از انواع کنترل پنل های هاست که امکان نصب بر روی سیستم عامل های ویندوز و لینوکس را برای کاربر فراهم می آورد کنترل پنل پلسک است. برای آن دسته از کاربرانی که دغدغه نصب سرویس میزبان یا خاص را بر روی سیستم عامل دارند می توانند بدون نگرانی اقدام به نصب وردپرس برای راه اندازی وب سایت نمایند. پلسک یک نرم افزار تحت سرور است که این امکان را به شما می دهد تا منابع فیزیکی سرورها را به اشتراک گذاشته و از آن ها برای رابط کاربر گرافیکی تحت وب استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات در رابطه با این کنترل پنل مقاله اختصاصی سایت برتر را مورد مطالعه قرار دهید ، تا انتها ما را همراهی کنید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف کامل کنترل پنل پلسک

پلسک یک پلتفرم تجاری میزبانی با یک کنترل پنل است که ابن اجازه را به مدیر سرور می دهد تا سایت های جدید ، حساب های نمایندگی فروش ، ورودی ‌های DNS و حساب‌های پست الکترونیکی را از طریق یک رابط مبتنی وب تنظیم می نماید. پلتفرم پلسک شامل افزونه هایی برای Authentication ، Backup ، Developers ، Domain و DNS می باشد و به عنوان یک نرم افزار اتوماسیون اداری میزبانی تجاری است که برای ارائه دهندگان سرویس میزبان مبتنی بر لینوکس و ویندوز طراحی شده است. پنل کنترل برای ساده سازی مدیریت وبسایت ها با خودکار سازی وظایف مختلف در یک سرور طراحی شده است.

به بیان ساده تر وقتی شما می خواهید یک سایتی را طراحی کنید نیاز به کنترل پنل دارید. کنترل پنل سیستمی است که با استفاده از آن می توانید یک یا چندین ‌هاست مختلف را مدیریت کنید. اشخاص مبتدی که در مسیر یادگیری و راه اندازی سایت هستند با اطلاع از انواع کنترل پنل های موجود و مزایا و قابلیت های آن بسیار مهم است. سیستم پلسک به عنوان یکی از محبوب ترین و ساده ترین کنترل پنل های روز دنیا را به حساب می آید. پلسک کاربری ساده ای دارد و برای مدیریت آن نیاز به هیچ دانش فنی خاصی نیست.

در واقع برای وارد شدن به محیط  کنترل پنل پلسک نیاز به آموزش اولیه ندارید و تمامی آنچه که برای مدیریت وب سایت احتیاج دارید پیش روی شما قرار گرفته است که به کاربر امکان نصب وردپرس جوملا و سایر سیستم مدیریت محتوا را به راحتی فراهم می آورد.

هاست پلسک همواره در حال به روز رسانی سیستم های خود است و در قیاس با سایر کنترل پنل های به تناسب نسخه های مختلف ویندوز و لینوکس عرضه می گردد. نصب سری ، سرعت بالا و قابلیت تنظیم برای زبان ‌های مختلف از جمله ویژگی هایی است که این سیستم را برای خیلی از کاربران ایرانی محبوب ساخته است.

بیشتر بخوانید : پرسونال برندینگ چیست؟

مزایا و معایب استفاده از کنترل پنل پلسک

مزایا و معایب استفاده از کنترل پنل پلسک

طبق آمارهایی که وجود دارد تا به امروز از محبوبیت این نوع کنترل پنل به هیچ عنوان کاسته نشده است و توانسته تا به الان رضایت خاطر کاربران را بدست آورد. محیط این کنترل پنل به گونه ای است که از زبان برنامه نویسی PHP و ASP.net پشتیبانی می نماید و هم چنین قابلیت پشتیبانی از پایگاه داده MySQL و MSSQL برخوردار است.

