این روزها حتماً کلمه دیجیتال مارکتینگ به گوش شما خورده است ، این کلمه در لغت به معنی بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی است. امروزه با فراگیر شدن اینترنت و گسترش کسب و کارهای اینترنتی بحث داغ دیجیتال مارکتینگ نمود پیدا کرده است. همان طور که می دانید هر دو حوزه بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی در جهت افزایش فروش محصولات و خدمات فعالیت می کنند اما بسیار متفاوت و غیر قابل قیاس هستند. به بیان ساده می توان گفت کسی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند ، دیجیتال مارکتر نام دارد اما این فرد قطعاً باید از ویژگی ها و مهارت های خاصی برخوردار باشد تا بتواند به خوبی وظایف خود را به انجام رساند و به عنوان یک بازاریاب اینترنتی خوب شناخته شود. ما در ادامه مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

بیشتر یدانید : دیجیتال مارکتینگ در ایران

دیجیتال مارکتر به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ در بیان ساده به معنی بازاریابی با استفاده از ابزار های دیجیتال است. حتماً شما هم تجربه خرید خدمات و یا کالا را از یک فروشگاه اینترنتی و یا … را به صورت آنلاین داشته اید. می توان گفت به طور معمول افراد قبل از اینکه اقدام به خرید کنند ، از طریق اینترنت و با یک جستجوی ساده ، نسبت به کالای مورد نظر خود اطلاعاتی نظیر قیمت و یا سایر ویژگی های محصول به دست می آورند تا بهترین و درست ترین انتخاب را برای محصول مورد نظر خود داشته باشند.

در دیجیتال مارکتینگ تلاش می شود تا محصول را بهتر از سایر رقبا به کاربران ارائه دهیم. به طوری که با استفاده از افزایش بازدید سایت و معرفی صحیح محصول ، تعامل صحیح با مشتریان ، جلب رضایت مشتری و … به برند سازی در فضای دیجیتال ، جذب مشتریان واقعی و دائمی و در نهایت فروش دست پیدا کنیم.

اما چه کسی قرار است به مشاغل در امر دیجیتال مارکتینگ کمک کند؟ دیجیتال مارکتر ها دقیقاً این وظیفه را دارند تا به شما برای افزایش فروش در فضای دیجیتال کمک کنند. در ادامه مطلب با بررسی بیشتر وظایف و ویژگی های این فرد ، همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی چیست؟

ویژگی های یک دیجیتال مارکتر

ویژگی های یک دیجیتال مارکتر

در واقع می‌توان گفت که دیجیتال مارکتر کسی است که فعالیت های او با هدف برندینگ یک کسب و کار اینترنتی و همچنین افزایش ترافیک یک سایت انجام می شود. او به این منظور می تواند از کانال های دیجیتال مانند سئو ، ایمیل ، رسانه های اجتماعی و … استفاده نماید.

با توجه به این تفاسیر یک بازاریاب اینترنتی باید اصول اولیه محتوا و بازاریابی محتوا را به خوبی بداند و توانایی طراحی استراتژی محتوا و اجرای آن را داشته باشد. همچنین یک بازاریاب اینترنتی باید به سئو و بهینه سازی سایت نیز مسلط باشد.

توانایی پیاده سازی صحیح سئو سایت و تسلط به وردپرس جزو مهم ترین ویژگی های یک بازاریاب محتواست. یک بازاریاب اینترنتی باید توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات را داشته باشد و از طریق یک سری تکنیک ها بتواند نرخ تعامل کاربران را افزایش دهد ، به طوری که این راهکار ها منجر به افزایش فروش و جلب رضایت مشتری ها شود.

یک بازاریاب اینترنتی خوب این توانایی را دارد تا از طریق ایمیل مارکتینگ ، تولید محتوا ، تبلیغ نویسی ، طراحی صفحه محصول و… به شیوه درست و حساب شده و بر اساس ساختار مغز انسان و با توجه به تاثیر عوامل مختلف بر آن ، تجربه کاربری را بهبود ببخشد که در نتیجه آن فروش را نیز افزایش دهد که به این موضوع بازاریابی عصبی نیز می گویند.

آشنایی با گوگل آنالیتیکس و توانایی استفاده از آن برای یک بازاریاب اینترنتی یک مهارت و ویژگی مثبت محسوب می شود که شما از طریق آن می توانید وب سایت خود را آنالیز و تجزیه کنید و یک آمار کلی از فعالیت خود و نتیجه آن به دست آورید. این ابزار در بررسی عملکرد شما بسیار مفید فایده واقع خواهد شد.

