از مهمترین تکنیک های سئو کلاه سیاه که تأثیر بسیار مخربی بر بهینه سازی یا سئو وبسایت دارد، پنهان کردن متن در سایت است.خوشبختانه انجام این کار منسوخ شده است و به عنوان یک شیوه اسپم شناخته می گردد.سئو کاران کلاه سیاه برای آنکه بتوانند جزء برترین نتایج در جستجو ها باشند از این روش استفاده زیادی می کردند. از طرفی پس از مدتی گوگل آنها را شناسایی کرده و متوجه تکنیک سئوکاران کلاه سیاه شده و حالا اگر از این تکنیک استفاده کند توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر متحمل جریمه خواهند شد. شیوه های مختلفی جهت مخفی کردن محتوا در وبسایت وجود دارد که نمی توان گفت تمامی آنها اسپم به حساب می آید. برای بررسی این شیوه ها تا انتهای مقاله امروز از سایت برتر را مورد مطالعه کامل قرار دهید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیر پنهان کردن متن در سایت بر سئو

در بسیاری از وب سایت ها و مقالات سایت های اینترنتی دیده اید که از دکمه “نشان دادن متن بیشتر” یا “بیشتر بخوانید” استفاده می کنند. این روش هیچ تأثیر منفی بر سئو نخواهد داشت و اگر دقت کرده باشید بعضی وب ‌سایت‌های قسمت برای سؤالات متداول در نظر می‌گیرد که اگر بر روی هر پست کلیک کنید محتوا مربوط به آن نشان داده می شود.

این روش نیز به هیچ عنوان اسپم به حساب نمی آید و از نظر گوگل به کارگیری آن تأثیر منفی بر سئو آن دارد. می خواهیم بگوییم که اگر به روشی محتوای سایت را قرار دهید که پنهان باشد از هیچگونه تأثیر منفی وبسایت شما و ساخت آن برخوردار نخواهد شد.

اما عکس آن اگر به شیوه این کار را انجام دهید که محتوا برای کاربر قابل مشاهده شد ۱۰۰% اسپم به حساب می‌آید و جریمه ‌های سنگینی برای ثبت سایت تان به علت پنهان کردن متن در سایت همراه خواهد داشت. در ادامه مثال ساده ای بیان می کنیم تا مفهوم این امر را بهتر درک کنید.

به کارگیری از متن و بک گراند یک رنگ سفید نوعی مخفی کردن متن در سایت به حساب می آید. از طرفی گذاشتن محتوا در پشت تصویر به گونه ای که غیر قابل دیدن نباشد یکی از روش‌های پنهان کردن محتوا محسوب می شود.

همچنین گذاشتن محتوا در بیرون از صفحه با بکارگیری css و تنظیم فونت ها با اندازه صفر دیگر شیوه های مخفی کردن محتوا ها به حساب می آید که ۱۰۰ درصد اسپم می باشد.

شیوه های درست به کارگیری متن پنهان در وب سایت

شیوه های درست به کارگیری متن پنهان در وب سایت

به طور کلی اگر بخواهید کلمات پنهان و متون را در داخل وب سایت قرار دهید کار اشتباهی نیست .برای نمونه اگر شما از تکنیک ها و کد های خاصی مثل تصاویر و جاوا اسکریپت در وب سایت استفاده می کنید برای ربات های متور سرچ قابل تشخیص و شناسایی نیستند. به همین علت به کارگیری متن و عبارت جایگزین مخفی می تواند کمک بسیار بزرگی جهت درک بهتر موضوع نوشته ها توسط ربات ها شود.

از آنجا که اکثر کاربران با مرورگرهای گوشی موبایل یا سرعت پایین اینترنت وب سایت تان دسترسی دارند و گاهی اوقات نیز با غیر فعال سازی پلاگین های مرورگر اقدام به این کار می کنند. در این موارد امکان دیدن قسمت هایی از سایت شما نظیر فلش را نداشته و به کارگیری متن جایگزین که از چشم بازدیدکننده مخفی است می تواند راهکار مطلوبی جهت درک موضوع و متن تان باشد. مهمترین مورد جهت به کارگیری درست از متن جایگزین و پنهان کردن کلمات کلیدی شامل موارد زیر است:

-تصاویر به گونه ای که متن جایگزین تان شامل کلمه کلیدی بوده و از دید کاربران در حالت عادی پنهان و در صورت لغو شدن تصویر نشان داده نمی شود. علاوه بر این استفاده از توضیحات مربوط به هر عکس در پایین آن جهت درک بهتر تصویر توسط کاربران مناسب است.

-جاوا اسکریپت که محتوای یک کد از آن را می توانید در یک تکه <npscript> قرار دهید و به گونه آن را طراحی کنید که فقط در صورت عدم مشاهده کد جواب یا غیر فعال بودن آن برای مرورگر کاربران قابل دیدن باشد.

-ویدیو همانند آنچه که برای تصاویر ذکر کردیم به کارگیری متن توضیحی برای ویدیو یا فایل فلش بر روی وبسایت تأثیر خوبی خواهد داشت و این امر در رضایت کاربران نیز تأثیر گذار خواهد بود.

نتیجه گیری

به طور کلی اگر محتوا را به شکل پنهان که کاربر به هیچ ترفندی نتواند آن را ببیند از نظر سئو به طور قطعی تأثیرات بدی خواهد داشت و از طرف موتورهای جستجوگر همچون گوگل جریمه خواهید شد. حال اگر آن را به صورتی پنهان کنید که کاربر از یک طریقی بتواند به آن دسترسی پیدا کند نظیر کلیک کردن یک دکمه انجام این کار هیچ تأثیر بدی نخواهد داشت و بدون هیچ مشکلی می‌توانید از این روش استفاده نمایید.