گوگل ادموب پلتفرمی برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن ها می باشد و شما را در توسعه کسب و کار و تجارت تان یاری می کند. با استفاده از قابلیت های رایگانی که ادموب در اختیار سازندگان اپلیکیشن ها و کاربران قرار می‌ دهد می‌ توانند به یک روش آسان کسب درآمد کنند. ادموب به عنوان یک شرکت تبلیغاتی در زمینه تبلیغات در تلفن های همراه که مالکیت آن برعهده گوگل است فعالیت می کند و یک موقعیت سودمند برای کاربران ، تبلیغ کنندگان و سازندگان اپلیکیشن ها به حساب می آید. با استفاده از قوانین و مقررات جدیدی که Admob برای اپلیکیشن ها وضع نموده است روش کسب در آمد در این پلتفرم از گوگل دستخوش تغییراتی شده است. در رابطه با شرط جدید ادموب و راه های تبلیغات از این طریق در اپلیکیشن ها اطلاعات جامعی ارائه خواهیم داد با ما تا انتهای مقاله از سایت برتر همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

گوگل ادموب چیست و چه مزایایی دارد؟

گوگل Admob به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین شبکه‌ های تبلیغات جهانی با میلیون ها تبلیغ کننده کار می کند. با وجود این قابلیت برای نمایش تبلیغات اپلیکشن تان برندهای بزرگ و معتبر جهانی و یا محبوب ترین استارت آپ ها با یکدیگر رقابت خواهند شد و این تبلیغات با بازدید های زیاد موجب کسب درآمد و سود آوری برای تان خواهد بود.

از فرمت های گوگل ادموب نظیر Rewarded و Native ads علاوه بر کسب درآمد می ‌توانید از تعامل بیشتر کاربران با اپلیکیشن نیز بهره مند شوید. در فرمت تبلیغاتی پاداش به ازای دیدن هر تبلیغ می توان جوایز درون‌ برنامه ای دریافت کنید که این فرمت بیشتر در بازی‌ های آنلاین مرسوم است. در فرمت همسان فرمت تبلیغاتی می‌تواند به صورت سفارشی تنظیم و ساخته شود و شبیه بخشی از خود اپلیکیشن دیده شود.

سیستم پیشرفته و اتوماتیک Admob در مدیریت نمایش تبلیغات در اپلیکیشن شما از هدر رفتن وقت تان برای کسب درآمد از اپلیکیشن تان جلوگیری می کند. همچنین امکان استفاده از درآمد کسب شده جهت تبلیغات نصب اپلیکیشن در گوگل پلی و سایر شبکه های تبلیغاتی گوگل فراهم می شود.

این امکان برای تان به وجود می‌ آید تا با فیلتر کردن و انتخاب نمایش تبلیغات در موضوع و دسته بندی مرتبط با موضوع اپلیکیشن تان راهی سودآور را انتخاب نمایید. ادموب با توجه به ارتباط با چندین شبکه تبلیغاتی مثل تبلیغات بنری ، یوتیوب و تبلیغات نصب اپلیکیشن موجب می شود یک رقابتی برای نمایش تبلیغات توسط متقاضیان و تبلیغات در اپلیکیشن شما به وجود بیاید. در نتیجه این رقابت همچنان موجب کسب بالاترین درآمد برای تان خواهد شد.

بیشتر بخوانبد : گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟

عملکرد گوگل ادموب به چه صورت است؟

عملکرد گوگل ادموب به چه صورت است؟

این ابزار کاربردی شرکت گوگل که از طریق آن توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل می توانند درآمدزایی کنند به این صورت کار می‌ کند که بعد از دریافت مبلغی از تبلیغ کنندگان کالاهای آنها را در گوشی‌ های موبایل تبلیغ می کند و در ازای این کار خود گوگل هزینه ‌ای را به توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز می ‌پردازد.

بسیار از شما تجربه این را داشته اید که حین کار کردن با ابزارهای مختلف تبلیغات آنلاین برای تان نشان داده می شود ، این امر به خصوص زمانی که شما مشغول بازی های آنلاین هستید وجود دارد. این تبلیغات همان هایی است که برای قرار گرفتن در اپلیکیشن های مختلف باید پرداخت نمایید.

برای بررسی و آنالیز رفتار مخاطبان حین تماشای تبلیغات می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس بهره مند شوید. همچنین سیستم عامل    ios و اندروید و موتورهای بازی ‌ساز Cocos و Unity توسط گوگل ادموب پشتیبانی می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده از طرف گوگل ماهانه تبلیغاتی به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد در این سرویس نمایش داده می شود.

برای بسیاری از کاربران این سؤال پیش می آید که نمایش تبلیغات چه اهمیتی دارد. همانگونه که در این مقاله و مقال های پیشین در در رابطه با روش های کسب درآمد صحبت نمودیم نمایش آگهی های تبلیغاتی به کاربران اپلیکیشن و به توسعه دهندگان کمک می کند تا یک منبع درآمد مناسب داشته باشند و بدون دغدغه های مالی بر روی ارتقاء اپلیکیشن خود تمرکز کنند.

