گراف دانش گوگل یک ابزار نوآورانه است که این امکان را به کاربر می دهد تا اطلاعاتی در رابطه با شغل ، کسب و کار و اطلاعات تماس فردی بدون نیاز به وارد شدن به وب سایت در بیاورد. در صورتی که به عنوان یک کسب و کار آنلاین به دنبال ارتقاء برند خود و بهبود تجربه کاربران از طریق جستجو در گوگل هستید الگوریتم های گوگل knowledge Graph این امکان را برای تان فراهم می آورد. این ابزار در سال ۲۰۱۲ توسط گوگل ارائه گردید و هم اکنون نمونه هایی از آن در نتایج جستجوی افراد ، برندهای معتبر وب سایت های فارسی قابل مشاهده است. به بیان ساده تر این ابزار تمام اطلاعات مربوط به افراد سر شناس ، برندهای بزرگ دنیا و مکان های دیدنی را در قالب پاسخ های کامل نه صرفاً لینک وب سایت ها ممکن بدون کلیک و ورود به سایت به کاربران آن نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : کوتاه کننده لینک

اهمیت گراف دانش گوگل در بهینه سازی وب سایت

تمرکز اصلی یا هدف گراف دانش در اختیار قرار دادن سریع اطلاعات به کاربرد است اما این ابزار برای کسب و کارها نیز بسیار مفید می باشد. معمولاً نمودار و گراف دانش گوگل به صورت کارت های کوچک و در سمت راست و روبه رو به لیست وبسایت ها و یا در قسمت هایی در بالای صفحه نتایج گوگل نشان داده می شود.

به عنوان یک برند وقتی نمودار دانش کسب و کار خود را بهینه کنید موجب می شود که گوگل محتوای سایت شما را بهتر درک کند ؛ یعنی اطلاعاتی که در نمودار دانش نشان داده می شود بر اساس محتوای سایت های معتبر و پرسش هایی است که کاربران آنها را جستجو می کند. اما سوال اینجاست که این نمودار چه ارتباطی بهینه ای می تواند با کسب و کار و برند شما داشته باشد؟

در پاسخ باید بگوییم وقتی مخاطب به دنبال اطلاعاتی مرتبط با کسب و کار شما می گردد در صورتی که داده ها در زمینه برندتان در وبسایت به خوبی نوشته و به گوگل معرفی شود به مرور گوگل آن را در نمودار دانش کسب و کارتان اضافه می کند در نتیجه با ایجاد نمودار ارتقاء رتبه و کسب ترافیک در وب سایت شما به مرور بیشتر می شود و یه نوعی کمک کننده اساسی است.

گراف دانش گوگل به چه صورت کار می کند؟

گراف دانش گوگل - تصویر صفحه

همانگونه که در بالا به آن اشاره نمودیم نمودار دانش  گوگل به دو صورت نشان داده می شود ؛ قسمتی که در سمت راست نتایج مشاهده می شود و به آن کارت knowledge Graph و قسمتی که در بالای صفحه نتایج گوگل به صورت مدور دیده می شود را (کروسل carousel) می گویند. این نمودار ها نشان دهنده اطلاعاتی خلاصه ، خاص و دقیق از افراد ، مکان ها و به طور کلی هر آنچه که کاربر جستجو کرده می باشد . در صورتی که بخواهید بدانید برند شما برای قرارگیری در گراف دانش مناسب است یا نه حتماً این سه راه ارائه شده توسط برتر رایانه را بخوانید :

سرچ مفهومی

جهت ارائه محتوای کاملاً مرتبط به نتایج جستجو و نمودار دانش ، گوگل توجه بسیار ویژه به سرچ معنایی دارد که این شامل مفهوم و زمینه جستجو ، مکان جستجوگر ، مترادف ها و نکات مختلف دیگری است.

رفتار کاربر

گوگل بسیار دقیق می فهمد و می داند که کاربر در حین جستجو به دنبال چه چیزی است و باید روی چه وبسایت هایی برای پیدا نمودن جواب خود کلیک کند و حتی چه مدت زمانی بعد از کلیک داخل صفحه سایت می ماند. همه این رفتارهای کاربر به الگوریتم گراف دانش گوگل کمک شایانی می کند تا از طریق آن ارتباطی بین جستجوی کاربران مختلف و نمایش نتایج برند شما پیدا کند ؛ به این معنا که سوالات کاربران موجب به وجود آمدن اطلاعاتی در Google Knowledghe graph  می‌گردد.

بیشتر بدانید : طراحی سایت در پاکدشت

چطور می توان در نمودار گراف دانش گوگل قرار گرفت؟

با دانستن اطلاعاتی در رابطه با ویژگی ها و معنای گراف دانش گوگل برای هر کاربری که هدف رونق کسب و کار خود را دارد این سؤال پیش خواهد آمد. بهتر است بدانید که قرارگیری در گراف دانشجو گوگل به طور مستقیم توسط مدیر سایت یا سئو کار انجام نمی‌شود ؛ این کار از راه الگوریتم هایی که گوگل و سوالات کاربران در نظر گرفته شده است و در نهایت موجب ترسیم یک نمودار کامل و مختصر می شود.

ما به عنوان یک سئو کار پیشنهاد می کنیم که سیگنال هایی که الگوریتم های گوگل در بازار دنبال می کنند را تقویت کنید ؛ می توانید این کار را به ما بسپارید .

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

*نا گفته نماند که راه های سازنده ای وجود دارد که شامل موارد زیر است :

ایجاد اکانت لوکال بیزینس گوگل

ایجاد اکانت با نام برند در شبکه های اجتماعی مثل : یوتیوب ، توییتر ، فیسبوک

تولید محتوا عالی و کاربر پسند

منشن برند و استفاده از بک لینک های با کیفیت در سایت

خوانایی محتوا و استفاده از تگ های هندینگ

عنوان مقالات کوتاه ، مختصر و جالب توجه

استفاده از کلمات کلیدی در تیتر ، توضیحات متا و پاراگراف اول و آخر جهت بهتر فهماندن کلیدواژه به ربات های گوگل

ایجاد صفحه در ویکی پدیا شخصی

( در صورتی که به صفحه نتایج گوگل و اطلاعاتی که در نمودار نمایش داده می شود دقت کرده باشید خواهید دید که منبع اکثر آنها سایت ویکی پدیاست که گوگل برای این اطلاعات و دیتاها اهمیت زیادی قائل است ).

نکته قابل توجه اینکه برند های کمی در وب فارسی نمودار دانش دارند و این ویژگی به طور کامل و در حال حاضر وب فارسی را پشتیبانی نمی کند.

مطالب بیشتر : چگالی کلمه کلیدی

ایندکس اطلاعات در گراف دانش گوگل

نمودار دانش بر اساس ایندکس همه اطلاعاتی که در رابطه با یک موضوع در صفحه وب سایت وجود دارد و نوعی برقراری ارتباط بین آنها شکل ‌گیرد. گوگل در تلاش است تا فرآیند نقشه برداری از اطلاعات را یا نقشه برداری از تمامی اطلاعات را انجام داده و آنها را با الگوریتم های دانش گراف فهرست کند. این عامل سبب می‌شود تا هر گونه ابهامی در ذهن کاربر از بین برود و واقعیت ترین داده ‌ها و اطلاعات در وب را اختیار او قرار دهد. جالب است بدانید هرشی یا مفهومی در این مدار تعریف مشخصی دارد که این تعریف می تواند افراد ، مکان ها  ، سازمان ها مثل رنگ ها ، مفاهیم و احساسات می شود و الگوریتم های گراف می تواند به تمامی این موارد متصل شده و نوعی رابطه بین آنها را توصیف نماید. در واقع این کار به گوگل و هوش مصنوعی او کمک می کند تا مثل یک انسان مفهوم موجود در پشت هر عبارت جستجو شده را درک نمایند و بهترین نتیجه را و جواب را به کاربر نشان دهد.

جمع بندی

در صورتی که قصد نشان دادن و بالا بردن اعتبار برند برای کسب و کار خود دارید نمودار گراف دانش از راه‌های مؤثر و یاری کننده است. مشتریان تان بسیار راحت از راه نمودار می توانند با برند تان ارتباط برقرار کرده و با جزئیات آن آشنا شوند. به توضیحات ذکر شده در مقاله طراحی سایت برتر رایانه عمل نمایید تا نتایج بهتری برای تان حاصل شود.