بر اساس آنچه که در آمارهای موجود جهت افزایش بازدید وب سایت در موتور جستجوی گوگل نشان می دهد رضایت کاربر در نتایج جستجو و مراجعه به وب سایت تأثیر مستقیمی بر محتوای با کیفیت و مفید منتشر شده در آن سایت دارد. به سبب همین امر وب سایت هایی که از محتوا های بی کیفیت ، کپی و کوتاه استفاده می کنند جایگاه کمتری در نتایج جستجو خواهند داشت. الگوریتم پاندا گوگل در واقع زمانی منتشر شد که کاربران از افزایش محتواهای اسپم و بیهوده در نتایج جستجو شکایت داشتند که گوگل با معرفی این الگوریتم معیاری جهت طبقه بندی میزان کیفیت صفحات تعیین کرد. در این مقاله از سایت برتر می خواهیم در رابطه با این الگوریتم و معیارهای آن صحبت نماییم در ادامه با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی : الگوریتم Freshness گوگل چیست؟

معیارها و آپدیت های الگوریتم پاندا گوگل

تأثیر الگوریتم پاندا بر سئو وب سایت

معیار الگوریتم پاندا گوگل جهت تعیین کیفیت بر حسب میزان رضایت کاربر در نظر گرفته شده است و یکی از عوامل اصلی در رتبه بندی نتایج جستجو به حساب می آید.

در واقع معرفی این الگوریتم توسط گوگل باعث شد تا وب ‌سایت‌هایی که به خاطر محتوای بی ارزش و بی کیفیت با خطر جریمه مواجه هستند با افزودن محتوای با ارزش ، از بین بردن کلمات زائد در متن و همچنین اهمیت دادن به بهبود تجربه کاربری و خوانایی محتوای صفحات اقدام به اصلاح و بازسازی صفحات وب سایت خود نمودند.

اولین نسخه از این الگوریتم در سال ۲۰۱۱ میلادی در ۲۳ فوریه معرفی شد که با انتشار یک وبلاگ پست در رابطه با آن شرح داده شده بود : برای بهبود وضعیت نتایج جستجو ، گوگل الگوریتمی منتشر کرده که موجب تغییر قابل توجهی در حدود ۱۲ درصد از نتایج می شود.

در آپدیت های پاندا به عنوان یک الگوریتم مهم از گوگل ، محتوا های بی کیفیتی را که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد نمی کند یا محتوای شان را از دیگر وبسایت ها کپی می کنند یا محتوای آن ها مفید و قابل استفاده نیست جریمه می کند.

در مقابل این الگوریتم موجب بهبود رتبه وب سایت های با کیفیت می شود و سایت هایی که محتواهای اصیل ، با کیفیت و منحصر به فرد تولید می ‌کنند در بهترین رتبه قرار خواهند گرفت.

آپدیت این الگوریتم تحت عنوان farmer شناخته می ‌شد که پس از آن گوگل اعلام کرد که این الگوریتم در همان ابتدا با نام پاندا معرفی شده است. از مهمترین تغییراتی که در معرفی و توسعه این الگوریتم وجود داشت ، نابودی مزرعه محتوا یا Content Farmer است.

مزرعه محتوا شیوه ای است که در آن مدیران وب سایت ها با انتشارات مقالات بی کیفیت و کم ارزش در تعداد بالا پرداخته و اقدام به لینک ‌سازی مخرب در این صفحات می ‌کردند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیر الگوریتم پاندا بر سئو وب سایت

با وجود ویژگی هایی که از این الگوریتم و عملکرد آن گفتیم ، تأثیر آن بر سئو وبسایت برای تان واضح خواهد بود. در واقع گوگل برای نظم بخشیدن به موتور جستجوی خود و همچنین نظارت در محتوای وب سایت و جریمه کردن محتوا های بی کیفیت الگوریتم پاندا را معرفی کرده است.

به عقیده بسیاری از افراد این الگوریتم خشن عمل می‌ نماید و به طور جدی محتوا های کپی شده را که از ارزش پایینی برخوردار هستند در وبسایت ها شناسایی می کند و برای کاربران در نتایج جستجو بالا نمی آورد. باید توجه داشته باشید که اگر یک سایت توسط الگوریتم گوگل پاندا متحمل جریمه شود برگرداندن سایت زمان ‌بر و گاهی اوقات غیر ممکن است.