از طرف دیگر تبلیغ کنندگان به مشتریان جدیدی دست پیدا می‌کنند و کاربران با مجموعه ای آشنا می شوند که ممکن است به محصول و خدمات آنها نیاز داشته باشند. در نتیجه نمایش تبلیغات در اپلیکیشن ها بسیار مهم است و در مجموع برای تبلیغ کنندگان ، کاربران و توسعه دهندگان یک عمل سودمند به حساب می ‌آید.

بیشتر بدانید : گوگل آنالیتیکس چیست؟

شرط جدید گوگل ادموب برای اپلیکیشن ها چیست؟

شرط جدید گوگل ادموب برای اپلیکیشن ها چیست؟

حال که با گوگل ادموب ، مزیت ها و کارایی آنها در این مقاله آشنا شده اید به این سؤال بسیاری از دنبال کنندگان این مقاله در رابطه با شرط جدید ادموب برای اپلیکیشن ها پاسخ دمی هیم:

با توجه به قوانین جدید ، تمامی اپلیکیشن های که پس از ماه پنجم سال ۲۰۲۱ میلادی به ادموب  اضافه می شوند ، ابتدا وارد مرحله بررسی گوگل خواهند شد و در این فرآیند تازه که ابزار پیش گرفته است جهت مشاهده بهتر تبلیغات و تعیین کردن محل انتشار اپ ها  کلیه اپ های جدید که هدف درآمد زایی از طریق این پلتفرم را دارند ابتدا در یکی از اپ استور ها باید مورد تأیید ادموب شده باشند. در حین فرآیند بررسی امکان دارد اپ ها در حین خدمت رسانی برای تبلیغ محدودیت‌هایی را تجربه کنند. فرآیند بررسی اپ ها معمولاً میان ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می ‌کشد مگر در موارد خاص امکان دارد زمان بیشتری نیاز باشد.

این فرآیند بررسی برای دیگر افرادی که قبل از ماه می میلادی به ادموب افزوده شده به مرور تا پایان سال ۲۰۲۱ انجام می‌ شود. در صورتی که صاحب اپلیکیشن هستید و می خواهید از این طریق کسب درآمد کنید تا قبل از پایان سال جاری میلادی فرصت خواهید داشت تا با این شرایط اپلیکیشن خود را به روز کنید و برای آنکه در کارتان وقفه ایجاد نشود هر چه سریعتر اقدام به انجام این کار نمایید.

اپ استور هایی که تحت پشتیبانی این ابزار کاربردی گوگل می باشد شامل Google Play Store ، Samsung Galaxy Store ،  Xiaomi GetApps ، OPPO App Market ، VIVO App Store و Amazon Appstore.

سؤالات متداول در رابطه با ادموب

آیا برای کسب درآمد از ادموب امکان ورود بدون اپلیکیشن وجود دارد؟

شرط لازم برای ایجاد کسب درآمد از ادموب وجود اپلیکیشن و آپلود آن از طریق فروشگاه های تحت پشتیبانی نظیر گوگل پلی و اپ استور می باشد. پس بدون داشتن اپلیکیشن امکان کسب درآمد از این طریق برای کاربران وجود نخواهد داشت.

چه شرایطی لازم است تا بتوانیم از گوگل ادموب استفاده کنیم؟

تنها اپلیکیشن های ثبت شده در گوگل پلی و اپ استور اپل امکان ثبت شدن در ادموب را دارند. طبق قوانین ذکر شده در مقاله تحت عنوان شرط جدید ادومب برای اپلیکیشن ها از طریق این قوانین می ‌توانید پس از تأیید گوگل تبلیغات خود را انجام دهید.

هر چه نرخ تعامل بیشتری داشته باشید و کاربران با کیفیتی به اپلیکیشن شما ما سر بزنند مورد اهمیت ادموب واقع می شوید زیرا این ابزار به برنامه سر می زند و تعاملات شما را مورد بررسی قرار می‌دهد به همین علت لازم است تا ساختار درستی داشته باشید از این طریق تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان به ارمغان آورید.

علاوه بر نرخ تعامل بالا ، میزان تعداد دانلود و نصب فعال نیز مورد توجه مردم قرار می گیرد.میزان رضایت کاربران از نصب اپلیکیشن ما از طریق امتیازات و نظراتی که در گوگل پلی و اپ استور به برنامه شما داده می شود تعیین می گردد.

نحوه قیمت‌ گذاری در ادموب به چه صورت است؟

شیوه های قیمت گذاری متعددی جهت کسب درآمد از این ابزار کاربردی گوگل وجود دارد. استراتژی های قیمت گذاری ادموب شامل :

در ازای هر کلیک بر روی تبلیغ (CPC) یک دلار

در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید (CPM) یک دلار

به ازای هر تعامل در اپلیکیشن (CPE) مثل اولین خرید در اپلیکیشن یک دلار

از طریق دو استراتژی اول بیشترین میزان کسب در آمد انجام می شود.