به جز سئو کاران و طراحان وب سایت که در رابطه با بیشتر مبانی و ابزار ارتقاء وب سایت و سئو آشنایی دارند افرادی هستند که به تازگی میخواهند سئو را به صورت تخصصی یاد بگیرند و یا در اینترنت کسب و کاری راه بیندازند به بحث جالبی به نام لینک های نوفالو و فالو برخورد خواهند کرد. این لینک ها در سایت های مختلف و در حالت های مختلف ثبت می شود که هر یک نقشی دارند و با علت خاصی در وبسایت ها ثبت می شوند. در این مقاله از سایت برتر می خواهیم در رابطه با لینک فالو و یا follow link صحبت نماییم و تأثیر آن در طراحی سایت را مورد بحث قرار دهیم با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف لینک فالو

از مهمترین فاکتورها جهت ارتقاء سئو سایت ، لینک فالو می باشد. به گونه ای که اگر شما با دریافت follow link از وب سایت های دیگر تا حدودی بر رتبه سایت خودتان سرمایه گذاری نموده اید. فالو لینک بودن به معنای اعلام یک کلمه یا عبارت کلیدی ربات های خزنده گوگل بر مبنای اینکه از اعتبار وب سایت به صفحه لینک شده نیز بدهد تا با تأیید محتوای آن سایت گوگل توجه ویژه به سایت مورد نظر نماید.

امروزه گرفتن لینک از سایت ها دشوار است اما غیرممکن نیست. از نمونه های گرفتن فالو لینک برای سایت ، مقالات یا محصولات می توان به دریافت ریپورتاژ آگهی یا تبلیغات مرتبط در وب سایت های پربازدید اشاره نمود. همچنین نوشتن و ویرایش مقالات در وب سایت هایی مثل ویکی پدیا و گذاشتن لینک مرجع فعالیت در سایت ها و انجمن های پرسش و پاسخ اشاره نمود.

برای مفهوم بهتر مثال دیگری را بیان می کنیم ، تصور کنید که در حال نوشتن مطلبی در وب سایت هستید و لینک های خارجی را به پست خود اضافه می کنید. در این حالت خزنده های گوگل پست شما را کراول می کنند و به دنبال کردن لینک ها می پردازند به بیان واضح تر زمانی که فالو لینک می شود و شما آن محتوا را با ارزش می دانید به طور پیش فرض همه لینک ها فالو به حساب می آیند.

خزنده ها و ربات های گوگل آن را ردیابی می‌ کنند. حالت دیگری نیز وجود دارد و آن به کاربردن لینک های خارجی در طراحی سایت و افزودن نوفالو می‌باشد که به این صورت گوگل دیگر آنها را دنبال نمی کند و تنها توسط بازدیدکنندگان دنبال خواهد شد و شما آنها را تأیید نمی کنید.

به طور کلی اگر این مجوز را به گوگل بدهید تا لینکی را در وب سایت کراول کند آن لینک Follow link گفته می شود که از اساسی ترین اصول بهینه سازی سایت به حساب می آید.

مقاله پیشنهادی : سئو منفی در طراحی سایت

علت اهمیت لینک فالو در وبسایت

علت اهمیت لینک فالو در وبسایت

گوگل همواره در پی ویژگی هایی در صفحات هر وب سایت است تا بر طبق آن در بهترین رتبه از نتایج جستجو قرار دهد. اهمیت لینک فالو به علت آن است که تعداد لینک هایی که وب سایتی به صفحه داده می شود بسیار حائز اهمیت می باشد. برای فهم بهتر موضوع مثالی را بیان می کنیم ، تصور کنید که دو وب سایت جداگانه هر دو یک مقاله یا یک موضوع واحد منتشر کردند که هر از لحاظ محتوایی بسیار مفید و با کیفیت است.

در یکی از این وبسایت ها وجود لینک های طبیعی از سایت های خارجی و داخلی معتبر به چشم می خورد و در وبسایت دیگر تنها به چند لینک بسنده نموده است. بسیار واضح است که گوگل به وب سایتی که لینک های متعددی به مقاله هاش داده است تأکید بیشتری دارد و به آن توجه می نماید.

با ذکر این مثال به مهم بودن فالو لینک ها پی بردید ، در واقع لینک های فالو لینک هایی هستند که هنگامی که گوگل با آنها مواجه می‌ شود دنبالشان می کند و در صورت داشتن اعتبار لینک مفید به رتبه سایت می افزاید. فالو لینک به عنوان قدرتمندترین نوع لینک بربحث بهینه سازی وب سایت به حساب می آید که افزودن آن با افزایش رتبه وب سایت و همچنین کسب سود بیشتر و رونق در کسب و کارتان به همراه خواهد بود.

مقاله پیشنهادی : نرخ کلیک یا CTR چیست؟

تفاوت لینک فالو بالینک نوفالو

لینک فالو به گوگل دستور دنبال کردن پیوند های مربوطه را می دهد در صورتی که لینک نوفالو می ‌گوید که لینک مربوطه را دنبال نکنند. توصیه می شود که پروفایل بک لینک وب سایتتان از هر دو نوع لینک داشته باشد تا خیلی طبیعی تر و قابل اعتماد تر شود. فکر نکنید که لینک های نوفالو هیچ ارزشی ندارند در واقع می توان از آنها برای لینک های تبلیغاتی ، مطبوعات ، لینک صفحاتی که قابل تغییر هستند و … استفاده نمود.

در واقع این لینک ها در صورتیکه یک وبسایت پر قدرت به دست آورند به طور غیرمستقیم می توانند بر رتبه وبسایت تأثیر گذار باشند. علاوه بر این اشتراک گذاری مطالب توسط کاربران و بازدیدکنندگان بیشتر خواهد بود. در صورتی که میخواهید آگاه شوید که چه لینکی فالو یا نوفالو است می بایست کد html آن را بررسی کنید و از آنجا که از مهمترین اصول سئو و بهینه سازی است اگر می خواهید در این پروسه موفق عمل کنید حتماً تمرکزتان را بر روی تولید محتوای با کیفیت در وبسایت قرار دهید.

در واقع صاحبان وب سایت با کار کردن مداوم بر روی سئو و ایجاد SERP های درست با افزایش رتبه ، اعتبار بیشتر ، افزایش درآمد و همچنین کسب موقعیت های بیشتر برای فروش خواهید داشت. در صورتی که در زمینه لینک ها و تفکیک سازی احتیاج به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از مشاوره مشاورین متخصص و مجرب ما در شرکت سایت برتر استفاده کنید. این شرکت با بهره مندی از تیم حرفه ای ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت و بهینه سازی برای مشاغل مختلف می باشد.

پیشنهاد می شود مقاله کوتاه کننده لینک در وردپرس را نیز مورد مطالعه قرار دهید

مهم ترین ویژگی‌ لینک فالو در طراحی سایت

نحوه تشخیص لینک های فالو با نوفالو در سایت

با در نظر گرفتن میزان صفحات مختلف سایت به نام page rank توسط گوگل ، این موتور جستجو تعداد و نوع ورودی ها به آن صفحه را محاسبه می کند. جالب است بدانید بسیاری از مقالات یا افراد دیگر که در زمینه سئو کار می کنند امتیاز ورودی را عصاره های لینک می‌گذارند. در واقع این عصاره از منبعی که لینک خارجی در آن قراردارد و مقصدی که لینک ورودی در آن جریان پیدا کرده موجب بهبود سئو و رتبه سایت مقصد می شود.

با معتبر بودن وبسایت این عصاره قوی و اصیل تر می شود ، برای نمونه تصور کنید از یک وب سایت قدرتمند خبری معروف جهان به وب سایت شما لینک داده می شود که به طوری که عصاره قوی داشته و امتیاز بیشتری دارد که پس از قرار گرفتن وب سایت شما در مبدأ قدرتمند به یکباره سئو وب سایت تان افزایش چشمگیری خواهد داشت. به عنوان اصلی ترین ویژگی لینک فالو ، لینک هایی هستند که به همراه عصاره سئو از مبدا به مقصد انتقال یافته و موجب افزایش رتبه سایت مقصد در نتایج جستجوی گوگل خواهند شد و نهایتاً موجب بازدهی بیشتر و وبسایت شما نسبت به رقبا می شود.

نحوه تشخیص لینک های فالو با نوفالو در سایت

پلاگین های زیادی وجود دارد که با نصب و دانلود بر روی موتورهای جستجوگر همچون گوگل و فایرفاکس رنگ ‌آمیزی لینک ها برای تان مهیا می شود و مشخص می کند که چه لینک هایی فالو و چه لینک هایی آنفالو هستند. البته پلاگین های قدرتمند دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر تشخیص فالو نوفالو ، لینک های اکسترنال External یا خارجی و لینک های internal یا داخلی را نیز برای تان مشخص می کنند.

علاوه بر این Domain Authority یا قدرت دامنه را نیز بهتر نشان می ‌دهد تا بفهمیم قدرت منبع چقدر است و آن لینک ها به چه میزان برای سئو سایت تان ارزش دارد.

MOZ نیز برای وب سایت معروف و محبوب سئو کاران یعنی سایت MOZ.COM نیز وجود دارد. برای داشتن این پلاگین میتوانید به بخش افزونه های کروم بروید یا در داخل گوگل آن را سرچ کنید نام این پلاگین MozBar می باشد که می بایست از کروم آن را دانلود و اجرا نمایید.