اگر شما هم از جمله کسانی هستید که در زمینه وب و طراحی سایت فعالیت دارید ، حتما کلمه سئو برای شما آشنا است. در واقع سئو جزء مهم ترین اقدامات راه اندازی یک وب سایت می باشد که به هیچ عنوان نمی توان آن را از روند آماده سازی سایت حذف نمود. در حالت کلی سئو به بیشتر دیده شدن وب سایت شما و جذب بیشتر کاربران و مشتریان منجر می شود. البته توجه داشته باشید که سئو نیز انواع گوناگونی داشته که استفاده از هر روشی جهت بهبود سئو مزایای خود را به دنبال دارد. سئو محلی یا سئو لوکال یکی از روش های سئو محسوب می شود که به دیده شدن بیشتر وب سایت شما در سطح منطقه کمک می کند. در این مطلب قصد داریم تا سئو محلی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. لطفا تا انتها همراه سایت برتر باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

منظور از سئو محلی یا سئو لوکال

سئو محلی یک مفهوم نسبتا جدید در حوزه سئو محسوب می شود که برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوی گوگل کاربرد دارد. در واقع گوگل با در نظر گرفتن مکان جغرافیایی افراد و تاریخچه جستجوی آن ها ، نتایج را مرتب می کند و به کاربر نمایش می دهد.

مکان جغرافیایی کاربران به راحتی از طریق آی پی تشخیص داده می ‌شود ولی برای تشخیص مکان جغرافیایی سایت باید اقدامات ساده ای صورت بگیرد. اقدامات و فعالیت هایی که در جهت تعیین مکان جغرافیایی سایت و تفهیم آن به گوگل انجام می شود ، سئو محلی یا سئو لوکال نام دارند.

پیشنهاد می کنیم اگر بنیان گذار یک کسب و کار با بازار محلی هستید ، حتماً از لوکال سئو به منظور گسترش کسب و کار خود استفاده نمایید. وب سایت هایی که از طریق سئو محلی بهینه سازی شده اند ، افرادی که در محدوده دفتر و فروشگاه هستند را هدف قرار می دهد.

پس چه بهتر که آدرس خود را در سایت بهینه سازی کنید. سئو لوکال منجر به دریافت بهتر خدمات برای کاربران نیز می شود. برای مثال اگر شما صاحب یک رستوران در شهر تبریز باشید ، هنگامی که کاربر عبارت رستوران های شهر تبریز را جستجو کند ، در صورتی که وب سایت شما با استفاده از سئو محلی بهینه ‌سازی شده باشد در صفحه نتایج گوگل به کاربر نمایش داده می شود.

این موضوع باعث می ‌شود تا شما نسبت به حالت عادی مشتریان بیشتری را جذب نمایید. در واقع ساز و کار سئو لوکال به شما کمک می کند تا در سطح منطقه نسبت به سایر رقیبان خود بیشتر دیده شوید. استفاده از سئو محلی می ‌تواند برای بسیاری از کسب و کارها از جمله رستوران ها ، کافه ها ، آموزشگاه ها و… بسیار مفید و کاربردی واقع شود.

بیشتر بدانید : سئو کلاه سفید چیست؟

تکنیک های سئو محلی یا سئو لوکال

تکنیک های سئو محلی یا سئو لوکال

سایت شما برای استفاده از سئو محلی باید از قبل طبق اصول اصلی سئو تنظیم شده باشد و سپس نسبت به سئو لوکال سایت خود اقدام کنید. چرا که سئو محلی فقط یکی از بخش‌های سئو می باشد و برای دریافت نتیجه مطلوب باید تمام نکات سئو را رعایت کنید. در ادامه مطلب با بررسی تکنیک ها و روش های سئو محلی یا سئو لوکال همچنان همراه ما باشید.

گوگل مپ: سعی کنید حتماً آدرس سایت خود را به همراه مشخصات کامل در گوگل مپ به ثبت برسانید. این کار باعث می شود تا هنگامی که کاربر طبق مکان عبارتی را جستجو می کند ، مشخصات کسب و کار شما مطابق آدرس و توضیحات وارد شده نمایش داده شود.

