایمیل خود دقت کنید ایمیل های تبلیغاتی بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد. اما اگر به صورت هدفمند این کار را انجام دهید با نرخ تبدیل به مشتری بالاتری مواجه خواهید شد. این کار نیاز به صرف هزینه های سنگین نیز نداشته و تنها با داشتن یک ایمیل و تولید محتوای اختصاصی و جذاب می توانید مشتریان زیادی را جذب کنید. با توجه به تنوع روش های تبلیغاتی در بستر اینترنت هنوز هم بسیاری از افراد معتقدند اگر با روش درست و هدفمند به بازاریابی با ایمیل پرداخته شود می‌تواند نتایج خوبی را برای شما به دنبال داشته باشد.

شما در هر مرحله از کسب و کارتان می توانید به سراغ ایمیل مارکتینگ بروید. برای برند سازی ، آگاهی از برند شما، تشویق به خرید محصولاتتان، استفاده از خدمات شما ، حفظ مشتریان و … این روش تبلیغاتی ظرفیت بسیار بالایی دارد که اکثرا  از آن بی اطلاع هستند و نمی توانند به درستی از این روش کسب درآمد کنند.

مزایای ایمیل مارکتینگ هدفمند

اگر به صورت هدفمند و با تولید محتوای اختصاصی و جذاب اقدام به ایمیل مارکتینگ کنید می تواند تاثیر بسیار زیادی در فروش ، برندینگ و جذب مشتری برای شما داشته باشد. می توان به صورت خلاصه این گونه مزایای بازاریابی با ایمیل را نام ببریم:

1- نرخ بازگشت سرمایه: امروزه به دلیل بالا بودن هزینه تبلیغات و کمبود بودجه بسیاری از سازمان ها و یا حتی کسب و کارهای نوپا ، بسیاری از مدیران انتظار دارند که به سرعت نتیجه و سود هزینه پرداخت کرده برای تبلیغات را ببینند. اگر بیمه مارکتینگ به صورت حرفه‌ای و درست انجام شود می ‌تواند به روش بسیار مناسب و کارآمدی باشد که نرخ تبدیل بسیار خوبی را به همراه دارد و از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

2- تاثیر گذاری آنی: سرعت تاثیر گذاری این روش تبلیغاتی بسیار بالا و تنها کافی است کمی تحمل داشته باشید و بعد از ارسال ایمیل نتیجه آن را مشاهده کنید. مثلا اگر تصمیم دارید یک حراج ۴۸ ساعته داشته باشید می توانید با استفاده از ارسال ایمیل تبلیغاتی و استفاده از محتوای مناسب ، به خوبی حس عجله و محدودیت زمانی را به مخاطب القا کنیم.

3- شروع آسان حتی بدون تخصص: یکی از مزایای اصلی بازاریابی با ایمیل ساده بودن آن است و هر کس با حداقل آموزش می تواند این کار را شروع کند و در مدت زمان کوتاه به درآمد برساند. برای این کار حتی نیازی به ‌های حرفه‌ ای و کار آزموده نیست و می توانید حتی از قالب های آماده به همراه متن ، عکس و ویدیو های اختصاصی خود استفاده کنید.

4- انتقال پیام به صورت مستقیم: انتقال سریع و مستقیم پیام به مخاطب یکی از مهم ترین مزایای ارسال ایمیل تبلیغاتی است.

5- محیطی برای نشر محتوای اختصاصی: شما می توانید بخشی از محتوای خود را در ایمیل خود برای مخاطب ارسال و او را بیش از پیش درگیر خود نمایید. سپس با یک روش جذاب و کاربردی می توانید از آنها بخواهید کاری را که مورد نظر شما است را انجام بدهند.

email-marketing

چه زمانی از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

ایمیل مارکتینگ کاربرد های متفاوتی دارد اما امروزه بیشتر به جنبه بازاریابی و تبلیغاتی آن پرداخته می شود. توجه داشته باشید که بازاریابی ایمیلی به معنی فروش مستقیم محصول و ارائه خدمات به افراد نیست. اولین و ساده ترین کاربرد ایمیل ، ارسال ایمیل خوش آمد گویی به کاربران تازه عضو شده در سایت تان می باشد. ضمن اینکه می توانید با  دریافت شماره و اطلاعات کاربران، اطلاعات مربوط به دسترسی به بخش خاص یا راه های ارتباطی دیگر را برای آنها ارسال کنید. شما می‌توانید شرایط را به‌گونه‌ای مهیا کنید که کاربر حاضر باشد ایمیل خودش را در اختیار شما قرار دهد. یک هدیه رایگان یا محتوای تخصصی و جذاب می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. شما نیز می توانید از ایمیل های دریافتی یک بانک اطلاعاتی درست کرده و با ارسال ایمیل های منظم و با محتوا فروش خود را چندین برابر کنید.

یکی از بهترین زمان هایی که شما می توانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید زمانی است که می خواهید بعد از خرید، رسید و یا فاکتور خود را به همراه اطلاعات برای مشتری ارسال کنید. اگر هوشمند عمل کنید می توانید در ایمیل خود پیشنهادات خرید جدید و مرتبط با خرید فعلی را نیز با آنها ارسال نمایید. همچنین در صورتی که برای مدتی تخفیف و یا پیشنهاد ویژه ای در زن دارید  می توانید از ایمیل برای ارسال اطلاعات خود استفاده کنید.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ به معنی خودکار سازی فرآیند ارسال ایمیل تبلیغاتی می باشد. در این صورت شما می توانید از دیتابیس و اطلاعات به دست آمده بهترین استفاده را ببرید. در این اتوماسیون می‌توانید به صورت خودکار اقدام به ارسال ایمیل با توجه به سوابق خرید مشتری ، علایق ، اولویت ها ، تاریخ  های مشخص ، رفتار مشتری و … نمایید. این کار کمک می کند تا همیشه به صورت سفارشی با مشتری خود در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

کامنت مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ یکی از  قدیمی ترین و مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی اینترنتی به حساب می آیند. توجه کنید که با توجه به تغییرات الگوریتم های گوگل و همچنین دیدگاه مردان در رابطه با بخش نظرات ، صرفاً می توانید به گذاشتن یک لینک در کامنت اکتفا کنید به امیدی به موفقیت در این زمینه داشته باشید. به کمک ایمیل مارکتینگ می توانید به خوبی و به صورت دائمی با مشتریان خود ارتباط داشته باشید ، جدیدترین اخبار سایتتان را در اختیارشان قرار دهید، محتوایی جذاب و کاربردی و پیشنهادات شگفت انگیزی برای آنها ارسال نمایید. نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ایمیلی بسیار بالاست است و اگر به صورت هوشمندانه از آن استفاده شود می توانید از آن نرخ کلیک خوبی را دریافت نمایید.