امروزه بسیاری از کسب و کارها برای آنکه بتوانند در بازار رقابتی حوزه کاری خود به عنوان یک برند فعال در این عرصه شناخته شوند رو به تولید محتوایی با کیفیت و ارزشمند جهت اشتراک گذاری در وب سایت خود آورده اند. در ابتدا بسیاری از شرکت ها به این روش برای درآمدزایی شک و تردید داشتند و تنها تعداد معدودی از آن ها از این روند برای کسب سود بیشتر تلاش نمودند که در طول زمان به موفقیت هایی نیز دست یافتند. با وجود بازاریابی محتوایی شما می توانید به افراد و مشتریانی که راغب به خرید محصولات شما هستند کمک کنید تا بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرند تا در نهایت از محصولات شما خریداری کنند. در این مقاله راهکار هایی را ارائه خواهیم داد تا بتوانید علاوه بر کسب سود بیشتر با این نوع بازاریابی برند خود را پیروزمندانه تبلیغ و ترویج کنید و مشتریان بیشتری داشته باشید و از این طریق رابطه خود و مشتریان تان را ارتقاء دهید ، با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

مهمترین اصول بازاریابی محتوایی

مهمترین اصول بازاریابی محتوایی افزایش بازدید و ترافیک بیننده و مخاطب در وب سایت ها می باشد‌. شما علاوه بر تولید محتوای با کیفیت متناسب با محصول و خدماتی که ارائه می دهید باید نیاز مشتری با محتوای تولید شده را رفع کنید.

از این رو ابتدا باید بدانید تا مشتری چه می خواهد و چه عاملی باعث می شود تا ترغیب شده و به وب سایت شما مراجعه نماید از محصولات تان خریداری کرده و یا از خدمات تان استفاده نماید. در گذشته بسیاری از وبلاگ ها که مهمترین آنها وبلاگ های شخصی است به درج مطالب با موضوعات شخصی از دل نوشته ها و خاطرات می پرداختند.

اما امروزه کسب و کار ها محتوای آموزنده و مفیدی را با ایجاد وبلاگ در حوزه کسب و کار خود ، توانستند در چشم مشتریان مانند یک کارشناس دیده شوند و از این طریق بازدیدکنندگان وبلاگ خود را بالا برده و آنها را ترغیب به خریداری از محصولاتشان نمایند.

طبق استاندارد های بازاریابی محتوا در ایران و جهان تنها نباید به تولید محتوا پرداخت بلکه در کنار آن باید در عمل به گونه ای باشید که نیاز مشتریان با محتوای تولید شده را رفع نمایید. برای نمونه موتور جستجوگر محبوب گوگل در میان کاربران همواره سعی بر این دارد تا با استفاده از استراتژی هایی که ارائه می دهد مخاطب و کاربر خود را راضی نگه دارد.

برای شناخته شدن کسب و کارتان علاوه بر تولید محتوا شما به یک لوگو و برند طراحی شده احتیاج دارید زیرا این دو مشخصه نشانه ای برای شناخت شما در کشور و سطح جهان است. پس از انتخاب لوگو را می توان راهی مؤثر برای شناخت بیشتر کسب و کارتان دانست.

بیشتر بدانید : بازاریابی جاذبه ای یا درونگرا چیست؟

تأثیر بازاریابی محتوایی بر روی بهینه سازی وب سایت

با رعایت کردن اصول سئو در بازاریابی محتوایی می ‌توانید نتایج بسیار عالی از محتوای تولید شده خود بگیرید. محتوا نویسی برای بهینه سازی وب سایت تأثیر بسیار بالایی در میزان جذب بازدیدکنندگان بیشتر خواهد داشت که هر چه بازدید کننده وب سایت بیشتر باشد امکان تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بسیار خواهد بود.

الگوریتم موتورهای جستجو همواره در حال تغییر هستند ، تا زمانی که شما برای وب سایت خود به صورت مداوم محتوا تولید کنید و با رعایت اصول سئو و به روز کردن محتوا های قرار گرفته داخل سایت در موتورهای جستجو رتبه بالایی تری کسب نمایید. این موضوع موجب دیده شدن بیشتر سایت شما از طریق بهبود سئو می شود. مهمترین مواردی که در اصول سئو برای این نوع بازاریابی مورد توجه قرار می گیرد کلمات کلیدی است.

