با گسترش و توسعه کسب و کارهای اینترنتی و استفاده از شبکه های اجتماعی پرطرفدار همچون تلگرام و اینستاگرام جهت فروش محصولات و ارائه خدمات آنچه که به میان آمد و بسیاری برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود از آن استفاده می کنند دیجیتال مارکتینگ یا آنلاین مارکتینگ نام دارد. وقتی که صحبت از کسب و کارهای دیجیتالی و آنلاین به میان می آید بسیاری از افراد تفاوت آنها را از یکدیگر تشخیص نمی دهند و یا شناخت کافی از هر یک از این بازاریابی ها ندارند. در این مقاله از سایت برتر در تلاشیم تا با توضیحات جامع در رابطه با هر دو مارکتینگ شما را به آنچه که هدف تان است برای کسب سود بیشتر و رونق بخشیدن به کار خود در این فضا نزدیک کنیم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

دیجیتال مارکتینگ بهتر است یا آنلاین مارکتینگ؟

دیجیتال مارکتینگ به معنی به کار بردن ابزارهای دیجیتال برای امر بازاریابی و آنلاین مارکتینگ نیز یعنی انجام عملیات بازاریابی از طریق اینترنت و تحت وب می باشد.

بازاریابی اینترنتی را زیرمجموعه بازاریابی دیجیتال می دانند ، در روش بازاریابی دیجیتالی از ابزارها و وسایل دیجیتالی مثل تلویزیون ، رادیو و موبایل برای تبلیغ برند و فروش محصولات و همچنین معرفی خدمات خود استفاده می ‌کنند.

ابزارها و رسانه های تحت وب نظیر ایمیل و موتورهای جستجوی فعال مثل گوگل ، فایر فاکس ، شبکه‌ های اجتماعی محبوب ، تبلیغات بنری و … نیز در دسته بازاریابی آنلاین یا اینترنتی قرار می گیرد.

برای جواب به این پرسش که کدام یک از این بازاریابی ها بهتر است  باید بگوییم که هر دو یک نقطه اشتراک دارند و آن نیز جذب مشتری ، تبدیل آنها به مخاطب یا مشتری دائم و وفادار و در نهایت کسب سود و رونق اقتصادی می باشد.

هر دو روش بازاریابی تکنیک ها و استراتژی های مختص به خود را دارد که در مقاله های قبلی در این وبسایت به آنها اشاره نموده ایم. در واقع با وجود هر یک از این روش های بازاریابی کسب و کارهای مختلف به صورت سنتی دستخوش تغییرات بسیاری شد و همین امر باعث شده است تا به امروز این نوع روش بازاریابی مورد پسند همگان ، بازار سرمایه ، سرمایه گذاران با تجربه ، مبتدی و … قرار گیرد.

در رابطه با هر یک از این بازاریابی ها و آشنایی با استراتژی های بازاریابی هر یک با شناخت کافی و همچنین عملکرد هوشمندانه باید از نتایجی که قرار است پس از اجرای این برنامه ‌ها به دست آورید آگاهی کاملی داشته باشید. در واقع خود را درگیر بهتر بودن یا بدتر بودن هر یک از روش ها نکنید بلکه برنامه اجرایی و عملکردی که شما پس از انتخاب هر یک از استراتژی های بازاریابی دارید مهم می باشد.

مقاله پیشنهادی : دیجیتال مارکتینگ در ایران

وجه تمایز میان دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

بازاریابی دیجیتالی تحت وب انجام نمی گیرد و به اینترنت احتیاجی ندارد ، بلکه تبلیغات آفلاینی را شامل می‌شود که از طریق دستگاه‌ های دیجیتالی انجام می گیرد.

به زبان ساده تر دیجیتال مارکتینگ به هر شکلی از محصولات و خدمات بازاریابی است که شامل دستگاه‌ های الکترونیکی می‌شود. این نوع بازاریابی را نمی‌توان یک استراتژی نوین دانست زیرا سال هاست که از پیدایش آن می‌ گذرد و در ابعاد گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

ناگفته نماند که بازاریابی دیجیتال هم به صورت آنلاین و هم به روش آفلاین قابل انجام است که استفاده از هر دو نوع برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم تلقی می شود. پادکست ها و رادیو ها ، تبلیغات تلفنی و تلویزیونی ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی ویدیویی ، بیلبوردهای الکترونیکی و … همه جزء استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال‌ به حساب می‌آید.

وجه تمایز میان دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

نقطه مقابل آن بازاریابی اینترنتی یا تبلیغات اینترنتی است که زیر مجموعه بازاریابی دیجیتالی به حساب می‌آید. این روش بازاریابی همانگونه که از نامش پیداست برای کار به اتصال اینترنت احتیاج است و از مهمترین آن می‌ توان به تبلیغات کلیکی در سایت های مختلف اشاره نمود.

