اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سایت دارید و سایت خود را مدیریت می کنید ، حتماً نیاز به ابزارهای دقیقی دارید که بتوانند به شما آمارها ، تحلیل ها و گزارش های بسیار کاملی از سایتتان را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید بسیار سریع تر و راحت تر از قبل رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. برای این منظور ابزارهای مختلفی وجود دارد اما بهترین آنها سرچ کنسول گوگل می باشد که قوی ترین ابزار موجود در این مورد می باشد و امکانات مختلف و زیادی را در اختیار شما گذاشته و به شما کمک می کند تا به خوبی سایت خودتان را بررسی کنید. ما امروز در سایت برتر به تأثیر گوگل سرچ کنسول در وب سایت ویژگی های آن خواهیم پرداخت و شما را با این ابزار آشنا خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی : سرچ کنسول گوگل چیست؟

گوگل سرچ کنسول و اهمیت آن در بهینه سازی سایت

بعد از اینکه حدود چند ماهی از راه اندازی سایت تان می گذرد و کارهای مختلفی را برای سئو سایت خود انجام دادید و توانستید برای کلمات کلیدی خود جایگاهی پیدا کنید زمان آن فرا می رسد که به طور حرفه ای تر و کاملاً فنی به بهبود عنصرهای مختلف بپردازید تا بتوانید در رقابتی که برای آن کلمه کلیدی وجود دارد بهتر عمل کنید.

در این لحظه شما نیاز به ابزارهای پر قدرت و حرفه ای دارید تا بتوانید به صورت دقیق تر آمارها و گزارش های مختلف سایت خودتان را داشته باشید و از دیگر رقبای خود پیشی بگیرید. قوی ترین ابزاری که می تواند به شما در تمام این زمینه ها کمک کند گوگل سرچ کنسول است که امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار داده و کمک می کند سایت خود را کاملاً بررسی کنید.

سرچ کنسول شرکت گوگل در گذشته با نام وبمستر تولز منتشر شد و پا به عرصه سئو گذاشت. این ابزار می تواند به شما کمک کند تا گزارش های مختلفی در مورد کلمات کلیدی، برگه های وبسایت شما و… را داشته باشید و تأثیر گوگل سرچ کنسول در وب سایت را خواهید دید. جهت بهتر کردن وضعیت وبسایت خود استفاده کنید تا در نتایج موتورهای جستجو بهتر عمل کند.

مهم ترین استفاده ای که باعث پر اهمیت شدن سرچ کنسول شده این است که شما می توانید کلمات کلیدی که در نتایج جستجوهای گوگل رتبه گرفته اند را مشاهده کرده و تحلیل های مختلفی که برای آن موجود است را ببینید و با توجه به آن اطلاعات نسبت به بهبود جایگاه سایت خود اقدام فرمایید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

مهم ترین بخش های گوگل سرچ کنسول در وب سایت

بعد از ثبت کردن سایت خود در گوگل سرچ کنسول با وارد شدن در آن می توانید صفحه ای را مشاهده کنید که به آن داشبورد سرچ کنسول گفته می شود. این داشبورد می تواند به شما کمک کند تا به بررسی بخش های مختلف سایتتان پرداخته و با کمک این ابزار رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. در ادامه به معرفی 2 عدد از مهم ترین و کاربردی ترین بخش های گوگل سرچ کنسول در وب سایت پرداخته و شما را با آنها آشنا خواهیم کرد. با استفاده از این گزارش ها شما می توانید با انجام اقدامات مناسب کسب و کار و سایت خود را ارتقا دهید.

performance: میشود گفت که این بخش تقریبا مهم ترین قسمت داشبورد سرچ کنسول بوده و می تواند اطلاعات مناسبی را برای سایت شما فراهم کند و با کمک این اطلاعات به بهبود موارد مختلف بپردازید. در این بخش دو قسمت اصلی discover و search results وجود دارد که در این مقاله فقط به معرفی search results خواهیم پرداخت. این قسمت داری 3 بخش می باشد که به معرفی مختصر آنها می پردازیم:

بخش اول total clicks: به طور کل این بخش تعداد کلیک ها را نمایش می دهد. این بخش به شما کمک میکند تا بتوانید هم به صورت بازه ای دلخواه مثلا پنج ماهه کلیک های خود را مشاهده کنید و یا به صورت کلی تعداد کلیک ها را برای یک صفحه خاص در وب سایتتان بررسی کنید همچنین این قابلیت را دارید که تعداد تمام کلیک ها بر روی کلمات کلیدی را نیز مشاهده کنید. این آمار می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام صفحات شما بازدید بیشتری داشته و کدام یک بازدید کمتری دارد تا بتوانید تصمیم های درستی برای بهبود کسب و کار خود بگیرید.

تأثیر گوگل سرچ کنسول در وب سایت

معرفی دیگر بخش های سرچ کنسول گوگل

بخش دوم average ctr : با تقسیم کردن تعداد کل کلیک ها بر تعداد ایمپرشن ها، ctr یا همان نرخ کلیک بدست می آید و به این معنی می باشد که چه تعداد کلیک بر روی صفحه شما در زمانی که در نتایج گوگل آمده است توسط کاربران انجام شده. شما می توانید این بخش را نیز به صورت بازه ای دلخواه مشاهده کنید.

بخش سوم avg position: این بخش موقعیت قرار گیری سایت در نتایج گوگل را به شما نشان می دهد. به عنوان مثال در یک سرچ ممکن است کلمه کلیدی یکی از صفحات شما در لیست نتایج در صفحه یک و رتبه 3 قرار داشته باشد پس یعنی پوزیشن شما 3 است. و از آنجایی که رتبه شما همواره در موتور های جستجوگر متفاوت هستند، میانگین آنها مهم بوده. این بخش هم مانند بخش های دیگر می توانید در بازه های دلخواه تماشا کنید.

enhancement : در این قسمت از داشبورد گوگل سرچ کنسول نیز سه بخش وجود دارد که هرکدام از آنها مهم می باشد اما در این مقاله فقط به معرفی هسته حیاتی وب می پردازیم.

Core web vitals : بخش core web vitals به معنی هسته حیاتی وب می باشد که تا ماه های اخیر نام آن page speed بود که یکی از بخش های بسیار مهم کنسول سرچ گوگل است و با استفاده از آن می توانید فاکتورهای مهمی از تجربه های کاربری مثل fid, lcp و cls وب سایت خود در تلفن های هوشمند و کامپیوترها را بررسی کنید. این فاکتورها را می توانید به منظور بهتر کردن عناصر آن بکار بگیرید. این بخش اطلاعات مهم دریافتی را هم برای موبایل ها و هم کامپیوتر ها ارائه می دهد که شما میتوانید بر اساس نیاز خود از آن برای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

گوگل سرچ کنسول قوی ترین و بهترین ابزاری است که شما می توانید برای دریافت اطلاعات حیاتی و مهم وب سایت خود از آن استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد تا با بررسی دقیق عناصری مانند تعداد کلیک ها و… استراتژی مناسبی برای بهبود کسب و کار خود پیاده کنید. ما در این مقاله از سایت برتر تلاش کردیم تا شما را با مهم ترین بخش های این ابزار آشنا کنیم تا بتوانید از موارد مختلف و امکانات آن به صورت کاربردی برای وب سایت خود استفاده کنید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.