هکر و یا همان رخنه گر یک متخصص رایانه است که از دانش و اطلاعات خود برای دستیابی به اطلاعات و یا نفوذ به یک سامانه رایانه ای از روش های مجرمانه و غیر قانونی استفاده می کند. هکر ها انواع مختلفی دارند مانند هکر های کلاه سیاه ، کلاه سفید ، کلاه خاکستری ، هکر دولتی و … که هر کدام از آن ها با داشتن خصوصیات متفاوت و منحصر به فرد در این دسته بندی ها قرار گرفته اند. با وجود پیشرفته تر شدن تکنولوژی و آنلاین شدن بسیاری از کارها همچنین پیدایش روش های نوین هک و ابزار های مختلف باعث شده تا امنیت در فضای مجازی با چالش های بزرگی که هکر ها برای ما می سازند روبه رو شویم. ما امروز در سایت برتر به معرفی یک دسته از هکر ها و بررسی حملات مختلف بین سایر کشور ها می پردازیم.

بیشتر بدانید : پایتون (Python) چیست؟

هکر دولتی کیست و چه کاری می کند؟

زمانی که از هکر ها صحبت می کنیم مشخصاً منظور ما انسان است اما در پروسه هک ابزار هایی که یک هکر استفاده می کند در واقع به سیستم تزریق می شوند در این صورت آن برنامه مخرب را ربات می نامیم.

هکر ها به طور کلی اهداف مختلفی دارند هکر های کلاه سیاه با نفوذ و تخریب سیستم ها درصدد اخاذی کردن پول و یا تخریب یک سایت این کار را می کنند ، هکر های کلاه سفید به منظور ارتقای امنیت سیستم ها تلاش می کنند و به هکر های قانونمند هم شهرت دارند ، هکر های کلاه خاکستری هکر هایی هستند که نه خوب هستند و نه بد آنها کنجکاو هایی هستند که بدون اجازه از مالک سیستم اقدام به نفوذ می کنند اما در صورت پیدا کردن ایراد و مشکل در سیستم به مالک آن هشدار داده و چیزی را تخریب نمی کند اما چون نفوذ صورت گرفته این هکر ها هم به عنوان مجرم شناخته می شوند.

هکر دولتی می تواند جزء هر سه گروه باشد اما هیچ گونه منفعتی برای خود ندارد و کاملاً در اختیار ارتش سایبری یک کشور قرار دارد و به منظور ایجاد امنیت در سیستم های سایبری کشور و همچنین تخریب سیستم های دشمن در زمان جنگ سایبری و همینطور مقابله با انواع حمله های سایبری به سیستم های مهم یک کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

با پیشرفته تر شدن جوامع و همینطور اینترنت جنگ های بین کشور از جنگ گرم وارد جنگ سرد شده و از همین رو استخدام هکر های نخبه برای حفاظت از مرز های سایبری یک کشور از مهم ترین اقدامات لازم برای دولت است. در دنیایی که تمام کار ها به سمت انلاین شدن پیش میرود وجود یک هکر که بتوان از سیستم های دفاعی کشور محافظت کند و پاسخ حمله ها را بدهد بسیار واجب است

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

آشنایی با حمله هکر دولتی اسرائیل به مواضع ایران

هکر دولتی کیست و چه کاری می کند؟

روز های اول مهرماه بود که نام این ویروس به سرعت سر زبان ها افتاد. پیش از آن کارشناسان فناوری اطلاعات و فعالان مجازی با آن آشنا شده بودند. در تیرماه گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد که سیستم های صنعتی هسته ای ایران به این کرم جاسوسی آلوده شده است و که احتمالا اطلاعات بسیار زیاد و محرمانه ای را از ایران به سرقت برده است.

در سال 2010 در ماه ژوئن تاسیسات هسته ای ایران در نطنز مورد حمله یک بد افزار به نام استاکس نت قرار گرفت. طبق تحقیقات انجام شده استاکس نت توسط اسرائیل و با کمک امریکا طراحی شده بود که نزدیک به هزار گریزانه ی موجود در تاسیسات اتمی ایران را نابود کرده و باعث عقب افتادن 2 ساله ایران در برنامه های اتمی خود شد.

این ویروس طوری طراحی شده بود که توانایی آلودگی 60 هزار رایانه را داشت اما دولت ایران اعلام کرد که روش مقابله با این ویروس را پیدا کرده و اجازه نداده تا آسیب های زیادی را به تاسیسات ایران بزند. استاکس نت دارای کدی بلند و پیچیده بود که برای کشف آسیب پذیری ویندوز های مایکروسافت ساخته شده بود.

این ویروس از طریق USB پخش شد و هدفش فقط یکی از نیروگاه های هسته ای ایران بود اگر چه فقط قرار بود که یک نیروگاه را درگیر کند اما استاکس نت در این تأسیسات هسته ای متوقف نشد و پیش از اینکه یک تحلیل گر آن را در ماه ژوئن 2010 کشف کند کامپیوتر های سراسر آسیا را آلوده کرده بود.

بیشتر بخوانید : هکر کلاه سیاه چیست؟

برترین کشور های دارای بیشترین هکر دولتی و مخرب

شاید بسیار هم دور از ذهن نباشد که چین را در رتبه نخست این لیست قرار دهیم، چرا که از هر شخص حرفه ای در زمینه سایبری که سؤال کنید چین را معرفی خواهد کرد.

چینی ها برای اینکه بتواند برتری خود را نسبت به سایر کشور های جهان در زمینه امنیت سایبری ثابت کند آن را به عنوان یک فرهنگ در بین جوانان خود ترویج می کنند که در نتیجه سواد رسانه ای بسیار خوبی در میان جوانان تحصیل کرده ی این کشور شکل گرفته است اما این مسئله باعث شده تا از سویی دیگر جرائم سایبری در چین به طور چشمگیری افزایش پیدا کند، حدود 42 درصد از حملات سایبری در دنیا از چین شروع می شود!

در رتبه دوم ایالات متحده امریکا قرار دارد در سال های ریاست جمهوری باراک اوباما او در اجلاس سران گروه 20 اعلام کرده بود که امریکا دارای بزرگترین و بهترین زرادخانه ی سایبری در دنیا است.

اما با توجه به حملات مختلف که مبدا از امریکا می باشد این حرف چندان گزاف به نظر نمی رسد. امریکا مسئولیت حدود 10 درصد از حملات سایبری در دنیا را بر عهده گرفته و باید توجه داشت که بسیاری از هکر دولتی این کشور از هکرهای شناخته شده و گم نام تشکیل شده است.