زمانی که شما بخواهید یک دامنه را در گوگل ایجاد کنید موتور جستجوگر گوگل این دامنه را میان یک تا چهار ماه در سند باکس قرار می ‌دهد تا از کیفیت محتوا سایت شما اطمینان یابد و زمینه اصلی کارتان را تعیین کند. علت استفاده از گوگل sandbox این است که از پیشرفت سایت های اسپم جلوگیری نماید و با وب سایت هایی که در تلاشند تا با روش های غیرقانونی رتبه بیشتری از گوگل دریافت کنند ، مبارزه نماید. در رابطه با الگوریتم سندباکس گوگل ، تاریخچه ، نحوه عملکرد و ویژگی های آن اطلاعات جامعی را در این مقاله از سایت برتر ارائه نموده ایم که امیدواریم مفید واقع شود در ادامه با ما همراه باشید.

مطالب بیشتر : گوگل آنالیتیکس چیست؟

تاریخچه الگوریتم سندباکس گوگل

سندباکس در اوایل سال ۲۰۰۴ میلادی با تغییرات اساسی در الگوریتم موتور جستجوی گوگل و با هدف ممانعت از گسترش و پیشرفت سایت های اسپم ایجاد شد. با وجود سندباکس گوگل دیگر نمی توان با امتحان کردن استراتژی های جدید الگوریتم رتبه بندی گوگل را فریب داد.

در واقع برای اطمینان از این موضوع که سایت های جدید از راه اسپم و سئو سیاه جهتا افزایش رتبه و بالابردن جایگاه خود در نتایج جستجو استفاده نکرده‌اند ، می باشد. این الگوریتم وب سایت های تازه راه اندازی شده را پیش از ایندکس شدن در پایگاه دیتای خود قرار می‌ دهد.

سندباکس یک دستورالعمل مشخص دارد که بر این اساس وبسایت های تازه طراحی شده تا هنگامی که نتوانند از قوانین و موارد درج شده در دستورالعمل گوگل نمره قابل قبولی بگیرند در آن باقی می مانند. در واقع وب سایت ها باید ثابت کنند در ساختار سایت شان هیچگونه اشتباهی وجود ندارد و از لحاظ رتبه در جایگاه خوبی قرار دارند تا بتوانند از این طریق از‏ گوگل سندباکس خارج شوند.

یک امکان وجود دارد ، در صورتی که مدیر وب سایت از محتوای با کیفیت و جذاب برای سایت خود استفاده کنند و از این طریق موفق به دریافت لینک های طبیعی مثل لینک از سایر وب سایت ها و شبکه های اجتماعی شود علاوه بر آن که توسط موتور جستجوی گوگل جریمه نخواهد شد سایت سریع تر ایندکس شده و از ترافیک قابل قبولی برخوردار خواهد شد. هرچه زمان بیشتری بگذرد تأثیر مثبت این فرآیند افزایش خواهد یافت و در نهایت از لیست سند باکس خارج می گردد.

الگوریتم سندباکس گوگل فرصتی برای تدوین استراتژی دقیق و تعیین ساختار محتوایی وب سایت است.

بیشتر بدانید : الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

منظور از الگوریتم سندباکس گوگل چیست ؟

منظور از الگوریتم سندباکس گوگل چیست؟

علاوه بر تاریخچه دلیل انتخاب نام سندباکس برای این الگوریتم با ذکر یک مثال بیان خواهیم نمود ؛ به طور فرض والدینی را در نظر بگیرید که یک بچه ۵ ساله دارند که برای تفریح به دریا می روند. در این میان فرزند خود را در ساحل رها کرده تا با شن ها بازی کند اما خطر بازی کردن یک کودک در ساحل با موج های خروشان دریا کار درستی نیست.

بهترین کار این است که او را در یک جعبه شنی قرار داده تا حس و حال بازی در ساحل برای او زنده شود و در عین حال از خطرات احتمالی محفوظ بماند. می خواهیم به شما بگوییم گوگل در دریای پر فراز و نشیب اینترنت شما را به حال خود رها نمی کند بلکه باید مدتی را در جعبه شنی ( سندباکس ) او بازی کنید.

سؤال اینجاست که چگونه می توان فهمید در سندباکس گوگل قرار گرفته اید؟ پیش از آنکه از سندباکس شدن سایت تان اطمینان یابید باید به ابزار سرچ کنسول سایت خود سر بزنید و ترافیک ورودی کلمات کلیدی سایت را مورد بررسی قرار دهید.

اگر ورودی سایت تان عبارتی غیر از کلمات کلیدی اصلی سایتتان باشد این می تواند سیگنالی باشد که گوگل سایت تان را در سند باکس قرار داده است. به طور معمول هر چقدر از مدت راه اندازی سایت تان بگذرد وضعیت کسب جایگاه در کلمات هدف بهبود یافته و شما یک روند صعودی با شیب کم را مشاهده خواهید کرد.

خروج از الگوریتم سندباکس گوگل را می توان با یک جهش چشمگیر در آمار بازدید و رتبه سایت در کلمات مهم شناسایی کرد. نمودار زیر نشان دهنده یک سایت است که پس از نزدیک به دو ماه موفق به خروج از سندباکس شده است.

