با گسترش تکنولوژی و ساخت گوشی های پیشرفته هوشمند توسط  طراحان و کمپانی های بزرگ تولید تلفن همراه بسیاری از نرم افزارهای که ما در رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها اجرا می نمودیم در داخل این نوع گوشی ها نیز قابل نصب و پیاده سازی می باشد. با وجود این قابلیت ها و امکانات کسب و کارهای موبایلی از جمله تحولات مؤثر و مفیدی است که از این طریق بازاریابی موبایل ایجاد گردید. در سال ۲۰۱۵ میلادی گوگل رسماً اعلام نمود که میزان جستجو با گوشی های تلفن همراه از تعداد جستجو هایی که توسط دیگر دستگاه ها انجام می شود فراتر رفته است ، همین امر موجب شد تا بازاریابی از این طریق رشد روز افزونی داشته باشد. در رابطه با روند فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق موبایل مارکتینگ اطلاعات جامعی را ارائه خواهیم داد که امیدواریم مفید واقع شود با سایت برتر همراه باشید.

بیشتر بدانید : بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تعریف جامع بازاریابی موبایلی

برای بسیاری از شما پیش آمده است که بر روی گوشی‌ های تلفن همراه خود تبلیغاتی را دیده باشید که این تبلیغات از طریق پیامک یا در بستر وب به صورت تبلیغات اینترنتی بر روی صفحه گوشی تان شما را غافلگیر نموده است.

این همان چیزی است که بازاریابی موبایل شناخته می شود و به زبان ساده تر این نوع بازاریابی که به عنوان موبایل مارکتینگ نیز گفته می شود. در این بازاریابی کسب و کارها سعی برای ظاهر شدن تبلیغات در دستگاه ‌های موبایل کاربران دارند و از این طریق افراد محصولات و خدمات خود را توسط دستگاه های موبایل مثل تبلت و گوشی های هوشمند در دید مخاطبان قرار می دهد.

البته با وجود گوشی های هوشمند پیشرفته این خدمات طبق موقعیت یا کمپین های بازاریابی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی شخص استفاده می شود. از این شیوه می ‌توان جهت ایجاد پروموشن های شخصی شده در رابطه با کالا و خدمات برای کاربر استفاده نمود.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی های سنتی که توسط تلویزیون ، رادیو ، تراکت ، تبلیغات چاپی، روزنامه‌ها و مجلات می باشد دسترسی مخاطب به محتوای تبلیغاتی را آسان تر نموده است ، علاوه بر این بسیار مقرون به صرفه می باشد.

در واقع اجرای تبلیغات به روش بازاریابی سنتی هزینه مالی و وقت بسیار زیادی را برای افراد در بر خواهد داشت. ناگفته نماند که بازاریابی اینترنتی نیز بدون هزینه نمی باشد اما با این وجود می توان به صورت تکنیک های بازاریابی دیجیتال رایگان عرضه نمود.

همانگونه که در مقدمه گفتیم امکانات و نرم افزارهای کاربردی بسیاری هست که به موبایل وابسته می باشد. این برنامه ها شامل شبکه های اجتماعی مثل واتساپ ، تلگرام ، اینستاگرام و … می باشد که میانگین تبادل اطلاعات در گوشی های هوشمند نسبت به دیگر دستگاه ها 64 درصد بیشتر است.

در ادامه در رابطه با اهمیت بازاریابی از طریق موبایل یا موبایل مارکتینگ اطلاعات جامعی ارائه خواهیم داد همچنان با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : انواع بازاریابی دیجیتال

مهمترین دلایل اهمیت داشتن بازاریابی موبایل

مهمترین دلایل اهمیت داشتن بازاریابی موبایل

اهمیت این نوع بازاریابی بسیار واضح است ؛ در واقع چه چیزی مهم تر از آن که این روزها همه یک گوشی هوشمند در دست دارند و می توانند به تعداد زیادی اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند.

در واقع می توان گفت امروزه آینده بازاریابی در دستان موبایل است و در عصر موبایل مارکتینگ قرار داریم. با نگاهی به روند رشد مدت زمان استفاده از گوشی های همراه در مقایسه با دستگاه‌ های دسکتاپی باعث شده تا این روند سیر صعودی داشته باشد. به گونه ای که امروزه کاربر می‌تواند از طریق موبایل در هر کجا و هر مکانی به اینترنت دسترسی داشته و تعاملات خود را به صورت جهانی انجام دهد.

جالب است بدانید که بازاریابی های پیامکی از طریق SMS و MSS تحول بزرگی در صنعت تبلیغات و بازاریابی ایجاد نمود که هنوز هم قدرت و حضور بسیار خوبی برای اهداف و استراتژی های بازاریابی دارند.

