در صورتی که بخواهید در گوگل رتبه بیاورد و در پنج نتایج اول موتورهای جستجو قرار بگیرید باید چند عوامل را در مقالات و محتوای خود را رعایت نمایید. یکی از پارامتر های سئو و بهینه سازی داخلی (on-page) چگالی کلمه کلیدی می باشد. در واقع کلمات کلیدی به عنوان اصلی ترین بخش سئو و بهینه سازی هستند که از طریق آنها می ‌توانید کاری کنیم تا مخاطبان هدف ما و یا کاربران در صورت جستجو سایت ما را پیدا نمایند. سؤال اکثر کاربران و صاحبان سایت برای راه اندازی یک وب سایت این است که چقدر کلمه کلیدی را می ‌توانیم در متن خود در صفحات وب سایت تکرار کنیم ؟ برای پاسخ به این سؤال و تأثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو در ادامه اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار خواهیم داد ، با سایت برتر همراه باشید.

تعریف چگالی کلمه کلیدی

هنگامی که صحبت از کلمات کلیدی در یک وب سایت به میان می آید بسیاری از افراد بر این باورند که در زمان تولید محتوا حتماً باید بر روی کلمات کلیدی متمرکز شوند ؛ اما آنچه که در واقع وجود دارد این است که تکرار بیش از حد کلمات کلیدی نه تنها شما را در رتبه های اول گوگل نشان نمی دهد بلکه رنک و میزان بازدید سایت شما به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

بر اساس همین علت میزان یا تعداد کلمات کلیدی اهمیت پیدا کرده که در اصطلاح به آن چگالی کلمات کلیدی یا به طور لاتین keyword density میگویند. منظور از چگالی کلمه کلیدی به طور دقیق تر این است که نباید در کاربر و استفاده از کلمه یا کلمات کلیدی زیاده روی نمود بلکه چگالی با تعیین حد و محدوده آن بر اساس تولید محتوا برآورد مناسبی از میزان کلمه کلیدی در صفحات وب سایت شما قرار می دهد.

اگر بخواهیم به صورت جامع اطلاعاتی در رابطه با چگالی کلمات کلیدی و تاریخچه آن را در اختیارتان قرار دهیم باید گفت با راه اندازی گوگل در سال ۱۹۹۰ و شروع کار آن الگوریتم چگالی کلمات کلیدی را در ردیف معیارهای رتبه بندی سایت ها و یا رنکینگ وب سایت قرارداد. با تأیید طراحان و برنامه نویسان میزان کلمات کلیدی به عنوان یکی از ملاک های رتبه بندی وب سایت ها تعیین شده است. اگر صاحبان وب سایت و طراحان سایت در تولید محتوا و در هنگام آنالیز سایت به این امر یا این الگوریتم بی توجه باشند مشمول جریمه گوگل قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت در پاکدشت

نحوه جای گذاری کلمه کلیدی بر اساس چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی - تصویر نوشته

جای گذاری و یا تراکم کلمات کلیدی در وب سایت بسیار مهم است و نقش تعیین کننده ای در سئو نیز خواهد داشت. توجه داشته باشید که آنچه که برای گوگل و کاربران مهم است محتوا می باشد نه چیز دیگر با جایگذاری متناسب کلمه کلیدی می توانید محتوای ارزشمندی ایجاد نمایید. برای آنکه با استفاده صحیح و اصولی کلمات کلیدی آشنا شوید ، کلمات کلیدی خود را در موارد پایین بهتر است جای دهید تا بهترین نتایج در رتبه بندی کلمات کلیدی را در وب سایت خود به دست آوردید:

*عنوان متن و صفحه  (page title)به معنی جای گذاری کلمات کلیدی در تگ تایتل

* متن اصلی

*تگ alt تصویر که در متن قرار می دهید

*لینک های داخلی وب سایت

*جای گذاری کلمات کلیدی در تگ h1

*جای گذاری کلمه کلیدی در meta description

* url وب سایت

در نهایت با به کارگیری این موارد می ‌توانید بر روی رتبه بندی کلمات کلیدی خود تمرکز کرده و با به کارگیری صحیح از این کلید واژه ها در متن خود علاوه بر دریافت رتبه مناسب از موتورهای جستجو رضایت کاربران و خوانندگان را نیز جلب نمایید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

به این نکته توجه داشته باشید که برای بهینه سازی وب سایت خود تنها بر روی کلمات کلیدی متمرکز نشوید و همواره ایجاد کاربری خوب و مفید برای مخاطبان را الگوی کار خود قرار دهید. پیشنهاد سایت برتر برای آن دسته از افرادی که در ایجاد سایت بر اساس قوانین سئو و محاسبه چگالی کلمه کلیدی برای شان دشوار است پلاگین هایی همچون yoast  و یا نرم افزار های تحت وبی با نام SEO Checker  است که در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد نمود.

دلایل اهمیت چگالی کلمه کلیدی در بهینه سازی وب سایت

چگالی کلمات کلیدی در یک متن بستگی به درصد استفاده از کلمات کلیدی و یا عبارت کلیدی به نسبت تعداد کل کلمات متن دارد. چگالی کلمه کلیدی در سئو به عنوان فاکتوری اصلی جهت تشخیص میزان محتوای متن نوشته شده با کلمات کلیدی اولیه و اصلی امی باشد.

از زمانی که وبمستران به اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو پی بردن از کلمات کلیدی به صورت غیرطبیعی در متن های خود استفاده می کردند از این رو خواندن محتوا و درک مطلب برای کاربر غیر ممکن می شد. گوگل با دیدن این شرایط قوانینی را برای چگالی کلمات کلیدی در سایت تنظیم نمودند که در صورت اذیت شدن کاربر در تکراری بودن بیش از حد کلمات در وب سایت مشمول جریمه گوگل قرار بگیرند. پیشنهاد سایت برتر به طراحان سایت و کاربران این است که با استفاده صحیح و اصولی از این کلمات می ‌توانند تأثیر مثبت و خوبی در رتبه بندی وب سایت خود و قرارگیری در رتبه‌های بالا بگیرند.

جمع بندی

گوگل همواره سعی بر این دارد که وقتی کاربری کلمه کلیدی را جستجو می کند سریعاً بهترین پاسخ ممکن را به او نشان دهد بر اساس همین موضوع همیشه در حال آپدیت الگوریتم ها و چک لیست سئو است با داشتن یک تجربه کاربری خوب یعنی محتوای اختصاصی مفید و با کیفیت مخاطب بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید و فراموش نکنید که کاربر پسند بودن سایت و نظر آنان برای گوگل برتری بیشتری نسبت به تمامی الگوریتم ها خواهد داشت.

امیدواریم توانسته باشیم با استفاده از این مطلب به سوالات شما در رابطه با چگالی کلمات کلیدی پاسخ داده باشیم تیم طراحی سایت برتر رایانه با پیگیری دیدگاه های شما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد در ضمن در رابطه با خدمات سئو و پشتیبانی سایت می توانید از متخصصین ما در این زمینه مشاوره دریافت نمایید ، شماره تماس های کارشناسان ما در قسمت تماس با ما وب سایت به نشانی site-bartar.com درج شده است.