در صورتی که که بخواهید محتوا، صفحات وبلاگ و صفحات اصلی ایجاد شده در وب سایت تان در نتایج موتور جستجوی گوگل نشان داده شود باید مطمئن شوید که سایت شما ایندکس شده است. گوگل ایندکس به عنوان یک پایگاه داده برای زمانی است که کاربر از موتور جستجو برای جستجوی یک محتوا استفاده می کند که گوگل جهت تهیه محتوای مربوطه به فهرست مطالب ایندکس شده مرتبط رجوع می کند. در صورتی که صفحه وب سایت شما ایندکس نشده باشد در موتور جستجوی گوگل وجود ندارد و این امر برای افرادی که می خواهند از طریق جستجوی ارگانیک برای وبسایت خود مخاطب جذب کنند امری بسیار مهم تلقی می شود.

بیشتر بخوانید : الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟

تعریف گوگل ایندکس و عملکرد آن در وب سایت

از طریق گوگل ایندکس به صفحات وب که موتور جستجو از وجود آن صفحات اطلاع دارد را به صورت لیست خواهید داشت. اگر گوگل سایت شما را ایندکس نکند وب سایت تان در نتایج جستجو نشان داده نمی شود.

ایندکس سازی برای وب سایت امری بسیار مهم است و اگر وب سایتی ایندکس نشود در پایگاه داده گوگل نیز وجود نخواهد داشت. این امر باعث می شود تا موتور جستجو نیز وب سایت را در صفحات نتایج موتور جستجو نتواند نشان دهد.

از طریق خزنده های وب گوگل و کورال کردن وب سایت شما عمل ایندکس شدن انجام می گیردو در واقع این ربات ها با کورال کردن وب سایت تشخیص می دهند که آیا این سایت ارزش ایندکس دارد یا نه.

همچنین در صدد یافتن محتوایی جدید در وب سایت هستند تا لینک ها را در صفحات موجود دنبال کند. عمل ایندکس سازی به معنای افزودن وب سایت به پایگاه داده از طریق موتور جستجو می باشد و پس از آن برای ایندکس کردن موتور جستجو معیارهایی برای خود دارد که این معیارها شامل کاربرپسند بودن و مرتبط بودن می باشد و در صورت تأیید این مشخصه ها وب سایت تان رتبه بندی می کند.

عمل ایندکس سازی تنها به معنای ذخیره کردن وب سایت در پایگاه داده گوگل است و بدان معنی نیست که در بالای صفحات نتایج موتور جستجو نشان داده شود. در گوگل ، ایندکس سازی از طریق الگوریتم های از پیش تعیین شده کنترل می شود و عناصری نظیر تقاضای کاربر ، بررسی کیفیت محتوا و سایت را تحت تأثیر قرار می دهد.

بیشتر بدانید : گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟

نحوه بررسی سایت با گوگل ایندکس

این سؤال برای بسیاری از کاربران بس از خواندم مفاهیم مرب.ط به گوگل ایندکس پیش می آید که چگونه بفهمیم که آیا گوگل وب سایت مان را ایندکس کرده است یا نه. مدیر وب سایت یا صاحب یک سایت بدون شک می‌ خواهند مطالب و صفحات وب سایت شان ایندکس شود. برای اطلاع از این امر می توانید از طریق جستجو وب سایت خود اقدام کنید برای این کار به شیوه زیر عمل نمایید :

برای بررسی اینکه سایت ایندکس شده است یا نه ابتدا وارد موتور جستجوی گوگل شوید.

در قسمت نوار جستجوی گوگل یا آدرس بار آدرس سایت خود را تایپ نمایید.

در حین تایپ کردن در زیر نوار جستجو نتایج گوگل برای تان لیست می شود که می ‌توانید از این طریق لیست صفحات سایت خود را که ایندکس شده اند مشاهده نمایید.

در صورتی که هیچ نتیجه ای مشاهده نکردید بدان معناست که وبسایت شما ایندکس نشده است.

