با بیشتر شدن رقابت در بازار های مجازی و در کل سایت های اینترنتی، برای موفقیت بیشتر و پیشرفت در این مورد باید بررسی ها و اقداماتی را انجام دهید تا از کاربران خود اطلاعاتی کسب کنید و نسبت به خواسته و نیاز های آنها واکنش نشان دهید تا بتوانید مخاطب بیشتری را جذب کنید. تعداد بازدید کننده های روزانه سایت، علاقه مندی ها، صفحات محبوب در سایت، نیازهای بازدید کننده ها و… از جمله اطلاعاتی است که باعث می شود شما با دانستن آنها با سلایق و نیاز های کاربرها آشنا شده تا مشکلات موجود در سایت خود را برطرف کرده و همچنین نقاط قوت سایت خود را بررسی کنید، این کار در نهایت به جلب رضایت کاربران ختم خواهد شد. یکی از ابزارهای قدرتمند برای اینکار گوگل آنالیتیکس می باشد. ما قرار است در این مقاله از سایت برتر به چگونگی ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس بپردازیم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

چرا ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس مهم است؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که به گوگل آنالیز هم معروف است یکی از قدرتمند ترین ابزار های رایگان گوگل می باشد که برای تجزیه و تحلیل و همچنین آنالیز وبسایت های مختلف کاربرد دارد و می تواند آمار دقیقی از بازدید کننده های سایت را به شما و مدیران سایت نشان دهد.

برخی از اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد عبارت اند از مدت زمان حضور کاربران، چگونگی ورود بازدید کننده ها به سایت، نمایش میزان نرخ پرش یا همان Bounce Rate ، نمایش مرورگر استفاده شده توسط کاربران، جنسیت کاربران و اطلاعات مختلف دیگری که در اختیار شما قرار خواهد داد.

به طور کلی این ابزار می تواند اطلاعات و آمار بسیار دقیق و کاملی را از اطلاعات وبسایت های شما در اختیارتان قرار دهد تا با استفاده از آنها بتوانید روز به روز سایت خود را برای تجربه بهتر کاربران و موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

یکی از دلایل محبوبیت این ابزار نسبت به ابزار های دیگر کاربری ساده و آسان آن می باشد که باعث می شود سردرگمی بابت استفاده از آن نداشته باشید. همچنین استفاده و نصب گوگل آنالیتیکس بسیار راحت است و نیاز به داشتن اطلاعات خاصی ندارد و شما می توانید به راحتی در آن ثبت نام کنید. در ادامه به نحوه‌ ی ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس خواهیم پرداخت و شما را با روش های این کار آشنا خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی : معرفی انواع ابزار رایگان گوگل برای بهبود سئو سایت

نحوه‌ی ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس

در این بخش قرار است به صورت قدم به قدم با نحوه‌ی ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس از طریق سایت رسمی آن آشنا شویم، اگر شما هم تمایل به استفاده از این ابزار برای وبسایت خود دارید در ادامه با ما همراه باشید.

در قدم اول لازم است که وارد سایت رسمی گوگل آنالیتیکس شوید، برای این کار در قسمت جستجوی مرورگر خود عبارت Google Analytics را تایپ کرده و جستجو کنید. اولین سایتی که نمایش داده می شود را باز کرده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

سایت رسمی گوگل آنالیتیکس

همانطور که در تصویر مشخص شده است بر روی گزینه start for free کلیک کنید. با انتخاب این گزینه گوگل از شما می خواهد تا وارد اکانت جیمیل خود شوید و یا اگر حسابی ندارید آن را ایجاد کرده و به واسطه آن وارد گوگل آنالیتیکس شوید. دقت داشته باشید که از ایمیل های جعلی در این قسمت استفاده نکنید زیرا می تواند تنها راه ارتباطی شما و گوگل آنالیتیکس همین ایمیل باشد.

در مرحله بعد و پس از تأیید ایمیل، شما وارد صفحه خوش آمد گویی گوگل آنالیز می شوید که در این قسمت باید بر روی start measuring کلیک کنید.

خوش آمد گویی گوگل آنالیز

در صفحه باز شده ابتدا از شما می خواهد تا نام کاربری برای حساب خود انتخاب کنید. بعد از انتخاب و تایپ نام کاربری بر روی دکمه Next بزنید. مواردی را در پایین مشاهده می کنید که می توانید تیک آنها را بزنید این گزینه ها Google Products & service , Benchmarking , Technical support و Account specialists می باشد و انتخاب هر کدام از آنها دلخواه بوده و اجباری به روشن بودن یا خاموش کردن آنها وجود ندارد.

