داشتن پنل کاربری حرفه ای و جذاب در جذب کاربر و مخاطبین و فعالیت های آنان تأثیر گذار می باشد. پنل کاربری به عنوان مهم ترین قسمت هر وب سایت به حساب می‌آید به همین علت ایجاد افزونه پنل کاربری در وردپرس یکی از موارد الزامی است که با ایجاد آن وب سایت کاربر و با مهیا سازی امکانات و قابلیت هایی برای کاربر اقدام به انجام فعالیت در وبسایت می نماید. امروزه طراحان و وبمستران اهمیت زیادی به ساختار ظاهری و شکل وبسایت می دهند که پنل کاربری یکی از این موارد می باشد به خاطر داشته باشید ظاهر زیبا و کاربر پسند بودن ، آسانی کار در سایت می ‌تواند وب سایت شما را در گوگل به جایگاه خوبی برساند. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ساخت پنل کاربری در سیستم مدیریت محتوا محبوب وردپرس صحبت نماییم پس در ادامه ما را همراهی کنید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

انتخاب بهترین افزونه پنل کاربری در وردپرس

پیش از آنکه بخواهید یک افزونه پنل کاربری در وردپرس انتخاب کنید ابتدا مخاطبانتان را بشناسید و بفهمید برای چه نوع سایتی پنل کاربری می خواهید. برای نمونه وب سایت های فروشگاهی  کاربری خود را به گونه‌ای ایجاد می‌ کنند که مشتریان و کاربران بتوانند از این طریق محصولات خود را انتخاب و دسته بندی نمایند و اطلاعاتی در رابطه با هر یک از آنها داشته باشند.

در صورتی که وب سایت شما آموزشی باشد کاربرانی که وارد وب سایت تان می شوند دسته‌ ای از استادان و معلمان و دانش آموزان را تشکیل می دهند که هر یک ویژگی ها و نقش های خود را دارند.

در واقع وجود پنل کاربری برای هر وب سایت با هر نوع مخاطب و کسب و کاری الزامی است و از آنجا که در برخی از وبسایت ها با چندین کاربر و نقشه های مختلف رو به رو هستیم انتخاب پنل کاربری وردپرس و یک افزونه مناسب بسیار اهمیت دارد.

بخش‌ های مربوط به پنل کاربری معمولاً شامل ثبت نام ، ورود کاربران ، عضویت کاربر ، دسترسی کاربران ویژه و … را شامل می شود که در ادامه قصد داریم بهترین پنل های کاربری در محیط وردپرس را به شما معرفی نماییم تا با انتخاب یکی از آن ها به شما و مخاطب این وبسایت کمک کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز کاربر تان وبسایتی درخور ، قابل تعامل و مرتبط بسازید.

مقاله پیشنهادی : افزونه یواست سئو در وردپرس

ویژگی یک افزونه پنل کاربری خوب در وردپرس

پنل کاربری که برای وردپرس انتخاب می کنیم در وهله اول باید کاربران به راحتی با آن ارتباط برقرار نموده و استفاده آن نیز آسان باشد. بنابراین پیش از انتخاب باید توجه داشته باشید که آیا استفاده از افزونه آسان است؟ کاربر می تواند به راحتی با آن کار کند؟ سرعت راه‌اندازی آن به چه صورت است؟یا برای راه اندازی نیاز به صرف چه مقدار زمان است است؟ در وهله دوم آنچه که انتخاب می کنید می بایست حداقل امکانات لازم و مورد نیاز را در پنل کاربری داشته باشد. پس به ویژگی هایی همچون امکان ایجاد و سفارشی کردن نقش های کاربران ، ساخت فرم ثبت نام ، ایجاد فیلد های سفارشی ، ایجاد فرم عضویت در صفحه ، تأیید ایمیل ، قابلیت تغییر مسیر های سفارشی ، امنیت بالا و … از مهمترین و اصلی ترین مشخصه های آن باشد.

علاوه بر این معیارها هزینه برای بسیاری از کاربران مهم است ، پس از آنجا که افزونه های پنل کاربری رایگان فراوان است از طرفی هیچ گرانی بی حکمت نیست. در واقع افزونه های رایگان امکان دارد مطابقتی با معیارها و نیازهای شما و وب سایت تان نداشته باشد به همین علت بهتر است کمی هزینه کنید تا پلاگین مطابق با نیاز سایت تان را داشته باشید.