علاوه بر این گوگل شاخص جستجوی خود را برحسب رتبه بندی جستجوی موبایل انجام می دهد و نه جست و جوی دسکتاپی. پس اگر صاحب یک وب سایت هستید رتبه بندی جستجو های تان به جای جست و جوی دسکتاپی بر اساس موبایل لحاظ خواهد شد.

کمپانی ها و شرکت هایی که بتوانند از طریق تکنیک بازاریابی موبایل با کاربران تعامل داشته باشد بی شک مشتریانی خواهند داشت که بتوانند بازخورد خوب و راهگشایی نیز به آنها بدهند.

جدایی ناپذیر بودن موبایل از زندگی را دست کم نگیرید ، به گونه ای که قابلیت همراه داشتن این دستگاه در هر زمان یکی از مهمترین عللی است که گوشی ‌های هوشمند را وسیله ای مطلوب جهت خرید های الکترونیکی در اوقات فراغت مبدل نموده است.

پس به طور کلی دور از انتظار نیست که در این عرصه نشان دادن تبلیغات در سایت های موبایل یا به صورت مستقیم روی موبایل اثربخشی و اهمیت بیشتری در قیاس با بازاریابی از طریق دسکتاپ و وب سایت داشته باشد.

پیشنهاد می شود مطلب واژه نامه و اصطلاحات موبایل مارکتینگ را نیز بخوانید

آشنایی با انواع بازاریابی موبایلی

آشنایی با انواع بازاریابی موبایلی

موبایل مارکتینگ بر اساس پیامک یا بازاریابی اس ام اسی

این نوع بازاریابی اجازه ارسال پیام های متنی در گوشی موبایل مشتریان را جهت ترویج کسب و کار خدمات و محصولات به عنوان قسمتی از استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری میدهد. به عنوان محبوب ترین تکنیک های بازاریابی که شامل ارسال پیامک خودکار و یا پیام های متنی شخصی به مشتریان ثبت شده یا کاربران مجاز جهت دریافت پیام می باشد. بازاریابی MMS شبیه به SMS است به گونه‌ ای که نمایش اسلاید ها به طور همزمان تصاویر ، متن و ویدیو ها می باشد.

موبایل مارکتینگ بر اساس مکان

این نوع بازاریابی که مبتنی بر مکان می ‌باشد یک استراتژی بازاریابی مستقیم است که بر روی مکان سرمایه گذاری می کند و با بهره گیری از موقعیت مکانی گوشی همراه از ارائه یک کسب و کار در نزدیک ترین نقطه مطلع می سازد.

موبایل مارکتینگ بر اساس اپلیکیشن

ساخت یک برنامه در زمینه کسب و کار این اجازه را به بازاریابان می‌ دهد تا فضای گسترده تری در گوشی های تلفن همراه مشتریان پدید آورند و به آنها کمک کنند تا برای مدت زمان کوتاهی از این برنامه ‌ها به صورت روزانه و حتی مداوم بهره ببرند.

موبایل مارکتینگ بر اساس جستجوی صوتی

این نوع بازاریابی مبتنی بر وب و موبایل است که شامل ایجاد یک وب سایت پاسخگو می باشد و تمرکز آن بر جستجوی گوشی و جستجو های مبتنی بر صدا دارد تا از طریق رتبه بندی موتورهای جستجو در وب سایت کسب و کار را بهبود دهد.

موبایل مارکت مارکتینگ مبتنی بر تبلیغات بی سیم

از دیگر روش های بازاریابی موبایل توزیع بی سیم تبلیغاتی با بازاریابی محتوایی تبلیغات دیگر به کاربران در یک مکان معین می باشد. انتقال اطلاعات تبلیغاتی در این شیوه از طریق تکنولوژی های مبتنی بر گوشی همراه مثل بلوتوث ، وای فای ، اینترنت ، جی پی اس و … انجام می‌گیرد.

بازاریابی مبتنی بر کاربر

این نوع بازاریابی که توسط کاربر کنترل می شود بدان معنی است که کاربر جهت پذیرش ، دیدن ، انکار یا جلوگیری از تلاش بازاریابان جهت جلب نظر کنترل دارد و اوست که انتخاب می کند. به علت آنکه کاربران زمان زیادی را در گوشی تلفن همراه خود می‌ گذارنند یک نقطه عطفی برای مارکتینگ به حساب می آید. بعضی از کشورهای پیشرفته به طور متوسط روزانه ۱۰ ساعت از گوشی استفاده می ‌کنند و این بدان معنی است که بستری وسیعی جهت برنامه ریزی برای این نوع بازاریابی جهت سرمایه ‌گذاری مفید در اختیارتان است.