این روزها تنها با استفاده از یک وب سایت حرفه ای می توان کسب و کاری را آغاز کرد یا توسعه بخشید. در واقع استفاده از سایت به عنوان روش نوینی در تجارت شناخته می شود. طراحی سایت با انجام کد نویسی عملی پیچیده است که هر کسی نمی تواند از پس آن بر بیاید، چرا که این کار نیازمند دانش کاملی در زمینه برنامه نویسی می باشد. به همین علت اگر یک فرد عادی علاقه مند به طراحی سایت باشد می تواند از یک سایت ساز استفاده کند. وردپرس به عنوان یک سایت ساز رایگان شناخته می شود و طراحی سایت با وردپرس برای هر فرد عادی که دانش کمی در زمینه کامپیوتر و طراحی سایت داشته باشد امکان پذیر خواهد بود. در ادامه می توانید اطلاعات کامل تری در این رابطه به دست آورید.

مطالب مرتبط : چگونگی نصب وردپرس

موارد مورد نیاز در طراحی سایت با وردپرس

نمی توان گفت که طراحی سایت با وردپرس به راحتی امکان پذیر است، در واقع در این روش نیز احتیاج است تا شما اطلاعات کمی در رابطه با طراحی سایت داشته باشید و علاوه بر آن مواردی نیز مورد نیاز هست که باید آن ها را تهیه کنید. در ادامه این موارد شرح داده می شود:

هاست

هاست فضایی است که تمامی محتوای موجود در وب سایت شما را در بر می گیرد، بنابراین وجود آن برای طراحی سایت الزامی می باشد. به همین علت شما باید هاست مناسبی را برای سایت خود تهیه کنید تا در آینده به مشکل بر نخورید. در نظر داشته باشید که برای تهیه هاست باید یک میزان هزینه پرداخت کنید و آن را از سرویس دهندگان هاست خریداری نمایید. توجه نمایید که بهتر است هاستی با پی اچ پی نسخه ۵.۲.۴ به بالا و پایگاه داده MySQL نسخه ۵.۰.۱۵ به بالا تهیه کنید، چرا که این نوع هاست برای اجرای وردپرس گزینه بسیار خوبی می باشد.

دامنه

مورد بعدی که برای طراحی سایت به وسیله وردپرس مورد نیاز است خرید دامنه یا دامین می باشد. این دامنه همان نام وب سایت شماست که بهتر است نامی مرتبط با تجارت شما انتخاب شود. با خرید این دو لازمه می ‌توانید طراحی وب سایت خود را آغاز کنید. برای این کار می‌توانید وارد سایت رسمی وردپرس شده و از آن جا آخرین نسخه را دانلود و نصب کنید. در صورتی که نمی دانید به چه صورت باید وردپرس را نصب کنید بهتر است در این زمینه تحقیق کنید چرا که این کار دارای مراحلی است که باید به صورت درست انجام شود. بعد از آن می‌توانید شروع به طراحی سایت نمایید.

مطالعه بیشتر : طراحی سایت ارزان

مراحل طراحی سایت با وردپرس

مراحل طراحی سایت با وردپرس

بعد از نصب وردپرس زمان آن می رسد تا به سراغ طراحی سایت با وردپرس بروید. برای این کار ابتدا لازم است تا یکسری افزونه ها را نصب کنید تا عملکرد سایتتان افزایش یابد. از این افزونه ها می توانیم به Akismet، Yoast SEO، و UpDraftPlus  اشاره کنیم. پلاگین Akismet دیدگاه های جعلی را از واقعی تشخیص می‌دهد و به این ترتیب می توانید هر دیدگاه اسپمی را تشخیص دهید.

افزونه یواست یا Yoast SEO دیگر پلاگینی است که برای سئو وب سایت به کار می رود و با استفاده از آن در هنگام بارگذاری محتوا می توانید رنکینگ سایت خود را افزایش دهید. علاوه بر این ۲ پلاگین شما می توانید برای تهیه نسخه بک آپ از افزونه UpDraftPlus استفاده کرده و به این ترتیب نسخه پشتیبانی از تمامی اطلاعات موجود در سایت تان داشته باشید.

بعد از آن زمان آن فرا می رسد تا از میان قالب های متنوعی که وردپرس ارائه می دهد یکی را انتخاب کرده و به این ترتیب پوسته ظاهری سایتتان را طراحی کنید. البته شما می توانید این قالب ها را طبق سلیقه خودتان شخصی سازی نمایید. بعد از آن زمان ویرایش صفحات فرا می رسد. برای مثال شما می توانید یک صفحه تماس با ما را در سایت خود اضافه کنید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

برای این کار روی عبارت اضافه کردن ضربه بزنید و با باز شدن صفحه جدیدی متن مرتبط با تماس با ما که باید شامل آدرس و شماره تماس باشد را وارد کنید و در نهایت روی دکمه انتشار کلیک کنید. حال باید این صفحه را در فهرست خود ذخیره کنید تا کاربران سایت بتوانند آن را مشاهده کنند، برای این کار در نوار سمت راست روی نمایش کلیک کرده و سپس وارد قسمت فهرست ها شوید. در صفحه جدید در قسمت راست، تیک باکس صفحه ای که ایجاد کرده اید را بزنید و آن را وارد فهرست نمایید.

بیشتر بخوانید : پلاگین چیست؟

دیگر مراحل طراحی سایت با وردپرس

با انجام دادن مراحل بالا شما نصف مسیر طراحی سایت با وردپرس را طی نموده اید و تنها اضافه کردن دسته ها، ایجاد بخش های دلخواه در ستون کناری و تنظیمات باقی می ماند.  برای اضافه کردن دسته می توانید به بخش دسته ها بروید و در آن قسمت دسته ی جدیدی را ایجاد کنید و به این ترتیب مطالبی که می نویسید را در دسته مربوطه وارد نمایید.

برای مثال در صورتی که شما یک سایت ورزشی داشته باشید می توانید ورزش های مختلف را از هم جدا کرده و مطالب مربوطه را در دسته خود قرار دهید. بعد از آن اگر قالب وردپرس شما دارای ستون کناری بود که این ستون در اکثر قالب های استاندارد وجود دارد می توانید تنظیماتی را در آن انجام دهید و به این صورت سایت خود را طراحی کنید.

در این قسمت ما سعی کردیم مهمترین مواردی که در طراحی سایت به وسیله وردپرس باید در نظر گرفته شود را برای شما عزیزان بیان کنیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. وردپرس دارای مزایای بسیار زیادی برای کسانی که قصد طراحی سایت دارند می باشد، چرا که استفاده از آن راحت است و می توان با صرف هزینه کم سایتی را به این وسیله راه اندازی نمود.

با این وجود شما می توانید به راحتی روی سایت خود کنترل داشته باشید و هر زمان که لازم بود تغییرات دلخواه را ایجاد نمایید. اگر علاقه مندید تا با یک وب سایت حرفه ای کار خود را آغاز نمایید، بهتر است تا با صرف هزینه مناسبی طراحی سایت خود را به کارشناسان این حوزه بسپارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد صفحه تماس با ما شده و با کارشناسان تیم برتر رایانه تماس حاصل کنید و از آنان مشاوره رایگان دریافت نمایید.

با سپاس از همراهی شما