کلمه هکر به معنی دزدیدن اطلاعات بوده و علاوه بر اینکه به عنوان یک دزدی به حساب می آید اما می توان در روش صحیح تر جهت دسترسی به اطلاعات به صورت قانونی از آن استفاده نمود. هکرها افرادی مخربی نیستند بلکه برای جامعه نیز مفید می باشند ، اشخاصی با سواد و با ضریب هوشی بسیار بالایی هستند و عموماً درک بالایی دارند. هکر در دنیای اینترنت و امنیت رایانه  به شخصی گفته می‌شود که می‌تواند بر مکانیسم های امنیتی رایانه و سیستم های شبکه دسترسی و نفوذ داشته باشد. در این مقاله قصد داریم آموزش هکر شدن و راه های آن را به شما معرفی نماییم. این مقاله برای اشخاصی که علاقه‌ مند به هکر بودن و جامعه هکری هستند مفید می باشد.

آموزش بیشتر : آشنایی با اپلیکیشن ووکامرس موبایل

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه هکر شدن

برای اینکه بخواهید انواع هکر ها را برای هکر شدن بشناسید باید بگوییم که هکرها در سه دسته هکرهای کلاه سیاه ، هکرهای کلاه سفید و هکرهای کلاه خاکستری تقسیم می شود. دسته اول همانگونه که از نامش معلوم است کارهای غیرقانونی انجام داده و تلاش دارند که به هدف های خود آسیب جدی وارد کنند و به نوعی کاری جز خراب کاری انجام نمی دهند.

دسته دوم کلاه سفید ها هستند که کارهای خود را به طور قانونی انجام داده و از دانش خود در سمت و سوء مثبت جهت بالا بردن سطح امنیت استفاده نموده و هیچ کار غیر انسانی و غیرقانونی انجام نمی‌ دهند و در این راه کسب درآمد نیز می ‌کنند.

هکرهای کلاه خاکستری از دانش هک به صورت غیرقانونی و قانونی استفاده می کنند یعنی چیزی مابین کلاه سفید ها و کلاه سیاه ها هستند که شکارشان هم قانونی است و هم به نوع غیرقانونی به حساب می آید. با آشنایی با این سه دسته می توانید تصمیم بگیرید که در چه دسته بندی می‌خواهید قرار بگیرید.

برای یادگیری هک و تست نفوذ باید از منابع مناسبی استفاده نمود چرا که هک نظیر مفاهیم دیگر کامپیوتر مثل طراحی سایت یک چارچوب خاصی نداشته و باید آسیب پذیری و باگ ها از اصول و چهارچوبی که وجود دارد کشف شود.

به همین علت باید از ابتدای راه برای هکر حرفه ای شدن روش صحیح آن را یاد بگیرید و منبع یادگیری تان را بر پایه سایت های خارجی بگذارید. در صورتی که زبان انگلیسی و خواندن آن برایتان مشکل است پیشنهاد می شود وب سایت های آموزشی فارسی جهت یادگیری هکر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید : نقش شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت

روش های مؤثر برای هکر شدن

 

 

صحیح ترین راه برای هکر شدن ابتدا یادگیری مبانی اولیه آن می باشد. در واقع اولین گام برای آن که هکر شویم این است که بر روی یکی از سیستم عامل های یونیکس و نسخه کالی آن تسلط داشته باشیم. در واقع بدون داشتن اطلاعات کافی از این سیستم عامل ها نمی توانید یک هکر خوبی شویم. در این میان محبوب ترین سیستم عامل میان سیستم عامل های یونیکس سیستم عامل لینوکس نسخه کالی آن است که یک نسخه قدرتمند جهت هک و نفوذ به وجود آمده است. پس در اولین گام لازم است که لونیکس کالی را بر روی هارد اصلی و یا روی یک مجازی ساز نظیر WMWARE نصب نموده یا آن را بر روی فلش اجراء نمایید.

گام بعدی برای اینکه یک هکر حرفه ای شویم یادگیری زبان های برنامه نویسی و تسلط لازم به چندین زبان برنامه نویسی در این زمینه می باشد. از آنجا که زبان برنامه نویسی html از زبان های اصلی در هر وب سایتی است هر آنچه که در وب سایت‌ های اینترنتی مشاهده می کنیم با این زبان برنامه نویسی ایجاد شده است. تسلط کافی به زبان برنامه نویسی HTML  و آشنایی با اصول اولیه آن ضروری بوده و به عنوان یک کمک دهنده در تشخیص نقاط ضعف در وبسایت ها به شما کمک می کند.

