بسیاری از افراد بر این باورند که برند سازی تنها برای معرفی و نمایش تصویر قدرتمند از کسب و کارها و برند های مختلف است. در صورتی که اینگونه نیست و هر شخصی می تواند خودش به تنهایی یک برند معروف باشد. علاوه بر این یک برند شخصی می‌تواند نظیر برند های تجاری سود و درآمد خوبی داشته باشد. پرسونال برندینگ یا برند سازی شخصی به سادگی اتفاق نمی‌افتد و با برند سازی تجاری فرق دارد. برای برندسازی شخصی باید صبور باشید و گاهی هزینه هایی کنید تا بتوانید وجه قدرتمندی از خود بسازید. در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با این مشخصه صحبت کنیم و ببینیم چرا برندسازی شخصی اهمیت دارد ؛ علاوه بر این روش هایی را جهت ایجاد یک برند شخصی قدرتمند بیان خواهیم نمود با سایت برتر همراه باشید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با استراتژی نیچ مارکتینگ

تعریف پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

این عبارت تعریف بسیار سختی ندارد و می توان گفت که از یک کسب و کار یا محصول برندی می سازیم که نه تنها شناخته شده است بلکه اعتبار در میان مخاطبان دارد و از آن به عنوان یک نام تجاری مطمئن یاد می شود ، برند سازی شخصی نیز همین گونه است.

در پرسونال برندینگ شما روی خودتان کار می کنید و مهمترین موضوعی که به آن توجه می‌کنید پیشرفت و ارتقاء خودتان است. در واقع این نام شما است که به عنوان یک برند شناخته شده می‌درخشد و در میان مخاطبان اعتبار کسب می ‌کند.

علاوه بر این که برند سازی شخصی موجب می‌شود تا برند سازی تجاری درآمد شما از نام و اعتبار برندتان باشد. شما می توانید در برند سازی شخصی ذهنیت مخاطب را نسبت به خودتان کنترل کنید و بر روی آنان نفوذ داشته باشید. ضمن اینکه نظیر برند های تجاری می توانید برای خودتان نام ، نشانه تجاری و حتی هویت بصری و سازمانی داشته باشید.

برای بسیاری از کاربران این سؤال پیش می آید که چه زمانی باید برند سازی شخصی را آغاز کنیم؟ برای پاسخ به این سؤال اگر نگاه ایده‌آل گر به برند شخصی داشته باشیم امکان دارد که هیچ وقت به دنبال آن نرویم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

برندسازی شخصی صرفاً متعلق به افراد معروف مثل سیاستمداران ، خوانندگان ، ورزشکاران و هنرمندان نبوده و لازم نیست کل مردم ایران یا کل دنیا شما را بشناسند. فقط لازم است اشخاصی که به مهارت های شما نیاز دارند شما را شناخته و بپذیرند.

هم چنین الزامی نیست ابتدا به شخص فوق حرفه‌ای و بسیار موفق در حوزه خود تبدیل شوید و سپس اقدام به برن دسازی شخصی کنید. در واقع اگر به مرحله خوبی از خودشناسی برسید می توانید برندسازی شخصی را آغاز کنید.

بنابراین این نوع برندسازی پیش شرط خاصی نداشته و تنها باید قبل از اقدامات اجرایی به درک و شناخت خوبی از علایق ، استعدادها و توانایی های خود برسید.

برای مطالعه مقاله بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

علل اهمیت بالا و ضرورت پرسونال برندینگ

علل اهمیت بالا و ضرورت پرسونال برندینگ

پرسونال برندتان می‌تواند برای حرفه شما ضروری باشد ؛ پرسونال برندینگ یعنی نحوه معرفی خودتان به مشتریان فعلی و آتی. این نوع برند به شما این فرصت را می دهد تا اطمینان حاصل کنید که مردم شما را به همان شکل که می‌خواهید می بینند به جای اینکه دیدگاه اختیاری و مخربی در مورد تان اتخاذ کنند.

برندسازی شخصی این فرصت را به شما می دهد تا روی نقاط قوت ، شور و اشتیاق تان تمرکز کنید و موجب شود مردم شما را بهتر بشناسند. افراد به کسانی که می شناسند بیشتر اعتماد می کنند حتی کسانی که قبلاً شخصاً شما را ملاقات نکرده اند.