سازگاری و انعطاف پذیری می بایست از دیگر ویژگی های یک افزونه پنل کاربری در وردپرس باشد در صورتی که بخواهید پلاگین تار را با ووکامرس ترکیب کنید حتما باید یک هزینه ای پرداخت کنید تا یک افزونه خوب و کارآمد را که با سیستم تان سازگار باشد نصب کنید.

مقاله پیشنهادی : ایجاد لینک خودکار در وردپرس بدون پلاگین

معرفی بهترین افزونه های پنل کاربری در وردپرس

در صورتی که شما یک وب سایت وردپرسی با چندین کاربر را مدیریت می ‌کنید حتماً به یک افزونه پنل کاربری احتیاج خواهید داشت. پلاگین های زیادی برای ایجاد پنل کاربری در وردپرس موجود می باشد که شما می توانید هر یک از آنها را استفاده کنید. همانگونه که گفته شد برای برخی از افزونه ها احتیاج به پرداخت هزینه است اما برای برخی دیگر شما هزینه ای پرداخت نمی کنید. در ادامه قصد داریم به معرفی چندین افزونه پنل کاربری کاملاً کاربردی با ویژگی های ذکر شده بپردازیم تا بتوانید به آسانی نصب و از آن استفاده کنید.

افزونه Memberpress

افزونه Ultimate Member

 

پلاگین Memberpress جزء بهترین افزونه پنل کاربری در وردپرس است که قابلیت های زیادی دارد. از طریق این افزونه می توانید یک رابطه کاربری کاملاً حرفه ای و قدرتمند در سایت خود ایجاد و قابلیت های بسیاری هم چون عضویت ویژه ، امنیت بالا ، مدیریت کاربران و یک پنل کاربری زیبا و کاربر پسند را ایجاد کنید. این افزونه به شما امکاناتی همچون دسترسی به صفحات مختلف ، دسته بندی ها و … را نیز می دهد. علاوه بر این قابلیت ها پلاگین ممبر پرس این امکان را به شما می دهد تا از وضعیت وبسایت خود مطلع شوید و بخش‌هایی که احتیاج به تغییرات و بهبودی دارد را شناسایی و برای بهبود آن اقدام کنید. ازسیستمی بسیار امن و سازگار با کلیه قسمتهای وردپرس تشکیل شده است و جزء پلاگین های رایگان به حساب می آید.

افزونه Ultimate Member

افزونه  Ultimate Member

 

نسخه اصلی این افزونه رایگان است و برای بهره مندی از افزودنی های آن باید هزینه پرداخت کنید. در این افزونه امکاناتی نظیر ایجاد فرم های عضویت ، ورود ، پروفایل های کاربری جذاب و حرفه ای وجود دارد و از طرفی کاربران می توانند به راحتی آن را مدیریت کنند. مهمترین مزیتی که افزونه Ultimate Member دارد این است که بر روی هر نوع قالب وردپرسی سازگار بوده و برای استفاده از آن هیچ گونه محدودیتی ندارید.

بیشتر بخوانید : انواع پلاگین افزایش سرعت وردپرس

معرفی افزونه پنل کاربری UserPro

معرفی افزونه پنل کاربری UserPro

افزونه نیز UserPro جزء بهترین افزونه پنل کاربری در محیط وردپرس می باشد که از طریق آن می توانید به ایجاد پروفایل های حرفه ای و صفحه عضویت بپردازید. این افزونه در یک نسخه پرمیوم ارائه شده و جهت استفاده از آن باید هزینه ای پرداخت و خریداری کنید. از قابلیتهای بی نظیر آن می توان به ایجاد فرم ثبت نام چند مرحله ای ، صفحه ورود و عضویت زیبا و جذاب و همچنین ساخت یک شبکه اجتماعی که کاربران می توانند یک دیگر را فالو و در این میان ارتباط و تعامل میان کاربران ایجاد گردد. جالب است بدانید این افزونه از زبان فارسی پشتیبانی کرده و بسیار استفاده از آن راحت می باشد.

با معرفی و انتخاب یکی از این افزونه ها شما می توانید به راحتی کنترل زیادی بر نحوه تعامل افراد با وب سایت تان داشته باشید. از طریق این افزونه ها نقش های کاربران را تعیین یا آنان را محدود کنید. در این مقاله از سایت برتر سعی کردیم تا مشخصات و ویژگی های بهترین افزونه پنل کاربری را در محیط ورد پرس معرفی کنیم تا شما بتوانید متناسب با نیازتان آن را درب سایت تان پیاده سازی نمایید امیدواریم این مقاله برای تان مفید واقع شده باشد.