در میان تعداد زیادی از سایت های فروشگاهی اینترنتی ، سایتی فروش بیشتری را تجربه می کند که بتواند اعتماد بیشتری را به خود جلب کند. این اعتماد می تواند از طریق راه هایی مانند شیوه طراحی و پیکربندی سایت ، روش های تبلیغ و شناخته شدن وبسایت ، محصولات موجود و … کسب کرد تا بتوان فروش بیشتری را نسبت به رقبای خود تجربه کرد. اما نکته مهمی که باید مورد توجه باشد این است که تمام این عامل ها نمی توانند تمام خریداران را راضی به اعتماد به وبسایت شما بکند. کاربران به دنبال یک تأییدیه و مجوز هستند تا بتوانند با استناد به آن به یک وبسایت اعتماد کرده و محصولی خریداری کنند. اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی یکی از همین مجوز ها می باشد که جزء مهم ترین عوامل گسترده شدن تجارت الکترونیکی می باشد. در این مطلب از سایت برتر بیشتر با اینماد آشنا خواهیم شد.

مقاله پیشنهادی : تأثیر ساخت اپلیکیشن موبایل بر تجارت الکترونیک

نماد اعتماد الکترونیکی در طراحی سایت چیست؟

اینماد نمادی است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک به عنوان تأییدیه به فروشگاه های اینترنتی داده می شود، این مرکز وابسته به وزارت صعنت ، معدن و تجارت ایران می باشد.

این نماد منحصراً به دست مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای کسب و کار ها و مشاغل مجاز که در اینترنت و فضای مجازی وجود دارد صادر شده و با هدف احراز هویت ، ساماندهی و صلاحیت به آنها اعطا می گردد.

اعتبار این نماد برای فروشگاه های اینترنتی بعد از احراز هویت و صلاحیت مالک آن وبسایت به مدت یکسال می باشد و شما می توانید بعد از اتمام اعتبار آن دوباره این نماد را دریافت کنید.

صادر کردن نماد اعتماد برای کسب و کارهای اینترنتی با هدف چارچوب دهی و قانونمند شدن فعالیت های وب سایت های تجاری در حال انجام می باشد. بعد از اعطای این نماد به یک وبسایت یک علامت در بالای سایت به نمایش در می آید.

سازمان دهی وبسایت های تجاری در کشور بهترین راه برای ساخت فضایی برای تجارت الکترونیکی به خصوص b2c خواهد بود که مردم در زمان خرید از یک وبسایت تجاری به این سایت اعتماد داشته باشد که تمام تعهدات خود را در قبال مشتری انجام خواهد داد و حق و حقوق خریدار را به رسمیت می شناسد ، تا خریدار ها بتوانند به راحتی و از این وبسایت خرید کنند.

اما خریدار باید با جستجو در فهرست وب سایت های مورد تأیید و بررسی نماد موجود در این وبسایت ها از صحت نماد اعتماد الکترونیکی اطمینان حاصل فرمایید.

اینماد دارای سطح های می باشد که به صورت ستاره در تصویر آن مشخص می باشد هر چقدر تعداد ستاره های موجود در نماد بیشتر باشد نشان دهنده اعتماد بالاتر و کیفیت بهتر آن وبسایت می باشد.

مقاله پیشنهادی : بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده یا B2C

دلایل استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی

دلایل استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی

یکی از مهم ترین عوامل در توسعه تجارت الکترونیکی بوجود آمدن اعتماد و اطمینان در بین کاربران این گونه خدمات می باشد. دلایل مراجعه و اعتماد مشتریان به وبسایت های تجاری مواردی مانند:

1- شناسایی کامل صاحبان وبسایت های تجاری که امکان مراجعه در هنگام بروز اشکال در فرآیند خرید را به خریدار می دهد.

2- اگر وبسایتی دارای اینماد باشد خریدار می تواند از صحت و کامل بودن اطلاعات محصولات ارائه شده اطمینان حاصل نماید.

3- امکان پشتیبانی از تمامی محصولات و همچنین دارا بودن خدمات پس از فروش.

4- شفافیت در هنگام مرجوع کردن کالا و باز پس گیری پول. 5- محرمانه ماندن اطلاعات شخصی و حساب بانکی کاربران.

