در گوشی موبایل شما نرم افزارهای مختلفی نصب و اجرا می شوند که به صورت دوره ای احتیاج به بروزرسانی دارد. این اپلیکیشن ها مطابق با درخواست کاربر از طریق وب سایت های مختلف نصب و بر روی گوشی موبایل اجرا می شود. اپلیکیشن ها با وب اپ ها تفاوت زیادی دارند ، اکثر وبسایت هایی که ما به طور روزانه از آنها استفاده می کنیم حداقل یک وب اپلیکیشن یا به وب اپ دارد که تنها توسط یک مرورگر خاص قابلیت استفاده دارند اما بیشتر آنها با هر مرورگری بدون مشکل کار می کند. در رابطه با این وب سرویس اطلاعات جامعی را را ارائه نموده ایم که امیدواریم مفید واقع شود با سایت برتر همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن نوعی وب سرویس به حساب می آید و شامل برنامه های تحت وب می باشد که می توان برای طیف گسترده ای از مصارف طراحی کرد. این برنامه‌ ها برای هر کسی قابل استفاده است و ابعاد و خدماتی که این اپ ها به مخاطبان خود ارائه می دهند با تأکید به این موضوع که آیا می‌ توان آن‌ ها را در زمره یک نرم افزار تحت وب آورد یا خیر بی اثر است.

در واقع از یک ماشین حساب معمولی تا یک بازی سنگین اینترنتی همه جزء وب اپ ها به حساب می آید. این سرویس ترکیبی از وب سایت و اپلیکیشن می باشد و نرم ‌افزاری است که از طریق مرورگر و با استفاده از شبکه های محلی یا اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.

تنها از طریق وب قابل اجرا هستند و با تمرکز به عملکرد و کارکرد محتوای وپ اپ ها چندان حائز اهمیت نمی باشد و همواره پر محتوا نیستند. سرویس جیمیل یکی از وب اپ های معروف است که امکان دسترسی به اطلاعات کسب و کارها را از هر مکان و هر زمان از شبانه روز برای کاربران اینترنتی فراهم می آورد.

از دیگر نمونه‌های قدرتمند وب اپ می ‌توان به وبمستر گوگل اشاره نمود که داده های بسیار ریز و متفاوتی را از سایت ها جمع‌ آوری می ‌کند و با تجزیه و تحلیل اطلاعات بسیار ارزشمند آن را به صاحبان سایت ارائه می دهد. از این طریق صاحبان وب سایت با مطالعه اطلاعات به استقبال از صفحات پربازدید ، کلمات کلیدی ، موقعیت مکانی بازدیدکنندگان و … از آنها به صورت بهینه استفاده می کند و از این طریق درآمدهای بیشتری را کسب می نمایند.

بیشتر بدانید : آشنایی با اپلیکیشن ووکامرس موبایل

هدف و دلیل استفاده از وب اپلیکیشن ها چیست؟

هدف و دلیل استفاده از وب اپلیکیشن ها چیست؟

هدف گوگل از ارائه این طرح بی ‌نظیر این است که کاربران از طریق اپلیکیشن تحت وب دارای یک وب سایتی شوند که کارکرد آن کاملاً شبیه به اپلیکیشن است.

به طور کلی وب اپلیکیشن ها برنامه یا نرم افزاری است که با استفاده از مرورگرها و از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار می ‌گیرد. نرم افزار های وب با قرارگیری بر روی یک سرور این امکان را به کاربر می دهد از طریق آی پی یا آدرس وب سایت به بخش های مختلف وب اپ دسترسی داشته باشند.

این نرم افزار کاربردی بعد از بررسی و تجزیه تحلیل یک مجموعه و مشخص کردن جزئی و دقیق نقشه ها عملکردها و روال ها برای آن مجموعه طراحی می شود و در شبکه‌ های داخلی و اینترنت قابل ارائه است.

