کمپین بازاریابی یا همان پویش بازاریابی (Marketikg campaing) آگاهی در مورد محصول یا خدمت از طریق رسانه های مختلف، شامل تلویزیون، رادیو، تبلیغات چاپی و همچنین پلت فرم ها آنلاین می باشد. قرار نیست کمپین های بازاریابی تنها و فقط بر تبلیغات تکیه کنند، ممکن است از مواردی دیگر مانند تظاهرات و نمایش، تبلیغات توصیه ای و همچنین تکنیک های تعاملی دیگر هم  مورد استفاده قرار گیرند. کسب و کارهایی که در بازارهای بسیار رقابتی فعالیت می کنند، ممکن است به صورت مرتب کمپین های بازاریابی را راه اندازی کنند و منابع قابل توجهی را به آن ها اختصاص دهند تا از آن طریق بتوانند آگاهی برند ایجاد کنند و سبب افزایش فروش شوند. طراحی کمپین های بازاریابی با توجه به تأثیری که در توسعه کسب و کار می گذارد، بسیار حائز اهمیت می باشد. ما در این مقاله سعی داریم درباره کمپین های بازاریابی با شما کاربران صحبت نماییم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

طراحی کمپین بازاریابی شامل چه اجزاء و فعالیت هایی می باشد؟

کمپین های بازاریابی ممکن است بر اساس اهداف مختلف ومتفاوتی در ذهن بازاریابان طراحی شده باشند. اهداف مارکتینگ  کمپین احتمال دارد شامل موارد ساخت تصویر برند، معرفی محصول جدید، افزایش فروش محصولی که در حال حاضر در بازار موجود می باشد یا حتی کاهش اثر اخبار منفی باشد. مشخص کردن اهداف کمپین تعیین می کند که تا چه میزان به فعالیت های بازاریابی نیاز داریم و کدام رسانه ها تأثیر گذارتر می باشند.

تمام بازاریابی در مورد دستیابی به مشتری می باشد و راه ها و روش های زیادی، از یک کارت پوستال ساده گرفته تا اقدامات هماهنگ در رسانه های اجتماعی برای تحقق آن وجود دارد. در کمپین های کوچک ممکن است از بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار گیرد و اطلاع رسانی به مشتریان از این طریق انجام پذیرد.

در این صورت هنگامی که شرکت تخفیف می گذارد از این طریق به مشتریان خود پیشنهادات ویژه ای می دهند. برای مثال فردی که برند را به فردی دیگر معرفی کند، می تواند محصول رایگان تهیه کند. شرکت های بزرگ تر می توانند از طریق تبلیغات پولی و آژانس های حرفه ای تبلیغاتی به کار ببرند تا به مخاطبان گسترده تری دست بیابند.

اندازه شرکت هر چه که باشد، وجود فردی که هجوم مراجعه و ترافیک حاصله از کمپین های بازاریابی را کنترل و همچنین مدیریت کند، ضروری خواهد بود. اگر شما به مشتریان خود اعلان کرده اید که یک حساب کاربری ایجاد کنند تا اطلاعات ایمیل و تماس را آن ها را جمع آوری کنید، باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که لیست مخاطبان به خوبی مدیریت شده باشد و مشتریان جدید پیام خوش آمد گویی را دریافت کنند. اگر بازدید وب سایت شما رو به افزایش می باشد باید به طور مداوم  محتواهای جذابی به سایتتان بیافزایید تا تعامل و همکاری کاربران در سایت را بالا ببرید.

اولین مرحله در موفقیت کمپین های بازاریابی، اطمینان از پوشش تمام فعالیت های کسب و کار می باشد که توسط اهدافی که برای کمپین انتخاب کرده اید، صورت می پذیرد. هرچند هر کمپین بازاریابی می تواند هدف و ساختاری متفاوت را دارا باشد اما هر کدام از آن ها باید با برنامه و جمع بازاریابی، همسو شود.

