همانند زندگی که افرادی وجود دارkد که نه خوب هستند و نه بد در دنیای اینترنت هم هکر هایی وجود دارند که نه به طور کامل بد هستند و نه به طور کامل خوب. هکر کلاه خاکستری ترکیبی از فعالیت های کلاه سیاه ها و کلاه سفید ها است. معمولاً کلاه خاکستری ها بدون اجازه و یا اطلاع مالک سیستم به دنبال آسیب پذیری در آن هستند و در صورت پیدا کردن مشکل امنیتی آنها را صاحب سیستم و یا کسب و کار گزارش می دهند و حتی گاهی اوقات برای رفع مشکلاتی که در سیستم وجود دارد. درخواست مقدار کمی پول می کنند که اگر مالک پاسخ ندهد و یا موارد را رعایت نکند ، هکرهای کلاه خاکستری روش نفوذ و تخریب را به صورت آنلاین در اختیار دیگران می گذارند!

بییشتر بخوانید : آموزش هکر شدن

آشنایی بیشتر با هکر کلاه خاکستری

همانطور که گفتیم هکر کلاه خاکستری ذاتاً با اهداف مخرب دست به نفوذ به سیستم ها نمی زند. آنها ماجراجو هایی هستند که فقط دنبال پیدا کردن چیز های جدیدی برای اضافه کردن به اکتشافات خود می باشند.

معمولاً کلاه خاکستری استفاده مخربی از آسیب پذیری های موجود نمی کند اما با این حال به دلیل نگرفتن اجازه و اطلاع نداشتن صاحب سیستم از این نفوذ تمام کار های این دسته از هکر ها غیر قانونی بوده و مجرم شناخته می شود هر چند تمام هکر ها دوست دارند وقتی به آنها اشاره می شود به صورت بد برداشت شوند اما باید توجه داشته باشید که همه ی هکر ها با یکدیگر برابر نبوده و تفاوت های بسیاری بین هر گروه از آن ها است.

معمولاً هکرخاکستری بعد از اینکه سیستمی را مورد نفوذ قرار داد و ایرادی در آن پیدا کرد آن را به تیم امنیتی سازمان گزارش می کند. برخی شرکت ها با این هکر ها همکاری کرده و حتی ممکن است به او پاداشی جهت پیدا کردن ایراد های سیستم هم بدهند، در برخی سازمان ها نسبت به هکر های کلاه خاکستری ذهنیتی منفی و بد دارند که ممکن است موجب شود تا هشدار آن ها را جدی نگیرند.

در این صورت بیشتر هکر های خاکستری این اطلاعات را در اختیار دیگر هکر ها و یا تمام اطلاعات را داخل اینترنت پخش می کند که در این مواقع هکر های کلاه سیاه با دانستن ایراد سیستم یک سازمان اقدام به نفوذ و یا خرابکاری در سیستم های آن می کنند.

بیشتر بدانید : سئو کلاه خاکستری چیست؟

استفاده هکر کلاه خاکستری از سیستم عامل های یونیکس

استفاده هکر کلاه خاکستری از سیستم عامل های یونیکس

سیستم عامل های یونیکسی انواع مختلفی دارند که از معروف ترین و پر کاربرد ترین آنها می توان به لینوکس اشاره کرد. سیستم عامل های یونیکس سیستم های هستند که اینترنت با آنها اجرا می شود شما برای دسترسی به اینترنت می توانید بدون این سیستم عامل هم کار کنید اما هرگز نمی توانید به یک هکر کلاه خاکستری تبدیل شوید.

به همین دلیل بیشتر جامعه هکر ها تمرکز خود را بر روی این سیستم عامل گذاشته اند. همچنین شما لازم نیست که یک کامپیوتر دیگر را خریداری کنید یا کار های از این قبیل، شما می توانید با استفاده از نرم افزار های مجازی سازی در کنار ویندوز خود لینوکس را هم نصب و استفاده کنید.