همچنین می توانید از طریق گوگل سرچ کنسول به بررسی ایندکس شدن صفحه خود بپردازید ، برای این کار تنها کافیست یک حساب گوگل سرچ کنسول رایگان بسازید.

نحوه ساخت اکانت در گوگل سرچ کنسول به صورت موارد زیر می باشد :

ابتدا وارد اکانت گوگل سرچ کنسول شوید و بر روی گزینه Index کلیک کنید.

سپس بر روی Coverage کلیک کرده تا تعداد صفحات معتبری که ایندکس شدن را مشاهده کنید.

در صورتی که تعداد صفحات معتبر صفر باشد یعنی گوگل صفحه شما را ایندکس نکرده است.

از گوگل سرچ می توانید جهت بررسی کردن ایندکس صفحات خاص استفاده کنید. برای این کار تنها کافیست نشانی وب سایت خود را در URL Inspection Tool وارد نموده و اگر صفحه ایندکس شد پیام برای تان نشان داده می شود.

پیشنهاد می شود مقاله گراف دانش گوگل را نیز مطالعه کنید

مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل ایندکس

برای اکثر افراد زمان ایندکس گوگل یک سؤال اساسی به حساب می آید. در واقع گوگل با توجه به اولویتی که برای وب سایت تان در نظر می گیرد به صورت دوره ای به سایت شما مراجعه نموده و در یک بازه زمانی مشخص تعداد صفحات مشخصی را ایندکس می کند.

در صورتی که سایت خود را به تازگی ایجاد کرده اید پس از معرفی آن در سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس و دادن نقشه سایت برای گوگل حداقل سه روز طول میکشد تا وب سایت تان ایندکس شود در صورتی که در این زمان ایندکس نشد مشکلی وجود دارد.

در گوگل ایندکس زمان ایندکس شدن برای مطالب جدید به اعتبار دامنه بستگی دارد. برای نمونه ایندکس شدن برای وب سایت هایی که اعتبار دامنه بالایی دارد کمتر است مانند این می ماند که هرچه معروف تر باشید افراد بیشتری با شما ملاقات می کنند برای سایت هم چنین چیزی است و هرچه سایت معروف تری با اعتبار دامنه بالاتری داشته باشید خزنده های گوگل در فواصل زمانی کوتاه تری مرتباً به وب سایت تان مراجعه خواهند.

با وجود این ویژگی مدت زمان لازم برای ایندکس شدن سایت در گوگل در وب سایت های مختلف با یکدیگر فرق دارند و بر این اساس هر پارامتری می تواند بر روی مدت زمان لازم جهت ایندکس شدن سایت در گوگل تأثیر بگذارد. در واقع گوگل با توجه به اولویتی که برای وب سایت تان در نظر می گیرد به صورت دوره ای به سایت شما ما مراجعه نموده و در یک بازه زمانی مشخص ، تعداد صفحات مشخصی را ایندکس می کند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول در رابطه با گوگل ایندکس

با چه ابزاری می توان ایندکس شدن صفحات وب سایت خود را بررسی کرد؟

تنها ابزار رایگان برای این کار جهت بررسی ایندکس شدن و زمان ایندکس شدن وب سایت گوگل سرچ کنسول می باشد. شما از طریق این ابزار می توانید بفهمید که کدام صفحات وب سایت تان ایندکس شده ، منابعی که هاست دسترسی گوگل را به آن مسدود کرده و لینک های حذف شده یا صفحاتی که گوگل به آنها اجازه دسترسی ندارد برای شما مشخص می شود.

چگونه وب سایت و مطالب خود را سریع در گوگل ایندکس کنیم؟

برای این کار چندین راه حل وجود دارد ، علاوه بر راه اندازی دو ابزاری که بالا به آن اشاره نمودیم می ‌توانید از وبلاگ نویسی هوشمندانه استفاده کنید ، همچنین از یک استراتژی بازاریابی برای بازاریابی محتوایی خود به کار بگیرید. استفاده از لینک های داخلی در وب سایت را فراموش نکنید و محتوای خود را برای بهتر دیده شدن در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید وب سایت خود را مثل یک ویروس همه جا پخش کنید.