در حالت کلی می‌ توان گفت که برای هر نوع قالبی که روی سایت وردپرسی خود نصب می کنید نیاز به یک فونت فارسی دارید. در واقع هر سایت باید حتماً دارای فونت فارسی باشد. شما می توانید به این منظور از فونت های مختلفی استفاده کنید. فونت در نگاه اول در جلوه سایت بسیار تأثیرگذار است و می تواند ظاهر آن را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین شما می توانید با استفاده از فونت مناسب تغییر مثبتی در سایت خود به وجود آورید و باعث شوید تا کاربر در نگاه اول با سایت شما ارتباط خوبی برقرار کند. از آنجایی که اکثرا قالب هایی که از مخزن اصلی وردپرس و یا … دانلود می کنید دارای فونت های عربی و یا Tahoma و TimesNewRoman هستند ، در این مطلب قصد داریم تا چگونگی تغییر فونت در وردپرس را شرح دهیم ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

روش اول تغییر فونت در وردپرس

در این قسمت به بررسی یک روش حرفه ای برای تغییر فونت در وردپرس می پردازیم. به طور کلی در وردپرس فونت های زیادی وجود دارد که آن ها را برای سایت خود به کار گیرید. اما پیشنهاد ما به شما این است که حداکثر از دو فونت در سایت خود استفاده کنید زیرا تعداد زیاد فونت ها در سایت ممکن است که مشکلاتی را در آینده برای سایت ایجاد کند که از جمله آنها می ‌توان به کند شدن سرعت بارگذاری سایت اشاره کرد که این موضوع به تنهایی باعث می شود تا تعداد بازدید کنندگان سایت شما نسبت به قبل کاهش پیدا کند.

بنابراین سعی کنید تا بهترین و مناسب ترین فونت را بسته به محتوای سایت انتخاب کنید و فقط از آن برای سایت خود استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که موتورهای جستجو فونت انتخابی شما را حتماً توسط پشتیبانی کنند ؛ زیرا در غیر این صورت موتورهای جستجو فونت دیگری را به صورت خودکار جایگزین فونت شما می کنند.

از این رو دقت کنید که فونت مناسبی برای سایت وردپرسی خود انتخاب کنید تا در موتور های جستجو فرمت یکسانی از فونت سایت خود به کاربران ارائه دهید. برای شروع شما به سه فرمت از فایل فونت خود نیاز دارید که شامل Ttf ، Eot  و  Woff است.توجه داشته باشید که فونت  Ttfبا اکثر مرورگرها سازگار است پس در ابتدا فرمت Ttf فونت فارسی خود را یافته که فرمت اصلی فونت در وب است. سپس با استفاده از ابزار ابزار تبدیل Ttf به  Eotو ابزار تبدیل Ttf به  Woff آن را به فرمت های مورد نظر تبدیل کنید.

بیشتر بدانید : کتاب آموزش وردپرس

مرحله اصلی تغییر فونت در وردپرس

بعد از یافتن فرمت های مورد نظر فونت خود ، باید فونت را به قالب وردپرسی خود اضافه کنید.به این منظور پس از نصب قالب وردپرسی به دنبال پنل مدیریتی قالب بگردید. بعضی از قالب ها به صورت پیش فرض در پنل مدیریتی خود امکان افزودن فونت های سفارشی را دارند و شما با ورود به بخش فونت ها یا همان تایپوگرافی در پنل مدیریت هر سه فرمت فونت خود را وارد کنید.

همچنین در قالب های وردپرسی که از پنل مدیریت و تنظیمات فونت ها پشتیبانی نمی کند ، ابتدا یک پوشه با نام Fonts در پوشه قالب بسازید و هر سه فرمت فونت مورد نظر را که پیش تر تهیه کردید در این پوشه آپلود نمایید.بعد از این مرحله کدهای زیر را در فایل قالب سایت خود وارد نمایید.

در مرحله آخر در فایل Style.css قالب جستجو کرده و Font-family های قالب را تغییر دهید. سپس سایت وردپرسی مورد نظر را باز نموده و کلیدهای Ctrl + Shift + F5 را بفشارید.در نهایت متوجه می ‌شوید که فونت فارسی به سایت شما اضافه شده است.

