یکی از نکاتی که بسیاری از طراحان سایت و برنامه نویسان وب مورد توجه قرار می دهند ، سئو است. در واقع سئو یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو ، عاملی برای بهبود عملکرد سایت شما و جذب بازدید کنندگان بیشتر می باشد. المان های مختلفی هستند که در سئو تأثیرگذارند که از ساده ترین آن ها می توان به کلمات کانونی به کار رفته در محتوا و لینک های ورودی اشاره کرد. البته سئو مبحث بسیار گسترده ای است و به تنهایی یکی از حوزه های تخصصی وب را شامل می شود. سئو شامل دسته بندی های مختلفی می باشد که به طور کلی می توانیم آن را به سئو کلاه سفید ، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه تقسیم بندی کنیم. ما در این مطلب به طور کامل بحث سئو خاکستری را مورد بررسی قرار می دهیم ، لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

آشنایی با سئو کلاه خاکستری

گفتیم که سئو شامل سه دسته سئو کلاه سفید ، سئو کلاه خاکستری ، سئو کلاه سیاه می باشد. در واقع تکنیک های قانونی سئو که توسط گوگل تأیید شده اند مربوط به دسته سئو کلاه سفید هستند و تکنیک هایی که مورد تأیید گوگل نیستند در دسته سئو کلاه سیاه قرار می گیرند.

اما سئو خاکستری تعریف متفاوت ‌تری داشته و نیاز به بررسی بیشتری دارد. در حقیقت این سئو مربوط به تکنیک های می باشد که اگر گوگل استفاده از آن را تشخیص دهد ، سایت شما را جریمه می کند.

معمولاً افرادی که از این سئو استفاده می کنند عقیده دارند کار غیر قانونی انجام نمی دهند. توجه داشته باشید که استفاده از این سئو ریسک بزرگی است و به طور کلی نمی توان تعیین کرد که به کارگیری آن برای شما مفید واقع می شود یا خیر.

همچنین در صورتی که تخصص کافی در این زمینه نداشته باشید با یک اشتباه کوچک ، نتیجه عکس از سئو سایت خود خواهید گرفت. در سئو خاکستری غالباً تکنیک هایی مورد استفاده قرار می گیرند که مشابه تکنیک های سئو کلا سیاه می باشند اما اگر در موقعیت مناسب به کار گرفته شوند ، می توانند رتبه وب سایت شما را افزایش دهند.

در این روش از همان تکنیک های عادی سئو استفاده می کنیم اما در بخش هایی که جواب گرفتن از تکنیک های کلاه سفید زمان بر است ، به سراغ تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه می رویم و با به کارگیری کمی ظرافت و حساسیت در این کار ، جلوی تشخیص گوگل را می گیریم.

با توجه به این تفاسیر پیشنهاد می دهیم تا بدون داشتن تخصص کافی به هیچ عنوان از این سئو استفاده نکنید و یا اینکه استفاده از آن را به افراد زبده و کار بلد در این زمینه بسپارید.

بیشتر بخوانید : پنالتی گوگل چیست؟

مزایای استفاده از سئو کلاه خاکستری

مزایای استفاده از سئو کلاه خاکستری

نکته حائز اهمیت در استفاده از سئو کلاه خاکستری ، داشتن درک صحیح از آن است ؛ چرا که استفاده درست از تکنیک های سئو خاکستری به سادگی باعث افزایش رتبه سایت شما می شود.

علاوه بر این استفاده از این سئو می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش دهد. سئو کلاه سفید با اینکه هزینه بالایی دارد و به مدت زمان طولانی برای اجرا نیازمند است اما احتمال جریمه آن توسط گوگل نزدیک به صفر است.

سئو کلاه سیاه برعکس مورد قبلی به هزینه و زمان کمتری نیاز دارد ولی احتمال جریمه شدن آن توسط گوگل بسیار زیاد می باشد. با این حال سئو خاکستری از نظر زمان ، هزینه و احتمال جریمه شدن توسط گوگل چیزی بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید می باشد.

در واقع با استفاده از سئو خاکستری علاوه بر اینکه هزینه و زمان مربوط به سئو سایت خود را در مقایسه با سئو کلاه سفید کاهش می دهید ، احتمال جریمه شدن توسط گوگل را نیز نسبت به سئو کلاه سیاه کاهش خواهید داد.

در واقع می ‌توان گفت که صرفه جویی در زمان و هزینه بزرگترین مزیت استفاده از سئو خاکستری می باشد. البته باز هم تاکید می کنیم که این مزیت ها دلیلی بر استفاده از سئو خاکستری بدون داشتن دانش و تخصص کافی در این زمینه نمی شود.

چرا که کوچکترین خطا از سوی شما می تواند منجر به حذف سایت شما از صفحه نتایج گوگل گردد. به همین دلیل توصیه می ‌کنیم تا در صورتی که قصد استفاده از تکنیک های سئو خاکستری را دارید ، به طور مداوم تغییرات الگوریتم های جدید گوگل را دنبال کنید و بعد از کسب اطلاعات به روز اقدام به این کار نمایید.

بیشتر بدانید : سرچ کنسول گوگل چیست؟

آشنایی با تکنیک های سئو کلاه خاکستری

ما در این بخش برخی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری را بررسی می کنیم.

خرید دامین: دامین های ارزان قیمت زیادی وجود دارند که منقضی شده اند و مطالب مرتبط با وب سایت شما دارند. شما می‌ توانید با خرید این دامین ها از مطالب آن ها استفاده نموده و کلمات کلیدی سایت خود را درون محتوای آن ها بیابید و به سایت خود لینک دهی کنید. البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دامین ها نباید قبلاً توسط گوگل جریمه شده باشند.

طراحی مجدد سایت: طراحی مجدد سایت می‌ تواند یکی از تکنیک های مفید سئو خاکستری محسوب شود. متخصصان سئو عقیده دارند که طراحی مجدد سایت بعد از چند سال می تواند در افزایش رتبه وب سایت شما مفید و کاربردی واقع شود. در حقیقت طراحی مجدد سایت باعث تغییر کد ها و دستورات خواهد شد. با این کار گوگل سایت شما را به عنوان محتوای جدید شناسایی می کند و نسبت به سایر وب سایت ها ارزش بیشتری برای آن قائل می ‌شود. البته این تکنیک نکات ریزی دارد که باید هنگام استفاده از آن مورد توجه قرار گیرد.

بک لینک دادن به سایت خود: بک لینک یکی از مواردی است که شدیداً توسط گوگل نفی شده اما هنوز هم افرادی هستند که با سایت های دیگر تبادل لینکی انجام می دهند. روش های مختلف برای انجام این تبادل وجود دارد و افراد طبق توافق یکی از روش ها را به کار می گیرند. نحوه استفاده از این تکنیک بسیار مهم است و اگر در موقعیت نادرست به کار گرفته شود ، عواقب جبران ناپذیری را برای سایت شما به دنبال خواهد داشت.

این موارد برخی از تکنیک های سئو خاکستری می باشند که می توانند مورد استفاده قرار گیرند و باعث افزایش یا کاهش رتبه سایت شما شوند.

نتیجه گیری

سئو یکی از مهم ترین بخش های راه اندازی وب سایت می باشد که به دیده شدن هر چه بیشتر وب سایت شما کمک می کند. در حالت کلی سئو و بهینه سازی سایت باعث می شود تا سایت شما هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط در صفحه نتایج جستجو نمایش داده شود که این امر به تنهایی می تواند تاثیر زیادی در گسترش کسب و کارها و مشاغل اینترنتی داشته باشد. البته سئو فقط یک سری اقدامات ساده نیست و دارای گستردگی زیادی می باشد. سئو به سه دسته سئو خاکستری ، سئو سفید و سئو سیاه تقسیم بندی می شود که استفاده از هر دسته نیازمند توجه به یک سری نکات می باشد. ما در این مطلب اطلاعات جامعی در مورد سئو خاکستری ارائه دادیم و به طورکامل آن را بررسی کردیم. از اینکه در این مطلب همراه ما بودید ممنون و سپاسگزاریم ؛ لطفا از سایر مطالب سایت برتر نیز دیدن نمایید.