گوگل همواره در تلاش است تا وب سایت هایی که قوانین را رعایت نمی کنند از لیست نمایش جستجوی خود پاک نماید. توسعه دهندگان وب که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند گوگل آن را ها را در لیست سایت هایی با سئو منفی قرار می دهد که با شناختن این وب سایت ها از طرف گوگل تأثیرات منفی بر روی وب سایت تان ایجاد خواهد شد. این نوع سئو زیر مجموعه ای از سئو کلاه سیاه به حساب می آید و همان جریمه را برای وب سایت ها در پی دارد. در ادامه قصد داریم تا در رابطه با این نوع سئو و عواملی که موجب آن می شود را بیان نماییم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف سئو منفی

به روش ها و ترفند های غیر اخلاقی از سئو سایت ، سئو منفی یا سئو سیاه گفته می‌ شود که از طریق آنها می توان بر روی رتبه وب سایت های رقیب در نتایج جستجوی گوگل تأثیر منفی گذاشت. این سئو تکنیک ها و روش های مشابه تکنیک های کلاه سیاه دارد و با تأثیر منفی بر روی وب سایت تان باعث پایین آمدن رتبه سایت تان خواهد شد.

تا به امروز هزاران به وبسایت دچار این مسئله شده‌ اند و برخی از آنها نیز به اجبار سایت خود را بسته اند. این نوع سئو به عنوان یک تهدید جدی برای سای تتان است و همواره باید تلاش کنید تا در دام آن گرفتار نشوید.

برای فهم بهتر در رابطه با این موضوع مثالی را بازگو می کنیم ، تصور کنید که شما در عبارت ” طراحی سایت ” در صفحه اول گوگل و رتبه نخست قرار دارید. در صورتی که رقیب تان در رتبه ۴ یا ۵ جایگاه دارد به علت اهمیت بالای جایگاه کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه وب سایت پایین‌تر از شما قرار دارد. برای آن که جایگاه خود را تغییر دهد و بالاتر از شما بنشیند با خرید بک لینک در کلمه کلیدی مربوطه شما را هدف جریمه الگوریتم پنگوئن می کند. حال در این شرایط باید چه کرد:

برای آنکه بتوانید در مقابله با این استراتژی مناسب و راهکار مفیدی را را داشته باشید شناسایی رایج ترین تکنیک ها برای این کار موثر است است به طور کلی با آگاهی از شیوه های مختلف سئو سیاه می توانید سایت تان را در مقابل حمله ناگهانی سایت های رقیب و هکرها بیمه کنید.

مقاله پیشنهادی : سئو کلاه سیاه چیست؟

آشنایی با موارد مختلف سئو منفی

نفوذ هکر ها نمونه ای از سئو منفی

مزرعه لینک

Link farm یا مزرعه لینک به عنوان یکی از روش های دریافت بک لینک به حساب می آید که درصورت استفاده صحیح از قانون این مزرعه می توانید رتبه وب سایت خود را بهبود بخشید. متأسفانه در لینک فارم با وجود انواع مختلف لینک ها مثل لینک های اسپم شده و … شما به طور ناخودآگاه از این وب سایت ها بک لینک دریافت خواهید کرد.

در واقع ایجاد کننده چنین لینک هایی که اسپمر ها شناخته می شوند با ثبت وب سایت شما در تلاشند تا به سایت تان لینک دهند و به سبب اینکه ساختار آنان از محتوایی ضعیف و کافی برخوردار است سایت شما نیز جریمه خواهد شد ، اما راهکار این امر چیست؟

مصون بودن کامل از سئو منفی در دست و اختیار شما نیست و همواره لینک هایی وجود دارد که بخواهند از وبسایت شما لینک دهد و اگر قصد ایجاد مزرعه لینک دارید با وب سایت هایی با رتبه بالا این این کار را انجام دهید و پس از بررسی ورودی ها از طریق گوگل وبمستر هرکدام که از نظرتان مشکوک است را سریعاً اسپم یا حذف کنید.