در واقع با توجه به نیاز وب اپ به شناخت مجموعه ، تجزیه و تحلیل ، طراحی و پیاده سازی آن به زمان بیشتری احتیاج دارد و هزینه بیشتری هم صرف می ‌شود. در رابطه با تفاوت وب اپ و با وب سایت نظرات متعدد و متناقضی وجود دارد که اغلب شناسایی صحیح آن را دچار مشکل می ‌کند در اینجا یک مثال برای فهم بهتر میزنیم :

تصور کنید یک پزشک وب سایتی دارد که یک سری داده را از کاربر دریافت می‌ کند و سپس یک سری خدمات را به آنها می دهد به گونه ای که کاربر پس از ثبت نام در سایت می تواند سؤالات پزشکی خود را بپرسد و پزشک نیز جواب دهد. پس از مدتی پزشک اطلاعات بیماران و کاربران وب سایت را با طراحی یک وب سرویس می تواند به تجزیه و تحلیل این اطلاعات بپردازد و از طریق سن ، جنسیت ، موقعیت مکانی ، زندگی بیماران و مشکلاتی که داشته اند در سایت به شناخت بیماری و روش های درمان بهینه ‌تر برسد.

بیشتر بخوانید : گوگل ادموب و شرط جدید آن برای اپلیکیشن ها

فرق وب اپلیکیشن با اپلیکیشن موبایل

واژه اپلیکیشن چندین سال پیش یک واژه نا مفهوم در زندگی روزمره ما بود که کارایی چندانی نداشت اما امروزه زندگی بدون اپلیکیشن خیلی دشوار خواهد بود. اکثر ما در طول روز از اپلیکیشن‌ های مختلفی جهت اهداف گوناگونی استفاده می کنیمو در واقع دنیای فناوری هر روزه محصولات جدیدی به بازار ارائه می دهد که نام و تعریف خاص خود را دارد. وب اپلیکیشن و اپلیکیشن موبایل هر دو مفهومی بسیار نزدیک هستند که با توجه به مشخصه های زیر با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

اپلیکیشن موبایل یا اپ موبایل از طریق متخصصان طراحی و ارائه شده است که بر روی موبایل و دستگاه ‌های موبایلی اجرا می شود. این ابزار بسیار ساده و با ساختار قابل فهم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در برنامه نویسی و در طراحی آن تمامی جوانب رعایت شده است.

برای دریافت اپ موبایل شما باید به سرویس اینترنتی دسترسی داشته باشید. علاوه بر این دامنه استفاده از اپ موبایل بسیار گسترده است و در موارد مختلف مثل بازی ، تجاری ، آموزشی ،سرگرمی ، گردشگری ، سلامت ، تناسب اندام ، شبکه های اجتماعی ، پزشکی و …. کاربرد دارد.

وب اپ نیز کاربرد بسیار گسترده ای دارد اما در موارد به خصوص از آن استفاده می شود. طراحی ، توسعه و پیاده سازی وب اپ ها هزینه بیشتری نسبت به اپ موبایل دارد و در موارد اختصاصی تولید و اجرا می گردد. کاربران وب اپ ها کمپانی ها و سازمان ها هستند که از جمله مهمترین کاربرد های آن می توان به پیاده سازی نرم افزارهای تحت وب و یکپارچه در بستر موبایل و اینترنت اشاره نمود.

نتیجه گیری

در مجموع هر دو این نرم افزارها ، ابزارهای بسیار قدرتمند و سودمندی اند که به علل مختلف مورد استفاده کاربران قرار می گیرد و هیچ یک از آنها بر دیگری ارجحیت ندارد. نقطه تمایز آن ها نیازی است که کاربر از هر یک از این نرم افزارها دارد. این امکان وجود دارد که شما در یک پروژه به طراحی وب و در پروژه ای دیگر به پیاده سازی برنامه در بستر تلفن هوشمند و طراحی اپ موبایل نیاز داشته باشید.

از جمله مهمترین مزایای وب اپ دسترسی بدون محدودیت زمانی و مکانی است که برای بسیاری از کارکنان ، شرکت ها و سازمان ها یک امر ضروری برای دسترسی به اطلاعات شرکت در اسرع وقت می باشد. Web app از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و در بازیابی اطلاعات شما دارای مهارت بالایی است. سرعت ، دقت و عملکرد عالی ، حجم کم و سرعت استفاده بالا ، نمایش استاندارد بر روی دستگاه های مختلف ، قابلیت خوب اجرا بدون احتیاج به نرم افزارهای جانبی ، امنیت بالای آن و همچنین قابلیت طراحی به زبان های مختلف برنامه نویسی از دیگر امکانات این نرم افزار قدرتمند می باشد.