نمودار وضعیت سندباکس گوگل

نحوه اطلاع از وجود وب سایت در الگوریتم سندباکس گوگل

موتور جستجوی گوگل هنوز وجود این الگوریتم را تأیید یا تکذیب نکرده است و عده زیادی از آن بی خبرند. وجود این بی‌ خبری بدان معناست که سندباکس ممکن است برای همه سایت ها اتفاق نیفتد از طرفی دیگر ممکن است بسیاری از سایت های تازه تأسیس در نتایج گوگل قرار گیرند و کاربران را به خود جذب نمایند اما این روند ممکن است آنقدر کند و آهسته باشد که سندباکس قابل مشاهده نباشد.

پس می توان اینطور نتیجه گرفت که الگوریتم سندباکس گوگل ممکن است در سه حالت اتفاق بیافتد :

حالت اول ، اصلاً برای وب سایت شما فعال نشود.

حالت دوم ، روند قرار گرفتن شما در سند باکس خیلی آهسته باشد به گونه‌ای که متوجه آن نشوید.

در حالت آخر به طور ناگهانی و یک باره در سندباکس قرار بگیرید و متوجه سندباکس بودن سایت تان نشوید.

در صورتی که مدت زمان بسیار کمی است که وب سایتتان را ایجاد کرده اید نباید به این زودی انتظار دیدن سایت در نتایج جستجو را داشته باشید. برای آن که بخواهید از سندباکس خارج شوید و گوگل سایت شما را معتبر تشخیص دهد حدود شش ماه زمان لازم است. در این مدت زمان که زیر نظر گوگل و در سندباکس هستید می توانید کاری کنید تا گوگل سریعتر شما را به عنوان یک سایت معتبر و ارزشمند بشناسد. در واقع کارهای زیادی موجب می ‌شود که گوگل به سایت شما اعتبار بیشتری دهد.

برای مطالعه مقاله گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟ وارد لینک شویید

نحوه تشخیص و خروج وب سایت از الگوریتم سندباکس گوگل

از روش‌های کار آمد برای خروج از سند باکس می توان به موارد زیر اشاره نمود :

-از وب سایت های معتبر و مرتبط مثل آپارات و یوتیوب بک لینک های ارزشمند بگیرید.

-به طور پیوسته محتوایی مفید ، جدید و کاربرپسند تولید کنید.

-محتوای تان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و از آن ها سیگنال های مثبت دریافت نمایید.

-در محتوای تولید شده از تکرار زیاد کلمات کلیدی بپرهیزید.

-به جای تمرکز بر کلمات کلیدی کوتاه از Long Tail Keyword استفاده کنید.

-برای خروج از سندباکس استفاده از روش‌های کلاه سیاه مثل خرید بک لینک را فراموش کنید.

نا گفته نماند تمامی موارد بالا به معنای خروج از الگوریتم سندباکس گوگل نیست و شما با انجام این کارها که مورد تایید گوگل می باشد به درک بهتر گوگل از سایت خود کمک خواهید نمود و به آن ثابت می کنید که وب سایت تان معتبر و ارزش حضور در نتایج را دارد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول در رابطه با الگوریتم سندباکس گوگل

-با حضور وب سایتم در سندباکس چه کاری باید انجام دهم؟

زمانی که سایتتان در سندباکس قرار گرفت بهترین کار تولید محتوای جدید و ایجاد بک لینک های قوی برای سایت می باشد. از ایجاد لینک هایی که خودشان مشکل زا هستند بپرهیزید. لینک های خوب و محتوای با کیفیت در حین خروج از سندباکس تأثیر خوبی در رتبه سایت خواهند شد.

-چه راهی وجود دارد تا از سندباکس سریعتر خارج شوم؟

تنها زمان می‌ تواند سایت تان را از سندباکس خارج کند. میزان این زمان نیز به رقابتی بودن کلمه کلیدی سایت تان بستگی دارد اما طبق موارد بالا روش هایی وجود دارد که حین خارج شدن از سایت رتبه بسیار خوبی کسب خواهید نمود. با افزودن تولید محتوای با کیفیت ، لینک هایی با انکرتست های قوی می توانید پ رتبه خود را در هنگام خروج بیشتر کنید‌.

-با خروج از سندباکس چه مدت زمانی طول می کشد تا به صفحه اول گوگل برسید؟

این مسئله به مشخصه هایی نظیر میزان سختی کلمات کلیدی و سایر پارامترهای دیگر بستگی خواهد داشت. اگر بتوانید در کنار تولید محتوای بک لینک از سایت های مشابه مطابق با فعالیت تان کسب کنید روند سریع تری نیز خواهید شد. با تولید محتوا در رابطه با کلمه کلیدی جدید حضور خود را در صفحات جستجو افزایش دهید البته واضح است که هر چه قدر میزان رقبایتان در این زمینه بیشتر باشد کسب جایگاه های بالای گوگل دشوارتر خواهد بود.

-از چه راهی می توانیم از ابتدا از وجود این الگوریتم در وب سایت جلوگیری کنیم؟

با خرید یک وب سایت سن دار و راه اندازی مجدد آن می توان از قرارگیری در سند باکس جلوگیری کرد. باید خاطرنشان کنیم هر چقدر رقبای تان در این زمینه قوی باشند کسب جایگاه بالای گوگل دشوارتر خواهد شد.