این روش نسبت به روش های دیگر بسیار مطمئن بوده و برای جلوگیری از نصب افزونه و کاهش سرعت وردپرس مناسب است. همچنین برای تمامی قالب ها قابل استفاده است.در ادامه مطلب با روش های دیگر تغییر فونت در وردپرس همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : آموزش نصب قالب وردپرس

دو روش ساده برای تغییر فونت در وردپرس

روش دومی که قصد داریم برای تغییر فونت در وردپرس بررسی کنیم استفاده از افزونه است ، برای این کار شما می توانید از افزونه های مختلفی استفاده کنید. ما در این مطلب قرار است تا از افزونه MW Font Changer یا افزونه تغییر فونت ماندگار استفاده کنیم.

تغییر فونت با استفاده از افزونه دارای سرعت و کارایی بسیار بالایی است ، البته این روش یک شیوه غیر حرفه ای است. در ابتدا برای نصب افزونه ماندگار در قسمت افزودن یعنی مخزن افزونه های وردپرس نام MW Font Changer را جستجو کرده و نصب نمایید.

همچنین در صورت بروز مشکل می توانید نام آن را در در گوگل جستجو کنید و سپس آن را دانلود نموده و مانند افزونه های دیگر نصب کنید. بعد از مرحله نصب دو گزینه در تنظیمات وردپرس اضافه می شود که وارد بخش فونت ماندگار-پوسته شوید.

در صفحه باز شده می توانید تنظیمات دلخواه را طبق میل خود انجام دهید.

 

 

روش آخری که قرار است تا به آن بپردازیم ، استفاده از Typekit است ؛ در مرحله اول برای خود یک حساب ایجاد کنید.سپس وارد بخش مرور فونت شوید و برای انتخاب فونت و ایجاد یک پروژه بر روی دکمه</>کلیک کنید.

سپس کد اختصاصی پروژه خود که همان شناسه پروژه است را در صفحه دریافت خواهید کرد. این کد را در قسمت<head>وب سایت خود جایگذاری کنید. در مرحله بعد می‌توانید پرونده header.php  طرح زمینه خود را ویرایش کنید و شناسه پرونده خود را قبل از برچسب <body> جایگذاری کنید.

البته می توانید از یک افزونه نیز برای افزودن این کد استفاده کنید. افزونه ی Insert Headers and Footers را فعال کنید. سپس به صفحه تنظیمات و درج سر برگ ها و پاورقی بروید و کد را در کادر اسکریپت ها در سر صفحه جایگذاری کنید. در انتها می توانید از فونت Typekit که در صفحه سبک قالب وردپرس خود انتخاب کرده اید استفاده نمایید.

پیشنهاد می شود مقاله نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را نیز مطالعه کنید

نتیجه گیری

وردپرس یک سیستم محبوب مدیریت محتوا برای ایجاد سایت ها و وبلاگ هاست. شما با استفاده از آن می توانید تمام محتوای خود شامل متن ، تصاویر ، موسیقی ، فیلم و … را در سایت کنترل کنید. البته به غیر از این محتواها موارد دیگری نیز در سایت ها بسیار حائز اهمیت هستند که از آنها می توان به فونت سایت اشاره نمود. حتما با مطالعه ی این مطلب به اهمیت نوع فونت در سایت پی برده اید ، در حقیقت کاربر در ابتدای ورود به سایت و در نگاه اول به ظاهر و جلوه ی سایت شما دقت می کند. یکی از عوامل تأثیر گذار در زیبایی سایت شما ، نوع فونت سایت است. در انتخاب فونت پیشنهاد می شود تا به نوع محتوا و سبک محتوا گذاری توجه کنید تا مناسب ترین فونت را برای سایت مورد نظر خود بیابید. در این مطلب به سه روش تغییر فونت در ورد پرس پرداختیم که روش اول از روش های حرفه ای است که بدون ایجاد کدهای اضافی در وردپرس و با جلوگیری از نصب افزونه ی اضافی ، مانع از کاهش سرعت ورد پرس می شود. این روش یک روش مطمئن و قابل اطمینان برای تمامی قالب ها به حساب می آید ، البته پیشنهاد می دهیم تازه کارها و افراد مبتدی از دو روش بعدی استفاده کنند تا به مشکل بر نخورند.روش دوم و سوم نسبت به روش اول کمی ساده تر بوده و مزایا و معایب خود را نیز دارند. همچنین این دو روش از کارایی بیشتری نیز برخوردار هستند.

در این مطلب سعی شد تا مطالب جامعی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا در صورت نیاز برای شما کارآمد باشد.

با تشکر از همراهی شما در این مطلب.