پیشنهاد می شود مقاله گوگل آنالیتیکس چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

ابزار های دیجیتال مارکتر

سئو و بهینه سازی: در واقع می‌توان گفت مخاطبی که خود برای پیدا کردن خدمات و محصول مورد نظر جستجو می کند ، یک مخاطب هدفمند است. سئو به این موضوع اشاره دارد که ما محصول خود را بهتر در معرض دید چنین مخاطبینی قرار دهیم و از این طریق به افزایش فروش خود و تعامل با مشتریان هدفمند کمک کنیم. سئو و بهینه سازی سایت یکی از ابزارهای مهم یک دیجیتال مارکتر است و بازاریاب اینترنتی از این طریق ، سایت شما را نسبت به رقبا ، زودتر در معرض دید مشتریان هدفمند قرار می دهد.

بازاریابی محتوا : این مرحله یکی از ابزار هایی است که همیشه مورد نیاز بازاریاب قرار خواهد گرفت.

ابزار های دیجیتال مارکتر

شبکه های اجتماعی: یکی از پرکاربرد ترین ابزار های یک بازاریاب اینترنتی قطعاً شبکه‌های اجتماعی هستند. از طریق تبلیغات در این شبکه‌ها می‌توان بازدهی و تعامل بسیار مناسبی را برای کسب و کارهای اینترنتی به دست آورد.

بازاریابی ایمیلی: استفاده از ایمیل نیز می تواند یکی از ابزارهای کاربردی بازاریابی اینترنتی باشد. با اینکه این روش از روش های قدیمی بازاریابی است اما هنوز هم از بازدهی نسبتاً خوبی برخوردار است. برای مثال شما می‌ توانید تخفیف های ویژه تان را از طریق ایمیل به کاربران سایت تان منتقل کنید و نرخ تعامل را بالا ببرید.

تبلیغات اینترنتی: یکی از مثال های روشن برای تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات کلیکی گوگل است. هر چند که این روش شامل هزینه های تبلیغاتی سنگینی است ولی به سرعت بازخورد این هزینه به مجموعه بر می گردد. از طریق این روش به راحتی می توان رتبه یک موتور های جستجو را کسب کرد.

بازاریابی ویدیویی: بازاریابان اینترنتی از ویدیو به جای فرمت محتوایی استفاده می‌کنند و معتقدند که این روش تاثیر بیشتری روی مخاطبان دارد چرا که بیشتر افراد تماشای ویدیوی کوتاه را به خواندن مطالب طولانی ترجیح می دهند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

جمع بندی

همان طور که گفتیم با توسعه اینترنت ، مشاغل به شدت گسترش یافتند. بازاریابی تا قبل از گسترس اینترنت ، فقط به شکل سنتی شناخته می شد اما بعد از این دوره زمانی ، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی معنی پیدا کرد. با گذشت زمان مشاغل مختلف تلاش می کردند تا برای دیده شدن در فضای اینترنت کسانی را استخدام کنند تا به آنها در این امر کمک کند.

امروزه دنیای آنلاین همه چیز را تغییر داده و همه چیز حتی آموزش و مشاغل و … شکل اینترنتی به خود گرفته است. طوری که دیجیتال مارکتینگ امروزه یکی از حرفه های پر کاربرد جهان است. دیجیتال مارکتر ها کسانی هستند که در این زمینه فعالیت می‌ کنند و برای افزایش فروش محصولات و خدمات شما می کوشند.

قطعاً استخدام یک بازاریاب اینترنتی متبحر و متخصص می ‌تواند به گسترش شغل و افزایش فروش محصولات و خدمات شما منجر شود. برای این امر باید توانمندی هایی را در بازاریاب اینترنتی مورد نظر خود در نظر بگیرید تا بتوانید این اهداف را محقق گردانید.

این افراد برای اینکه وظایف خود را به خوبی انجام دهند باید ویژگی هایی را داشته باشند. ما در این مطلب به بررسی این ویژگی ها و ابزارهای مورد استفاده یک بازاریاب اینترنتی پرداختیم. البته حوزه بازاریابی اینترنتی به شدت وسیع و گسترده بوده و امکان پرداختن به تمام مباحث آن وجود ندارد اما سعی کردیم تا مهمترین و اصلی ترین ویژگی های یک بازاریاب اینترنتی خوب بپردازیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.