برای بهینه سازی بهتر وب سایت های وردپرسی می توانید از پلاگین ها و قابلیت هایی که دارند استفاده نمایید و رتبه های خوبی در گوگل از این طریق به دست آورید. یواست سئو جزء بهترین پلاگین های سئو وردپرس به حساب می آید که می ‌توان با آموختن نحوه درست کار با آن بهترین سئو ممکن را در وبسایت خود پیاده سازی نمایید. برای آن دسته از علاقه مندانی که از طریق این افزونه سئو وب سایت خود را تنظیم می نمایند اطلاعات جامعی در رابطه با نصب ، آموزش و قابلیت های افزونه یواست سئو در این مقاله از سایت برتر می‌خواهیم در اختیارتان قرار دهیم تا انتها با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

آموزش افزونه یواست سئو در محیط وردپرس

در این بخش می خواهیم یواست سئو را نصب و پنل مدیریتی آن را مشاهده کنیم و قسمت های مختلف این افزونه را مورد بررسی قرار دهیم. برای آن دسته از توسعه دهندگان وب که با این پلاگین کار نموده اند ممکن است به قسمت هایی از آن توجه نکرده باشند به همین علت پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه موارد ذکر شده با کارآیی آن بیشتر آشنا شوید.

افزونه یواست سئو نظیر برخی پلاگین ها دارای دو نسخه رایگان پرمیوم یا پولی است  که ما می‌ خواهیم با نصب نسخه رایگان آن در محیط وردپرس به قابلیت‌های افزونه بپردازیم.

در ابتدا وارد پنل پیشخوان وردپرس شوید و در قسمت افزونه ها افزودن به مخزن وردپرس را بزنید.

در قسمت فیلد سرچ سمت چپ عبارت YOAST SEO را تایپ نموده و پلاگین را بیابید.

افزونه یواست سئو در وردپرس - سایت برتر

حالا نظیر نصب دیگر افزونه ها “هم اکنون نصب کن” را کلیک تا این پلاگین نصب گردد.

نکته مهمی که در این بخش وجود دارد این است که توصیه می شود از نسخه رایگان این افزونه استفاده کنید شود تا هنگامی که احتیاج به قابلیت‌ های حرفه ‌ای این افزونه نیاز داشته باشید ؛ این امر صرفاً برای تمام سایت های نسخه حرفه ای  بهتر خواهد بود و شما می توانید به طور رایگان از نسخه آن برای سایت خود بهره مند شوید.

حال که این پلاگین را بر روی سایت خود فعال کردید در پنل سمت راست وب سایت گزینه ‌ای به نام “سئو” افزوده می ‌شود که می توانید از این قسمت به منوهای این افزونه دسترسی پیدا کنید.

یکی از امکاناتی که در یواست وجود دارد این است که هنگامی که به پیشخوان وارد می شوید در بخش تنظیمات صفحه می ‌توانید تیک گزینه “بررسی اجمالی نوشته ها” بر روی سربرگ را فعال و یک گزینه برای تان در بخش بررسی اجمالی نوشته ها افزوده می شود.

آنالیز بیشتر افزونه یواست سئو در وردپرس

چون وب سایت شما تا به حال پستی نداشته که با این افزونه نوشته شده باشد یک پست جدید در این قسمت اضافه و آن را تحت عنوان تست نام گذاری کرده و متنی در آن قرار دهید. حال در تب یواست سئو عبارت تست را در این قسمت می گذاریم و پس از آن روی گزینه انتشار کلیک می کنیم.

مهمترین امکانات افزونه یواست سئو در وردپرس

 

مقاله پیشنهادی : تأثیر Link Bait در سئو سایت

آنالیز بیشتر افزونه یواست سئو در وردپرس

در صورتیکه بخواهیم این افزونه را در محیط وردپرس بیشتر آنالیز کنیم بهتر است در پنل پیشخوان و پایین صفحه اسکرول کنید تا باکس بررسی اجمالی نوشته ها یواست را ببینیم.

در این بخش چند این علامت به رنگهای زرد ، سبز ، قرمز و خاکستری وجود دارد :

قرمزها نشان دهنده سئو خوب نیست ، سبز نشان دهنده سئو خوب ، زرد پست هایی است که متوسط و خاکستری نیز پست هایی است که کلمه کلیدی کانونی آنها آنالیز نشده است. جالب است بدانید زمانی که پستها قرمز است علت این نیست که پست در گوگل در رتبه اول باشد. کلمه کلیدی شما در سایت قرارمی دهید باید ببینید این کلمه کلیدی وارد شده درست است یا خیر.