مقاله پیشنهادی : تأثیر بازاریابی ربایشی در کسب و کار

طراحی کمپین بازاریابی

کمپین بازاریابی چیست؟

طراحی کمپین بازاریابی چه در گذشته و چه در عصر حاضر شامل مراحلی است که به اختصار به آن ها می پردازیم:

  • استفاده از وقایع و رویداد های اجتماعی: استفاده و به کار بردن حوزه های تخصصی به گونه ای که متناسب با موقعیت های خاص باشد، آسان ترین راه برای آن است که در مورد و موضوع کسب و کار شما صحبت شود. به این طریق تأثیر گذاری خود را افزایش می دهید و به محصولات و خدماتتان اعتبار می بخشید.
  • از مشتریان درخواست کنید به شما رجوع کنند: ایجاد و افزایش مراجعه کننده از مشتریان فعلی یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی کردن کسب و کارتان می باشد. به مشتریان خود توضیح دهید که دقیقأ به دنبال چه نوع تعاملی هستید و آن ها چگونه می توانند کمک کنند. برای مثال مانند کمپین های خیرخواهانه که از مردم خواسته می شود جهت انجام کار خیری کمک هزینه ای را در حد توان مالی خود پرداخت کنند.
  • خودتان را به جای مشتریتان بگذارید: برای نآآن که متوجه شوید مشتریانتان چه می خواهند، سعی کنید با تعداد بسیار زیادی از آن ها ارتباط برقرار کنید و بفهمید عمومأ به چه چیزهایی علاقه مند هستند و همچنین سبک زندگی عادی آن ها چگونه است. رفتار های آن ها را مشاهده کنید و ببینید به چه خدماتی نیاز دارند و یا واکنش مثبتی به آن ها نشان می دهند یا خیر سپس کسب و کار خود را با نیاز و علایق آن ها منطبق کنید.
  • نمونه های رایگان بدهید: اگر افراد محصولات شما را مورد استفاده قرار دهند، ممکن است در آینده آن ها را خریداری کنند. افرادی را برای این کار قرار دهید تا با رویی گشاده و به شیوه ای محترمانه محصول شما را به طور رایگان به افراد بدهد تا آن ها را امتحان کنند، حتی اگر فرصت مناسبی به وجود آید که از آن ها بخواهید نظراتشان را در مورد محصول بیان کنند.

مقاله پیشنهادی : بازاریابی در شبکه های اجتماعی

طراحی کمپین در عصر حاضر

در شیوه های سنتی کمپین های تبلیغاتی در گذشته تا زمانی که برای آن ها هزینه می کردید تا در تلویزیون، مجله یا روزنامه به نمایش در آیند، باقی می ماندند. امروزه افراد می توانند متون وب لاگ ها در ده سال گذشته را بخوانند و فیلم های آن زمان را تماشا کنند. این به آن معنی می باشد که لازم نیست هر ماه به گونه ای متفاوت تبلیغ کنید و از اجزای گوناگون استفاده کنید. تمام محتواهایی که به صورت روزانه تولید می کنید، در هر زمان و توسط هر شخصی قابل استفاده و دسترسی می باشد. بنابراین می بایست عملکردی یکپارچه و مرتبط با استراتژی بازاریابی خود داشته باشید.

جدا از این که بازاریابی برای شست و شو دادن  مغز خریداران بلاقوه و همچنین گنجاندن پیام برند در تبلیغاتی که مورد تحمیل مردم قرار می گرفت به دلیل این که گزینه دیگری برای تماشا نداشتند، مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه مصرف کننده تحت کنترل می باشد و به ابزار آلات تکنولوژیک بیشتری دسترسی دارند که باعث می شود توانایی نادیده گرفتن تبلیغات مختلف را دارا باشید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با کمپین های بازاریابی، تعاریف اولیه آن و همچنین اهداف و فعالیت هایی که در کمپین های بازاریابی صرت می گیرد و طراحی آن ها آشنا کنیم. همانطور که در مطالب بالا گفته شد کمپین های بازاریابی در عصر جدید و حاضر باعث پیشرفت و رونق کسب و کار های اینترنتی از طریق تبلیغات و … می باشد. شما کاربران می توانید جهت کسب آموزش بیشتر به سایت برتر به نشانی www.site-bartar.com  مراجعه فرمایید.