حتماً شما هم اهمیت لینک ها و url های کوتاه را می دانید ، در واقع در ساده ترین حالت می ‌توان گفت که لینک های طولانی کاربر پسند نیستند. همچنين url های کوتاه راحت‌ تر در حافظه ثبت می شوند و اشتراک گذاری آن ها نيز ساده تر است. همان طور که می دانید وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا می باشد که از طریق آن می توانید محتوای سایت خود را كنترل و مدیریت کنید. در واقع وردپرس یکی از سیستم های پرطرفدار و بسيار كاربردي در میان سایر سیستم های مدیریت محتوا می باشد كه شما مي توانيد لينك هاي خود را با استفاده از آن كوتاه كنيد. ما در این مطلب به بررسی راه و روش های کوتاه کننده لینک در وردپرس می ‌پردازيم ؛ لطفاً با سایت برتر همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

بهترين افزونه هاي کوتاه کننده لینک در وردپرس

Pretty Link: از Pretty Link می توان به عنوان یکی از بهترین افزونه ها یاد کرد که به عنوان یک کوتاه کننده لینک در وردپرس شناخته می شود. این افزونه کمک می کند تا لینک های طولانی را کوتاه کنید. با استفاده از این افزونه شما اين توانايي را داريد تا از طریق ایجاد لینک های بهتر ترافیک بیشتری را نیز برای وبلاگ خود به وجود آوريد كه اين موضوع مي تواند براي سايت شما بسيار مفيد و كاربردی واقع شود.

Thirsty Affiliates: از طریق این افزونه شما می توانید لینک های افیلیت خود را کوتاه کنيد. همچنین با استفاده از آن شما قادريد تا لینک ها را ایمپورت نماييد ، کلمات کلیدی را به طور خودکار لينك دهی کنید و آمار را به صورت کامل و جامع تجزیه و تحلیل نمایید. این افزونه به شما این امکان را می دهد تا لینک ها را در گروه های مختلف سامان دهید و از طریق پنل آن ها را مدیریت کنید.

URL Shortener by MyThemeShop: شما از طریق این افزونه قادرید تا لینک های خود را از حالت اولیه بسیار کوتاه تر و جذاب تر کنید. حتی می توانید با استفاده ازURL Shortener by MyThemeShop آن ها را به طور کلی پنهان نمایيد. شما با استفاده از این افزونه می توانید ريدایرکشن های ۳۰۱ ، ۳۰۲ و ۳۰۳ را ایجاد کنید.

در این افزونه این امکان وجود دارد تا کلمات کلیدی مورد نظر را به لینک های کوتاه پیوند دهيد. همچنين در این افزونه قابلیت شخصی سازی لینک ها وجود دارد و از آنجایی که مدیریت لینک ها با تعداد زیاد سخت است‌ ، با استفاده از این افزونه می توانید به خوبی آن ها را سامان دهید.

Easy Affiliate Links: افزونه نامبرده این قابلیت را به شما می دهد تا بتوانید آدرس های اینترنتی طولانی را به نسخه های کوتاهي مبدل سازید.

بیشتر بدانبد : آموزش ساخت پاپ آپ در وردپرس

استفاده از افزونه Jetpack به عنوان کوتاه کننده لینک در وردپرس

استفاده از افزونه هاي مختلف در وردپرس مي تواند به مديريت بهتر سايت شما كمك كند و سهولت بيشتري به آن ببخشد. افزونه Jetpack یکی از بهترین افزونه های کوتاه کننده لینک در وردپرس محسوب می شود.

البته براي استفاده از اين افزونه توجه داشته باشید كه پیوند های کوتاه WP.me ، داده ها را ردیابی نمی کنند كه اين موضوع مي تواند يك عيب محسوب شود. ما در این قسمت به روش استفاده از این افزونه و كوتاه كردن لينك ها می پردازیم:

در مرحله اول ابتدا این افزونه را نصب کنید و سپس آن را فعال سازی نمایید.

در قدم دوم آدرس اینترنتی yourdomainname.com/wp-admin/admin.php?page=jetpack_modules را در مرورگر خود وارد کنید.

در مرحله بعد نام دامنه سایت خود را به yourdomainname.com تغییر دهید.

با اين كار صفحه زير براي شما نمايش داده مي شود.

 

از صفحه باز شده گزینه پيوندهاي كوتاه WP.me را بیابید و آن را فعال کنید.

