از آنجا که لینک ها یا همان پیوند یکتا نقش اساسی در وبسایت ما دارند همواره باید به آن اهمیت زیادی داده شود. در واقع مدیر یک وب سایت باید همیشه به مسائل مختلف سایت توجه نماید و این توجهات شامل مواردی چون رعایت استانداردهای لازم در زمینه لینک ها می باشد. در واقع از دغدغه‌ های مدیران وب سایت لینک شکسته است و در صورت وجود آن بر روی وب سایت با مشکل جدی روبرو خواهید شد. از آنجا که لینک ها تأثیر بسزایی بر گوگل و موتورهای جستجو دارد همواره باید سعی کنید تا اثرات منفی بر روی وب سایتتان نگذارد. به گونه ای که وقتی کاربر بر روی لینک کلیک کرد بدون هیچ گونه خطا ای به صفحه مورد نظر هدایت شود. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا در رابطه با اینگونه لینک ها و نحوه پاک کردن آن صحبت نماییم و این مشکل را برای مدیران سایت رفع کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

تعریف لینک شکسته و معایب آن روی سئو

برای بسیاری از شما پیش آمده است هنگامی که بر روی لینک در وب سایت کلیک می کنید با خطا رو به رو می شوید که این موضوع برای سئو آن وبسایت اصلاً جالب نیست. اگر این اتفاقات در سایت شما یا وبسایت رقیب تان بیفتد علل مختلفی دارد که می‌توانید با راحت ترین شکل ممکن آن را رفع کنید.

در ادامه قصد داریم به شما نحوه رفع لینک های خراب را بازگو نماییم. حتماً به این نکته توجه داشته باشید که اگر لینک های خراب را در وب سایت اصلاح نکنید بر ذهن کاربر اثر خواهد گذاشت. پس حتماً زمانی که طراحی وب سایت خود را انجام می دهید این موضوع امکان دارد به مرور زمان پیش بیاید و میتوانید با افزونه آن را رفع کنید.

علت وجود لینک شکسته و خراب علاوه بر اینکه برذهن کاربر تأثیر می گذارد و نقش و اثر بدی بر روی موتورهای جستجو و سئو خواهد گذاشت با گذشت مدتی خودتان متوجه می شوید که رتبه وب سایتتان در این موتورها کند شده و در کسب و کار اینترنتی تان اختلال ایجاد شده است.در واقع نحوه عملکرد این افزونه ها که برای تان گفتیم به گونه ای است که با شناسایی لینک های خراب آنها را اصلاح و مشکل را رفع می نماید.

مقاله پیشنهادی : بک لینک چیست؟

نحوه پاک کردن لینک شکسته با پلاگین Broken Link Checker

پاک کردن لینک شکسته با پلاگین Broken Link Checker

افزونه Broken Link Checker را می‌ توانید از وردپرس نصب و فعال کنید. برای آن دسته از عزیزانی که با محیط وردپرس آشنا نیستندمی بایست از مسیر افزودن ، قسمت افزونه ها این کار را انجام دهند.

کار این افزونه شناسایی و پاک کردن لینک شکسته است و این عملیات را در کلیه صفحات وب سایت تان انجام خواهد داد. برای دسترسی به صفحه تنظیمات این افزونه می بایست از طریق تنظیمات در قسمت داشبورد وردپرس بررسی کننده پیوند را انجام دهید. زبان فارسی که از این پلاگین پشتیبانی می نماید مشکل شما را آسان تر و می توانید برخی تغییرات را به راحتی اعمال نمایید.

پلاگین Broken Link Checker

در مرحله بعدی زمانی که به قسمت تنظیمات این پلاگین بروید با صفحه زیر روبرو خواهید شد که از زبانه های متنوع تشکیل شده است.

اولین زبانه عمومی می باشد و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید و از آن نامش مشخص است تنظیمات کلی و عمومی پلاگین را شامل می شود.

تنظیمات تب عمومی پلاگین Broken Link Checker

در بخش بررسی هر یک از پیوندها ، در این زبانه شما باید تعیین کنید که در چه زمانی بررسی انجام شود و این گزینه به صورت پیش فرض بر روی ۷۲ ساعت قرار گرفته شده است.

در بخش آگاه سازی از طریق رایانامه شما مشخص می کنید که چه وقتی بررسی انجام شود و گزارش آن از طریق ایمیل برایتان ارسال گردد. علاوه بر این گزینه Send Authors E-mail Notifications About Broken Links In Their برای این است که مشخص کنید در صورت وجود لینک خراب برای شما ایمیل ارسال شود و در فیلد مربوطه می توانید ایمیل قابل دسترس را در آن وارد کنید.

