با پیشرفته شدن تکنولوژی و همچنین به روز شدن جوامع بیشتر کار ها به سمت و سوی انجام کار ها به صورت اینترنتی رفته است. اگر شما هم جزء کسانی هستید که از اینترنت به صورت مداوم استفاده می کنید به احتمال زیاد اسم هکر های کلاه سیاه به گوشتان خورده است. با آنلاین شدن تمام کار ها همیشه نگرانی از لو رفتن اطلاعات و یا همان هک شدن باعث بروز ترس های زیادی در ما می شود. هکر های کلاه سیاه یکی از خطرهای دنیای آنلاین می باشد و می توان گفت اصلی ترین خطر در دنیای دیجیتال است. ما امروز در سایت برتر به آشنایی و همینطور معرفی چند هکر کلاه سیاه می پردازیم.

بیشتر بدانید : سئو کلاه سیاه چیست؟

هکر کلاه سیاه کیست؟

هکر های کلاه سیاه در واقع نقطه مقابل هکر های کلاه سفید هستید این هکر ها تمام کار های مخرب خود را فقط برای منفعت شخصی انجام می دهند. دوران اوج هکر های کلاه سیاه را می توان در دهه ی 80 میلادی در زمانی که تازه سیستم های کامپیوتری در حال گسترش بودند نامید.

در دوره ای مشخw این هکر ها توانستند با نفوذ به سیستم های مختلف به پول بسیار زیادی برسند اما محققان امروزی معتقدند با پیشرفته تر شدن دنیای اینترنت هکر کلاه سیاه دیگر توانایی مقابله با سیستم های امنیتی قدرتمند را ندارد و روز به روز تعداد آنها کمتر و کمتر می شود و با توجه به قدرت دولت ها فوراً دستگیر می شوند.

هدف هکر های کلاه سیاه می تواند از جمله بدست آوردن سود شخصی و همچنین خراب کاری در سیستم اطلاعاتی یک سازمان و یا یک شخص خاص است. یک هکر سیاه می تواند به سایت نفوذ کرده و تمام سایت را تخریب و اطلاعات آن را بدزدد.

به همین دلایل هکران کلاه سیاه بر اساس قوانین سایبری مجرم شناخته شده و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. این هکر ها با نام cracker  (کراکر) هم شناخته می شوند.

کراکر ها مخرب ترین نوع هکر ها شناخته می شوند ، این دسته به طور کاملا ًپنهانی دست به هک و خراب کاری در سیستم ها می زنند. همچنین این دسته از هکر ها ویروس نویس هم هستند و با ساخت و ارسال انواع ویروس ها به سیستم قربانی به آن نفوذ کرده و عملیات خرابکارانه خود را شروع می کند.

در واقع کرارکر ها از اشتباهات انسانی و یا مهندسی اجتماعی برای نفوذ به سیستم ها استفاده می کنند به عنوان مثال انتخاب رمز آسان توسط قربانی و یا باز کردن فایل مخرب و یا لینک آلوده باعث می شود تا شما به راحتی در دام یک کراکر سیاه گرفتار شوید.  برخی از ویروس های این هکر ها را می توان به کرم های اینترنتی، تروجان ها، باج افزار ها، رات ها و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : آموزش هکر شدن

خطرناک ترین هکر های کلاه سیاه

خطرناک ترین هکر های کلاه سیاه

به دلیل عملیات های بیشمار و خرابکارانه هکر های کلاه سیاه دولت امریکا اعلام کرده که می خواهد یک سازمان برای مبارزه با تروریسم الکترونیکی را ایجاد کند. همین نشان از اهمیت بالای حملات سایبری در دنیای امروزی است.

نفوذ به شرکت های بزرگ، سرقت اطلاعات، ضرر های بزرگ به سازمان ها، افشای حریم خصوصی افراد مشهور و هزاران اتفاق دیگر باعث شده تا هکر های سیاه به دشمن عمومی در سال های اخیر برای همه تبدیل شوند. در اینجا به معرفی چند هکر کلاه سیاه می پردازیم و بیشتر با آنها و کارهایی که کرده اند آشنا می شویم :

Adrian Lamo

آدرین لامو به عنوان هکر بی خانمان نیز شناخته می شود از جمله معروف ترین سازمان هایی که مورد حمله ی او قرار گرفته اند می توان به نیویورک تایمز، گوگل، یاهو و مایکروسافت اشاره کرد و در سال 2003 توسط پلیس ایالات متحده دستگیر شد. دلیل لقب عجیب این هکر سیاه این بود که او از کتابخانه ها، کافه ها، رستوران ها و مکان های عمومی به عنوان پایگاه استفاده می کرد. او پس از 15 ماه تحقیق در کالیفرنیا دستگیر شد و با 6 ماه بازداشت خانگی موافقت کرد.

