وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا جهت ساخت وب سایت های خود میزبان است و به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی و بدون نوشتن حتی یک خط کد یک وب سایت زیبا داشته باشد. با وردپرس تجربه کاربری خوبی را خواهید داشت و می توانید به آسانی با آن کار نمایید. اینکه کاربر بتواند هرچه که بخواهد را به راحتی پیدا کند و تجربه خوبی از سپری کردن وقت در سایت تان داشته باشد اهمیت زیادی دارد. تمامی این ها به لطف یک قالب خوب مهیا می شود. در این مقاله به شما نحوه نصب قالب وردپرس را به طور کامل و گام به گام بیان خواهیم نمود تا انتها با سایت برتر همراه باشید.

بیشتر بخوانید : نصب وردپرس روی cpanel

هدف گذاری پیش از نصب قالب وردپرس

قبل از آنکه بخواهید قالب وردپرس را نصب و وب سایت خود را ایجاد کنید این سؤال را از خود بپرسید که هدف از ایجاد سایت چیست؟ در واقع هر نوع وب سایتی را میتوانید با وردپرس بسازید. اگر پیش از تصمیم گیری در رابطه با انتخاب و نصب قالب وردپرس هدف خود را دقیقاً تعیین کرده باشید به شما کمک می کند تا قالبی را انتخاب کنید که طراحی و عملکرد مورد نیازتان را داشته باشد.

برای نمونه اگر در حال راه اندازی یک وبلاگ در رابطه با غذا هستید باید قالبی را انتخاب نمایید که مناسب وب سایت های مواد غذایی باشد. اما در صورتی که بخواهید محصولات و خدماتی را بفروشید باید قالبی را انتخاب کنید که هم دارای ویژگی‌ هایی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین مواد غذایی باشد و هم برای وبلاگ مناسب باشد.

بنابراین پیش از انتخاب قالب جهت ایجاد وبسایت باید یک تصمیم گیری درست داشته باشید ؛ به نوع محتوایی که می خواهید منتشر کنید ، ویژگی های کلیدی که در قالب تان باید باشد ، مخاطبان هدف و اینکه می‌خواهید در چه صنعتی فعالیت کنید تماماً فکر نموده و با یک تصمیم گیری درست می توانید گزینه‌های خود را از میان گزینه های متعدد به آسانی انتخاب نمایید.

در رابطه با قالب های چند منظوره وردپرس باید بدانید که این قالب ها ممکن است دارای ویژگی ها و طرحی باشند که بعضی از افراد به آن احتیاج دارند اما حقیقت این است که یک قالب ساده اغلب بهتر است. این امر برای افراد مبتدی که تازه شروع به کار کردند بیشتر صدق می‌ کند و گاهی وقت ها قالب های چند منظوره با ویژگی ‌های بسیار زیادی ارائه می‌شود و بر سرعت و عملکرد تان تأثیر می گذارد.

پس قبل از آنکه آموزش نصب قالب مدیریت محتوا را برای تان بازگو نماییم حتماً تمامی جوانب را برای انتخاب یک قالب درست برای وب سایتتان بسنجید. همواره از قالبی استفاده کنید که فقط آنچه شما نیاز دارید ارائه می‌دهد ، نه فراتر از آن.

بیشتر بدانید : نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

نحوه نصب قالب رایگان وردپرس

شیوه های معتددی برای نصب قالب وردپرس موجود است که عبارتند از :

نصب قالب از طریق پیشخوان وردپرس

نصب قالب به صورت فایل زیپ در سایت و از طریق قابلیت آپلود قالب

نصب با استفاده از سرویس گیرنده FTP

نصب از طریق هاست

برای نصب قالب رایگان وردپرس از طریق پیشخوان به عنوان ساده ترین راه ابتدا باید وارد پیشخوان وردپرس شده و به مسیر نمایش پوسته ها بروید.

 

روی عبارت افزودن کلیک کنید.

در آنجا می توانید نتایج را بر اساس موارد ویژه ، محبوب ، تازه‌ ترین و علاقه‌ مندی‌ ها فیلتر کنید.

همچنین می توانید از صافی خصوصیات جهت فیلتر نمودن نتایج قالب بر حسب ویژگی‌های خاص استفاده نمایید.

 

در صورتی که نام قالب مورد نظرتان را می دانید با وارد کردن آن در نوار جستجو می توانید یک قالب خاص وردپرس را سرچ کنید.

زمانی که قالب مورد نظر را پیدا نمودید جهت مشاهده داده‌ ها یا اطلاعات بیشتر در رابطه با قالب بر روی جزئیات و پیش نمایش کلیک نمایید. جهت دیدن پیش نمایش قالب روی پیش نمایش کلیک کرده یا جهت نصب قالب بر روی سایت وردپرس روی نصب کلیک کنید.

در صورتی که تصمیم گرفتید از قالبی که در مخزن وردپرس موجود است استفاده کنید روی نصب کلیک نمایید.

از ابتدا روی پیش ‌نمایش زنده کلیک کرده تا ببینید که سایت با این قالب چگونه به نظر می رسد. با این کار تصمیم‌ گیری قطعی جهت انتخاب قالب آسان ‌تر خواهد شد هنگامی که تصمیمتان قطعی شد روی دکمه فعال کلیک کنید.

در نهایت قالب مورد نظر وردپرسی تان در وب سایت نصب شده و می توانید شروع به انتشار مطالب و نوشته های خود نمایید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه نصب قالب ورد پرس پولی

وقتی که یک قالب وردپرس پولی خریداری نموده اید جهت نصب قالب وردپرس باید از روش بارگذاری از داشبورد وردپرس استفاده کنید. برای این کار قالب مورد نظرتان را که از بازار ها یا شرکتی که از آن خریداری کرده‌اید دانلود و فایل زیپ دانلود شده را در رایانه خود ذخیره کنید.

سپس وارد پیشخوان وب سایت وردپرس شده و به قسمت نمایش پوسته ها بروید و بر روی افزودن کلیک نمایید.

سپس بر روی دکمه بارگذاری پوسته کلیک کرده و فایل زیپ قالب پرمیوم وردپرس خود را تعیین نمایید تا از کامپیوتر در وب سایت تان بارگذاری شود.

جهت انتخاب فایل زیپ از کامپیوتر روی Choose File کلیک و سپس بر روی نصب کلیک نموده تا قالب وب سایت تان افزوده گردد.

قالب را در وب سایت تان نصب کرده و اگر تمایل دارید ظاهر وب سایت خود را با استفاده از قالب وردپرس دانلود شده ببینید. بر روی پیش نمایش زنده کلیک نمایید در نهایت روی فعالسازی کلیک کرده تا قالب برای وب سایت تان آماده شود.

نکته قابل توجه این که از روش آپلود نیز برای نصب قالب های رایگان وردپرس می توانید استفاده نمایید. تنها کافیست فایل زیپ قالب را دانلود و مراحل مشابه را دنبال نمایید.

نصب قالب وردپرس از طریق آپلود آن

در شیوه های قبل شما یاد گرفتید که چطور قالب های رایگان وردپرس را نصب کنید. شاید بخواهید بدانید جهت نصب قالب های فروشی و پرمیوم وردپرس باید از چه روشی استفاده کنید. کار خیلی ساده است اگر قالب را خریده اید و فایل زیپ آن را بر روی سیستم دارید باید مراحل زیر را گام به گام جهت نصب قالب وردپرس انجام دهید:

در ابتدا برای این کار وارد پنل مدیریت وردپرس شده و به مسیر نمایش پوسته ها بروید.

در صفحه باز شده بر روی دکمه افزودن پوسته کلیک نمایید.

در این قسمت بر روی بارگذاری پوسته بزنید.

با کلیک بر روی این گزینه بخشی همانند تصویر برای تان باز می شود و شما می توانید فایل زیپ پوسته مورد نظر را انتخاب و بر روی دکمه هم اکنون نصب کن کلیک کنید.

نکته قابل توجه اینکه برخی از قالب های پولی داخل دانلود شده یک فایل زیپ دیگر وجود دارد که قالب در درون آن قرار دارد به همین علت شما ابتدا باید فایل زیپ قالب را از آن خارج کنید و سپس آن را برای نصب در وردپرس انتخاب نمایید.

با کلیک بر روی دکمه هم اکنون نصب کن افزونه آغاز به آپلود شدن می کند که این فرآیند نسبت به حجم فایل افزونه دارد پس از آپلود شدن هم به صورت خودکار نصب شده و شما می توانید آن را فعال کنید.

نصب قالب وردپرس بر روی هاست

در صورتی که به کنترل پنل هاست خود دسترسی دارید به آسانی می توانید قالب مورد نظرتان را بر روی هاست نصب کنید.

برای این کار ابتدا وارد سی پنل شده و در بخش فایل بر روی فایل منیجر کلیک کنید.

سپس به دایرکتوری root وبسایت خود که معمولاً public_html بروید.

 

به مسیر / wp-content / themes /  بروید.

بر روی دکمه آپلود کلیک کرده و فایل زیپ شده قالب مورد نظر را پیدا کنید و آن را در دایرکتوری themes آپلود کنید.

در این مرحله باید فایل های قالب را استخراج کرده که جهت انجام این کار روی فایل راست کلیک و گزینه Extract را انتخاب کنید.

اطمینان یابید که فولدر قالب در دایرکتوری theme قرار دارد.

سپس به داشبورد وردپرس خود دسترسی پیدا کنید و به قسمت نمایش پوسته ها بروید.

قالب جدیدی که آپلود کردید را در آنجا پیدا کرده و آن را فعال کنید.