گزینه‌های Suggestions و Warnings هر یک به ترتیب برای پیشنهادات خود پلاگین و با فعال سازی این گزینه در صورت قابل اصلاح نبودن پیوندهای خراب از پلاگین یک Warnings دریافت خواهید نمود. گزینه YouTube API Key نیز برای بررسی لینک های یوتیوب می باشد.

مقاله پیشنهادی : لینک فالو در طراحی سایت

تب تنظیمات پیشرفته در پلاگین جهت اصلاح لینک شکسته

آخرین تب از این افزونه تنظیمات پیشرفته می باشد که نسبت به دیگر بخش ها از گزینه های مختلفی برخوردار است.

تب تنظیمات پیشرفته در پلاگین اصلاح لینک خراب

 

اولین قسمت که تعیین کننده زمان به ثانیه می باشد بدان معنا نیست که شما باید مشخص کنید بعد از گذشت چه مدتی برای لود شدن به عنوان لینک شکسته شناخته شود که در این قسمت به صورت پیشفرض روی ۳۰ ثانیه قرار گرفته است.

در بخش ناظر پیوند که به صورت پیش فرض فعال شده که همان گونه که به طور واضح مشخص است شما باید تعیین نمایید در چه زمانی اجرا شود و می توانید هر دو حالت را نیز فعال کنید.

در قسمت گزینه جهت دسترسی آن است که مشخص کنید چه کسی به لینک های خراب دسترسی داشته باشد نقش های هر کدام وجود دارد که تعیین کننده دسترسی هر فرد است

در گزینه Show The Dashboard Widget for میتوانید تعیین کنید از طریق چه ابزارهایی مدیریت لینک ها انجام شود و می ‌توانید تیک گزینه های دلخواه را جهت فعال سازی بزنید.

در بخش Show Link Actions بیشترین زمان اجرا که به صورت پیش فرض روی ۴۲۰ ثانیه قرار دارد مشخص می کنید حداکثر زمان بررسی لینک ها چقدر باشد که با واحد زمان ثانیه مشخص شده است.

در قسمت محدودیت بارگذاری سرور همانگونه که از نامش مشخص است محدودیتی را برای سرور تعیین می کند و بدان معنی است که در زمان بارگزاری سرور محدودیت اعمال شود.

گزینه Logging برای آن است که بتوانید جزئیات کاملی از لینک های خراب در اختیار داشته باشید و امکان مشخص نمودن مسیر فایل وجود خواهد داشت.

پیشنهاد می شود مقاله لینک سازی شبکه ای یا لینک PBN چیست؟ را نیز بخوانید

آشنایی با تب های دیگر پلاگین اصلاح کننده لینک های خراب

آشنایی با تب های دیگر پلاگین اصلاح کننده لینک های خراب

زبانه بعدی تحت عنوان “دنبال پیوندها بگرد در” می باشد که تنظیمات این زبانه نیز راحت بوده و در گزینه اول باید تعیین کنید که چه پیوندهایی در کجا بررسی شود. در گزینه بعدی یعنی وضعیت نوشته ها باید تعیین کنید که در کدام یک از وضعیت ها نوشته ها بررسی گردد.

تب تنظیمات پیشرفته در پلاگین جهت اصلاح لینک شکسته

در تب “بررسی کدام پیوند ها” تعیین می کنید که کدام یک از انواع پیوند ها در این صفحه امکان بررسی دارد برای این کار باید پیوند دلخواه خود را کلیک کنید. وجود گزینه لیست محروم ها برای این است که پیوند مورد نظر خود را با وارد کردن در باکس مشخص کنید تا بررسی نگردد.

 

در زبانه “پیوندها را بررسی کن با” باید پروتکل هایی که پلاگین آنها را پشتیبانی می کند از طریق کلیک و تیک روی آن تعیین کنید.در صورت عدم استفاده هیچ احتیاجی نیست که گزینه ها را فعال نمایید ، با انجام این کار روند بررسی لینک وب سایت ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد

نتیجه گیری

از طریق این پلاگین پیشرفته و بررسی تمامی گزینه های آن به راحتی می توانید لینک های خراب در وبسایت خود را شناسایی و به مرور زمان از وبسایت خود پاک کنید. ممنون از همراهی شما در این مقاله از سایت برتر امیدواریم برای تان مفید واقع شده باشد. در صورت هر گونه مشکل یا انجام هرگونه خدمات در زمینه طراحی وب سایت می توانید از طریق صفحه تماس با ما با مشاورین و کارشناسان مجرب ما ارتباط تلفنی برقرار نمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید.