اگر برای کسب درآمد بیشتر از تجارتی که تازه راه اندازی نموده اید و برای معرفی برند تان در خصوص محصول یا خدماتی که ارائه می دهید از راه تبلیغات در اینترنت و شبکه های اجتماعی مختلف وارد شوید بدون شک سود قابل توجهی به دست خواهید آورد. برای جذب مخاطبان در این فضا شما باید خلاقیت زیادی برای انتشار یک عکس ، ویدئو یا کلیپ تبلیغاتی به خرج دهید تا از دیگر رقبای تان در این زمینه برتری داشته باشید. ویدئو مارکتینگ به عنوان یکی از شیوه های بازاریابی و تبلیغات به حساب می آید که در سال های اخیر به علت تأثیرگذاری بالایی آن مورد توجه بازاریابان و صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. در این مقاله در رابطه با این شیوه بازاریابی و داشتن یک باز خورد موفق از آن مطلب مفید و جامعی را ارائه داده ایم با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : واژه نامه و اصطلاحات موبایل مارکتینگ

تعریف ویدئو مارکتینگ و تاریخچه آن

تعریف ویدئو مارکتینگ و تاریخچه آن

به عنوان یکی از شاخه های بازاریابی اینترنتی می ‌توانید در جریان آن از فیلم و ویدئو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنید. در بازاریابی به سبک ویدئو مارکتینگ بازاریاب ها در پی آن هستند تا با تولید یک فیلم چند دقیقه ‌ای با کیفیت محصول خود را معرفی نمایند و یا خدمات خود را برای مخاطبان در زمینه کسب و کار خود به طور دقیق ارائه دهند.

مواردی که در این بازاریابی ویدئویی پر اهمیت قرار می گیرد شامل معرفی محصول و آموزش نحوه استفاده آن به مشتری ، ارائه نکاتی در رابطه با تعمیر یک محصول یا شبیه یک محصول ، معرفی کلی کسب و کار و ارائه نقاط قوت و ضعف آن ، صحبت در رابطه با نحوه بهره گیری از یک خدمت یا یک ابزار ارائه شده می باشد. به طور کلی بازاریابان در این نوع بازاریابی یک گروه را معرفی کرده که فعالیت های متعددی انجام می دهد.

این نوع شیوه از بازاریابی قدمتی بیشتر از پیدایش اینترنت دارد و تاریخچه آن به خیلی سال های قبل بر می گردد. شرکتی با نام در Bulova سال ۱۹۴۰ میلادی به ساخت یک فیلم تجاری در ایستگاه تلویزیونی نیویورک اقدام نمود و در آن زمان برای تبلیغات خود ۴۲ دلار هزینه کرد و به عنوان اولین روش تبلیغاتی به سبک جدید و با استفاده از محصول شد.

در سال های بعد فیلم های تبلیغاتی با کیفیت بیشتر ساخته شد و اولین تبلیغات در این زمینه توسط کمپانی اپل سال ۱۹۸۴ میلادی بود و بعد از آن کمپانی های معتبری برای ساخت تبلیغات ویدئویی هزینه‌ های زیادی را پرداخت نمودند‌.

امروزه با وجود شبکه‌ های اجتماعی محبوبی همچون یوتیوب بسیاری از شرکت ها کسب و کار خود را در این شبکه به عنوان اصلی ترین ابزار تبلیغاتی ارائه نمودند. در سطح داخلی در کشور ما ایران نیز از طریق سرویس های اشتراک گذاری نظیر آپارات این امر انجام شد که تاریخ ایجاد آن به سال های 1389 برمی ‌گردد.

بیشتر بدانید : نحوه کسب درآمد از آپارات

کسب درآمد با ویدئو مارکتینگ چه مزیت هایی دارد؟

از مهمترین امتیازات و به نوعی بهترین مزیتی که ویدئو های تبلیغاتی دارند این است که کاربر را درگیر خود می ‌کند. در واقع اگر ویدئو تبلیغاتی باکیفیت و خوب ساخته شود و در ۱۰ ثانیه اول برای کاربر جذاب باشد احتمال اینکه تمامی این فیلم را ببینند زیاد است و این بهترین فرصت برای تیم های تبلیغاتی به حساب می آید.

دیگر مزیت های بازاریابی ویدئویی برای کسب درآمد ، استفاده از ویدئو آسان و در عین حال جذاب می باشد. برای نمونه به جای این که کاربر بخواهد وقت خود را از صرف مطالعه در مورد نحوه تعمیر و استفاده از یک کالا در یک دفترچه چندین صفحه  ای بکند با خیال راحت می‌ تواند همزمان هم به آموزش گوش دهد و هم تصاویر آموزشی را مشاهده کنند. علاوه بر این وقتی که برای مطالعه کردن متن نوشتاری صرف می شود بسیار بیشتر از وقتی است که صرف دیدن یک فیلم آموزشی می کنید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

به خاطر سپردن تبلیغات ویدئویی یکی دیگر از مزیت های بازاریابی ویدئوی یا ویدئو مارکتینگ می باشد. به گونه ای که اگر فرد حین تماشای فیلم و مطالعه کتاب بخواهد آن را برای دوستان و آشنایان خود شرح دهد ح معمولاً در توصیف فیلم و شرح جزئیات موفق تر عمل می کند ، در واقع خاصیت فیلم ها به گونه ای است که در حافظه فرد باقی می ماند و از لحاظ احساسی و عاطفی فرد را درگیر می ‌کند.

