طراحی سایت شخصی

آیا تا به حال به داشتن یک وب سایت فکر کرده‌اید؟ چه دلایلی باعث شده تا شما نتوانید از یک سایت شخصی صرفاً برای خودتان بهره مند شوید؟ فکر می ‌کنید با وجود شبکه ‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتساپ دیگر نیازی به داشتن وب سایت شخصی نمی باشد؟ امروزه استفاده از یک سایت انحصاری برای خود، دارای مزیت های بی شماری است که باعث شده بسیاری از افراد با وجود انواع و اقسام شبکه‌ های اجتماعی علاقه مند به در اختیار داشتن یک وب سایت باشند. طراحی سایت شخصی راهی برای رسیدن به یک زندگی دیجیتالی نوین می باشد که به شما این امکان را می دهد تا در های تازه ‌ای را به روی خود بگشایید، اما به نظر شما این نوع وب سایت دارای چه مزیت هایی است؟

مزایای استفاده و طراحی سایت شخصی

مسلما شما فردی با ویژگی ها و سلایق متفاوت با دیگر افراد می باشید. شما می توانید با استفاده از یک وب سایت نظرات خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید اما این تنها یکی از مزایای طراحی سایت شخصی می باشد. با توجه به این که در جهان امروز روابط افراد بیشتر به صورت مجازی است تا واقعی، با در دست داشتن یک وب سایت می توان با تعداد بیشتری از افراد ارتباط گرفت، این قابلیت مهم ترین دلیل ایجاد وب سایت شخصی می باشد. تصور نمایید که به جای توضیحات مفصل در رابطه با خود یا استفاده از کارت ویزیت بتوانید تنها با ارائه آدرس وب سایت خود دوستان جدیدی پیدا کرده و به این ترتیب بتوانید درهای جدیدی را به سمت خود باز کنید! امروزه تمامی افراد به دنبال ارتباطات بیشتر در فضای مجازی هستند چرا که هرچه ارتباط بیشتر باشد درآمد زایی فرد بیشتر خواهد شد و در بیشتر موارد هدف از ایجاد وب سایت شخصی درآمد زایی است. شاید برای شما سوال باشد که چگونه می توان در این فضا به کسب درآمد پرداخت؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است: به راحتی! شما می توانید با آپدیت هر روزه وب سایت خود افرادی را در رابطه با نظرات و توانمندی ‌های خود علاقه مند کنید و در ساده ترین حالت با استفاده از تبلیغات به کسب درآمد بپردازید. در ادامه توضیحات جامع تری در این رابطه بیان می ‌شود که خواندنش به شما عزیزان توصیه می شود.

 

 

درآمد زایی با استفاده از طراحی سایت شخصی

با طراحی سایت شخصی شما می توانید در یک رزومه آنلاین تمامی تخصص های خود را به طور کامل درج کنید که این شامل سوابق تحصیلی، سوابق کاری و همچنین گواهینامه هایتان می شود. در واقع شما می توانید تمامی قابلیت های خود را به تفصیل شرح دهید، تا به این ترتیب بتوانید موقعیت شغلی مناسبی برای خود ایجاد کنید. علاوه بر آن در صورتی که شما به صورت فریلنسری کار می کنید و بدون حضور در اداره یا سازمان خاص به انجام پروژه های آن می پردازید، مسلماً یکی از مهم ترین ابزارهای  کارتان داشتن یک وب سایت شخصی می باشد و بدون آن گرفتن پروژه جدید مشکل می نماید. شما می توانید در این فضا تمامی نمونه کارهای خود را قرار دهید، به این ترتیب در صورتی که نمونه کارهای شما مورد توجه شرکت یا اداره مورد نظر واقع شود با شما تماس گرفته خواهد شد و به این ترتیب بدون اتلاف وقت می توانید پروژه بگیرید. مطمئنا شما توانایی آموزش در یک زمینه خاص را دارید، بنابراین می توانید با استفاده از یک سایت به آموزش آنلاین بپردازید یا در کنار آموزش رایگان، تبلیغ گرفته و به این ترتیب کسب درآمد کنید. این فضا به قدری گسترده است که می ‌توان در آن هر آنچه را که به ذهن خطور می کند انجام داد و به راحتی درآمد مناسبی را به دست آورد.

طراحی سایت شخصی برای چه کسانی مفید است؟

شاید شما جزء افرادی باشید که علاقه‌ مند به اشتراک گذاری نظرات و تجربیات خود هستید یا قصد دارید روزمرگی خود را با دیگر کاربران فضای مجازی به اشتراک بگذارید. وب سایت شخصی این فرصت را ایجاد می کند تا شما بتوانید هر آنچه را مد نظر خود دارید با دیگران به اشتراک گذاشته و دوستان جدیدی را پیدا کنید، در واقع می توان گفت که طراحی سایت شخصی برای همه افراد مفید است و اصلاً لازم نیست که شما دارای تخصصی خاص باشید. تنها کافیست تا علاقه و استعداد خود را پیدا کرده و با استفاده از ابزاری به نام وب سایت شخصی به آن بپردازید. شما می توانید تمامی فعالیت ها و آثار خود را در این فضا به اشتراک بگذارید و آرشیو کاملی از رویدادهای زندگی تان در دست داشته باشید. تعیین نمایید که چه بعدی از زندگی شما برجسته تر از سایر ابعاد می باشد؟ آیا شما به صورت حرفه ای ورزش می ‌کنید؟ علاقه مند به کتاب خواندن و دیدن فیلم و سریال هستید؟ از مسافرت رفتن لذت می برید و گردش های روزانه و مسافرت جزء جدایی ناپذیری از زندگیتان است؟ شما می توانید با به اشتراک گذاشتن مواردی که در بالا ذکر شد در وب سایت شخصی خود، دیگر افراد را به این موضوعات علاقه مند کنید، همچنین هرچه بیشتر در رابطه با علاقه خود بنویسید اطلاعات شما در این رابطه افزایش خواهد یافت چرا که هنگام نوشتن در مورد علایق خود نیازمند تحقیق هستید.