اگر تاکنون سئو انجام داده اید و می ‌بینید که تمامی نوشته های تان سئو سبز دارند امیدوار نباشید که پست تان در صفحه گوگل خواهد بود چون اصلا این طور نیست.

پس باید این را در نظر بگیرید که درقسمت بررسی اجمالی می توانید ببینید نوشته هایی که سئو سبز دارند و یا چند درصده سئو رنگهای دیگر دارد. علاوه بر این پست هایی که فاقد کلمه کلیدی است کاملاً مشخص می باشد ، در این نمودار میتوانید به صورت درصد بندی شده تعداد نوشته های مختلف را مشاهده کنید.

بخش دیگری در این افزونه تحت عنوان ویرایشگر کلاسیک وردپرس وجود دارد. برای دسترسی به این قسمت در نوشته‌ها افزودن نوشته کلیک کرده و یک قسمت در پایین صفحه افزوده می شود و در ویرایشگر گوتنبرگ یک دکمه در سمت چپ تحت عنوان یواست افزوده شده که با کلیک روی این دکمه تنظیمات را خواهید دید.

این قسمت هیچ فرقی با یکدیگر نداشته ، برای نمونه مطابق با تصویر زیر در باکس عبارت کلیدی کانونی تست را تایپ کنید. می بینید در پایین صفحه هم نوشته خواهد شد. در واقع هر گونه تغییری که در هر یک از ویرایشگر ها ایجاد شود در آن یک نیز اعمال خواهد شد پس تفاوتی ندارد از کدام یک از این ویرایشگر های سئو بهره مند می شوید.

نسخه حرفه ای افزونه یواست سئو

پس در واقع هر دو باکس افزونه یواست سئو یکی و تنها ظاهرشان با یکدیگر فرق دارد.

 

مقاله پیشنهادی : تأثیر ریدایرکت بر سئو سایت

مهمترین امکانات افزونه یواست سئو در وردپرس

سایت مپ یواست

یکی از قابلیت های مخفی که یواست سئو دارد و خیلی از افراد هنوز با آن آشنایی ندارند قابلیت مخفی سایت مپ یواست می باشد. این افزونه به طور پیش فرض در نسخه های پیشین یک بخش در منو خود به عنوان نقشه سایت دارد که ما در اینجا مشخص می کنیم که نقشه سایتمان چگونه تنظیم و چه مواردی در نقشه سئو وبسایت نشان داده شود. به طور کلی هم می ‌توانستیم سایت را فعال یا غیرفعال نمایید ، در نسخه جدید این افزونه سایت به صورت خودکار کانفیگ شده و هیچ احتیاجی به تنظیم کردن آن نیست. به طور مثال برای اینکه مشخص کنیم که پست ها در وب سایت نمایش داده می شود یا نه یا اینکه کدام پست ها نشان داده شده و کدام یک نشان داده نشدند را می توان سایت را به صورت اتوماتیک تنظیم نماید.

نسخه پرمیوم یواست سئو

نسخه پرمیوم این ابزار که تحت عنوان نسخه حرفه ای افزونه یواست سئو نامیده می شود. مشابه نسخه رایگان آن در وردپرس نصب شده و پلاگین هایی که عملکرد شبیه به نسخه حرفه‌ ای دارند را در کنار آن نصب می کنیم تا بفهمید سیستم تان چه شکلی خواهد شد.

برای این کار ورژن حرفه ‌ای پلاگین را در وردپرس نصب می کنیم و پس از آن در مراحل نصب افزونه به قسمت افزودن افزونه ها بروید. در اینجا باید در صفحه باز شده بر روی بارگذاری افزونه کلیک نمایید و پس از آن روی Choose File کلیک کرده و افزونه را از سایت انتخاب و “هم اکنون نصب کن” را انتخاب نمایید.

آموزش و قابلیت های افزونه یواست سئو

بعد از آن بر روی فعال کردن افزونه به صورت خودکار کلیک نموده تا روی سایتتان نصب شود.

پس از فعال شدن دو نسخه رایگان و حرفه‌ ای پلاگین یواست سئو روی سایتتان فعال شده و شما به دلخواه می توانید نسخه رایگان آن را پاک کنید.

در نتیجه ؛

‌ در این بخش از مقاله ارائه شده توسط سایت برتر به پلاگین یواست سئو در محیط وردپرس پرداختیم و نصب نسخه های رایگان و پرمیوم آن را برای شما خوانندگان عزیز شرح دادیم. در مقاله های بعدی ما همراه باشید تا در رابطه با امکانات نسخه حرفه‌ای این افزونه بیشتر برای تان توضیح دهیم و امیدواریم مورد قبول تان واقع شود.