6- تضمین امنیت وبسایت به دست مرکز ملی اعتماد می باشد که شما می توانید با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باعث جذب بیشتر مشتریان شوید.

طبق تحقیقات انجام شده تأیید کسب و کارهای اینترنتی و مجازی توسط یک شرکت و یا موسسه ثالث انجام شود بیشترین تأثیر در اعتماد مشتریان به وب سایت و همچنین مراجعه به آن را دارد. خریدار از حفاظت اطلاعات حساس خود احساس امنیت بیشتری می کند و اگر از اطلاعات آن مشتری سوء استفاده شود می تواند به راحتی برای شکایت از آن وبسایت متخلف به مراجع قانونی رفته و شکایت نامه ای تنظیم کند.

همچنین به دلیل یکپارچه شدن فروشگاه های اینترنتی تخلف هایی در زمینه های کیفیت کالا ، تحویل به موقع کالا ، امنیت در هنگام خرید و فروش و … به طرز چشم گیری کاهش یافته و جلوگیری خواهد شد. همچنین تمامی خرده فروشی ها هم می توانند برای خود یک وبسایت داشته و در قالب آن فروش محصولات خودشان را تجربه کنند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

اطمینان از صحت نماد اعتماد الکترونیکی در وبسایت ها

درست است که اینماد فقط به سایت هایی تعلق می گیرد که احراز هویت شده باشد اما در این بین سایت های متخلفی وجود دارند که با سوء استفاده و قرار دادن عکس اینماد در سایت خود اقدام به تخلف می کنند.

باید توجه داشته باشید که وجود یک علامت در صفحه وبسایت های فروشگاهی به معنای اینماد معتبر نمی باشد. این نماد زمانی معتبر است که با کلیک بر روی آن وارد سایت اصلی و معتبر اینماد شود.

باکلیک بر روی اینماد معتبر و بعد از باز شدن سایت اصلی اطلاعاتی در مورد آن فروشگاه برای شما نمایش داده می شود این اطلاعات شامل نام مالک فروشگاه ، تاریخ صدور اینماد ، تاریخ اعتبار اینماد ، شاخه فعالیت ، پل های ارتباطی و اطلاعات تماس ، ایمیل مالک ، آدرس فروشگاه و … می باشد که توسط تمامی کاربران قابل مشاهده می باشد.

همچنین باید توجه داشته باشید که سوابق کار فروشگاه و زمان پاسخ دهی شکایات هم در این قسمت نمایش داده می شود که در صورت وجود هرگونه مشکل می توان از این بخش کاربران می توانند شکایت خود را نسبت به تخلف آن وبسایت فروشگاهی را در کوتاه ترین زمان ثبت کنند تا به آن پیگیری شود.

اگر نماد اعتماد الکترونیکی در وبسایتی قابل کلیک کردن نباشد آن وبسایت متخلف به شمار می رود و می تواند مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد. در انتها وبسایت فروشگاهی که دارای اینماد باشد علاوه بر در اختیار داشتن درگاه بانکی معتبر برای پرداخت های آنلاین ، امنیت در زمان خرید ، گارانتی محصولات و برگشت پذیر بودن کالا و پول و … نیز در اختیار دارد که باعث افزایش اعتماد خریداران به آن وبسایت شده و سبب بالا رفتن بازدید سایت شده که این عمل مساوی است با فروش بیشتر برای آن وبسایت و سود دهی بیشتر برای مالک می شود.

نتیجه گیری

شما می توانید با اخذ اینماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به شناخته تر شدن و معتبر شدن وبسایت فروشگاهی خود کمک کرده و کاربران بیشتری را به خود جذب کنید. شما با مراجعه به سایت اصلی اینماد برای صادر شدن این نماد برای شما به تصویر شناسنامه مالک صفحه اول و توضیحات ، عکس پرسنلی ، تصویر کارت پایان خدمت ، جواز ، تصویر پشت و روی کارت ملی مالک و اطلاعات کامل فرد نیاز دارید تا به صورت کامل اهراز هویت شوید و اینمادی با اعتبار یک ساله دریافت کنید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه سایت برتر بودید امیدواریم توانسته باشیم تا مقداری به دانش شما عزیزان اضافه کنیم.