محتوای کپی وب سایت ها

از دیگر موارد سئو سیاه کپی کردن مطالب شما در دیگر وبسایت ها است است وجود دارد. از طرف دیگر شاید بخواهید برای دریافت بک لینک  از وب سایت های دیگر مطالب سایت تان را عیناً کپی و در شبکه ‌های اجتماعی یا سایت ‌های پربازدید قرار دهید یا حتی این امکان وجود دارد بخواهید مطلبی را در وبسایت خود منتشر کنید که شبیه جملات دیگر به وب سایت ها است. در چنین مواردی گوگل با کپی بودن محتوای سایت تان شما را متحمل جریمه خواهد نمود.

در چنین مواردی به عنوان راهکار پیشنهاد می کنیم که ابتدا تمامی مطالبی که در سایت خود می گذارید ایندکس شود و سپس آن را در دیگر وب سایت ها یا شبکه ها منتشر کنید. همچنین برای نوشتن مطلب و محتوا نویسی ابتدا جملات و موضوع خودت را بررسی کنید تا شبیه دیگران نباشد.

مقاله پیشنهادی : سئو تکنیکال چیست؟

نفوذ هکر ها نمونه ای از سئو منفی

همانگونه که در رابطه با انواع هکر در مقالات سایت برتر صحبت نمودیم هکران با نفوذ غیر مجاز به وب سایت دیگران اطلاعات و داده های سایت را دزدیده یا تخریب می کنند و جهت بازگرداندن آن از مالک وبسایت باج می گیرد. در این مواقع امنیت وب سایت مهمترین عامل می باشد در واقع هکرها با یافتن یک باگ در وبسایت همه چیز را به هم می ریزند و به چیزی رحم نمی‌ کنند.

این امر نمونه ‌ای از سئو منفی است که به هیچ عنوان دست شما نیست اما از طریق تکنیک های مختلف می توان جلوی ورود آنها را گرفت به گونه‌ای که پس از هر حمله بتوانید اقدام به بازسازی سایت خود کنید.

مهم ترین تاکتیک های هکر ها برای سئو سیاه در وبسایت شما شامل :

گذاشتن محتواهای ضعیف و کدهای مخرب در قسمت هایی از سایت

گذاشتن لینک‌ های اسپم نشده و مخرب

پاک کردن عکس ها و لینک های وب سایت

پنهان کردن کدهای 5html  که از نظر سئو یک جرم به حساب می آید

گذاشتن محتوا ها از وب سایت های دیگر به طور کاملاً کپی که شما را متحمل جریمه خواهد نمود.

برای مقابله از نفوذ هکرها راهکارهایی نیز وجود دارد :

اولین راهکار گرفتن یک بک آپ از تمامی فایل های سایت می باشد و سعی کنید آن را آخر هر روز آپدیت نمایید.

از پسوردهای قوی و ترکیبی از اعداد و حروف استفاده کنید و هر چند وقت یکبار آن را عوض کنید.

در صورتی که این اجازه را به کاربران وب سایت خود داده اید که فایل هایی را در سایت آپلود کنند حتماً با هماهنگی شرکت هاستینگ خود یک آنتی ویروس قوی نصب کنید.

نتیجه گیری

بدون شک سئوی منفی واقعاً وجود دارد و هزاران وب سایت هستند که ناخودآگاه دچار این مسئله می شوند. برای در امان ماندن وب سایت تان و رعایت تمامی اصول و قوانین گوگل همواره تمامی موارد بالا را به خاطر بسپارید و وب سایت خود را با رعایت کامل قوانین طراحی و جلو ببرید. حدالامکان جهت عدم ایجاد سئو سیاه از ارسال لینک نامعتبر به url یا ارسال لینک از صفحاتی که ویژگی های منفی زیادی دارند بپرهیزید. در زمینه محتوا از تولید و انتشار محتوای بد و کامنت های اسپم که پهنای باند شما را اشغال می کند و سرعت سایت را کند می نماید جلوگیری نمایید. همواره به ارسال بازخوردهایی که از طرف کاربران به سایت تان ارسال می‌شود توجه کنید و در صورت دریافت پیغام مبنی بر عدم کارکرد صحیح صفحات و یا عدم رضایت آنان برای رفع مشکل سریع اقدام نمایید.