در مقاله های سایت برتر در رابطه با بسیاری از الگوریتم هایی که گوگل معرفی نموده است صحبت نمودیم و در رابطه با عملکرد هر یک توضیحات کاملی در اختیار کاربران عزیز قرار دادیم. ازآنجا که گوگل بالغ بر ۱۳ سال است که شروع به معرفی و ارائه الگوریتم های مختلف نموده است تا از این طریق بتواند رتبه بندی سایت ها را مشخص کند تا از این طریق سئو معنای تازه ای پیدا کند. اما امروزه با توجه به تغییرات بسیاری که در دنیای وب سایت به وجود آمده است نظیر گذشته به آسانی نمی توان در نتایج جستجو قرار گرفت زیرا الگوریتم های گوگل به دنبال بهبود نتایج می باشند. در میان الگوریتم های معرفی شده الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۲ رو به کار آمد که از این طریق نتایج جستجو قانون مند تر عمل نماید. کار این الگوریتم مبارزه با وب سایت های ضعیف و همچنین محتوا های کپی و بی کیفیت بود. حال پس از گذشت چندین سال در اواخر ۲۰۲۲ میلادی گوگل الگوریتم جایگزین پاندا تحت عنوان الگوریتم کوآتی Coati را معرفی نمود و به نوعی بازنشستگی الگوریتم پاندا را اعلام کرد. قصد داریم در این مقاله برای کاربران عزیز در رابطه با این الگوریتم جایگزین صحبت نماییم، با ما همراه باشید.

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

علت جایگزینی الگوریتم کوآتی با الگوریتم پاندا

با خواندن مقدمه این مقاله اولین چیزی که بسیاری از کاربران به ذهنشان خطور می کند این است که چرا گوگل جایگزینی برای چنین الگوریتمی داده است؟ در پاسخ به این سؤال باید خدمت تان عرض کنیم از آنجا که الگوریتم پاندا جزء بهترین ابزارهای گوگل جهت بهبود بهینه سازی سایت به حساب می آید نظم بسیار خوبی به رتبه بندی سایت ها داده است.

گوگل همواره به دنبال بهتر شدن و آپدیت کردن شیوه های خود استT از طرفی مهم بودن سئو برای گوگل باعث شده است تا روز به روز نتایج را برای کاربران بهتر از پیش نماید.

پس از این بابت گوگل به دنبال آپدیت نمودن الگوریتم‌ های خوب و کاربری همچون پاندا است، به همین علت با معرفی الگوریتم کوآتی پاندا را برای همیشه کنار گذاشت و در عوض بهبودی بزرگ در این زمینه ایجاد نمود.

عملکرد کوآتی به طور کلی شبیه به پاندا است که شاید این خبر خوب یا بد باشد، در واقع اکثر منابع معتبر سئو هیچگونه فرقی بین کوآتی و پاندا نمیدانند و نظرشان این است که این الگوریتم فقط ورژن آپدیت شده الگوریتم پاندا می باشد و تنها نام آن است که فرق کرده است.

البته تفاوت های جزئی در این دو الگوریتم نمایان است و به طور فرض الگوریتم پاندا وب‌سایت‌ هایی که سئو کلاه سیاه داشتند و محتوای آنها بی کیفیت بود را جریمه و به اصطلاح پنالتی می کرد. اما شیوه کوآتی کاملاً فرق دارد این الگوریتم هیچ سایتی را جریمه نمی کنه بلکه از نظرش عدم توجه به وب سایت ها با محتوای ضعیف خودش بهترین جریمه به حساب می آید .

به اعتقاد برخی از مدیران گوگل این الگوریتم مدت ها قبل از معرفی در حال اجرا است بدون آنکه کاربری از آن خبر داشته باشد و کارکرد آن را بداند.

عملکرد الگوریتم کوآتی گوگل به چه صورت است؟

با توجه به بحث باز مانده قبل اینکه کوآتی جایگزین الگوریتم پاندا است، شکی نیست و نوعی به روزرسانی برای آن به حساب می آید. با این اوصاف طبیعی است که عملکرد و هدف آم مثل پاندا باشد.

پس به عبارتی دیگر هدف اصلی الگوریتم کوآتی گوگل از میان برداشتن وبسایت های ضعیف و با محتوای بی کیفیت از صفحه نتایج جستجوی گوگل می باشد. همین عملکرد را نیز الگوریتم پاندای گوگل داشت و گوگل همواره در پی وب سایت هایی است که محتوای ضعیف و تکراری انتشار می کنند.

چرا که به عقیده گوگل این محتوا هیچ گونه ارزشی ندارد و تنها وقت کاربران را تلف می کند. در نتیجه برای آن که مورد هدف الگوریتم کوآتی قرار نگیرید بهترین کار این است که محتوای مفید، اصل، خوب و با کیفیت در وب سایت خود قرار دهید.

جمع بندی

با توجه به آنچه که در رابطه با الگوریتم جایگزین پاندا گفتیم به هیچ عنوان از اهمیت بالای محتوای با کیفیت و خوب غافل نشوید زیرا گوگل همواره به دنبال بهبود های الگوریتم های خود در این راستا است و با این هدف امکان آپدیت نمودن و بهبود الگوریتم های دیگر را نیز در آینده خواهد داشت تا از این طریق به وبسایت ها بفهماند که هدف از بالا بردن و رتبه گیری سایت داشتن یک محتوای کیفیت بالا است.

در صورتی که به دنبال بهبود رتبه وب سایت و بهینه سازی آن هستید اما در این رابطه علم کاملی ندارید یا برنامه ریزی برای آن نکرده اید می توانید با تیم سئو و بهینه سازی سایت برتر مشاوره داشته داشته باشید و با اعتماد به ما آنچه که از وبسایت می خواهید با برنامه ریزی دقیق و استاندارد و جامع برسید و در این زمینه همکاری کافی را با تیم ما داشته باشید.