بهینه سازی متا تگ عنوان: در صفحه نتایج موتور های جستجو تگ عنوان یا Title Tag به صورت یک عبارت قابل کلیک نمایش داده می شود که خلاصه ‌ای از محتوای سایت شما را نمایش می دهد.

این موضوع باعث شده تا انتخاب درست عنوان از اهمیت زیادی برخوردار باشد ؛ چرا که عنوان خوب می تواند باعث دریافت ورودی بیشتر سایت شود. در حالت کلی تگ عنوان باید کمتر از ۶۰ کاراکتر داشته باشد و با اینکه طولانی بودن تگ عنوان ایرادی ندارد اما توجه کنید که استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در آن می تواند تاثیر منفی روی ورودی سایت شما ایجاد کند. سعی کنید که مرتبط ترین عنوان را برای متن خود استفاده نمایید و از یک کلمه چندین بار در عنوان استفاده نکنید.

شبکه های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی امکان معرفی محصولات و خدمات را در اختیار شما قرار می دهند. شما می ‌توانید در این نرم افزار ها روی نقشه مکان خود را ایجاد کنید که این امر باعث می ‌شود کاربرانی که بر اساس مکان جستجو می کنند بهتر به شما دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید : سئو کلاه خاکستری چیست؟

اشتباهات متداول در سئو محلی یا سئو لوکال

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم استفاده از سئو محلی یا سئو لوکال برای گسترش کسب و کار شما بسیار موثر است. با این حال اگر حین انجام سئو محلی اشتباهاتی هرچند کوچک مرتکب شوید ، نتیجه عکس از سئو لوکال دریافت خواهید کرد. این اشتباهات می توانند منجر به کاهش رتبه سایت شما و حتی جریمه آن شوند. ما در این قسمت به بررسی اشتباهات رایجی که برخی از افراد در این زمینه مرتکب می شوند ، می پردازیم.

عدم استفاده از کد تلفن شهر: از جمله فاکتورهای مهمی که در رتبه بندی جستجوی محلی موثر هستند می توان به آدرس ، نام و شماره تلفن اشاره کرد. استفاده از کد تلفن شهر هنگام درج شماره های تماس می تواند تا حد زیادی در بهبود سئو محلی تاثیر گذار باشد. از این رو عدم استفاده از کد شهر اشتباه بزرگی محسوب می شود.

عدم درج آدرس شرکت: پیشنهاد می کنیم در صورتی که از نقشه گوگل در سایت استفاده می‌ کنید ، حتماً آدرس را به صورت متنی نیز وارد کنید تا گوگل قادر به درک آن باشد.

استفاده زیاد از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی: به کار بردن بیش از حد کلمه کلیدی ، زمانی که سئو محلی به تازگی مطرح شده بود می توانست رتبه سایت را افزایش دهد. اما امروزه این تاثیر از بین رفته ولی هنوز هم افرادی هستند که فکر می کنند استفاده زیاد از کلمه کلیدی می ‌تواند رتبه سایت را بهبود دهد. در صورتی که این امر در حال حاضر نتیجه عکس دارد.

عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی: میزان به اشتراک گذاری مطالب از جمله المان هایی است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی سایت به آن توجه می کند. اشتراک گذاری مطالب در گوگل پلاس و فیسبوک از سری فاکتورهایی است که مورد توجه گوگل است.

نتیجه گیری

سئو محلی جزء جدید ترین استراتژی های سئو می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. سئو لوکال به سایت شما کمک می کند تا در جستجوی کاربران بر اساس موقعیت مکانی نمایش داده شود و از این طریق بتوانید مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید. با اینکه سئو محلی از طریق چند اقدام ساده صورت می گیرد اما عدم رعایت نکات مهم در این امر می‌ تواند مشکلاتی را در سئو سایت شما ایجاد کند. ما در این مطلب سئو محلی را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم و تکنیک ها و اشتباهات رایج آن را بیان کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. پیشنهاد می کنیم تا از دیگر مطالب سایت برتر نیز دیدن نمایید. از همراهی شما در این مطلب ممنون و متشکریم.