یکی از راه هایی که برای کسب موفقیت کار خود پیش رو دارید و راهی جز وارد شدن به آن ندارید ، ورود به تجارت الکترونیک و مبارزه در آن می باشد. اما امروزه با پیشرفته تر شدن تکنولوژی ، موفقیت در تجارت الکترونیک به چیزی بیشتر از ساخت وب سایت های فروشگاهی نیاز دارد و می توان ردپای آن را در گوشی های همراه نیز یافت. امروزه بسیاری از سایت های فروشگاهی بزرگ با زیاد شدن کاربران موبایل اقدام به ساخت اپلیکیشن های خود کرده اند و این یک مسیر برای موفقیت کسب و کار ها می باشد. در این مقاله به بررسی اهمیت ساخت اپلیکیشن موبایل بر تجارت الکترونیک می پردازیم و مزایای این کار را ذکر خواهیم نمود.

مقاله پیشنهادی : تجارت الکترونیک یا ایکامرس چیست؟

چطور ساخت اپلیکیشن موبایل تجارت الکترونیک را زیر و رو کرده است؟

همانطور که ظهور موبایل های هوشمند تغییر های زیادی در ارتباط های تمام مردم جهان اعمال کرده بر روی تجارت الکترونیک نیز بسیار تحولات گوناگونی ایجاد کرده است.

این بستر به دلیل افزایش روز به روز کاربران تلفن های هوشمند با حجم بسیار زیادی از کاربران رو به رو شده است. از وب سایت های سازگار با موبایل گرفته تا اپلیکیشن های مختلف که بر روی تلفن ها نصب می شوند همگی دست به دست هم دادند تا علاوه بر چالش هایی که برای صاحبان کسب و کار به وجود آورده فرصت های طلایی را نیز در جهت موفقیت کسب و کار ها در اختیار آن ها قرار داده است.

با ساخت اپلیکیشن موبایل بر تجارت الکترونیک عادات خرید یکی دیگر از تغییرات این روند می باشد. در قدیم خریداران برای خرید اینترنتی مجبور بودند به مکان های مشخصی رفته و از رایانه های رومیزی استفاده می کردند اما با ایجاد این روند ، پروسه خرید سهولت پیدا کرده است.

با استفاده از این شیوه و همسو شدن با این جریان باعث می شود کاربران زیادی به کسب و کار شما جذب شوند و اگر شما با این جریان همسو نشوید کاربران شما به سمت کسب و کار های مبتنی بر موبایل رفته و شما در این رقابت شکست خورده و مشتری های خود را از دست بدهید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

چرا ساخت اپلیکیشن موبایل بر تجارت الکترونیک و موفقیت حیاتی است؟

طراحی سایت های فروشگاهی و ریسپانسیو ، بهینه سازی وب سایت های خود برای تلفن های همراه و ساخت اپلیکیشن موبایل بر تجارت الکترونیک ، همگی راهکار هایی برای گسترش کسب و کار شما در بستر گوشی های هوشمند می باشند که نقس بسیار مهم و پر رنگی را در موفقیت شما ایفا می کنند.

اما دلیل این اهمیت چیست؟ اصلاً چرا باید برای موفقیت کسب و کار خودمان بر روی تجارت الکترونیک در بستر تلفن های موبایل متمرکز شویم؟ در ماه اکتبر سال 2016 برای اولین بار در طول تاریخ ترافیک تلفن های همراه به صورت رسمی از ترافیک دسکتاپ پیشی گرفت و همان زمان صاحبان کسب و کار و وبمستران را به فکر طراحی و ساخت سایت های سازگار با انواع موبایل های هوشمند و شروع تجارت در این حوزه انداخت.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در سال های اخیر ثابت شده که میزان کاربران گوشی های هوشمند بسیار بیشتر از کاربران دسکتاپ می باشد و همین موضوع باعث شده تا صاحبان کسب و کار را به سمت متخصص های برنامه نویس اندروید و همینطور دیگر سیستم عامل های موبایل سوق دهد تا با کمک آن ها بتوانند اپلیکیشن های خود را بسازند و با دستی پر وارد این مبارزه برای موفقیت شوند.

5 مزیت اهمیت ساخت اپلیکیشن موبایل بر تجارت الکترونیک

همچنین یکی از دلایلی که باعث شد حجم کاری متخصصان برنامه نویسی اندروید و ios بالا رود پیش بینی هایی است که در رابطه با رشد ترافیک موبایل در مقایسه با ترافیک دسکتاپ که در سال 2017 منتشر شده هم می باشد.