این امر بیشتر در زمان انتخابات رخ می دهد ، در حالی که تعداد بسیاری از مردم داوطلبان را در زمینه موضوعاتی که برایشان اهمیت دارد دنبال می کنند بقیه رأی دهندگان صرفاً جهت آشنایی با آن اسامی به افراد رأی خواهند داد. تعجبی ندارد که داوطلبانی با پرسونال برندهای قوی صرفنظر از دیدگاه‌ ها یا باورهای سیاسی شان در سیاست موفق شوند.

حال به اهمیت و ضرورت داشتن پرسونال برند می رسیم ؛ اگر واقعاً قصد دارید یک فرد تأثیر گذار شوید باید یک پرسونال برند قوی بسازید. این کار به شما کمک می کند تا جلوتر از بقیه بایستید و با اثبات دانش و مهارت‌ های خود در حیطه یک تخصص خاص استفاده کنید. برندسازی شخصی به راه‌ های مختلفی شما را در ذهن ها باقی می گذارد و به شما کمک می کند تا جلوتر از هزاران فرد دیگر مثل خودتان بایستید‌.

بیشتر بدانید : طراحی وبلاگ شخصی

مزیت های داشتن برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ

در وهله اول داشتن یک پرسونال برند به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطبان تان را جلب نموده و خودتان را به یک مقام متخصص در صنعت تان معرفی کنید.

با وجود یک برند شخصی راحت‌تر در رسانه ها نظیر شبکه های اجتماعی ، مجله ها ، تلویزیون ، رادیو ، پادکست ها و … در دسترس قرار می گیرید. در رسانه‌ها دائماً متخصصان بررسی می‌شوند و آنها می توانند بینش هایشان را با مخاطبان به اشتراک بگذارند.

حال که اسم شبکه های اجتماعی آمد باید بدانید زمانی که شما یک برندسازی شخصی می کنید وظایف و نحوه خدمات رسانی تان را به دیگران معرفی کنید تا راحت تر بتوانند ارزش کار شما را درک کنند. برای این کار پرسونال برندتان را در شبکه های آنلاین و آفلاین ایجاد نمایید تا از این رو خود و استعدادتان بیشتر شناخته شود.

با وجود برندسازی شخصی شما به عنوان یک متخصص در یک صنعت خاص معرفی شده و موجب جذب مشتریان ایده ‌آل بیشتری می گردید. زمانی که به عنوان یک متخصص شناسایی می شوید مردم راحت تر مشتریان را به طرف تان هدایت می‌کنند.

با کمک پرسونال برندینگ می توانید قیمت های برتری را برای محصولات و خدماتی که ارائه می دهید تنظیم کنید. نبود و فقدان برند باعث می شود تنها به کالایی تبدیل شوید که بر سر قیمت رقابت می کند و در نتیجه رقبایی وجود دارد که از لحاظ قیمت شما را شکست دهند.

به عنوان آخرین مزیت با گذشت زمان کسب و کارتان تکامل پیدا کرده و حتی امکان دارد با گذشت چندین سال از حرفه تان چند کسب و کار را در صنایع مختلف آغاز کنید. همچنان که از یک سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاری دیگری پیش می روید دوست دارند برند شخصی تان با شما بماند. پس به عنوان یک بستری رایگان در ایجاد و پیشرفت در کسب و کارتان شناخته خواهید شد.

نتیجه گیری

پرسونال برندینگ یا برند سازی شخصی نظیر برندسازی تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این نوع برند سازی شما بر روی خودتان ، نقاط قوت ، وجه تمایزها و ارتقای شخصیت تان کار نموده و همواره سعی می کنید با افزایش دائمی اعتبار خود مخاطبان بیشتری جذب کنید.

با جذب مخاطبان بیشتر فرصت های بیشتری پیش روی تان قرار گرفته و درآم دزایی بیشتری خواهید داشت. همواره حواستان باشد خود واقعیتان باشید و صادقانه در جهت کمک به مخاطبان و ارزش آفرینی قدم بگذارید تا برند تان به یک برند قابل اطمینان و معتبر تبدیل شود.

همانگونه که در آغاز این مطلب ذکر نمودیم برندسازی شخصی نظیر برندسازی تجاری نیازمند صبر و سپس هزینه کردن است.

امیدواریم در این زمینه به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید.