تولید محتوا یکی از مواردی است که می تواند به موفقیت سئو سایت شما کمک کند و رتبه شما را افزایش دهد. بهتر است بدانید که در گذشته برخی افراد متن و مقالاتی را که توسط دیگران نوشته می شد کپی می کردند، اما خیلی زود گوگل با فعال سازی الگوریتم های مختلف از این امر جلوگیری کرد و به همگان هشدار داد که محتوا ایجاد کنند منحصر به فرد بودن یکی از این موارد است که باید در نظر گرفته شود
اما ناگهان توجه همه کاربران، بازاریابان ومدیران به موضوعی به نام تولید محتوای هوشمند جلب شد. موضوعی که باعث ایجاد هیجان و امید و نگرانی زیادی شده و از طرفی محتوانویسی با هوش مصنوعی ایراد های خاص خود را دارد. در این مقاله از برتر رایانه قصد داریم در مورد معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی بحث می کنیم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیر محتوا نویسی با هوش مصنوعی ChaTGPT

همه ما ربات هایی را می شناسیم که وظیفه پاسخگویی به سوالات ساده و محدود کاربران آنلاین را بر عهده دارند. اما ChatGPT چیز دیگری است. رباتی که برای هر سؤالی که بپرسید جواب دارد. این مزیت باعث شده است تا بسیاری از افراد از این ربات برای ایجاد محتوای هوشمند مانند: پست های وبلاگ، ایمیل و موارد دیگر استفاده کنند.

ربات ChatGPT توسط OpenAI توسعه داده شده است و یک ابزار چت انسانی هوشمند است. موضوعات این بحث ها می تواند از برنامه نویسی کامپیوتری و فیزیک کوانتومی گرفته تا گل آرایی و تعمیر خودرو باشد. این ویژگی به کاربران این امکان را داده است که از این ربات به عنوان موتور جستجوی جایگزین برای موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده کنند.

از دیگر کاربردهای این ربات می توان به نوشتن متن در قالب شعر و داستان، متون بازاریابی، ایمیل و … اشاره کرد و از سوی دیگر هوش یکی از قدرتمندترین ابزارهای حال حاضر دنیاست و گفته می شود که می تواند تخریب کند. بسیاری از مشاغل موجود تولید محتوا یکی از مشاغلی است که در این دسته قرار می گیرد. اما باید بدانید که هوش انسان به حدی نرسیده که بتوان آن را تهدیدی برای کار خلاق طبیعت دانست. در ادامه به معایب استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا می پردازیم.

 

مقاله پیشنهادی : هوش مصنوعی چه تأثیراتی بر سئو وب سایت دارد؟

 

کم شدن ارزش محتوا از معایب هوش مصنوعی

موضوع دیگری که به عنوان یکی از معایب تولید محتوای هوشمند به حساب می آید، کاهش ارزش محتوا است. همانطور که می دانید موتور گوگل امروزه به یک موتور عالی تبدیل شده است و سعی می کند بهترین محتوا را به کاربران نشان دهد. به همین دلیل سعی کرد با فعال سازی الگوریتم های مختلف بهترین محتوا را انتخاب کند. ی

کی از مهمترین موارد در موتور گوگل مفهوم E-E-AT است. هر یک از این حروف نشان دهنده یک مفهوم است: تجربه، مهارت، اعتماد به نفس و اقتدار! باید بدانید که اگر متن شما دارای این ویژگی ها باشد، ربات های گوگل به راحتی آن ها را پیدا می کنند و در نتیجه سایت شما بهبود می یابد.

از معایب تولید محتوای هوشمند باید به این نکته اشاره کرد که تجربه، مهارت، اعتماد به نفس و شایستگی در متن تولیدی آن وجود ندارد. زیرا الگوریتم های هوش مصنوعی بر اساس متن استفاده شده پاسخ سوالات را پیدا می کنند و در زمینه سوالات یا محتوای ایجاد شده تخصص خاصی ندارند. این امر پس از مدتی منجر به تولید محتوای مشابه می شود و پیشرفتی در این زمینه حاصل نمی شود.

پایین آمدن رتبه وب سایت از معایب هوش مصنوعی

باید بدانید که یکی از عواملی که بر کیفیت سایت شما تاثیر می گذارد محتوای سایت است. هرچه کیفیت محتوا بالاتر باشد، رتبه سایت شما بالاتر می رود و این به شما در موفقیت کمک می کند.