در واقع اصلی ترین تأثیری که این الگوریتم بر سئو وبسایت دارد شناسایی محتوا های کپی ، بی کیفیت و بی ارزش می باشد که با شناسایی آن ها و بالا بردن رتبه وب سایت هایی با محتوای با ارزش تعداد بازدیدکنندگان در سایت بالا می رود که افزایش بازدید باعث بهینه شدن وب سایت می گردد.

بسیاری از صاحبان وب سایت امروزه در صدد انتشار محتوا های با کیفیت می باشند و برای این کار از محتوا نویسان خبره و مجرب در این زمینه استفاده می کنند تا از این طریق وبسایت شان در نتایج جستجو دیده شود.

شرکت طراحی سایت برتر با استفاده از محتوا نویسان با تجربه برای انواع وب سایت های فروشگاهی ، شرکتی ، خدماتی و … تولید محتوای با کیفیت و با ارزش تولید می نماید و با برنامه ریزی دقیق و انتشار محتوا در سایت با زمان بندی معین موجب رضایت کاربران از سایت و افزایش بازدید وبسایت تان می گردد.

شما عزیزان می توانید در صفحه اصلی وارد وب سایت های طراحی شده توسط تیم سایت برتر شوید و محتواهای تولید شده از طرف محتوا نویسان این تیم را مشاهده نمایید.

مقاله پیشنهادی : الگوریتم کبوتر گوگل

نحوه رفع جریمه الگوریتم پاندا

در صورتی که از قوانین این الگوریتم پیروی نکرده اید و متحمل جریمه از طرف گوگل شده‌ اید در قدم اول جهت حل این مشکل از پنالتی مطمئن شوید. برای این کار بهتر است به سرچ کنسول وب سایت خود مراجعه کنید و آمار بازدید را زیر نظر بگیرید. در صورتیکه توسط الگوریتم پاندا جریمه شده باشید نمودار آمار بازدید وب سایت تان به صورت نزولی و به شکل زیر می باشد.

نحوه رفع جریمه الگوریتم پاندا

کم شدن آمار بازدید می ‌تواند به علت عوامل دیگری نیز باشد که برای فهمیدن ، دیگر وضعیت رتبه های مقاله های خود را در نتایج گوگل مورد بررسی قرار دهید.

همانگونه که در بالا به آن اشاره نمودیم رهایی از جریمه پاندا کار آسانی نیست و حتی غیر ممکن می باشد. توصیه می شود اگر وب سایتی دارید که تنها دارای محتوای کپی بوده قید برگشتن وبسایت خود را بزنید زیرا این الگوریتم سایت شما را به عنوان یک اسپم شناسایی می کند که خلاص شدن از آن ممکن است فقط وقت هدر دادن باشد.

پیشنهاد می‌ شود پس از راه اندازی وب سایت تان از همان اول به فکر تولید محتوای غنی و با ارزش باشید و اگر به علت رعایت نکردن چند نکته یا به علت استفاده از چند محتوا کپی متحمل جریمه پاندا شده اید میتوانید با صبر و تلاش وبسایت خود را بازگردانید.

اگر مدتی است سایت خود را راه اندازی کرده اید راه حل این است که ابتدا محتوا های بی ارزش و کپی را از طریق ابزار remove url پاک کنید. این محتوا باید به طور کلی از سایت شما و ایندکس گوگل حذف می شود. پس از آن می توانید شروع به تولید محتوای با ارزش و اصیل کنید ، با این کار بعد از مدت زمانی وب سایت تان در نتایج قرار خواهد گرفت.

توصیه مهم

چند توصیه مهم برای در امان ماندن از جریمه این الگوریتم می باشد که بهتر است به آن توجه نمایید :

همواره تلاش کنید ظاهر وب سایت تان را بهبود ببخشید تا مطالب در دسته بندی های مختلف و منظم به آسانی در اختیار کاربران قرار گیرد.

به هیچ عنوان از نرم افزارهایی که به طور خودکار تولید محتوا می کنند ، استفاده نکنید.

از تکرار مصنوعی کلمات بپرهیزید.

از قرار دادن و نمایش تبلیغات پاپ ، زیاده روی در نشان دادن تبلیغات و ریدایرکت کردن کاربر به صفحات پر تبلیغ پرهیز نمایید.

همواره این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت مطلب مهمتر از کمیت آن است.

با شناسایی نکات کلیدی مهم برای موتورهای جستجو به نحو احسن آنها را در محتوای خود به کار برده و اصول محتوا نویسی را رعایت کنید.