همواره بهینه سازی سایت و بالا بردن رتبه آنها در لیست نتایج گوگل، یکی از هدف های صاحبان وب سایت می باشد و برای این کار تمام تلاششان را نیز می کنند تا به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند. یکی از راه هایی که سالیان اخیر توانسته نقطه عطف بسیاری از کسب و کار ها باشد، تعامل با مشتریان و ارتباط داشتن با آنها می باشد. به همین دلیل بسیاری از سایت ها تمام تلاش خود را در جهت ساخت محتوای با کیفیت و مفید انجام می دهند تا از این طریق بتوانند توجه کاربران را به خودشان جلب کرده و ارتباطی عمیق با آنها ایجاد کنند. بازاریابی نظرات یا همان کامنت مارکتینگ نیز یکی از راه هایی می باشد که باعث محکم تر شدن ارتباط میان مدیران سایت و کاربران می شود. به همین منظور ما در این مقاله از سایت برتر به بررسی کلی بازاریابی نظرات خواهیم پرداخت.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف کامنت مارکتینگ

با اینکه این روش یک روش قدیمی می باشد که سال هاست از آن استفاده می شود، اما به هیچ عنوان از رده خارج نمی شود، بلکه همواره در حال بروز شدن می باشد. راه و روش های مختلف و زیرکانه ای برای تبلیغ کسب و کار و برند شما در قسمت کامنت های وب سایت ها وجود دارد و باید توجه داشته باشید که از موضوع دیگر همانند گذشته رقابتی نمی باشد. زیرا هر کس می تواند در هر پستی در وبلاگ سایت های مختلف کامنت بگذارد، اما این به آن معنی نیست که این کار راحت است. اکثر متخصصان بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی نظرات را به نوعی یک تکنیک لینک گذاری می دانند. قرار دادن یک کامنت در وبلاگ ها نه تنها هویت شما را برای دیگر افراد نمایان می کند، بلکه باعث حضور قدرتمند شما شده و این کار باعث افزایش ترافیک و ورود لید به وسایت شما برای مدت طولانی مثلا ماه ها و سال ها می شود.

کامنت مارکتینگ در واقع بخشی از دیجیتال مارکتینگ می باشد، که در کنار سیر نزولی و رو به پایین کاربران فعال در آن، کوچک ترین ذره ای نیز از اثر گذاری و قدرت خود را هم از دست نداده است. حتی امروزه نیز اثر گذاری این نوع بازاریابی روز به روز در حال افزایش می باشد. در حال حاضر تعداد سایت هایی که کاربرانشان در قسمت کامنت های وبسایت ها فعالیت مداوم دارند نیز بسیار کم شده اما همان تعداد نیز مشارکت بسیار خوبی را در بخش کامنت های وب سایت ها داشته و باعث می شوند تاثیرگذاری لینک ها و فالورها بیشتر شوند. همچنین این کامنت ها برای سئو سایت شما بسیار مهم می باشد و باعث رشد هر چه بیشتر وبسایت شما می شود.

مقاله پیشنهادی : چه مواردی مارکتینگ نیست؟

کامنت مارکتینگ در سئو سایت

کامنت مارکتینگ در سئو سایت

تا اینجای مقاله شما با کامنت مارکتینگ تا حدی آشنا شدید و می دانید که تاثیر بسیار خوبی بر روی سئو سایت شما خواهد داشت. شما می توانید با فعال کردن بخش نظرات در وبسایت خود، ترافیک بالایی را از موتورهای جستجوی مختلف دریافت کنید. اما باید در هنگام تایید این نظرات به نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد توجه کنید تا نتیجه منفی ای از این بخش نصیبتاب نشود:

  • ایده های کاربران: ممکن است برخی از کاربران در بخش نظرات، سوالاتی را از شما بپرسند که سوال بسیاری دیگر از مخاطبانتان نیز باشد. شما می توانید با یک پاسخ جامع و کامل در رابطه با آن موضوع را به کاربر خود بدهید. همچنین می توانید از آن موضوع برای ساخت محتوا های آینده نیز استفاده کرده و مقاله ای جداگانه بنویسید. شما با این کار باعث می شوید تا کاربران بیشتری از طریق سرچ کردن و یا پرس و جو با وبسایت شما برخورد کنند تا ترافیک بیشتری را به وبسایت خود وارد کنید.
  • کامنت های اسپم: برخی از کاربران به منظور بالا آوردن رتبه سایت خود، لینک آن سایت را در کلمه ای از کامنت میگذارند تا بدین وسیله یک لینک سازی خارجی برای وبسیات خود انجام داده باشند. این کامنت ها اسپم می باشند و باید به خوبی مراقب آنها باشید و همواره لینک های داخل آن را nofollow کنید. این کار باعث افزایش لینک های خروجی از سمت وبسایت شما شده و رتبه سایت شما افت خواهد کرد.
  • CTA :call to action عبارت هایی امری هستند که از کاربر می خواهند که عمل مورد نظرشان را انجام دهند. این مسئله کمک می کند تا افزایش تعامل و بازدید کننده را به همراه داشته باشد.

مقالعه پیشنهادی : دروغ مارکتینگ

اصول کامنت مارکتینگ حرفه ای

در این بخش قصد داریم 5 تا از بهترین تکنیک های کامنت مارکتینگ را برای شما عزیزان شرح دهیم تا با استفاده از آنها کسب و کار خود را بهبود ببخشید:

  • در قدم اول بهتر است هدف بازاریابی نظرات را مشخص کنید. این موضوع کمک می کند تا شما محتوای مورد نیاز برای بازاریابی خود را تعیین کنید. علاوه بر آن باید بدانید که درون محتوای خود به معرفی چه چیزی می پردازید. مثلا هدف شما معرفی برندتان است و یا خدمات و محصول.
  • قدم دوم برای این کار، انتخاب و تولید محتوای باکیفیت برای آن است. به طوری که کاربر را مجاب کند تا در انتهای آن برای آن مطلب کامنت بگذارد. این محتوا باید مشخصه هایی ماننده متن بلند، سئو شده و چالشی را در خود داشته باشد.
  • اگر شما قصد دارید که از بازاریابی نظرات در طولانی مدت استفاده کنید باید به طور مداوم محتوای وبسایت خود را بروز کرده و محتواهای جدیدی بارگذاری کنید. سایت هایی که بروز نیستند و یا به اصطلاح راکد هستند نمی توانند نتیجه خوبی از این نوع بازاریابی بگیرند.
  • یکی دیگر از ایده های بسیار خوب برای به چالش کشیدن کاربران برای کامنت گذاری، استفاده از مسائل روز می باشد. این موضوعات می تواند در تمام طیف های روزمره مثل قیمت دلار، آلودگی هوا، کرونا و… باشد. این موضوعات می تواند به شدت کاربران را تحریک به گذاشتن کامنت کنند.
  • حتما در قسمت کامنت های خود یک راه ارتباطی برای کاربران خود وارد کنید. این روش زمانی برای شما کارامد می شود که شما بخواهید در قسمت کامنت های دیگران اقدام به تبلیغ کنید. شما از میتوانید راه های ارتباطی مختلفی مانند شماره تماس، آیدی شبکه های اجتماعی، آدرس سایت و… استفاده کنید.

نتیجه گیری

در دنیای امروزی که رقابت کسب و کارها در فضای مجازی به اوج خود رسیده است، مدیران وبسایت ها همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند در دیگر رقبای خود فاصله گرفته و فروش خود را بیشتر کنند. یکی از این راه ها کامنت مارکتینگ بود که در این مقاله از سایت برتر به طور کلی آن را برای شما عزیزان شرح داده و راه هایی را در اختیارتان گذاشتیم تا بتوانید با استفاده از آنها، کامنت مارکتینگ حرفه ای تری را ایجاد کنید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، امیدواریم توانسته باشید اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.