با انتخاب آنها اطلاعات اکانت گوگل آنالیتیکس شما به صورت کاملا ناشناس به گوگل ارسال خواهد شد و در ارتقاء آنالیتیکس استفاده می شود همچنین در صورت بروز مشکل تیم پشتیبانی می تواند برای حل آن به اکانت شما وارد شود.

مقاله پیشنهادی : تأثیر گوگل سرچ کنسول در وب سایت

مراحل بعدی ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس

وارد شدن به نام کاربری گوگل آنالیتیکس

پس از انتخاب نام کاربری و وارد شدن به مرحله بعد، صفحه ای همانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که گزینه ای با نام property name در آن وجود دارد. شما می توانید 4 نوع مقیاس را برای آنالیز سایت خود وارد کنید.

آنالیز سایت از طریق گوگل آنالیتیکس

بعد از انتخاب نوع مقیاس خود گزینه بعدی که برای انتخاب کشور و همچنین اختلاف ساعت GMT می باشد را تکمیل کرده و بعد از انجام تغییرات Next را زده و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را تکمیل کنید.

انتخاب کشور در گوگل آنالیتیکس

در انتها دکمه create را انتخاب کرده تا وارد مرحله بعد شوید.

مراحل بعدی ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس

در کادر اول که در بالای صفحه قرار دارد لیستی از کشورهای مختلف وجود دارد که کشور ایران به علت تحریم های گوگل در میان این کشورها وجود ندارد و بهتر است برای دریافت سرویس بهتر آن را بدون تغییر باقی بگذاریم. در ادامه گزینه دیگری را مشاهده می کنید که از شما می خواهد قوانین استفاده از گوگل آنالیتیکس را مطالعه کرده و آنها را بپزیرید. این دو گزینه را تیک بزنید و در نهایت بر روی دکمه Accept بزنید.

در مرحله بعد وارد صفحه زیر می شوید که بر اساس آن 3 گزینه در اختیار شما قرار خواهد داد که شما می توانید با توجه به دیتا و نیاز خود یکی از گزینه های وب، اپلیکیشن های اندروید و یا ios را انتخاب کنید. برای استفاده از گوگل آنالیز از سایت، گزینه web را انتخاب کنید.

چگونگی ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس

با انتخاب web صفحه ای برایتان باز می شود که در بخش Website URL باید نام دامنه خود را وارد کرده و همچنین در قسمت Stream name هم یک اسم دلخواه را برای سایت خود تایپ کنید و بر روی دکمه create stream کلیک کنید.

درباره گوگل آنالیتیکس بیشتر بدانید

بعد از ایجاد stream صفحه ای مانند تصویر زیر را مشاهده می کنید.

ایجاد استریم در آنالیز گوگل

در صفحه باز شده باید کدی که در قسمت MEASUREMENT ID وجود دارد را پیش خود نگه دارید،  همچنین می توانید به بخش های Add new on-page tag و Global site tag  نیز مراجعه کرده تا کد های تولید شده جاوا اسکریپت را مشاهده کنید.

مراحل ثبت نام در گوگل آنالیتیکس در این قسمت به پایان رسید اما لازم است که کد ردیابی موجود در صفحه را به سایت خود اضافه کنید. اگر مهارت اضافه کردن کد به وب سایت را دارد می توانید آن را به صورت کامل کپی کرده و قبل از تگ <head/> در قالب سایت خود اضافه کنید. اگر هم مهارت لازم را ندارید بهتر است از توسعه دهنده وب سایت خود کمک بگیرید.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در بحث رتبه دادن گوگل به سایت ها وجود دارد، رضایت کاربران می باشد که می تواند تاثیرات مثبت و بزرگی را بر روی سایت شما بگذارد. به همین دلیل گوگل یکی از ابزار های خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده تا بتوانید با آن نقاط قوت و ضعف سایت خود را پیدا کرده و استراتژی مناسبی برای آن پیاده کنید. ما در این مقاله از سایت برتر به بررسی ساخت حساب در گوگل آنالیتیکس پرداخت و قدم به قدم آن را به شما عزیزان آموزش دادیم. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.