یکی از معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی کاهش رتبه سایت است. زیرا به دلیل اینکه باعث کاهش کیفیت محتوا می شود منجر به رتبه پایین سایت نیز می شود، بنابراین مشکلات و چالش های زیادی برای کارشناسان سئو و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد.

یکی از دلایلی که می خواهید از هوش مصنوعی استفاده کنید، بهبود کیفیت داده ها و محتوای سایت شما است. اگر این مشکل پیش نیامد، بهتر است از این ابزار استفاده کنید. وقتی در مورد معایب ایجاد محتوا و هوشمندی صحبت می کنید، هرگز نباید ابزار را نادیده بگیرید یا فکر کنید که نامناسب است.

برعکس بهتر است تمام جوانب آن را بشناسیم تا بتوانیم از این ابزار به درستی استفاده کنیم و بهترین نتیجه را از آن بگیریم. بنابراین شکست در رتبه بندی سایت یکی از مواردی است که در تولید محتوا با هوش مصنوعی باید به آن توجه کنید.

نیاز به بازبینی حین تولید محتوا با هوش مصنوعی

یکی دیگر از معایب تولید محتوا با هوش مصنوعی این است که چالش های روانی زیادی برای افراد ایجاد می کند. چرا می خواهید از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده کنید؟ ! شما واقعاً می خواهید سرعت خود را افزایش دهید و مطالب جدید را به سرعت به سایت اضافه کنید.

با توجه به آنچه قبلاً گفتیم، یکی از معایب محتوا نویسی با CHatGPT، ایجاد محتوای ضعیف از نظر ساختار است. بنابراین تمام وقت صرف این پروژه می شود و محتوا بررسی می شود. اگر می خواهید فردی را استخدام کنید که متن را ویرایش کند، باز هم برای این کار وقت می گذارید و بنابراین هوش مصنوعی نمی تواند در این زمینه به شما کمک کند.

آپلود متن بدون بررسی در سایت توصیه نمی شود، زیرا می تواند رتبه سایت شما را پایین بیاورد و برای شما در سئو مشکل ایجاد کند. با توجه به همه این مسائل باید توجه داشت که هوش مصنوعی معجزه ای برای افزایش تولید محتوا نیست، اما همچنان نمی توان محتوای خوب بدون نیروی انسانی تولید کرد.

نادرست بودن جواب به پرسش های چند وجهی

می توان گفت یکی از ایرادات تولید محتوا با هوش مصنوعی که این روزها زیاد از آن صحبت می شود، عدم پاسخ صحیح به سوالات چند وجهی است.

بهتر است بدانید مغز انسان پیچیده است و مانند ربات سؤال نمی پرسد. برخی از مسائل را می توان از زوایای مختلف تحلیل و حل کرد. ذهن را به چالش می‌ کشد و به افراد اجازه می‌ دهد تا به پاسخ‌ های متنوعی دست یابند. باید بدانید که سؤالات چند وجهی سهم زیادی در تولید محتوا دارد و کسانی که در این زمینه فعال هستند به خوبی از این موضوع آگاه هستند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که عدم پاسخگویی به سوالات مختلف از معایب تولید محتوا با ربات CHatGPT نیست و هر محتوا باید بر یک موضوع تمرکز کند. اما دیگرانی که با این دیدگاه موافق نیستند توضیح می‌ دهند که مخاطب اصلی ما یک فرد پیچیده فکر است و به دلیل ضعف ما نمی‌ توانیم به آنها بگوییم متن را ساده‌ سازی کنند و سvالات مختلف نپرسید. اگر این اتفاق بیفتد بشریت از حرکت رو به جلو باز می ماند و شاید بتوان این موضوع را جنبه دیگری از تولید محتوا با هوش مصنوعی دانست.

در نهایت، با توجه به معایب ایجاد محتوا با هوش مصنوعی، ممکن است از خود بپرسید که آیا استفاده از هوش مصنوعی اشتباه است؟

ما هرگز نمی گوییم که این ابزار خوب نیست، بلکه می خواهیم این مشکل را با دقت و منطقی بررسی کنید و از آن به بهترین شکل استفاده کنید. شما می توانید به لطف هوش انسان سوالات خود را بپرسید و اطلاعات زیادی به دست آورید. اما در نهایت باید اطلاعات جمع آوری کنید و محتوایی منحصر به فرد و جامع بسازید.