تأکید و تکرار بیش از حد کلمات کلیدی بپرهیزید و و با تهیه یک لیست از کلمات کلیدی مهم در حوزه کسب و کار خود می ‌توانید برای تولید محتوای خود هدف گذاری کنید و با رعایت چنین شرطی تلاش شما برای بهینه سازی و جذب مشتری نتیجه بخش خواهد بود.

همواره به مسائل فنی سئو توجه داشته باشیم برای نمونه از اینکه صفحات محتوای شما به درستی توسط موتورهای جستجو ایندکس شده اطمینان یابید و برای این کار می توانید از ابزارهای مناسب که گوگل ارائه داده است بهره مند شوید.

برای اینکه محتوا سئو شده داشته باشیم به چند مورد زیر توجه نمایید :

در عنوان مطالب یا سرتیتر حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید.

در متای توضیحات توضیح کوتاهی برای هر مطلب که شامل کلمات کلیدی مورد نظرتان است بنویسید. این مورد در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

برای هر بخش از محتوا که منتشر می کنید یک تگ عنوان لحاظ کنید عنوان چیزی است که موتورهای جستجو برای مشخص کردن موضوع محتوا از آن استفاده می کنند.

مطلب را دسته بندی کنید ؛ از آنجا که اجزای محتوا مختص سئو نیست این کار به شما کمک می کند تا محتوای تان را حول موضوع کلیدی ساماندهی کنید.

بیشتر بخوانید : بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست؟

معرفی مهم ترین مدل ها و ابزار ها برای بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی چیست؟

همانگونه که پیشتر گفتیم در این بازاریابی تنها به محتوا متنی تأکید ندارد ، تصاویر و فیلم نیز می تواند نوعی محتوا به حساب بیاید و برای تولید آنها تنها به ایده های خاص و جالب احتیاج دارید. انتخاب موضوع تولید محتوا آسان است اما ارائه مناسب برای دیده شدن کمی دشوار خواهد بود.

در این مدل از بازاریابی محتوایی با محتوای متنی ، مقالاتی که در وبلاگ سایتتان منتشر می کنید ، کتاب ها و فایل های متنی که برای دانلود می گذارید ، کپشنی که بر روی شبکه‌های اجتماعی می نویسی همگی محتوای متنی محسوب می‌شود.

محتوای صوتی تحت عنوان پادکست که امروزه طرفداران بسیاری دارد نوعی از محتواست که در آن گوینده یا گویندگان موضوعی را بازگو می کنند. سبک زندگی امروزی و مشغله های زیاد موجب شده است افراد وقت کمتری را برای یادگیری داشته باشند و ترجیح می دهند همانگونه که کارهای روزمره می‌دهند پادکست نیز گوش کنند.

مدل های دیگر این نوع بازاریابی تصاویر و اینفوگرافی است که همراه با محتوای متنی به کار برده می شود. این دو مشخصه به جذاب شدن متن تان کمک می کند و از خستگی ذهن جلوگیری می نماید. اینفوگرافی تلفیقی از محتوای متنی و گرافیکی می ‌باشد و از مؤثرترین انواع محتوا ها به حساب می آید که کوتاه، مختصر ولی کاملاً کاربردی است.

ویدیو نیز برای کاربران بسیار جذاب است و امروزه ایجاد ویدیوهای ساده با کمک گوشی‌ های هوشمند چندان دشوار نیست. افراد در شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب و اینستاگرام به شدت به ویدیو علاقه مند هستند. پس با تولید ویدیو های با کیفیت و عالی و انتشار آن از طریق یوتیوب ، اینستاگرام و آپارات می‌توانید مخاطبان زیادی جذب کنید. علاوه بر این انتشار ویدیو در وب سایت موجب بهبود سئو وب سایت تان خواهد شد.

برای مطالعه مقاله استراتژی محتوا چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

بهترین ابزارهای تنظیم استراتژی محتوا نیز شامل :

Feedly

BuzzSumo

Blog Post Headline Analyzer

HubSpot’s Website Grader

Blog idea generator