این پیش بینی باعث شد تا میزان بالایی از سفارشات کارفرما ها برای طراحی انواع اپلیکیشن های موبایلی به سوی برنامه نویسان موبایل روانه شود. حتی گوگل در رابطه با سازگاری سایت ها و اهمیت تمرکز بر روی تجارت الکترونیک در بستر تلفن های هوشمند آماری بسیار عجیب و تکان دهنده منتشر کرده که در این آمار آمده است که 61 درصد کاربرانی که وارد یک سایت نا سازگار با موبایل می شوند هرگز دوباره به این سایت ها بر نخواهند گشت.

همچنین 40 درصد از این افراد هم بعد از تجربه کردن این سایت ها به سراغ سایت های رقیب می روند و باعث افت بیشتر این سایت ها می شود. به دلیل استفاده حداکثری از تلفن های هوشمند و داشتن کاربران زیاد تر، نقش آن ها در موفقیت کسب و کار های اینترنتی بیش از آن چیزی است که قابل تصور است و توجه به برنامه نویسی اندروید و ios برای طراحی اپلیکیشن های موبایل به یک نیاز ضروری در دنیای مدرن امروزه تبدیل شده است.

مقاله پیشنهادی : بازاریابی موبایل چیست؟

5 مزیت اهمیت ساخت اپلیکیشن موبایل بر تجارت الکترونیک

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم توجه به برنامه نویسی اندروید و ios برای ساخت اپلیکیشن موبایل بر تجارت الکترونیک در دنیای امروز، چیزی بیشتر از یک آپشن برای یک کسب و کار شما مهم و باشد و نوعی ضرورت برای شما محسوب می شود.

اگر بخواهیم خیلی دقیق تر به این موضوع بپردازیم و زوایای مختلف آن را بررسی کنیم باید به مواردی که در ادامه به آن ها میپردازیم توجه کنید:

1- توجه به ساخت اپلیکیشن موبایل و برنامه نویسی آن که برای مشتری کارآمد باشد نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری در افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند شما خواهد داشت و همانطور که می دانید این موضوع باعث بیشتر شدن فروش شما خواهد شد.

2- به غیر از زمانی که صرف طراحی اپلیکیشن می شود، مقداری هزینه ابتدایی هم برای شما به همراه دارد اما این هزینه ابتدایی نوعی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود که با ایجاد یک اپلیکیشن کاربر پسند برای مشتری های خود درامد قابل توجهی برای شما به همراه خواهد داشت و باعث برگشت سرمایه اولیه شما می شود.

3- عرضه ی اپلیکیشن موبایل به میزان بسیار زیادی رضایت کاربران را به همراه خواهد داشت که این موضوع سبب وفاداری بیشتر مشتریان به برند شما شده و نقش پر رنگی در موفقیت شما ایفا می کند.

4- باید توجه داشته باشید که جمع آوری و همچنین تحلیل داده ها در اپلیکیشن ها بسیار راحت تر از وب سایت های مختلف است و این موضوع به شما در جهت تدوین استراتژی های مناسب در بهترین زمان ها کمک بسیاری خواهد کرد.

5- اپلیکیشن های موبایل به دلیل تکنولوژی های بکار رفته در آن ها سبب راحت تر شدن پرداخت های الکترونیکی برای مشتریان خواهد شد، یکی دیگر از عوامل موفقیت شما بالا رفتن دقت و همچنین سرعت پرداخت های اینترنتی داخل اپلیکیشن شما می باشد.

نتیجه گیری

مادر این مقاله به بررسی اهمیت ساخت اپلیکیشن موبایل در تجارت الکترونیک و موفقیت در این راه پرداختیم و فهمیدیم که هر چقدر هم یک وب سایت خوب داشته باشیم باید آن را سازگار با محیط بستر موبایل کنیم زیرا کاربران موبایل روز به روز بیشتر از کاربران دسکتاپ می شوند و برای رقابت با رقیب های خود نیاز به داشتن اپلیکیشن مخصوص که برای کسب و کار شما طراحی شده است دارید. برای فاصله گرفتن با رقبا شما نیاز به اپلیکیشنی کاربر پسند و سریع دارید. پس اهمیت داشتن اپلیکیشن برای کسب و کار شما جزء یکی از ضرورت های شما می باشد. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه سایت برتر بودید امیدواریم توانسته باشیم مقداری به دانش شما اضافه کنیم.