هنگامی که سایتی را طراحی می کنید باید در بعضی از قسمت های نوشته ها یا تصاویر و یا ویدیو ها به قسمتی دیگر از سایت خود لینک یا پیوند دهید. لینک دهی یک کار بسیار مهم و ضروری در بحث طراحی سایت است. لینک دهی به محتوای سایت باعث می شود کاربر زمان بیشتری در سایت شما بماند و به این ترتیب نرخ بازدید سایت شما بالا برود. دو روش برای استفاده از لینک در سایت وجود دارد یکی استفاده از کد نویسی و دیگری استفاده از پلاگین است. ما در این مطلب قصد داریم نحوه ایجاد لینک خودکار در وردپرس بدون پلاگین را برای شما عزیزان توضیح دهیم لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه ایجاد لینک خودکار در وردپرس بدون پلاگین

با انجام این کار حتی اگر مطالبی که قبلا در سایت داشتید لینک نداشتند هم به صورت خودکار لینک دهی می شوند. فقط کافیست کلمات کلیدی که قصد لینک دهی آن ها را دارید در نظر بگیرید، سپس به فایل functions.php در قالب خود بروید و قطعه کد زیر را در آن درج کنید.

<?php
function link_words($content){
$words = array(
    'wordpress',
    'ads'
);
$links = array(
    '<a href="https://site-bartar.com">wordpress</a>',
    '<a href="https://site-bartar.com/ads">ads</a>'
);
$content = str_replace($words , $links ,$content);
return $content;
}
add_filter('the_content', 'link_words');
add_filter('the_excerpt', 'link_words');
?>

دقت کنید که در قسمت آدرس سایت، آدرس سایت و دامنه خود را وارد می کنید و به جای کلمه WordPress کلمه ای که می خواهید لینک دهید را بنویسید. در نحوه ایجاد لینک خودکار در وردپرس بدون پلاگین نکته قابل توجه این است که هنگام کد نویسی با زبان فارسی هم سازگاری دارد و در هنگام تایپ کلمات می توانید از کلمات فارسی هم استفاده نمایید.

بهتر است قبل از انجام این تغییرات در functions.php سایت خود حتما یک نسخه بک آپ از آن بگیرید تا اطلاعات سایت خود را حفظ کنید. لینک دهی به کلمات سایت باعث می شود تا زمانی که کاربری به سایت شما مراجعه می کند با دیدن کلمات لینک دار به بقیه صفحات سایت نیز گردش کند و به این ترتیب مدت رمان بیشتری در سایت شما بماند که باعث می شود نرخ پرش از سایت کم شود و در مقابل آمار بازدید از سایت بالا می رود و این امر در سئو سایت تاثیر مثبت می گذارد.

یک دیگر از دلایلی که مفید بودن ایجاد لینک خودکار بدون افزونه را تایید می کند، این است که زمانی که کاربری از مطالب شما کپی می کند لینک سایت کپی کننده مستقیم برای شما ارسال می شود و این امر برای سایت شما مفید می باشد. زیرا بازدید سایت شما افزایش پیدا می کند.

 

مقاله پیشنهادی : معرفی بهترین پلاگین کش برای وردپرس

 

تاثیرات نحوه ایجاد لینک خودکار در وردپرس بدون پلاگین

همانطور که در بالا اشاره شد، لینک کردن خودکار کلمات کلیدی در سایت وردپرسی یعنی تعریف تعدادی کلمات کلیدی . این باعث می شود تا با معرفی یک لینک به این کلمات، در هرجایی از سایت که این کلمات وجود داشتند با کلیک بر روی این لینک ها کاربر به ان جا برود و به این ترتیب به بقیه صفحات وبسایت شما نیز سر بزند.

با لینک دهی مطالب وبسایت وردپرسی خود باعث می شوید تا علاوه بر صرفه جویی در زمان، در بحث سئوی سایت خود نیز یک قدم مثبت برداشته اید. در قسمت بالا با  نحوه ایجاد لینک خودکار در وردپرس بدون پلاگین آشنا شدید. حالا با دلایل این کار و تاثیرات آن روی سئوی وبسایت آشنا می شویم.

طبق توضیحات بالا، زمانی که نوشته قدیمی دارید و به آن لینک می دهید باعث می شود گوگل یک بار دیگر ان ها را مرور کند. هنگامی که شما آن نوشته های قدیمی را ایجاد کرده اید، گوگل به آن صفحات سر زده و آن ها را بررسی کرده است. با این کار باعث می شوید تا دوباره گوگل به بررسی آن ها بپردازد و به همین دلیل این کار شما را با ارزش می داند.

زیرا شما سعی دارید مطالب خود را در نزد گوگل زنده نگه دارید. علاوه بر این هرچه کاربران مدت زمان بیشتری در سایت شما بمانند باعث می شود تا رتبه سایت شما در نظر مرورگر های گوگل افزایش یابد که این یک امتیاز به خصوص برای سایت شما محسوب می شود.

هرچند لینک دهی های داخلی تأثیر مهمی در سئو سایت دارند، اما باید حواستان باشد که در انجام این کار زیاده روی نکنید زیرا باعث می شود خود گوگل به شما نمره منفی بدهد. همیشه سعی کنید تا مهم ترین کلمات کلیدی را که بیشتر لینک می کنید برای این کار استفاده کنید. زیرا هر بار که نوشته ی جدید را تعریف می کنید این کلمات اصلی به صورت خودکار لینک دهی می شوند و دیگر نیازی به تعریف لینک برای کلمات کلیدی جدید نیست.

نتیجه گیری

در این مطلب شما با نحوه ایجاد لینک خودکار در وردپرس بدون افزونه و دلایل ایجاد آن و همچنین تاثیرات آن آشنا شده اید. لینک دهی به کلمات در وردپرس دو روش دارد یکی با استفاده از پلاگین های مجمو که برای این کار طراحی شده اند و روش دوم استفاده از کد نویسی در قسمت functions.php در هر قالب است که یکسری کد را که مخصوص لینک دهی است در آن وارد می کنیم. با این کار هم نرخ پرش سایت کم می شود و هم بازدید سایت بالا می رود و در نتیجه برای موتورهای جستجو یک سایت موفق خواهد بود.