امروزه اکثر افراد کارها و فعالیت های روزانه خود را با استفاده از موبایل و اپلیکیشن های مختلف انجام می دهند. به سبب همین امر توسعه‌ دهندگان اپلیکیشن ، کاربران و صاحبان کسب و کار همواره برای تبلیغات موبایلی خود و کسب درآمد از این طریق حتماً باید با واژه نامه و اصطلاحات موبایل مارکتینگ آشنایی داشته باشند تا از این طریق بتوانند سود قابل توجهی از تبلیغات خود در اپلیکیشن های موبایلی به دست آورند. در واقع با مطالعه این واژه نامه تبلیغ دهندگان در صورت مواجه شدن با اصلاحات در منابع مختلف دچار ابهام نمی‌ شوند و با آگاهی از این واژه نامه ها هم ردیف تبلیغ دهندگان بین المللی دانش حرفه‌ ای خود را ارتقاء می بخشند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

فرق واژه نامه موبایل مارکتینگ و واژه نامه دیجیتال مارکتینگ

در واژه نامه موبایل مارکتینگ تمرکز بر روی بازاریابی موبایلی و دغدغه‌ های احتمالی اهالی صنعت اپلیکیشن های موبایل می باشد که از طریق بازاریابی در اپلیکیشن های مختلف دارند و کسب و کار خود را می خواهند به کاربرانی که از اپلیکیشنی در حوزه کاری شما استفاده می کنند معرفی نمایند.

در مقابل اصلاحات و واژه ‌نامه دیجیتال مارکتینگ است که برای دیجیتال مارکتر ها تازه وارد بسیار اهمیت دارد چرا که با یادگیری آن بهتر می توانند این امر را درک کنند. در واقع آگاهی از واژه نامه و اصلاحات در دنیای مارکتینگ باعث می شود تا با تمامی اصلاحاتی که در دنیای بازار دیجیتالی با آن روبرو هستید آشنا شوید.

برای فهم بهتر مثالی را بیان می کنیم ، فرض کنید که می خواهید یک زبان جدید را بیاموزید پس ابتدایی ترین وسیله ای که به آن احتیاج خواهید داشت یک دیکشنری یا همان واژه نامه می باشد. از طریق دیکشنری میتوانید کلماتی که در متن می بینید را داخل کتاب پیدا کنید و از این طریق جملات را به یکدیگر وصل نمایید.

یادگیری بازاریابی دیجیتالی نیز دقیقاً مثل یادگیری یک زبان جدید است که اصطلاحات تخصصی خاص خودش را دارد و در صورتی که معنای آن را ندانید مجبور خواهید شد حین خواندن مطالب چندین تب دیگر در مرورگر باز کنید تا گوگل به دنبال واژه ناشناخته تان بگردد ، این باعث می ‌شود شما در این عرصه دلسرد شوید ، اعتماد به نفس خود را از دست دهید و از همه مهمتر وقت زیادی را صرف نمایید.

بیشتر بدانید : گوگل ادموب و شرط جدید آن برای اپلیکیشن ها

با اصطلاحات و واژه نامه موبایل مارکتینگ برای چه افرادی ضروری است؟

فرق واژه نامه موبایل مارکتینگ و واژه نامه دیجیتال مارکتینگ

برای تمامی افرادی که سعی در رشد کسب و کار خود با تمرکز بر اپلیکیشن ها و تبلیغات موبایلی دارند این اصلاحات و واژه نامه ها مفید می باشد. مخاطب هدف این واژه ‌نامه تبلیغ دهندگان ، صاحبان اپلیکیشن و دیجیتال مارکترها هستند.

اشخاصی که به تازگی وارد این عرصه شده و کسانی که مدتی طولانی در طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی موبایلی مشغول هستند نیز می توانند از این واژه نامه بهره‌ مند شود. موبایل مارکتینگ دارای واژه ها و اصطلاحات تخصصی است  که متخصصان این حوزه باید از آن آگاه باشند تا از این طریق بتوانند در زمینه تبلیغات کسب و کار خود و یا معرفی برند شان در مقابل چشم مخاطبان هدف داخل وب سایت های معتبر ایرانی اجرا نمایند و فروش خود را چندین برابر کنند.

در واقع موبایل به عنوان یک بخش جدا نشدنی از زندگی این روزهایم در همین لحظه و ساعت می‌تواند با یک قابلیت و امکان جدید همه را شگفت زده کند. پس بسیار مهم است تا علاوه بر آشنایی با واژه نامه و اصلاحات در دنیای بازاریابی دیجیتال به گسترش کسب و کار خود در دنیای تبلیغات موبایلی بپردازیم و با اصطلاحات پرکاربرد در این زمینه به طور کامل آشنا شویم. در ادامه فهرستی از مهم ترین واژه نامه ها و اصلاحات را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید : تکنولوژی ویپ و مزیت های آن

بخش اول واژه نامه و اصطلاحات موبایل مارکتینگ

Ad Extensions

معادل فارسی این واژه نامه نرخ تبدیل ؛ از طریق آن می ‌توانید اطلاعات اضافی را جهت تبلیغ در گوگل ادوردز قرار دهید تا تبلیغ دهنده در نمایش تبلیغ از آن استفاده کند. این اطلاعات شامل قیمت ، آدرس ، دانلود اپلیکیشن ، لینک سایت و خلاصه‌ ای از کسب و کارتان است.

AD Network

معادل فارسی شبکه تبلیغاتی آنلاین ؛ یک شبکه یا گروه تبلیغاتی به حساب می آید که میان تبلیغ دهندگان و نمایش دهندگان ارتباط برقرار می کند.

Adwords

معادل فارسی این واژه در موبایل مارکتینگ کلمات کلیدی پیشنهادی است. یک سرویس گوگلی برای تبلیغات کلمات کلیدی در نتایج جستجو گر گوگل به حساب می آید. در واقع شما برای اینکه در نتایج گوگل رتبه های اول را به خود اختصاص دهید به گوگل هزینه می پردازید و در مقابل در نتایج به عنوان یک گزینه پیشنهادی نمایش داده می شوید. این سرویس در ابتدا به نام گوگل ادوردز فعالیت داشته است.

Backlink

معادل فارسی این واژه بک لینک می باشد و شامل تمام بک لینک هایی است که از وب سایت های دیگر دریافت می کنید و با لینک هایی که میان صفحات داخلی وب سایت خودتان ایجاد می کنید فرق دارد ، لینکی است که شما از سایت های دیگر می گیرید.

Bookmark

معادل فارسی نشانک یا همان بوک مارک است که با علامت گذاری یک آدرس اینترنتی در مرورگر می توانید تا با مراجعه مجدد به آن آدرس اینترنتی به راحتی و سریع به آن دسترسی پیدا کنید. در روی مرورگر بوکمارک میتوانید صفحات مورد علاقه تان را قرار دهید.

Black Hat seo

معادل فارسی این واژه سئو کلا سیاه می باشد که از این طریق سئو کار موتورهای جستجوگر را دور میزند تا در زمان کمتری در دتبه اول قرار بگیرد. بلک هک یا کلا سیاه با شناسایی توسط موتورهای جستجوگر ممکن است جریمه سنگینی را متحمل شما نماید.

آشنایی با بخش دوم واژه نامه و اصطلاحات موبایل مارکتینگ

CMS

این واژه معادل فارسی سیستم مدیریت محتوا می باشد که بسیاری از افرادی که در زمینه پشتیبانی سئو و تولید محتوا فعالیت می کنند با آن آشنایی دارند. این نرم افزار امکان سازماندهی محتوا یک سایت اینترنتی را در اختیار شما قرار می دهد. از سیستم مدیریت محتوا های محبوب می توان به وردپرس ، جوملا ، مجنتو اشاره نمود. از طریق این نرم افزار بدون دانش برنامه نویسی و طراحی سایت امکان ایجاد یک وب سایت حرفه ای وجود دارد.