بازدید بالای کلیپ و ویدئو های موجود در شبکه های اجتماعی در مقایسه با متن های نوشتاری بسیار بیشتر می باشد. اگر سری به یوتیوب بزنید و یا در اینستاگرام میزان بازدید پیج های پر طرفدار را مشاهده کنید ، میلیون ها بازدید کننده در ظرف مدت زمان بسیار کم شاهد خواهید بود که در قالب ویدئو و یا به عنوان کلیپ تبلیغاتی منتشر شده است.

برای مطالعه مقاله نحوه کسب درآمد از یوتیوب بر روی لینک کلیک کنید

نحوه ساخت فیلم در ویدئو مارکتینگ

قبل از اینکه بخواهید یک ویدئوی تبلیغاتی برای کسب و کار خود در داخل شبکه های اجتماعی منتشر کنید ابتدا باید نکاتی را در این باره به ‌خوبی بدانید و با ارائه تکنیک های قوی یک باز خورد خوبی از فیلم تبلیغاتی خود داشته باشید در ادامه به ارائه این نکات و هدف ایجاد کلیپ تبلیغاتی متناسب با کسب و کارتان خواهیم پرداخت.

از آنجایی که ویدئو ها یک‌ بار ساخته می ‌شود و ویرایش و اصلاح آن غیر ممکن است ، مگر آنکه بخواهید مجدد به ساخت یک ویدئو دیگر بپردازید. به سبب همین ویژگی باید در زمان ساخت کلیپ تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بهترین ویدئو را بسازید.

در بازاریابی ویدئویی اختصار مهم است ، یعنی نباید بیش از حد به حواشی و موارد غیرضروری بپردازید تا مخاطب بتواند در یک کلیپ کوتاه پیام را دریافت کند.

وقتی که برای ساخت ویدئو مارکتینگ اختصاص می دهید بیشتر از تولید محتوا های نوشتاری است اما به یاد داشته باشید که تأثیر آن در فضای اینترنت چندین برابر های نوشتاری می باشد.

در انتخاب عنوان مناسب برای فیلم تبلیغاتی خود نهایت دقت را بکنید و تمامی مواردی که بیشترین تأثیر گذاری را بر روی مخاطبان و بازدیدکنندگان دارد بررسی نمایید تا آنها را برای انتشار و دیدن ویدئو ترغیب نمایید.

پس از ساخت باید ویدئو تبلیغاتی خود را در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید و تنها وبسایت کافی نیست.

پیش از آنکه تمامی نکات بالا را در نظر گرفتید ، اقدام به ساخت ویدئو کنید ابتدا با خود فکر کنید که هدفتان از کسب در آمد با این شیوه بازاریابی چیست؟ هدفتان این است دیگران از برندتان آگاه شوند تا از این طریق با مشاهده ویدئو و آشنایی با برند تا آن را شناخته و ارتباط بهتری برقرار کنند ، یا هدفتان افزایش فروش باشد. هم چنین هدف برخی بازاریابان و صاحبان کسب ‌و کار انجام این شیوه بازاریابی را برای بهبود سئو وب سایت تان است تا از این طریق رتبه خوبی در صفحه نتایج موتورهای جستجو بگیرند.

پیشنهاد می شود برای مطالعه مقاله بازاریابی محتوایی چیست؟ وارد لینک شوید

جمع بندی

اهمیت استفاده از ویدئو مارکتینگ این است که فرصتی برای جلب اعتماد مخاطب و تأثیرات قابل توجهی که ویدئو روی افراد به نسبت سایر تبلیغات دارد. علاوه بر این فروش بیشتری از خدمات که تبلیغات برای آن ارائه داده اید یا محصولاتی که تبلیغ نموده اید به دست می آورید و از این طریق مخاطبان خود را تبدیل به مشتریان دائمی و وفادار خواهید کرد. از آنجایی که جذابیت نمایشی ویدئو ها بسیار زیاد است تعاملی میان برند تبلیغ شده ایجاد می شود و این افزایش تعاملات باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وبسایت و برندتان خواهد شد. در بازاریابی ویدئویی شما هیچ گونه محدودیتی در نمایش معرفی محصولات و خدمات خود ندارید و همواره این را به خاطر داشته باشید که با یک ویدئوی خوب ، تقاضای بالا برای خرید محصول و کسب سود قابل توجه امکان پذیر خواهد بود.