در بسیاری از مقالات مربوط به اینکه مارکتینگ چه چیزهایی هست و چگونه می توانید از طریق آن کسب و کار خود را راه اندازی و یا رونق دهید در این وب سایت و دیگر وب سایت های صحبت‌های زیادی شده است. اما در بخشی از این موضوع مهم و بحث برانگیز نقطه مقابل اینکه چه مواردی مارکتینگ نیست نیز وجود دارد. در این میان مارکتینگ را نمی ‌توان تنها تبلیغات ، ویزیتوری ، اینستاگرام ، محتوا نویسی برای محصولات ، هشتگ گذاری و … دانست در این مقاله در رابطه با مواردی که نمی توان آن را مارکتینگ دانست صحبت خواهیم نمود ، علاقه مندان به دانستن این موضوع در این مقاله از سایت برتر تا انتها ما را همراهی نمایند.

مقاله پیشنهادی : دیجیتال مارکتینگ یا آنلاین مارکتینگ؟

اینستاگرام تنها دیجیتال مارکتینگ نیست

دیجیتال مارکتینگ گستره بسیار وسیعی دارد و برخلاف تصور بسیاری از افراد تنها به معنی دوره ادمین اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ نیست. معنای واقعی بازاریابی دیجیتال و یا دیجیتال مارکتینگ حقیقی این است که از طریق تکنیک ها و استراتژی های نوین به تحقق اهداف بازاریابی کسب و کار خود در فضای آنلاین بپردازیم.

در واقع بازاریابی حقیقی از دسترسی دیجیتال جهت رشد و حمایت از محصولات و خدمات و برندتان استفاده می کند. مواردی همچون سئو سایت ، تبلیغات گوگلی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا ، ایمیل مارکتینگ و … تماماً اجزای این خانواده دیجیتال هستند.

پس دیجیتال مارکتینگ سه هدف اصلی را دنبال می کند که شامل تشخیص برند و هویت کسب و کار شما به مخاطب حین بازدید از صفحه اجتماعی یا وب سایت ، دسته بندی مخاطبان به کاربران فعال و غیرفعال ، بهره گیری از داده ها و آمار برای بالا بردن تعداد کاربران با ارزش.

این موارد تنها زمانی کارآمد است که در کنار دانش مارکتینگ به کار گرفته شود پس در صورتی که به دنبال علم و یادگیری بیشتر در رابطه با بازاریابی دیجیتالی هستید حتماً در دوره های دیجیتال مارکتینگ که اساتید مجرب در ایران همایش ها و وبینار های مختلفی در این زمینه برگزار می کنند شرکت نمایید.

اینستاگرام تنها دیجیتال مارکتینگ نیست

دوره های یک دیجیتال مارکتینگ خوب برای افرادی که بسیار علاقه مندند که به یک دیجیتال مارکتر تبدیل شوند ، شامل موارد زیر می باشد :

  •  آگاهی از اصول اولیه بازاریابی دیجیتال
  •  تبلیغات در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی فعال
  •  سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو
  •  بازاریابی محتوا
  •  تحقیق کلمات کلیدی

از جمله موارد مهمی هستند که با سپری کردن آنها شما به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای تبدیل خواهید شد. توصیه می شود با علم به هر یک از این دوره ها تمرینات را در کنار آموزش به روز فراموش نکنید زیرا کار کردن و تمرینات مداوم بهترین راهکار برای تبدیل شدن به دیجیتال مارکتر است.

مقاله مرتیط : اینستاگرام مارکتینگ

چیزهایی که دیجیتال مارکتینگ نیست

دیجیتال مارکتینگ را نمی‌توان فقط مختص به دنیای اینترنت دانست ، در واقع هر مدل و شکلی از محصولات و خدمات بازاریابی در دستگاه الکترونیکی را می توان مارکتینگ دانست. همانطور که فهمیدید در این تعریف هیچ اثری از موتورهای جستجو یا فضاهای آنلاین وجود ندارد به همین علت دیجیتال‌ مارکتینگ را می ‌توان هم به طور آنلاین و هم به صورت آفلاین انجام داد.

بازاریابی از راه تبلیغات تلویزیونی ، رادیویی و تلفنی جنبه های دیگر به حساب می آیند که امروزه در فضای آنلاین دیجیتال مارکتینگ قدرت بیشتری دارد و بر کل دنیا تسلط پیدا نموده است.

