سی پنل نظیر دایرکت ادمین پنل مدیریت هاست بوده که با توجه به امکانات فوق العاده ای که دارد نسبت به دایرکت ادمین از محبوبیت بیشتری برخوردار است. سی پنل اکثراً بر روی هاستینگ خارج از کشور نصب می شود که متاسفانه امروزه به علت تحریم هایی که بر کشور حاکم است امکان نصب سی پنل روی هاستینگ های ایرانی وجود ندارد. نصب وردپرس روی هاست سی پنل برای برخی افراد بسیار مشکل می باشد در صورتی که شما هم هاست سی پنل تهیه کرده اید و می خواهید با نصب وردپرس کارتان را آغاز نمایید تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید تا با مراحل نصب وردپرس روی cpanel آشنا شوید.

مطالب مرتبط : نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

مراحل مقدماتی نصب وردپرس روی cpanel

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک CMS رایگان برای طراحی سایت به حساب می آید. بسیاری از افراد بدون دانش اولیه می توانند از این سیستم استفاده کنند و از این طریق سایت خود را به راحتی طراحی و مدیریت نمایند.

در مراحل مقدماتی نصب وردپرس روی cpanel ابتدا شما باید آخرین نسخه وردپرس فارسی را دانلود کنید. با یک سرچ کوتاه در مرورگر گوگل به راحتی سایت های معتبر نصب وردپرس فارسی برای تان باز خواهد شد.

پس از دانلود شما باید وارد پنل مدیریتی هاست لینوکس خود شوید و آدرس دامنه تان را وارد نمایید و نام کاربری و رمز عبور هاست خود که بعد از ثبت هاست در شرکت به ایمیل شما ارسال می شود را در فیلدهای مربوطه وارد و گزینه لاگین را بزنید تا وارد سی پنل شوید.

در ادامه شما باید مراحل ذکر شده را یک به یک اجرا نمایید. این مراحل پس از دانلود وردپرس شامل بارگذاری فایل های وردپرسی روی هاست ، ساخت دیتابیس یا پایگاه داده و انجام پیکربندی های مربوط به نصب وردپرس روی سی پنل می باشد که در ادامه در رابطه با هر یک از موارد ذکر شده توضیحات کاملی ارائه خواهیم داد.

نکته : پس از دانلود نسخه جدید وردپرس آن را به صورت فایل زیپ بر روی دسکتاپ کامپیوتر خود سیو کنید و پس از آن وارد هاست سی پنل خود شوید و مراحل نصب وردپرس را آغاز کنید.

از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دامنه و هاست ایرانی را خریداری کنید که فعال شده باشد و در صورت اطمینان اقدام به خرید نمایید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که وردپرس بر روی این هاست مدیریتی نظیر نصب روی لوکال هاست نیست و باید مراحل متفاوتی را انجام دهید تا وردپرس بر روی سی پنل تان نصب و اجرا شود.

بیشتر بخوانید : بهینه سازی تصاویر در وردپرس

نحوه آپلود و نصب وردپرس روی cpanel

هاستینگ مدیریتی سی پنل از امکانات فراوانی برخوردار است. پس از انجام مراحلی که تا به الان در رابطه با آن صحبت کردیم وارد هاست سی پنل شده که ورود به سی پنل برای هر یک از سرور های ارائه دهنده سی پنل متفاوت است.

پس از آن وارد فایل منیجر شده و در قسمت پوشه ها یا فایل ها وارد شوید.

با افزودن فایل ها در بخش public_html بروی قسمتی که نام پوشه های موجود در هاست سی پنل تان است کلیک کرده تا پوشه باز شود.

سپس فایل زیپ وردپرس را که در اختیار دارید در این پوشه بارگذاری آپلود کنید.

پس از بارگذاری نمودن فایل و برگشتن به قسمت فایل منیجر روی فایل وردپرس مورد نظر راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه اکسترکت EXTRACT و با استخراج فایل های موجود در فایل زیپ این مرحله نیز به پایان می‌رسد .

پس از آن وارد پوشه ی وردپرس استخراج شده شوید و تمامی فایل های موجود را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه move تمامی فایل ها را به بخش public_html منتقل کنید. ن

کته قابل توجه این که با این کار تمامی محتویات پوشه وردپرس منتقل می شود و اگر این کار را انجام نnهید با فرض آنکه دامنه شما site-bartar.com باشد سایت وردپرسی شما به این آدرس قابل مشاهده نیست و در این صورت آدرستان site-bartar.com/wordpress می ‌شود.

به علت آنکه محتویات در پوشه وردپرس قرار دارد در نهایت برای این که آدرس سایت وردپرسی شما تنها نام دامنه شما باشد حتما این مرحله را برای نصب وردپرس روی cpanel انجام دهید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

ایجاد دیتابیس جهت نصب وردپرس روی cpanel

برای نصب وردپرس شما حتما به یک دیتابیس یا پایگاه داده احتیاج خواهید داشت. برای این کار ابتدا به قسمت داده ها بروید و تنظیمات سی پنل خود را باز کنید. در قسمت پایگاه داده ها ( DATA BASES ) گزینه MySQL® Databases انتخاب کنی. اکنون شما وارد صفحه ای شده اید که باید نام پایگاه داده خود و نام کاربر برای پایگاه داده را انتخاب کنید.

در قسمت Creat New Databases نام پایگاه داده را انتخاب نمایید. توجه کنید که این نام در قسمت های بعدی مهم خواهد بود پس آن را به یاد بسپارید. سپس با باز کردن گزینه creat database  نام پایگاه خود را ثبت کرده و پس از آن با گزینه Go Back مجدد به صفحه قبل بازگردید.

در قسمت MySQL Users نام پایگاه داده خود را ثبت کنید تا یک قدم دیگر به پایان نصب وردپرس روی cpanel نزدیک شوید. اطلاعات این قسمت مهم است و باید به خاطر داشته باشید. نام کاربری مورد نظرتان را وارد کنید و در قسمت رمز با توجه به Password Generator می توان رمز قدرتمند برای پایگاه داده تان انتخاب کنید. به کارگیری Password Generator به صورتی است که شما با انتخاب این گزینه و زدن گزینه Generate با عبارتی مواجه خواهید شد که این عبارت در قسمت رمز بسیار نیرومند شناخته می شود. هم چنین می‌توانید خودتان رمزی را انتخاب و بدون توجه به Password Generator.

با کلیک روی قسمت creat user نام کاربری شما ثبت شده و نظیر مرحله پیش مجدد به همین صفحه برگردید. توجه داشته باشید برای راحتی کار بهتر است نام دیتابیس و کاربری یکسان انتخاب کنید.

پس از آن به پایین صفحه بروید و در قسمت نام پایگاه داده و کاربری تان را وارد کنید و با انتخاب گزینه Add User این مرحله به پایان می رسد. نکته مهم اینکه حتماً نام username که در مرحله قبل ساختین را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید : طراحی سایت با وردپرس