معمولاً با توجه به توانایی و ابزار هایی که در نسخه های مختلف لینوکس قرار دارد نسخه کالی لینوکس را برای استفاده در بخش امنیت و هک انتخاب می کنند. یکی از مزیت های لینوکس داشتن بیش از 300 ابزار تست نفوذ برای انواع حملات می باشد ، رایگان و همیشه در دسترس است که باعث می شود هزینه ای بابت استفاده از آن را نپردازیم تا هر لحظه که نیاز داشتیم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

کالی لینوکس کاملاً قابلیت شخصی سازی را دارد تا دست هکر های ماجراجو در هماهنگ کردن کالی بر اساس سلیقه کاملاً باز باشد، متن باز بودن کالی لینوکس باعث شده تا شما هر زمان که خواستید منابع فایل های سیستمی را که در بستر لینوکس هستند ویرایش و استفاده کنید.

از دیگر مزیت های لینوکس می توان به سازگاری FHS ، پشتیبانی گسترده از دیوایس وایرلس ، پچ های سفارشی در هسته برای تزریق ، محیط توسعه بسیار امن ، پکیج ها و منابع با رمزنگاری GPG امضا می شوند و در نهایت چند زبانه است که میتوانید این اطمینان را داشته باشید تا از زبان ها مختلف به خوبی پشتیبانی می کند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

زبان برنامه نویسی مناسب برای هکر کلاه خاکستری

اگر از دانش برنامه نویسی چیزی نمی دانید بهترین راه این است که با یادگیری یک زبان آسان مانند Html شروع کنید و با تمرین و تکرار به مرور در آن تجربه کسب نمایید.

آسان بودن زبان Html دلیل بر کم کاربرد بودن این زبان نیست برای مثال هر چیزی که در اینترنت مانند تم های طراحی شده و یا عکس ها و… همه به زبان Html  نوشته شده اند برای یادگیری بیشتر می توانید یک وب سایت برای خودتان طراحی کنید و با روش Html  بیشتر آشنا شوید.

برای اینکه شما به یک هکر کلاه خاکستری تبدیل شوید فقط یادگیری زبان Html کافی نخواهد بود از این رو باید مهارت های خود را افزایش داده و سراغ زبان های برنامه نویسی دیگری هم بروید، یکی از زبان های محبوب در زمینه هک و امنیت زبان شیرین پایتون است،

این زبان بسیار عالی طراحی شده که مطابق با نیاز های روزمره برنامه نویسان و هکر ها می باشد، زبان پایتون به دلیل نزدیک بود به زبان انسان طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است همینطور یادگیری بسیار آسان و کاربرد های زیاد این زبان باعث شده تا بسیاری از برنامه نویسان هم به این زبان کوچ کنند.

اما باید در نظر گرفت که ساده و آسان بودن این زبان دلیل بر کارایی کم آن نخواهد بود زیرا پایتون یک زبان قدرتمند در انعطاف پذیر بوده که در هوش مصنوعی، بک اند سایت ها، هک و امنیت، اپلیکیشن و… کارایی دارد و می تواند به خوبی از پس پروژه های بزرگ بر بیاید.

مقاله پیشنهادی : زبان جاوا اسکریپت چیست و چه کاربردی دارد؟

چگونه یک هکر کلاه خاکستری شویم؟

اگر واقعا بدنبال تبدیل شدن به یک هکر کلاه خاکستری هستید پیشنهاد می کنیم برای به سمت زبان جاوا بروید اما توصیه ما این است که به دلیل اینکه جاوا برای شروع مناسب نیست از آن به عنوان زبان دوم بهره ببرید.

جاوا اسکیریپت هم یکی از زبان های برنامه نویسی مناسب برای کلاه خاکستری می باشد که شباهت زیادی به پایتون دارد و پایه هر دو بر اساس زبان C  می باشد. جاوا اسکیریپت هم زبان برنامه نویسی وب می باشد، بنابراین اگر دوست دارید که یک هکر شوید این زبان نسبت به پایتون برای شما مناسب تر است.

در مرحله بعد باید مانند یک هکر فکر کنید، هکر ها در لحظه می توانند به عنوان معلم، مهندس، پزشک و… فکر کنند. هکر ها باور دارند که دنیا پر از مشکلات جذاب است و یک نفر باید آن ها را حل کند همینطور هکر ها از مهارت حل مسئله خود لذت برده و همیشه دنبال راهی برای افزایش آن هستند ، یک هکر باید عاشق حل مسئله باشد و به هیچ وجه دست از تمرین و تلاش بر ندارد. قدم بعدی نوشتن و تست برنامه های متن باز بوده که مهارت کد نویسی شما را بهبود می بخشد.