Jeanson Ancheta

جیسون آنچتا ملقب به انعطاف پذیر اولین کسی بود که متهم شد که یک ارتش از کامپیوتر های آلوده را رهبری می کند این کامپیوتر ها آلوده به بات نت هستند که از این روش حجم بسیار زیادی اسپم را به اینترنت ارسال می کنند. این فرد در سال 2004 از ویروسی به نام rxbot  استفاده می کرد تا نزدیک به 500000 کامپیوتر را آلوده و کنترل کند. جیسون این ویروس را حتی به افرادی که قصد تخریب سایت های بزرگ را داشتند میفروخت. او در سال 2005 که اف بی ای به عنوان خریدار با او در تماس بود دستگیر شد. این هکر در آن زمان حدود 60 هزار دلار بدست آورد که بعد از پرداخت و بازگرداندن تمام پول به 60 ماه زندان محکوم شد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

آشنایی با سه گروه هکر کلاه سیاه

ما در ابتدای این مطلب به معرفی هکر کلاه سیاه پرداختیم در ادامه با خطرناک ترین هکرهای کلاه سیاه آشنا شدیم در ادامه به معرفی 3 گروه بسیار مخرب و خطرناک می پردازیم

DARK SIDE

دارک ساید یک گروه هکر است که در روسیه مستقر هستند که حسابی برای شرکت های بزرگ خط و نشان کشیده اند. این گروه یک گروه باج گیر مجازی است که فقط به دنبال پول در آوردن از راه اخاذی است. از حمله های این گروه خطرناک می توان به هک کردن یکی از شعبه های شرکت توشیبا در فرانسه و همچنین حمله به بزرگترین خط لوله سوخت رسانی ایالات متحده اشاره کرد. این گروه با حمله به کیونیال پایت حدود 90 میلیون دلار باج طلب کردند. البته در کنار حمله های مخرب این گروه هیچگاه به مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان ها و… حمله نمی کند بلکه برخی از باج هایی که می گیرند را به افراد نیازمند میدهند تا عده ای رابین هودهای مجازی صدایشان کنند.

REvil

مدتی بعد سرو کله رویل پیدا شد، رویل هم با استفاده از باج افزار ها و با باج افزار 50 میلیون دلاری اش به شرکت ایسر حمله کرد که باعث معروفیت این گروه شد و به بزرگترین حمله باج افزاری به یک شرکت تجاری تبدیل شد. این گروه برای تمسخر و همچنین حرفه ای بودنش را ثابت کند در اقدامی جالب به ایسر اعلام نمود تا اگر در موعد مقرر این باج را پرداخت کنند شامل 20درصد تخفیف خواهند شد! یکی دیگر از حمله های این گروه را میتوان به حمله به تراولکس که یک صرافی بزرگ است اشاره کرد که در آن رویل طلب 6 میلیون دلار کرد. به قدری کار های رویل مخرب بود که یکی از مقامات کاخ سفید در واکنش به این گروه گفته که این گروه زیر ساخت های ایالات متحده را هدف گرفته و از روسیه توقع پاسخگویی دارد. گفته می شود در دیدار جو بایدن و ولادیمیر پوتین این مسئله مطرح خواهد شد که باید دید زور سیاست مدارها به هکرهای کلاه سیاه میرسد یا نه.

Anonymous

بزرگترین و به اعتقاد بسیاری بهترین گروه هکری که تابحال وجود داشته هکر های ناشناس هستند. این گروه که تعداد اعضا و رهبر آن ها مشخص نیست بیشتر در کار های خیر خواهانه و بشر دوستانه و سیاسی حمله های خود را مدیریت می کنند. در تازه ترین اقدام آنها می توان به تهدید ایلان ماسک غول دنیای فناوری به دلیل اخلال در بازار رمز ارز ها اشاره کرد. نوشتن راجب این گروه فوق العاده می تواند ساعت ها به طول بی انجامد که ما در مطلب های بعدی به معرفی کامل این گروه در خدمت شما خواهیم بود.