از دیگر زبان های برنامه نویسی که برای هکر بودن یادگیری آنها واجب است شامل : زبان برنامه نویسی پایتون ، ، زبان جاوا ، زبان   php ، زبان برنامه نویسی C و زبان پایگاه داده برای ارتباط نرم افزار با پایگاه داده های رابطه ای تحت SQL می باشد. با یادگیری و تسلط کافی بر این زبان های برنامه نویسی می توانید کار هکری را آغاز نمایید ؛ به نوعی این یادگیری ها پیش نیاز هکر بودن می باشد.

بیبشتر بدانید : سیستم مدیریت محتوا جوملا چیست؟

هکر شدن حرفه ای با داده های کافی

این راه برای علاقه مندانی که می ‌خواهند هکر شوند یک راه بسیار جالب و در عین حال کمی دشوار می باشد. منظور از جالب بودن یعنی باید اطلاعات و داده های بسیاری را برای استفاده بیاموزید تا بتوانید تحلیل های صحیحی انجام دهید. اما کمی دشواری وجود دارد که اگر پشتکار داشته باشید این مشکل به راحتی حل شده و فقط باید علاقه مند بوده تا بتوانید این راه ها را به نحو احسنت پشت سر بگذارید.

علاوه بر یادگیری زبان های برنامه نویسی و استفاده از سیستم عامل هایی که در بالا به آن اشاره نمودیم خلاقیت و  حلال مسئله باشید جهت نفوذ به یک سیستم لازم است. در واقع نباید به زودی جا بزنید زیرا یک هکر هرگز تسلیم نشده و برای هکر شدن تا جایی پیش می‌ رود که بتواند سیستم را هک و به آن نفوذ نماید. در صورتی که خلاق باشید روش‌های جدیدی به ذهنتان می ‌رسد تا کار خود را انجام دهید. اگر امروزه می‌بینید در شبکه‌ های مجازی و فضاهای از این قبیل نمی شود امنیت را صد درصد ایجاد نمود به دلیل همین هکرهای خلاق است که اگر پنجره بیرون شان کنند از درب داخل می آید.

دومین مشخصه رفتاری یک هکر پرتلاش بودن و اهل آموختن می باشد. هکر باید همواره آپدیت باشد ، زیرا تکنولوژی یک علم لحظه ‌ای بوده و اطلاعاتی که دیروز برای هک کردن استفاده می کنیم با امروز متفاوت شده است. به همین علت هکر که باید همواره در حال یادگیری باشد و با به روز رسانی خود اطلاعات جدید را سریع یاد بگیرد.

با تسلط و آشنایی به زبان انگلیسی راحت تر می توانید در این زمینه گلیم خود را از آب بیرون بکشید و مهارت های کد نویسی را راحت تر بیاموزیم.

یادگیری شبکه و متعهد بودن از اصول هکر شدن

یادگیری شبکه و متعهد بودن از اصول هکر شدن

شبکه را حتماً یاد بگیریم برای افرادی که نمی دانند شبکه چیست ، شما اینترنت را در نظر بگیرید اینترنت یک شبکه جهانی بسیار بزرگ است که شما در هر نقطه از جهان که باشید می ‌توانید به آن دسترسی داشته و در کل اتصال چند دستگاه و کامپیوتر را به یکدیگر شبکه می ‌نامند. پس وقتی شبکه مهم است باید هک شبکه را به صورت حرفه ای از یاد بگیرید و با انواع پروتکل های آی پی و پورت ها آشنایی کامل داشته باشید. شبکه در واقع یکی از مکمل های اصلی هک کردن است که باید آن را عمیق یاد گرفت زیرا شما قرار است با کامپیوتر خود به شخصی که در نقطه دیگر از دنیا قرار دارد به سیستمش نفوذ نمایید.

آخرین و مهمترین قسمتی که اگر شما هیچ کدام از موارد بالا را نداشته باشید ولی نسبت به خودتان و آن چیزی که میخواهید شوید متعهد باشید. به عنوان نمونه برای هک شدن تعهد داشته باشید ، قطعاً برای آن که سعی کنید و با تلاش هکر شوید باید پشتکار بسیار بالایی داشته باشید و دلسرد نشوید و همواره برای آموختن آن بکوشید. اگر در این کار موفق نشدید به دنبال کاری که علاقه دارید بروید ، اما اگر واقعاً این کار را دوست دارید اصول آن را یاد گرفته و با زمان گذاشتن برای آن یک هکر موفق شوید.

همواره در این زمینه تجربه ای به دست می آورید و تلاش کنید آن را عملی کرده و حداقل روزی ۴ تا ۷ ساعت جهت آموزش خود وقت صرف کنید. فراموش نکنید هر چه بیشتر برای هدفت تان وقت بگذارید نتیجه بیشتر و بهتری خواهید گرفت.