از آنجا که برای افزایش بازدید وب سایت در کسب و کارهای آنلاین بهینه سازی وسئو امر مهمی تلقی می شود برخی از کاربران و مدیران وب سایت با دور زدن قوانین گوگل سعی دارند تا در کمترین زمان ممکن در بالاترین رتبه‌ از نتایج  موتورهای جستجو قرار گیرند. دور زدن گوگل از طریقی تکنیک های خاص شاید برای شما بازدید بیاورد اما در طولانی مدت ربات های گوگل با شناسایی صفحات وب سایت شما را از لیست نتایج خارج می نماید. این امر توسط سئو کلاه سیاه اتفاق می ‌افتد و به عنوان یکی از روش ها و تکنیک های غیر قانونی جهت افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو به حساب می آید. در این مقاله به بررسی روش ها و ترفند های بهینه سازی وب سایت از این طریق می پردازیم.

مطالب مرتبط : فاو آیکون و تأثیر آن بر سئو

عملکرد سئو کلاه سیاه در وب سایت

در صورتی که با تکنیک سئو کلاه سفید و عملکرد آن در وب سایت آشنا شده باشید به راحتی تفاوت آن را با سئو کلاه سیاه خواهید فهمید. در سئو کلاه سفید با ایجاد تولید محتوای با ارزش و مفید و ایجاد یک تجربه خوب کاربری در زمان بازدید از وب سایت می توانید در نتایج جستجو گوگل رتبه خوبی کسب نمایید.

با این که هدف هر دو تکنیک بهینه سازی سایت است در روش اول با پیروی کردن از قوانین بهینه سازی و روش کلاه سیاه بدون در نظر گرفتن قوانین انجام می شود. در روش بهینه سازی وب سایت با تکنیک سئوی کلاه سیاه احتیاجی نیست که برای رسیدن به هدف مدت زیادی منتظر بمانید علاوه بر این زمان میزان هزینه ها در این روش کمتر خواهد بود.

در عوض این تکنیک پایداری و ثباتی ندارد و هر آن ممکن است تا وب سایت از طرف گوگل جریمه شود و در پی این جریمه و مجازات وب سایت تان اعتبار خود را از دست داده و از لیست نتایج جستجو حذف می شود.

ترفندهای این تکنیک در وب سایت از جمله مباحثی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ، نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است وقتی کاربر مطلبی را در گوگل جستجو می‌کند و وبسایت شما به عنوان یک سایت غیر مرتبط با کلمه تایپ شده کاربر در نتایج دیده شود به مرور زمان از طرف گوگل شناسایی شده و با ترک کاربران پس از ورود به وب سایت و اقدامات گوگل رتبه سایت تان به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد نمود.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

مهمترین روش های تأثیر گذاری سئو کلاه سیاه در سایت

به ‌کارگیری بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای سایت ؛ واژه لاتین Keyword stuffing که به معنای فارسی چپاندن کلمه کلیدی به حساب می ‌آید وقتی رخ می دهد که شما متن خود را با کلمات کلیدی غیر مرتبط پر کنید که با هدف گول زدن الگوریتم های موتور جستجو انجام می شود برای کسب رتبه بالا در نتایج جستجو می باشد.

با افزودن کلمات کلیدی مشابه در متن وب سایت بدون این که ارزشی به مخاطب بیافزاید تنها یک تجربه کاربری بد را خواهد داشت. این عمل باعث می شود که صفحه شما در نتایج جستجوی غیر مرتبط نیز دیده شود و قدرت به دست آورید.

برای پرهیز از این عمل باید محتوایی را در صفحه وب سایت خود منتشر کنید که ارزشی برای مخاطب ایجاد کند و نوشتن کلمات مرتبط در کنار یکدیگر به قصد صعود کردن آنها یکی از روش های سئو کلاه سیاه به حساب می آید.

افزودن لینک های پولی در وب سایت ؛ در قوانین گوگل خرید و فروش لینک ممنوع می باشد و در وبسایت خود اعلام کرده است که هر گونه لینکی که با هدف فریب کاری و گول زدن پیج رنک یا رتبه بندی سایت ها در گوگل ایجاد شود مغایر با قوانین وبمستر گوگل می باشد . با وجود این نکته از پرداخت پول برای قرار دادن لینک ها به دیگر به وب سایت ها بپرهیزید زیرا گوگل هر دو وبسایت خریدار و فروشنده را در نتیجه این اقدام مجازات خواهد کرد.

وجود دیدگاه ‌های اسپم در وب سایت ؛ این تکنیک که با اضافه کردن لینک وب سایت در قسمت کامنت وبسایت های دیگر انجام می شود. گوگل با آپدیت الگوریتم های خود امروزه به راحتی این کامنت ها را شناسایی می کند و به بی اثر کردن این لینک ها می ‌پردازد.

بیشتر بدانید : پنالتی گوگل چیست؟

دلایل عدم استفاده از سئو کلاه سیاه

دلایل عدم استفاده از سئو کلاه سیاه

حال که با ویژگی ها و عملکرد این تکنیک تا اینجا مقاله آشنا شده اید به این نتیجه باید رسیده باشید که به هیچ عنوان نباید به سراغ کلاه سیاه بروید. به کارگیری این تکنیک به ریسکش نمی ارزد و در اکثر اوقات به ضررتان تمام خواهد شد.

از دلایل عدم به کارگیری کلاه سیاه در وبسایت این است که دستورالعمل های وبمستر را نقض می‌ کند و این اقدامات بر خلاف ضوابط بوده و در صورت بکارگیری شما متحمل جریمه سنگینی خواهید شد علاوه بر این پنالتی گوگل موجب پایین کشیدن وب سایت شما در صفحه نتایج گوگل و یا حذف کامل آن خواهد شد.

موتورهای جستجو با آپدیت های مداوم در یافتن تکنیک های این چنینی پیشرفته تر و هوشمند تر شده اند. به گونه ای که ممکن است از این طریق برای مدتی موفقیت هایی کسب کنید اما در نهایت توسط الگوریتم های گوگل شناسایی خواهید شد.

برای پرهیز از به کارگیری این تکنیک هر یک از دستورالعمل های زیر را برای نتایج نتایج بهتر می ‌توانید انجام دهید :

همواره از گول زدن ربات های گوگل با ری دایرکت های غیر قانونی بپرهیزید و تلاش کنید که تمرکزتان را جهت پاسخ دادن به سؤالات کاربران و ایجاد تجربه کاربری خوب قرار دهید.

از ایجاد شبکه بلاگ خصوصی برای گرفتن لینک بپرهیزید و به فکر محتوایی مفید باشید که می خواهید به کاربران ارائه دهید وب سایت تان را به روز نگه دارید و تا جایی که امکان دارد از تکنیک های سئو کلاه سیاه دوری نمایید.

توصیه می شود که به هیچ عنوان الگوریتم های گوگل را دور نزنید و به جای استفاده از تکنیک های دور زدن گوگل به سراغ ترفند های کلاه سفید باشید و همیشه ضوابط و قوانین موتور های جستجو را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که الگوریتم های گوگل همواره آپدیت می شود و لازم است برای موفقیت در این حوزه خود را آپدیت نگه دارید.

پیشنهاد می شود مقاله الگوریتم دزدان دریایی گوگل را نیز بخوانید

نتیجه گیری

با به کارگیری تکنیک کلاه سیاه در سئو شما می توانید به آن چه که انتظارش را دارید در مدت زمان کم برسید و در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید. اما این عمل ثبات و پایداری ندارد و با شناسایی از طریق ربات های گوگل وب سایت شما از لیست نتایج خط می خورد و امکان دارد تا با جریمه سنگینی از طرف گوگل مواجه شوید.

شیوه های صحیح بهینه سازی وب سایت را برای رتبه گیری و افزایش بازدید به کار گیرید و از طریق روش های مطابق با قوانین و ضوابط گوگل وب سایت خود را در رتبه‌های بالا نگه دارید.

تلاش کنید تا همواره محتواهای ارگانیک و مفید تولید نمایید و در رابطه با بحث بهینه سازی از روش سئو سفید استفاده نمایید. شاید این تکنیک کمی زمانبر باشد اما سایتتان به مرور زمان رتیه خوبی کسب خواهد نمود.

در آخر اگر با تمامی این توضیحات هنوز قصد دارید که از تکنیک های سئو سیاه استفاده کنید بهتر است ابتدا نسبت به عملکرد و نوع جریمه های الگوریتم های گوگل اطلاعات کافی داشته باشید و سپس اقدامات کنید.