همچنین تبلیغات نمایش داده شده میان بازی های نصب شده در گوشی همراه که احتیاج به اینترنت دارند نوعی دیگر از بازاریابی آنلاین به حساب می آید. این نوع بازاریابی اینترنتی نظیر بازاریابی دیجیتالی با پیشرفت تکنولوژی و فناوری تکامل پیدا می ‌کند و کلیه استراتژی‌های موجود در بازاریابی دیجیتالی را شامل می شود.

برخی از استراتژی های و کسب و کارهای آنلاین شامل بازاریابی تلفن همراه ، بازاریابی محتوا ، تبلیغات آنلاین ویدیویی نظیر یوتیوب ، آپارات و … ، سئو و بهینه سازی سایت ، تبلیغات کلیکی ، نمایش تبلیغات در وبسایت ها ، بازاریابی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ، لینکدین ، اینستاگرام و … ، تلویزیون های اینترنتی ، ایمیل مارکتینگ جزء آنلاین مارکتینگ به حساب می آید.

مقاله پیشنهادی : ویدئو مارکتینگ چیست؟

آشنایی بیشتر با چند استراتژی دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

در این بخش می خواهیم به تعدادی از استراتژی های مهم بازاریابی در حوزه بازاریابی اینترنتی و بازاریابی دیجیتالی بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

بازاریابی رادیویی

زمانی که رادیو اختراع شد دیجیتال مارکتینگ دستخوش تغییرات زیادی گردید اما رادیو هنوز هم با افزایش گسترده محبوبیت پادکست ها در چند سال اخیر به یک بازیگر مهم در دنیای بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده است. این نوع از تبلیغات مزایا و معایبی دارد و از لحاظ جغرافیایی و جمعیتی به یک نقطه محدود می شود و دسترسی به این افراد سریع تر خواهد بود. در صورتی که مخاطبان وسیع‌تری را مورد هدف قرار دهید رادیو گران تمام خواهد شد.

بیلبورد های الکترونیکی

دیگر بازاریابی دیجیتال مربوط به تابلوهای تبلیغاتی الکترونیکی می باشد ، تبلیغات در فضای باز مثل تابلو و بنرها بهترین بیلبورد های الکترونیکی به حساب می آیند زیرا شما می توانید آن ها را سریع و به روز کنید یا تغییراتی در آن ایجاد نمایید. همچنین بیلبورد های الکترونیکی نسبت به بیلبوردهای سنتی جذابیت بیشتری دارند که نسبت به نوع تبلیغات نوع محل و کسب و کار و شرایط حاکم بر بازار و استفاده مناسب از آنها می تواند برایتان مفید باشد.

تلویزیون

استراتژی های بازاریابی دیجیتالی به عنوان یک ابزار قدرتمند در این حوزه به حساب می آید. با اینکه بازاریابی اینترنتی در حال گسترش است حضور تلویزیون هنو هم قسمت اصلی برنامه های بازاریابی کمپانی های بزرگ به حساب می آید. در واقع اولویت بسیاری از مصرف کنندگان بعد از دیدن یک محصول یا شرکت در تلویزیون مراجعه به اینترنت ، بررسی شبکه های اجتماعی ، وب سایت و دیگر کانال های بازاریابی آنلاین می باشد.

مهمترین استراتژی های آنلاین مارکتینگ

بازاریابی محتوا

از آنجا که محتوای مفید و جذاب موجب جذب افراد می شود در حوزه آنلاین مارکت این افرادی که به عنوان محتوا نویس فعالیت دارد در تلاشند تا با تولید محتوای هدفمند در تبلیغ و کسب و کار و محصولات مؤثر عمل نمایند و تنها شامل محتوای متنی نمی باشد. امروزه پربازده ترین روش های تولید محتوا ، محتوا های ویدیویی است که نسبت به دیگر روش های آن هزینه بر می باشد.

شبکه های اجتماعی

این نوع بازاریابی نقش مهم و پررنگی در کسب و کار ها ایفا می کند ، امروزه بسیاری از صاحبان سرمایه و شرکت های مختلف ازطریق بلاگرهای معروف و اینفلوئنسرها محصولاتشان را به مخاطبان معرفی می نمایند که معمولاً افراد در رده سنی جوان و نوجوانم خاطبان شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام هستند. در واقع با اجرای برنامه هدفمند جهت کسب مشتریان جدید در بستر شبکه‌ های اجتماعی می ‌توان به سود قابل توجهی رسید.

وب مارکتینگ

این نوع بازاریابی که با داشتن یک وب سایت اینترنتی امکان پذیر می باشد ، می توانید تبلیغات خود را با راهی معقول و مؤثر به مخاطب بشناسانیم. جالب است بدانید که اولین راهی که افراد برای آگهی از یک برند و محصولات به ذهنشان می ‌رسد جستجو در اینترنت و یافتن وب سایت آن شرکت و یا برند می باشد. برای فعالیت در اینترنت و راه اندازی یک وب سایت کاملاً حرفه ای یا طراحی سایت ارزان با پشتیبانی کامل و همچنین ارائه خدمات کامل بهینه سازی و سئو وب سایت حتماً با تیم طراحی سایت برتر تماس بگیرید و پیش از هر اقدامی برای راه اندازی سایت از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.