با اين كار هر زمان که یک بازدید کننده از گزینه اشتراک گذاری استفاده کند ، سایت به شکل خودکار لينک‌های كوتاه WP.me را طي چند ثانيه ایجاد مي كند. با فعال کردن این گزینه دکمه  Get Shortlink در ویرایشگر وردپرس بالاي صفحه سمت چپ افزوده می‌ شود كه مي توانيد آن را در شكل زير مشاهده نماييد.

اين روش يكي از ساده ترين روش هاي كوتاه كننده لينك مي باشد كه با استفاده از آن مي توانيد لينك هاي خود را كوتاه كنيد و استفاده نماييد. حتماً تا به اينجا پی برده ايد كه استفاده از افزونه هاي وردپرس مي تواند يك روش بسيار كاربردي براي كوتاه كردن لينك محسوب شود. لطفاً در ادامه مطلب نيز ما را همراهي كنيد.

بیشتر بخوانید : لینک UTM چیست؟

روش استفاده از URL Shortener به عنوان کوتاه کننده لینک در وردپرس

افزونه URL Shortener یکی از افزونه هایی است که به منظور کوتاه کننده لینک در وردپرس استفاده می شود. اين افزونه تا كنون ۴ هزار نصب فعال در جهان داشته که طی آن امتیاز سه و نیم را از پنج نمره کسب نموده است. در ادامه مطلب با شرح روش استفاده از این افزونه همراه ما باشید.

در مرحله اول توجه داشته باشید که بعد از نصب و فعال سازی افزونه ، گزینه جدیدي با عنوان Short Links به پنل وردپرس شما افزوده می شود.

شما می توانید برای سازماندهی بهتر لینک ها آن ها را گروه بندی کنید. به این منظور گزینه  Categories را از منو Short Links انتخاب نمایید و در صفحه باز شده دسته بندی های مورد نظر خود را ایجاد کنید.

سپس در مرحله بعد از منو  Short Links روی Add link تپ نمایيد و در قسمت Short Link لینک کوتاه شده خود را وارد کنید. در مرحله بعد در بخش Redirect To تعیین کنید که لینک به چه آدرسی هدایت شود و با هر بار كليك روي لينك كوتاه شده كدام صفحه باز شود. سپس در فیلد بعدي Redirection Method را تعیین کنید که ترجیحاً همان گزینه اول را انتخاب نمایید و در آخر روی  Add link تاچ نمایید تا لینک ایجاد شود.

با طي همين مراحل ساده شما مي توانيد لينك كوتاه خود را ايجاد نماييد. همچنين توجه داشته باشيد كه در بخش Advanced شما قادريد تا تنظيمات لينك های ايجاد شده را به دلخواه تغيير دهيد.

از قسمت Short links شما مي توانيد به لينك هايي كه ساختيد دسترسي پيدا كنيد و حتي تغييراتي را نيز در آن ها اعمال كنيد.

همچنين در صورتي كه تمايل داشتيد لينك ها به صورت پيش فرض تنظيماتي را داشته باشند مي توانيد از قسمت Settings اين تنظيمات را اعمال نماييد.

پیشنهاد می شود برای فهم بهتر مقاله کوتاه کننده لینک را مورد مطالعه قرار دهید

نتيجه گيری

همان طور كه دريافتيد استفاده از لينك هاي طولانی علاوه بر آن كه کاربر پسند نیستند و ظاهر زیبایی ندارند ،‌ به یاد سپردن آن ها در حافظه سخت تر است و در نتیجه اشتراک گذاری آن ها با دیگران نیز با مشکلاتي همراه مي باشد. از اين رو روش هايي ايجاد شده كه مي توانيد با استفاده از‌ آن ها لينك هاي مورد نظر خود را كوتاه كنيد و استفاده نماييد. به اين منظور شما مي توانيد از وردپرس كمك بگيريد. در واقع از طریق وردپرس و افزونه های آن قادريد تا لینک های خود را کوتاه کنید و استفاده نمایید. ما در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین افزونه های وردپرس پرداختيم تا شما بتوانید از آن ها به این منظور استفاده کنید. همچنین روش استفاده از افزونه Jetpack و URL Shortener را نیز شرح داده‌ایم تا به كار گيري آن ها برای شما کاملاً واضح ، روشن و بدون ابهام باشد. از اینکه تا به اینجا همراه سایت برتر بوده اید متشکريم. لطفا از ديگر مطالب ما در سايت ديدن فرماييد.