از طرف دیگر یک روش مشخص را نمی توان دیجیتال مارکتینگ دانست زیرا دنیای بازاریابی دیجیتالی همواره در حال پیشرفت و توسعه است و هر روز از برنامه ‌های جدیدی رونمایی می شود که کاربران با دنبال کردن آن در صدد کسب تجارب جدید می باشند.

شما باید در هر زمان علاوه بر اینکه به ابزارهای پرکاربرد در آن زمان آشنایی داشته باشید باید ابزارهای موفقیت آینده را نیز شناخته و جهت بهره گیری از آن برنامه ریزی کنید. با استناد موارد ذکرشده می توان گفت دنیای آنلاین و پیروی از یک روش مشخص از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ نیست.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

چه مواردی نت ورک مارکتینگ نیست؟

نتورک مارکتینگ به عنوان یک روش توزیع محصولات و ارائه خدمات به مشتری نهایی و آمیزه ‌ای از دو امکان حق نمایندگی با درآمد تصاعدی و سرمایه اولیه کم و ریسک بسیار ناچیز به حساب می آید.

نتورک مارکتینگ به عنوان مهمترین ویژگی های یک شغل مناسب به عنوان یک بازاریابی با ریسک پایین ، عدم نیاز به تخصص و تجربه ، حرفه ای بودن ، امنیت شغلی ، ایجاد درآمد متناسب با تلاش را شامل می ‌شود.

به تصور بسیاری از افراد نت ورک مارکتینگ کار آسان است ، اما خلاف این موضوع وجود دارد و می توان گفت تجارت در مارکتینگ آسان نیست. در واقع شغلی به حساب می آید که با سایر مشاغل سنتی فرق بسیاری دارد.

سرمایه اولیه در این تجارت بسیار پایین است اما جهت رسیدن به موفقیت ، تلاش و پشتکار فراوانی احتیاج است به همین علت است که بسیاری از افراد در نیمه راه این تجارت را رها می کنند.

مورد دیگر این است که راه یک شبه پولدار شدن را نمی‌ توان نت ورک مارکتینگ دانست ، بلکه بر عکس شیوه های کارآمد است که به تلاش فراوان شما جهت تبلیغ محصولات و خدمات و ساخت زیر مجموعه سازمان احتیاج است و معادل آن نسبت به تلاش شما پاداش می دهند و نه نسبت به تقدم زمان ورود تان به این سیستم.

چه مواردی نت ورک مارکتینگ نیست؟

این باور که در این نوع بازاریابی باید تمام وقت کار کرد تکنیک نت ورک مارکتینگ نیست ، در واقع افراد بسیاری هستند که با انجام کارهای پاره وقت یک نت ورکر موفقی هستند و لزومی ندارند که این کار را تمام وقت انجام دهند.

همواره به یاد داشته باشید اگر چه می ‌توانید این تجارت را به شکل پاره وقت انجام دهید اما اگر طالب موفقیت بیشتری هستید باید ذهنیت تمام وقت داشته باشید. لازم است در ابتدای ورود به این مارکتینگ اطلاعات صحیح ، توقعات به جا و منطقی و همچنین ذهنیت سالم نسبت به آن داشته باشید.

نتیجه گیری

در دیجیتال مارکتینگ می ‌توان از ابزارهایی نظیر کامپیوتر ، تلفن ، تلویزیون ، رادیو و دیگر دستگاه الکترونیکی استفاده نمود. اما به علت این که در دنیای امروزی بیشتر وقت ما در فضای اینترنت سپری می شود نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ نسبت به دیگر جنبه ها بیشتر خود را نشان داده است. برای تمرکز بر روی این نوع بازاریابی دیجیتالی و پیروی از تکنیک ها و استراتژی های آن باید در رابطه با آنچه که دیجیتال مارکتینگ به حساب نمی آید دانست.

همچنین از طریق اطلاعاتی که در این زمینه در اختیارتان قرار دادیم و شناخت ابزارهای آن و کسب تجارب در این زمینه با یک استراتژی موفق بازاریابی و جذب مخاطب در این راه به نحو احسن عمل کنید. ما در این مقاله در رابطه با اینکه دیجیتال مارکتینگ چه چیزی نیست صحبت کردیم و به طور مفصل در مقالات قبلی دیجیتال مارکتینگ به معرفی کامل آن و شناخت مدل های مختلف بازاریابی دیجیتالی پرداختیم ، امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.