حتماً کلمه دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به گوش شما خورده است. بازاریابی دیجیتال امروزه به یکی از حرفه های کاربردی جهان تبدیل شده که این روزها بحث داغی دارد. در واقع گسترس اینترنت باعث شد تا خیلی از فعالیت ها در این فضا گسترش پیدا کنند. به طوری که امروزه حتی آموزش هم شکل آنلاین به خود گرفته است. بازاریابی تا قبل از گسترس اینترنت فقط به صورت سنتی شناخته می شد اما امروزه شکل جدیدی از بازاریابی یعنی بازاریابی دیجیتال به وجود آمده است. ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی بیشتر انواع بازاریابی دیجیتال بپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

دسته بندی کلی و انواع بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به معنی فعالیت ها و اقداماتی است که با استفاده از ابزارهای دیجیتال در جهت ارائه بهتر خدمات و محصولات و در نهایت افزایش فروش محصول انجام می شود. بازاریابی دیجیتال با اینکه همان هدف بازاریابی سنتی یعنی جذب مشتری و افزایش فروش را دنبال می ‌کند اما به هیچ عنوان قابل قیاس با آن نمی باشد.

در حالت کلی امروزه بسیاری از افراد خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام می ‌دهند. به این منظور فرد ابتدا در مورد محصول مورد نظر خود اطلاعاتی را کسب می کند که این اطلاعات می تواند شامل قیمت و یا ویژگی های محصول باشد و سپس اقدام به خرید می کند.

در حقیقت خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری از مزایای بیشتری برخوردار است و از این رو طرفداران زیادی نیز دارد. در واقع در دیجیتال مارکتینگ می کوشند تا محصول را بهتر از سایرین به به کاربران ارائه دهند. هر چند که بازاریابی دیجیتال حوزه های بسیار گسترده ای دارد اما سعی نمودیم تا کاربردی ترین انواع بازاریابی دیجیتال را شرح دهیم.

دسته بندی کلی بازاریابی دیجیتال شامل بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی ، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی ویروسی ، بازاریابی چریکی ، بازاریابی ویدیویی و… می باشد. تا انتهای مطلب با بررسی بیشتر مهم ترین موارد همراه ما باشید.

بیشتر بدانید : آشنایی با استراتژی نیچ مارکتینگ

کاربردی ترین و مهم ترین انواع بازاریابی دیجیتال

کاربردی ترین و مهم ترین انواع بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی موتور جستجو (سئو): در واقع هدف سئو این است که وب ‌سایت‌ها در نتایج جستجو ، بالاترین محل را به خود اختصاص دهند و جزو اولین صفحات نمایش داده شوند. سئو به تنهایی می تواند بازدید وب سایت و ترافیک سایت را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. یک سئوی خوب می تواند منجر به تعامل بالای کاربران با سایت شود. قطعا سئو می تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش محصول و خدمات داشته باشد. از این رو شاید بتوان سئو را مهمترین قسمت بازاریابی دیجیتال دانست.

بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا تا حد زیادی به سئو و بهینه سازی سایت گره خورده است. در حقیقت با استفاده از محتوا های بازاریابی ، شما قادر به بهبود سئوی سایت تان خواهید بود. بازاریابی محتوا همان طور که از اسمش پیداست به افزایش ترافیک سایت و معرفی برند از طریق تولید و تبلیغ محتوا مربوط می شود. در واقع باید گفت که یک محتوای خوب در بهینه سازی سازی قطعا موثر خواهد بود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی: در حقیقت امروزه شبکه های اجتماعی از طرفداران و کاربران بسیار زیادی برخوردار هستند. در دیجیتال مارکتینگ نیز سعی می شود تا از این موضوع نهایت استفاده را برد. در واقع کمتر کسی را می بینید که در یکی از شبکه های اجتماعی فعالیت دائمی نداشته باشد.