کنترل پنل پلسک برای مدیریت بهینه سازی وب و مدیریت Domain ، SubDomain و … با نصب آسان و سریع cms های مختلف می باشد و از دیگر مزیت های آن می توان به امنیت بالای سیستم و سرعت بالا اشاره نمود. برعکس کنترل پنل ها امکان تست رایگان را پیش از خرید و استفاده به کاربر می دهد به همین دلیل خریدار بهتر تصمیم می گیرد که قصد استفاده از آن را دارد یا نه. علاوه بر این محیط این کنترل پنل بسیار سبک و کم حجم است و به حداقل منابع برای کار نیاز دارد. به طور کلی بیشتر کاربران سرور ویندوز استفاده از این کنترل پنل را ترجیح می دهند.

معایب استفاده از پلک چیست؟

پلسک با وجود تمامی مزیت ها و قابلیت های ویژه ای که دارد هر بار احتیاج به بروز رسانی داشته که برخی کاربران آن را به عنوان کاستی های این سیستم می دانند. امروزه با اینکه تدابیری برای حل آسیب پذیری امنیتی آن انجام شده است  اما سابقه نگرانی های امنیتی از این لحاظ همچنان وجود دارد. با این که پلسک از جهات مختلف نسبت به دیگر رقبای خود بهتر عمل کرده اما از لحاظ بازیابی اطلاعات احتیاج به بهبودی دارد.

یعنی تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی نیاز به فضای خالی زیادی داشته به ویژه در مواردی که فایل های حجیم باید به سرور دیگر منتقل شود. پلسک محیط کاربری ساده ای دارد اما برعکس سی پنل نصب اسکریپت های مختلف آن چندان ساده نیست به همین علت بسیاری از مبتدیان احتیاج دارند بیشتر به فضای آن برای مدیریت سایت عادت کنند‌.

بیشتر بدانید : مارکت سگمنت یا بخش بندی بازار به چه معناست؟

سؤالات متداول در رابطه با کنترل پنل پلسک

علت استفاده از پلسک در کسب و کارهای مختلف چیست؟

از مهمترین علل انتخاب هاست پلسک ویندوز یا لینوکس استفاده از قابلیتی به عنوان اپلیکیشن Applications است که این امکان را به افراد می ‌دهد تنها با استفاده از چند کلیک بتوانند وردپرس را نصب نمایند. این ویژگی باعث شده تا این کنترل پنل مناسب افرادی باشد که ترس از شروع کسب و کار آنلاین یا در مجموع حضور در دنیای آنلاین را دارند.

چند روش برای دسترسی به کنترل پنل پلسک وجود دارد؟

همانند دیگر کنترل پنل ها سه سطح دسترسی در  پلسک وجود دارد:

admin : در این سطح دسترسی کاربر می‌تواند مدیریت تمامی پنل ها و نمایندگی ها را داشته باشد ، همچنین قابلیت ایجاد و مدیریت تمامی سطوح دسترسی دیگر را نیز انجام دهد.

reseller : این سطح از دسترسی تنها متعلق به نمایندگی فروش است و فقط قابلیت مدیریت و ایجاد سطح دسترسی هاستینگ مجزا را دارا می باشد.

User : به عنوان پایین ترین سطح دسترسی این کنترل پنل به حساب می ‌آید که تنها می ‌توان مدیریت و کنترل هاست و دامنه تعریف شده را داشته باشد.

چرا از پلسک برای مدیریت وب سایت استفاده می شود؟

علل بسیار زیادی برای انتخاب این کنترل پنل وجود دارد که شامل مدیریت آسان ، پایداری ، امنیت بالا ، سطح سازگاری بسیار بالا ، مانیتورینگ با موبایل ، پشتیبانی زبان های مختلف ، سفارش سازی اکانت نمایندگی ، وجود لینک های آموزشی و مدیریت انتقال سریع و خودکار اطلاعات و در آخر امکان بازگردانی و بکاپ گیری از کل یا بخشی از اطلاعات.