مهم نیست سایت شما در صفحه ششم گوگل باشد و بازدیدی نداشته باشید و یا در رتبه یک باشد و بیشتر بازدید ها را دریافت کنید. ممکن است رتبه ی فردای شما با رتبه امروزتان زمان تا آسمان فرق داشته باشد. هیچ کس از آینده سئو خبر ندارد و این کاملاً معلوم است که گوگل روز به روز در رتبه بندی سختگیرتر و ریزبین تر می شود. بنابراین باید قبل از اینکه گوگل سایت ما را بررسی کند و زیر ذره بین قرار دهد، خودمان سئو سایت مان را زیر نظر داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل بررسی های گوگل سربلند بیرون بیاییم. برای این کار بهتر است از ابزارهای سئو استفاده کنید ؛ به همین دلیل ما امروز در سایت برتر به معرفی انواع ابزار رایگان گوگل برای بهبود سئو سایت می پردازیم و ویژگی های آنها را برایتان شرح می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

معرفی سه ابزار مهم رایگان گوگل

1_ گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) :

برای موفقیت یک سایت باید بر اساس آمارها و عددهای معتبر و حساب شده استراتژی مناسبی انتخاب کرد؛ این عدد و ارقام ها می تواند به شما کمک کن تا کار خود را به شکل بهتری مدیریت کنید.

گوگل آنالیتیکس یک ابزار رایگان گوگل برای بهبود سئو سایت می باشد که می تواند شما را در این زمینه یاری کند. فرض کنید شما درون سایت خود، یک محتوای جدید منتشر کرده اید و می خواهید میزان بازدید و استقبال از آن را بدانید. با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید به این مهم دست یابید. در واقع google analytics بهترین ابزار رایگان برای بهبود سئو سایت شما می باشد.

ابزار مهم رایگان گوگل آنالیتیکس

2_ سرچ کنسول (search console):

یکی از ابزار های مهم برای سئو سایت شما، سرچ کنسول می باشد. یکی از دلایل بهترین بودن این ابزار، رایگان بودن آن می باشد و دومین دلیل نیز اطلاعات کاملی و معتبری است که خود گوگل از طریق آن به شما خواهد داد. دلیل رایگان بودن این ابزار هم این است که گوگل می خواهد اطلاعات مفید و مناسبی را در اختیار کاربران خود بگذارد، به همین علت به شما کمک می کند تا بتوانید به نحوی سایت خود را سئو کرده و به هدف خود برسید.

ابزار مهم رایگان گوگل سرچ کنسول

3_ گوگل ترندز (google trends):

کسب و کار هایی در دنیا وجود دارند که کلمات کلیدی آنها فصلی می باشد. یعنی دوره ای از سال، بازدید بسیار زیادی از آن دارند اما در برخی از مواقع سال بازدید بسیار کمی دارند. دانستن این کلمات به شما کمک می کند تا بتوانید زودتر از رقیبانتان از آنها استفاده کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. کار این ابزار هم دقیقا همین است، می تواند کلمات ترند را برای شما پیدا کند.

ابزار مهم رایگان گوگل ترندز

4_ گوگل پیج اسپید(google pagespeed insights) :

یکی دیگر از اصول مهم در سئو، بررسی سرعت لود شدن صفحه می باشد. به همین دلیل است که صاحبان سایت ها باید هر چند وقت یکبار سرعت سایت های خود را بررسی کنند و در صورت کند شدن سایت، آن را بهینه کنند. ابزار های بسیاری برای بررسی سرعت سایت وجود دارد که یکی از این ابزار گوگل پیج اسپید می باشد. شما می توانید با استفاده از این ابزار، سرعت سایت خود را در کامپیوتر و موبایل بررسی کنید. برای این کار کافیست آدرس سایت خود را در این ابزار وارد کنید و بعد نمره سایت خود را دریافت کنید.

ابزار مهم رایگان گوگل پیج اسپید

مقاله پیشنهادی : تأثیر گوگل سرچ کنسول در وب سایت

آشنایی با دیگر ابزارهای گوگل جهت سئو سایت

5_ سئو سایت چک آپ(seo sitecheck up) :

یکی از مسئله های که صاحبان سایت های مختلف با آن درگیر هستند، این است که سئو سایت را انجام داده اند اما هنوز به نتیجه دلخواه خود نرسیدند. بهترین ایزای که می تواند به شما بگوید که مشکل وبسایتتان چیست، سئو سایت چک آپ می باشد. از ویژگی های این ابزار می توان به : 1 بررسی رقبا. 2 تجزیه و تحلیل مشکلات. 3 گزارش مرتبط با سئو. 4 مانیتورینگ سئو و… می باشد. برای دسترسی به این امکانات کافیست آدرس سایتتان را درون باکس آن وارد کنید. اگر نمره شما کامل شد، یعنی سئو شما هیچ مشکلی ندارد و در غیر این صورت، مشکلات شما را گرفته و راه حل های آن را به شما پیشنهاد خواهد داد.

ابزارهای گوگل جهت سئو سایت چک آپ

6_ اسپایفا (spyfu):

از دیگر ابزار رایگان گوگل برای بررسی سئو رقیبان، این ابزار می باشد. دلیل اهمیت بررسی سئو رقیبانف این است که شما بدانید، رقیبتان سایت خودش چگونه سئو کرده و از چه کلماتی در سایت خود استفاده کرده است. با این کار می توانید نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کرده و گاهی نیز ممکن است بر اساس روند کاری رقیبتان، اصول کاری شما نیز تغییر کند. در واقع این کار به معنی استفاده از تجربه دیگر افراد در زمینه کسب و کار خود است. شما می توانید با اطلاعاتی که از این ابزار گرفته اید، کلمه کلیدی جدیدی را لیست نتایج گوگل استفاده کنید و همچنین میزان بازدید رقیبتان را در یک کلمه کلیدی خاص ببینید.

ابزار رایگان گوگل برای بررسی سئو رقیبان

7_ اهرفس(ahrefs) :

یکی از بهترین و همینطور قدرتمند ترین ابزار های بررسی بک لینک ها، ahrefs می باشد. البته باید توجه داشته باشید که این ابزار رایگان نمی باشد. اما شما می توانید با استفاده از ابزار backlink checker نیز اطلاعات بسیار مفیدی را از سایت خود و رقیبتان، کاملا رایگان دریافت کنید. این اطلاعات می تواند شامل تعداد بک لینک های دامنه، میزان لینک های فالو و نوفالو، امتیازات دامنه و… باشد.

قدرتمند ترین ابزار های بررسی بک لینک ها

مقاله پیشنهادی : سئوکار کیست و چه تخصص هایی دارد؟

سایر ابزارهای بهبود سئو سایت

8_ سیمیلار وب (similarweb) :

همانطور که در انواع ابزار رایگان گوگل گفتیم، بررسی رقبا یکی از اصول مهم در سئو سایت می باشد. یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای آن که می تواند در این راه به شما کمک کند، similar web می باشد. شما م یتوانید با استفاده از این سایت به اطلاعات بسیار زیادی دست پیدا کنید، بنابراین بهتر است با حساسیت و دقت بیشتر آنها را بررسی کنید. اگر به قسمت داده های این سایت بروید می توانید متوجه شوید که ترافیک های سایت شما از کجا تامین شده است مثلا از کلمات کلیدی، تبلیغات، بک لینک و… چه تعداد بازدید تامین شده است.

ابزار رایگان گوگل سیمیلاروب

9_ موزبار (mozbar):

احتمالا شما هم در مورد پیج آتوریتی و یا دامین آتوریتی چیز هایی شنیده باشید. اما هنوز نمی دانید که این دو شاخصه چیست. این دو اولین بار از طریق سایت moz معرفی شد. این مسئله درواقع میزان ترافیک سایت و اعتبار دامنه را مشخص خواهد کرد. سایت moz برای راحتی بیشتر کاربرانش یک افزونه کروم نیز ساخته است که شما می توانید با دانلود آن اطلاعات لازم برای هر نوع وبسایتی که می خواهید را به دست بیاورید.

ابزار رایگان گوگل موزبار

10_ جی تی متریکس (gt metrix):

یکی دیگر از ابزار های تست سرعت لود وبسایت ها، جی تی متریکس می باشد. شما می توانید با استفاده از این ابزار سرعت سایت خودتان را بررسی کرده و در صورتی که در آن خطایی وجود داشت با کمک راهکان هایی که ارائه می دهد آن را برطرف کنید.

ابزار رایگان جی تی متریکس گوگل

نتیجه گیری

ما در این مقاله از سایت برتر به معرفی انواع ابزار رایگان گوگل برای بهبود سئو سایت و بهترین های آنها را با شما عزیزان آشنا کردیم. شما می توانید با استفاده از این ابزار ها به اطلاعات مهمی از سایت خود و یا رقبا دریافت کنید و با توجه به استراتژی های مناسب، سایت خود را بهینه کنید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.