 

طراحی سایت شخصی یا استفاده از شبکه های اجتماعی

با ظهور شبکه های اجتماعی بسیاری از افراد به استفاده از این شبکه ها روی آوردند و وب سایت های شخصی خود را رها نمودند، اما با این که در این شبکه های اجتماعی می توان با دیگر افراد ارتباط گرفت اما باز هم کارایی آن ها از وب سایت شخصی کمتر است. داشتن یک سایت چندین برابر مفید تر از حضور در شبکه های اجتماعی است، چرا که در طراحی سایت شخصی همه چیز طبق نظر شما انجام می پذیرد و می توان سایتی انحصاری با توجه به اهداف و سلیقه خود ایجاد نمود. در واقع می ‌توان گفت که تفاوت وب سایت با شبکه های مجازی از زمین تا آسمان است چرا که شبکه ‌های اجتماعی دارای محدودیت‌هایی هستند اما محدودیتی در سایت شخصی وجود ندارد و در صورتی که محتوای مناسبی در آن قرار گرفته باشد مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب می کند. شاید فکر کنید که امروزه تعداد کمتری از افراد علاقه مند به وب گردی هستند و زمان بیشتری را در شبکه‌ های اجتماعی می گذراند اما این تصور کاملاً غلط است. امروزه همه افراد با ایجاد کوچک ترین مشکلی به سرچ ‌گوگل پناه می برند و با استفاده از این نرم افزار به جواب سوال های خود می رسند. در این فضا است که آنان با سایت شما رو به رو خواهند شد. تنها کافیست از قالب و گرافیک جذاب استفاده نمایید و مطالب قابل استنادی را در سایت خود قرار دهید تا رتبه ی سایت خود را بالا ببرید و افراد بیشتری را به سمت سایت خود جذب نمایید.

امکانات و ویژگی های طراحی سایت شخصی

همان طور که گفته شد در این نوع وب سایت همه چیز با توجه به سلیقه و نظر شما طراحی می ‌شود اما در طراحی سایت شخصی نیز اصولی مورد نظر قرار می ‌گیرد که رعایت آن ها ضروری است و در واقع به دیده شدن بیشتر وب سایت شما کمک می نماید. از این امکانات می توان به صفحه اصلی با طراحی انحصاری، اطلاعات تماس (شامل آدرس شبکه های اجتماعی، شماره تماس و…)، مقالات، قسمت هایی برای گالری تصاویر، نمونه کار ها و… اشاره نمود. شما می توانید در تمامی مراحل طراحی وب سایت نظر خود را بیان کنید تا با توجه به آن انتخاب قالب گرافیکی و رنگ ها انجام شود. در طراحی این نوع سایت ها نکته قابل اهمیت در این است که امکان نمایش مناسب سایت در موبایل و تبلت نیز فراهم شود، چرا که بسیاری از افراد از این نوع لوازم برای وب گردی استفاده می ‌کنند. همچنین از موارد با اهمیت دیگر می توان به تهیه نسخه پشتیبان اشاره کرد که باعث می شود تمامی اطلاعات و داده های شما حفظ شود. تمامی این قابلیت ها و دیگر موارد با توجه به نظر شما انجام می پذیرد. برای مثال شما می توانید سیستم نظر خواهی را در تمامی صفحات فعال کنید تا به این ترتیب بتوانید ارتباط بیشتری با دیگر کاربران داشته باشید. طراحان مجموعه ما می ‌توانند در کوتاه ترین زمان سایت منحصر به فرد و کاربردی را برای شما طراحی نمایند تا با استفاده از آن بتوانید به اهداف خود در دنیای دیجیتال دست یابید.

 

 

فاکتور های دارای اهمیت در طراحی سایت شخصی

  • مدیریت آسان وب سایت

طراحی سایت شخصی باید به گونه ‌ای باشد که در آن امکان مدیریت آسان وجود داشته باشد تا کاربران بتوانند از تمامی امکانات موجود در سایت خود بهره ببرند، در واقع احتیاج است فضای مدیریتی در حد مورد نیاز وسیع باشد و به این ترتیب از ایجاد امکانات غیر قابل استفاده و ناکارآمد جلوگیری شود.

  • قیمت طراحی

شاید بتوان گفت که قیمت طراحی وب سایت یکی از مهم ترین مسائل در این نوع طراحی است اما جای نگرانی نیست، چرا که قیمت طراحی این نوع وب سایت ها بسیار پایین تر از طراحی سایت شرکت های تجاری و فروشگاهی می باشد و با وجود قیمت پایین، امکانات لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

  • طراحی انحصاری

مسلماً طراحی انحصاری به قدری با اهمیت است که نمی ‌توان از آن چشم پوشید چرا که نیاز هر کاربر با دیگران متفاوت است و هر فردی هدفی معین در ساخت وب سایت شخصی دارد، در واقع طراحی باید به صورتی انجام گیرد که نیازهای کاربر را پوشش دهد. به شما این نوید را می ‌دهیم که طراحان مجموعه ما با در نظر گرفتن تمامی این نکات و دیگر فاکتورهای دارای اهمیت سایتی را برای شما طراحی می نمایند که تمامی امکانات مورد نیاز در آن وجود داشته باشد و علاوه بر آن دارای کاربری بسیار ساده ای نیز باشد.