Crawler

خزنده معادل فارسی کراول ؛ کراولر یا خزنده ها مسئول خزیدن در اینترنت و جمع آوری اطلاعات را دارند. گوگل از خزنده ها جهت یافتن صفحات جدید اینترنت و تشخیص و تغییرات در صفحات قدیمی استفاده می کنند که به عنوان ربات یا عنکبوت نیز شناخته می شود.

DNS

معادل فارسی سرویس نام دامنه و واژه کامل آن Domain Name Service در موبایل مارکتینگ می باشد و از این طریق نام دامنه را به آدرس IP تبدیل می کند. هر بار که کاربر وب سایت را باز می کند به کمک DNS یک پیام مشخص توسط مرورگر شما دنبال شده و سایت مدنظر دانلود می شود.

Erorr 404

معادل فارسی خطای ۴۰۴ یا همان ارور ۴۰۴ می باشد و در واقع اروری است که در طراحی سایت هنگامی که آدرس صفحه موجود نباشد به مخاطب نمایش داده می شود. صفحات حذف شده و لینک های اشتباه به این صفحه ارجاع داده می شود.

Feed

فید معادل فارسی خوراک به اطلاعاتی گفته می ‌شود که برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه مقالات و اخبار یک سایت را می توانید به صورت اتوماتیک دریافت کرده یا در سایت خود نمایش بگذارید.

FTP

پروتکل انتقال فایل معادل فارسی آن است که جهت انتقال فایل ها میان چند کامپیوتر در یک شبکه استفاده می شود.

بخش سوم واژه ‌نامه و اصلاحات موبایل‌ مارکتینگ

Google penalty

معادل فارسی پنالتی گوگل ؛ به وب سایت هایی که قوانین گوگل را زیر پا بگذارند سعی در گمراهی گوگل دارند دچار پنالتی و جریمه گوگل خواهند شد.

Google Dance

گوگل دنس معادل فارسی الگوریتم رقص گوگل است. به عنوان یک سئو کار شاید تجربه داشته باشید که نتایج جستجوی کلمه کلیدی مداوم در حال جابجایی تغییر است. این کار وظیفه الگوریتم رقص گوگل است که با یافتن بهترین پیشنهاد نتایج را جابجا تا بهترین نتیجه را تشخیص دهد.

Homepage

معادل فارسی پیج صفحه اصلی ، دقیقاً به همان صفحه گفته می ‌شود که بلافاصله بعد از وارد کردن آدرس سایت وارد آن می شوید.

Hangout

معادل فارسی پاتوق ، ابزاری از گوگل است که می توانید تماس های ویدیویی و کنفرانس ویدیویی ۱۰ نفره را از این طریق ایجاد نمایید.

IP Address

معادل فارسی آدرس آی پی و مخفف عبارت Internet Protocol که یک سری عدد منحصر به فرد بوده که به واسطه نقطه از یکدیگر جدا می شوند. هر کامپیوتر یک آدرس دارد که آن را در شبکه اینترنت قابل دسترس می نماید.

Index

ایدنکس یا ایندکس شدن ، این اصلاحات شما به فرآیندی گفته می ‌شود که از طریق موتورهای جستجو نظیر گوگل صفحه سایت شما مورد بررسی قرار می گیرد و به اصطلاح ایندکس می شود. این فرآیند توسط خزنده ها و ربات های موتور جستجو انجام شده که باعث می ‌شود تا صفحات آن دیده شده و در نتایج بالا بیاید.

Keyword

معادل فارسی کلمه کلیدی و به معنای مفهوم یا موضوع اصلی محتوا است. با جستجو کلمات کلیدی توسط کاربران می توانند وارد سایت شما شوند استفاده از کلمات کلیدی ترند می تواند در دیده شدن وب سایت شما و بهبود سئو سایت تأثیر گذار باشد.

Link Building

معادل فارسی لینک سازی ؛ مجموعه ای از فعالیت هایی است که برای دریافت لینک از وب سایت های دیگر انجام می شود. وبلاگ ، توزیع محتوا در شبکه‌ های اجتماعی ، ریپورتاژ و بسیاری از روش‌هایی که وجود دارد.