در این روش با کمک محتوای شبکه های اجتماعی می توان مشتریان و کاربران دائمی زیادی را جذب کرد و ترافیک سایت را بالا برد. در واقع تعداد بالای کاربران فعال در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام منجر شده تا بازاریابی شبکه های اجتماعی به یکی از مهمترین انواع بازاریابی دیجیتال محسوب شود. در ادامه مطلب با بررسی انواع دیگر بازاریابی دیجیتال همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

انواع دیگر بازاریابی دیجیتال

انواع دیگر بازاریابی دیجیتال

تبلیغات کلیکی: در این روش از انواع بازاریابی دیجیتال شما با پرداخت هزینه به سایت های پر بازدید تبلیغ خود را در این سایت ها قرار می دهید. اساس این نوع تبلیغ کلیک است یعنی با هر بار کلیک کاربر روی تبلیغ شما ، باید مبلغی را به سایت منتشر کننده بپردازید. در حال حاضر گوگل ادوردز (Google Adwords)یکی از رایج ترین تبلیغات کلیکی به شمار می رود.

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) : این روش از بازاریابی یکی از روش های قدیمی اما پر بازده بازاریابی دیجیتال است. لازم به ذکر است که این روش تنها شیوه بازاریابی دیجیتال است که مستقیماً با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. در واقع هدف ایمیل مارکتینگ شناساندن برند و مطلع کردن مشتری از محصولات و خدمات جدید است. شما در این روش با ارسال ایمیل های هدفمند به مخاطبانتان ، آن ها را به سمت خرید محصولات و خدماتتان هدایت می کنید.

بازاریابی ویروسی : این نوع بازاریابی معمولاً با کمک شبکه های اجتماعی نمود پیدا می‌ کند. در واقع برند شما باید مانند یک اپیدمی به طور خودکار میان کاربران دهان به دهان شود. برای بازاریابی ویروسی شما باید یک چالش یا یک کمپین خلاقانه ایجاد کنید تا برند شما را میان کاربران پخش کند. از یک جایی به بعد مردم به طور ناخودآگاه برند شما را تبلیغ می کنند. بسیاری از برندها از این روش بازاریابی برای معرفی برند خود حتی در سطح جهانی کمک گرفته اند.

بازاریابی ویدیویی: حتما برای شما هم پیش آمده که در سایت های دانلود فیلم جهت تماشای فیلم ، باید چند ثانیه ای را صرف تماشای یک تبلیغ کنید. در واقع بسیاری از بازاریابان اینترنتی بر این باورند که محتوای ویدیویی نسبت به یک متن طولانی از جذابیت بیشتری برخوردار است و از این رو تاثیر بیشتری نیز روی مخاطب دارد. لطفا تا انتها همراه ما باشید.

برای مطالعه مقاله مارکت سگمنت یا بخش بندی بازار به چه معناست؟ بر روی لینک کلیک کنید

نتیجه گیری

دیجیتال مارکتینگ در حقیقت به اقداماتی گفته می شود که با کمک ابزار های دیجیتال برای ارائه ی بهتر محصولات و خدمات به کاربر انجام می شود. همان طور که می دانید دیجیتال مارکتینگ دارای حوزه ی بسیار گسترده ای است و نمی توان در یک مطلب به تمام جنبه ها و انواع آن پرداخت. با این حال ما تلاش کردیم تا مهم ترین و کاربردی ترین انواع بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب نمایید.

سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهم ترین دسته های بازاریابی دیجیتال است که خود بخش بزرگی از این بازاریابی را تشکیل می دهد. هدف سئو این است که سایت ها در صفحه ی نتایج جستجو جزء اولین صفحات نمایش داده شوند که این امر به افزایش ترافیک سایت کمک شایانی می کند.

بازاریابی محتوا نیز یکی از دسته های بازاریابی دیجیتال است که بسیار به سئو مرتبط است و در واقع بخش جدایی ناپذیر سئو و بهینه سازی محسوب می شود. همچنین افزایش تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی باعث شده تا بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز به یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دسته های بازاریابی دیجیتال تبدیل شود.

در این روش کاربران را از طریق محتوا گذاری در شبکه های اجتماعی به سایت هدایت می کنیم و از این طریق ترافیک سایت را افزایش می دهیم و مشتریان دائمی جذب می کنیم. همچنین ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات کلیکی ، تبلیغات ویروسی ، بازاریابی ویدیویی و… نیز از انواع دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. از همراهی شما ممنون و سپاسگزاریم.